Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Doc

misdaad anoniem is niet anoniem.

Recommended Posts

Is misdaad anoniem we anoniem???

Als ze je hokje verraden krijg je dan de naam van de nsb'er in kwestie??

LINKJE

 

ROTTERDAM - Het Openbaar Ministerie (OM) en Meld Misdaad Anoniem (tiplijn M.) bespreken binnenkort hoe te handelen wanneer mensen die door de politie worden afgeluisterd het meldpunt bellen met belangrijke informatie.

Dat zeiden een woordvoerster van het OM in Rotterdam en directeur Guus Wesselink van Meld Misdaad Anoniem maandag.

 

Aanleiding voor het overleg is dat de identiteit van een vrouw die de tiplijn Meld Misdaad Anoniem (M.) over een dodelijke steekpartij heeft gebeld, op straat is komen te liggen.

 

 

 

 

Haar toestel werd op het moment dat ze naar de tiplijn belde afgeluisterd, omdat het OM haar zag als belangrijke getuige van de steekpartij.

 

 

Bescherming

 

Volgens het OM in Rotterdam was het beschermen van de identiteit van de vrouw niet meer aan de orde, omdat het OM haar al had aangemerkt als getuige en haar telefoon afluisterde.

 

Het aftappen was goedgekeurd door de rechter-commissaris. Ook het vernietigen van het M-gesprek was niet aan de orde, aldus de woordvoerster, omdat de tiplijn geen geheimhouder is zoals een advocaat.

 

 

Verantwoording

 

Bovendien moet de officier van justitie tegenover de rechter verantwoorden waar hij zijn informatie vandaan heeft, aldus het OM Rotterdam.

 

''Je kan dan niet zeggen dat je de verklaring van een getuige hebt en een anonieme melding, terwijl je weet dat het één en dezelfde persoon is. Dan creëer je twee verschillende dingen.''

 

Binnen het Rotterdamse OM is uitgebreid afgewogen of de informatie van de vrouw gebruikt kon worden.

 

De getuige is geconfronteerd met wat ze bij M. had gemeld, zegt de woordvoerster, omdat ze in dat gesprek veel meer informatie gaf dan toen de politie haar verhoorde.

 

 

Steekpartij

 

De steekpartij waarover de vrouw informatie bleek te hebben, had in juli plaats in Rotterdam tijdens het Zomercarnaval.

 

Toen werden in de Mauritsstraat twee jonge mannen neergestoken. Een 20-jarige Rotterdammer overleed.

 

Inmiddels zitten een 18-jarige Delftenaar en een 22-jarige Amsterdammer vast als verdachten in de zaak.

 

Na dit geval hebben zich nog drie partijen zich gemeld met een vergelijkbaar verhaal over misdaad anoniem.

Hopelijk wordt deze landverraderslijn voor nsb'ers nu minder gebruikt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is er hier nog anoniem?

Wie heeft er hier nog privacy?

 

Nederland o Nederland.

 

Waar gaat dit toch naar toe?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Anonimiteit is een vrij discutabel onderwerp, je hebt het nml. niet altijd zelf in de hand.

Hetzelfde als mensen hier denken dat ze anoniem kunnen surfen via een proxy, maar ondertussen hun username & passwords delen met de eigenaar van de open proxy en het dan raar vinden als ze niet meer op hotmail / gmail in kunnen loggen <_<

 

Mocht je echt anoniem willen bellen, dan zou je al een voiceover moeten gebruiken in een openbare telefooncel, altho deze tegenwoordig steeds vaker zijn uitgerust met camera's :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Over anonimiteit bewijst het niets... Die heb je toch niet.

 

Wat het wel onderstreept is hoeveel er in NL afgeluisterd wordt...

 

Wij hebben hier een mooi gezegde voor;

"Hoe de waard is vertrouwt hij zijn gasten."

 

En dan mogen jullie nu raden hoe ik denk over het succes van de scheiding tussen kerk en staat.

 

Kees.

 

//Edit, winkelzondag iemand ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja mij valt het ook altijd al op daqt nl een protestants land genoemd word...

terwijl volgens mij meer dan de helft niet protestants is

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niemand is te vertrouwen !!!

 

Teminste dat is mijn ervaring , iedereen kijkt er toch anders tegen aan

 

V.B. je woont in een rijtjes huis , je weet dat je buurman kweekt met veel lampen, nu weet je ook dat je buurman geen klusser is ,meer een klunser

Als jij s' avonds in bed ligt en je voelt aan de muur tussen jullie woning dan voelt hij wel heel erg warm , slaap je dan nog wel lekker met je vrouw en kinderen ?

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat is er hier nog anoniem?

Wie heeft er hier nog privacy?

 

Nederland o Nederland.

 

Waar gaat dit toch naar toe?

 

 

Een politiestaat .....

ik ga 26ste naar demonstratie voor vrijheid op het malieveld den haag (tegen die vingerafdrukken en gezichtsscan etc op de id-kaart chip) en nog veeeeeeel meer

Edited by labdesign

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik las trouwens dat we binnenkort voor een nieuw pasport 4 vingerafdrukken moeten afstaan. Deze worden ook opgeslagen in een centraal register.

Dat is een behoorlijke stap. De vingerafdrukken mogen (meestal?) niet voor opsporingsonderzoek worden gebruikt. We moeten er blind op vertrouwen dat het werkelijk niet gebeurt?

Dit is door het Europese hof goedgekeurd... De stap naar een toepassing in strafrechtelijk onderzoek.... hoe groot zal die zijn? En.... wat als je alleen voeten hebt??

Share this post


Link to post
Share on other sites

RESPECT WANT DAT ZOUDEN WE ALLEMAAL MOETEN DOEN. zal ik eerlijk zeggen dat ik zelf niet instaat ben om te gaan. maar die tijd komt er aan.

 

Ik las trouwens dat we binnenkort voor een nieuw pasport 4 vingerafdrukken moeten afstaan. Deze worden ook opgeslagen in een centraal register.

Dat is een behoorlijke stap. De vingerafdrukken mogen (meestal?) niet voor opsporingsonderzoek worden gebruikt. We moeten er blind op vertrouwen dat het werkelijk niet gebeurt?

Dit is door het Europese hof goedgekeurd... De stap naar een toepassing in strafrechtelijk onderzoek.... hoe groot zal die zijn? En.... wat als je alleen voeten hebt??

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat er nog maar heel veel fouten gemaakt mogen worden. het grootste deel van het volk vertrouwt nederland toch al niet meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...