Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
EarLySkUnK

Geen bloei door buitenlamp buurman

Recommended Posts

Hallo forum,

 

Ik heb nog een vraagje.

 

Mijn plant staat in mijn tuin(die niet zo heel groot is) En tegenover de buitenlamp van de buurman. Nu wilde ik hem dus verzetten en blijkt dat hij helemaal de grond in is gegroeid...

Hij is ook dik 2meter en de pot is 28 of 32 liter.

 

Hij is echt te groot om makkelijk te kunnen verduisteren en op zijn plek nu gaat dat ook moeilijk.

 

Ik wil hem dus graag ergens anders neer zetten maar wat is de kans dat hij dit overleefd?

 

Of zou ik hem bijvoorbeeld kunnen toppen zodat hij met minder wortels nog overleefd?

 

Het gaat om deze plant

 

gallery_13422_8103_1038038.jpg

 

Thx alvast!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een plant die met de wortels verankerd is verplaatsen levert veel pijn en moeite op, zeker als je er ook nog bij topt. Normaliter zou je plant er in een 30 liter pot absoluut niet zo gezond uit zien. Dat betekent dus dat de plant grotendeels in de grond zit.

 

Je moet die lamp kapot maken/afplakken.

 

Maar ik heb niet veel hoop, als ie nu nog volledig in de groei zit oogst je niet voor december (lees: vrijwel niets).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je moet die lamp kapot maken/afplakken.

 

 

ehh....een groene lamp kan geen kwaad toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een groene of blauwe lamp is gewoon een groene of blauwe lamp. Die kleur stoort de plant minder, en voorkomt de bloei dus niet.Maar als de intensiteit (lees: wattage) te hoog is heeft het alsnog geen zin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...