Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

leo_smoke

25 x PP onder 1200/1800 Watt A-Wings

Recommended Posts

Na mn vorige kweek en het verslag, welke ik onder omstandigheden helaas niet kon afmaken, ga ik nou door met een nieuwe ronde <_< Allereerst de stats:

 

Zelfgebouwd hok van 1,20 X 2,0 X 2,10 (hoog)

1 - 3 Adjust a wings

HPI-T 400 watters voor de groei

Greenpowers 600 watters voor de bloei

2500 m3 afzuiging

1500 m3 inblaas

2000 m3 carboriginal filter

Zelfgebouwde luchtbevochtiger buiten de kast, 5 membraans vernevelaar in een 90 liter bak

18 liter potten

PH en EC meter (cheap ass, misschien binnenkort een HANNA EC/PH combimeter van 190 euro)

En natuurlijk een tensiometer

25 power plant stekjes

3 clip on fans die onder de lampen door blazen

1 staande fan die via de zijkant de lucht verspreid

Grote wandfan die van schuin boven de lucht mengt

 

Het hok heb ik gisteren ingesprayed met masaï en de potten grotendeels gevuld met aarde van de vorige ronde, met de plantresten er doorheen gemengd en een paar liter verse (canna professional) aarde er bovenop. Ook heb ik sannie geplunderd en alvast de schimmels door de aarde gemengd, 3 buffer tabletten per 18 liter pot erin gestoken en vandaag ga ik de potten inwateren met afgezuurd water, met sannies bacto, yucca, bitterzout, roots (H&G) en enzymen (Aptus) om het bodemleven alvast op gang te brengen. Daarnaast ga ik nog 2 wormen per pot erin knallen.

 

Voorgroei van de stekken gaat gebeuren in een kleine propagator (onder 1x400 watt), groot genoeg voor 24 stuks in 0,8 liter potjes. Ik heb er 30 besteld (voor de uitvallers) en de overige 6 zet ik naast de propagator en ga naarmate de dagen verstrijken uitselecteren, tot ik er 25 over heb.

 

Daarna plant ik ze over in de voorbewerkte aarde/potten. Het water geven gebeurd via een pompsysteem (van bovenaf), 2 sproeiers per plant. Halverwege ga ik waarschijnlijk ook nog ergens toppen, scroggen en dieven.

 

De foto's komen zo snel mogelijk!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi daar :lol:

 

je opzet klinkt erg goed gozer

ben erg benieuwd naar je fotos

en hoop ook dat je je verslagje afmaakt <_<

 

greetZZZZZZZZZZZzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx man <_< Ik ga hem zeker afmaken.

 

Gisteren de stekken in 0,8 liter potten gedaan: 24 in de propagator en 6 daarbuiten. Water gegeven met de volgende zooi:

 

PH 5,7

Sannies bacto

Enzymen (Aptus, schijnt een echte knaller te zijn)

Yucca

Bitterzout

Roots van H&G

En voor het potten de stekjes ondergedompeld in BAC Vitality tegen ongedierte.

 

De eerste dag stond de propagator in de hoek van de kast met de lamp (400 watt HPI-T) op maximale hoogte en nou (1 dag later) staat hij recht onder de lamp. Elke dag ga ik de lamp 10 cm laten zakken, tot max 40 cm boven de planten. Na ongeveer 4-7 dagen in de propagator gaan de plantjes in 18 liter potten, die ik gisteren heb voorbewaterd met de volgende zooi erin:

 

PH 5,7

Sannies bacto

Enzymen

Yucca

Sannies schimmels

Sannies buffertabletten

Bitterzout

Roots van H&G

Dripclean

 

De worteldruk is 60 mBar (tensiometer) en wacht tot die ongeveer 120 is met verpotten.

 

Tot vandaag heb ik 24 uur per dag licht gegeven en vanaf vanavond gaat de klok over naar 18/6. Ik denk dat ik ongeveer 2 weken ga voorgroeien (ik ga ook nog toppen, dus heb wat extra tijd nodig om de plant te laten herstellen).

 

Hier de foto's van net (sommigen zijn van eergisteren, ben van plan elke week te gaan update):

 

 

gallery_6216_8831_30461.jpg

 

gallery_6216_8831_143744.jpg

 

gallery_6216_8831_78921.jpg

 

gallery_6216_8831_33991.jpg

 

gallery_6216_8831_42603.jpg

 

gallery_6216_8831_152067.jpg

 

gallery_6216_8831_135848.jpg

 

gallery_6216_8831_78815.jpg

 

gallery_6216_8831_83702.jpg

 

gallery_6216_8831_88314.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even over je hoes om je filter

Is die echt zo zwart?

