Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Leipe shit

Anti-wiet

Recommended Posts

Hallo mede smokers/groeiers,

 

Ik zit met een probleem en heb het er al met vrienden over gehad maar echt een goed andwoord krijg ik niet, dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Mijn eerste fout is dat ik heb verteld aan mijn ouders dat ik wiet rook, met in gedachte dat ze er wel oké mee waren. Mijn probleem is dus, dat zijn ze totaal niet.

Ik word doodmoe van de eindelose discussies over dat zij wiet slecht en verslavend vinden (en ja ik ben zeker wel op de hoogte van de verslaving maar kan dit redelijk in de hand houden) maar ik het voor de rest gewoon super chill vind en kan er niet tegen dat ze dit van mij af willen nemen.

 

Ze dreigen dan ook om mij uit huis te schoppen als ze ook nog maar iets ruiken, terwijl ik het liefst nog wel even een halfje wil roken voor dat ik ga slapen. Ander probleem is dat ze ook het nieuws volgen en ik mag dus ook niet meer rijden onder invloed. Nu laat ik net mijn auto nodig hebben (wel betaald door mijn ouders, dus heb er nog steeds niks over te zeggen) om naar mijn vrienden te gaan en ja daar smoke ik gegarandeerd. Ik kan dan wel gaan lopen liegen over nee ik ga deze keer niet blowen, maar probeer dat maar is te zeggen als je nog redelijk kneiter thuis komt.

 

Ik heb wel plannen om op mijzelf te gaan wonen en een eigen auto, maar dit gaat me erg veel geld kosten wat ik op dit moment nog niet kan betalen (ben een student), ik moet dit nog minimaal een half jaar kunnen volhouden en geloof me ik sta op springen omdat ik ze niet kan overtuigen.

 

Dus als iemand in de zelfde situatie heeft gezeten of zit, als je advies heb laat het horen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe :lol:

 

Als je ouders al wat conservatiever zijn ingesteld had je dat misschien beter toch verzwegen..

 

Haal je bij de medicijnenboer een flesje "minhavez" , één drupje in elk oog en het wit van je ogen is pas echt wit :j

Dan kan je zonder vrees naar huis toe..

 

0057604-nl-500.jpg

 

grts

Richie <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Leipe Shit,

 

Ik begrijp je situatie, ik ben zelf ook student.

 

Ik kan je vertellen dat de relatie met je ouders er niet beter op gaat worden als je door gaat op de manier waarop je dat nu doet. Je bent 18(+) en hebt dus het recht (en de plicht) om voor jezelf te kiezen. Het probleem is dat jou ouders jou keuze niet willen/kunnen begrijpen, en hier zullen ze dus waarschijnlijk een x aantal "goede" redenen voor hebben.

 

Ik kan je vertellen dat het verslavingsgevaar van wiet (an sich) uiterst laag is, ik ben aangezien het collegejaar weer begonnen is van een gram of 5-10/dag weer terug naar zo goed als niks... De eerste nacht even wennen, maar de tweede nacht kon ik prima slapen en werd ik uitgeslapen wakker... Zou erger moeten zijn, niet dan ?

 

De enige tip die ik je kan geven is ga zo snel mogelijk op jezelf wonen en laat je ouders gewoon zien dat het niets uit maakt voor je persoonlijke situatie en je studie.

 

Uiteindelijk zijn er maar weinig ouders die niet het beste voor hun kroost wensen, het is een natuurlijk stukje beschermingsdrang...

 

Ik hoop dat ik je zo iets verder kan helpen.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey bedankt voor de snelle reacties.

 

Ik zal is kijken of ik aan dat middeltje kan komen, maar als dit echt werkt zou ik dit zeker kunnen gebruiken.

 

En Kees, ja ik denk dat je gelijk heb, ik moet echt op mijzelf kan gaan wonen zodat ze iig nergens mee kunnen dreigen.

En ja natuurlijk hebben zij het beste met mij voor, maar ik heb deze beslissing genomen en wiet is nu een gedeelte van mijn leven om het zo maar te zeggen.

 

Wat ik nodig heb zijn dus eigenlijk tips om dit half jaar door te komen zonder dat ik het huis uit word gekickt maar evengoed door kan smoken (ookal is het dan maar in mindere maten).

Share this post


Link to post
Share on other sites

MINHAVEZ :lol: :j :D

 

die zijn in de jaren 90 rijk geworden van mij

dit helpt echt wel <_<

 

groene groeten