Anders even een keertje in de wasmachine op 40 graden

Komt ie er weer zo fris als een hoentje uit

Scheelt je echt veel capaciteit van je filter zo

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Door de server update is mijn update wat later dan gepland. De foto's zijn wel van zondag, aankomend weekend meer.

 

Zondag heb ik de plantjes verpot in 18L potten en dinsdag heb ik ze getopt/gefimd. Temp is vrij hoog (max 31 graden) en dat zal wel komen door de eventueel verstopte filterhoes. Zal hem een dezer dagen even gaan wassen. Daarnaast ga ik een nieuwe 5 membraans vernevelaar kopen, want al mn membranen in de oude zitten helemaal onder de kalk (?), trillen amper en de vlotter keldert als een baksteen naar beneden.

 

Verder niet echt wat bijzonders te lullen, hier de foto's:

 

gallery_6216_8831_149851.jpg

 

gallery_6216_8831_152601.jpg

 

gallery_6216_8831_86731.jpg

 

gallery_6216_8831_21560.jpg

 

gallery_6216_8831_60177.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

wietedjuh,Ik vraag mij precies het zelfde af,

ziet er wel komisch uit.

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die oranje dingen heb ik niet toevallig uitgezocht omdat het koninginnedag was, maar omdat het siliconen elektra kabels zijn. Heel erg flexibel (en ze trekken de lampen dus niet uit balans als ik de hoogte verstel, iets wat ik eerst wel had) en veilig: bij kortsluiting vliegt niet de hele boel in de fik, maar blijft de smelting van de draden netjes binnen de siliconen.

 

Nadeel is wel dat de bedrading vrij dun is (dacht 2,5 mm^2). Tot nu toe doen ze het prima en de draden worden ook niet warm :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

En weer een update:

 

De pp'tjes zijn lekker aan het knallen. Zondag heb ik ze getopt/gefimmed en ze zijn goed hersteld en blijven lekker laag. Sommigen gaan heel langzaam en blijven klein, anderen schieten als bloemkool uit hun voegen. Temp is iets lager nou (max 30) en het minimum komt niet onder de 24 graden.

 

Wat wel raar is, is dat mn tensiometer al een week lang 58 mBar aangeeft, maar ik duidelijk zie dat de plantjes water nodig hebben (blaadjes gaan een klein beetje hangen). En het is niet overbewatering, want ik heb ze sinds de verpotting niks nieuws gegeven, en dat is al 2,5 weken geleden en toen heb ik 1 liter water per pot erin gestrooid. Lijkt me sterk dat dat teveel is. Ik heb de tensiometer al opnieuw gevuld, in gedist. water gelegd voor een dag en in 3 verschillende bakken geprikt. Hij blijft 50-58 mBar aangeven. Iemand een idee?

 

Ik laat ze doorgroeien tot de bladeren van de verschillende planten elkaar raken.

 

Hier de foto's:

 

gallery_6216_8831_116586.jpg

 

gallery_6216_8831_61147.jpg

 

gallery_6216_8831_83856.jpg

 

gallery_6216_8831_138344.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

leo

 

ook silicone kabel droogt uit als deze in het licht hangen,

zorg ervoor dat deze dus boven je lampen langs lopen.

tevens is 3x2.5 kwadraad voldoende om je lampen mee aan te sluiten hoor.

 

ziet er voor de rest goed uit !

Share this post


Link to post
Share on other sites

De dames zijn ondertussen lekker aan het bijtrekken van het getop en gefimm en zijn klaar voor de bloei. Denk dat een dezer dagen de klok omgaat naar 12/12. Ze hebben dan toch al weer 4 weken gestaan.

 

Temperatuur ligt perfect tussen de 22 en 28 graden, alleen de luchtvochtigheid is te laag (30%), maar binnenkort komt er dus weer een nieuwe 5 membraans vernevelaar in :lol: Daarnaast zijn er wat vergeelde bladeren, komt omdat mn tensiometer een veels te lage worteldruk aangaf :wacko: Voor de 3e keer opnieuw in een bak water en over een uurtje ga ik hem weer in de grond pleuren. Verder niet echt wat bijzonders te melden, behalve dat ik morgen de dames ga dieven en er een scroggnet boven ga hangen.

 

De foto's:

 

gallery_6216_8831_10373.jpg

 

gallery_6216_8831_49690.jpg

 

gallery_6216_8831_197489.jpg

 

gallery_6216_8831_112513.jpg

 

gallery_6216_8831_171634.jpg

 

 

En de upskirt (voor de pervs):

gallery_6216_8831_134835.jpg

 

Gaat wel lekker denk ik zo :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...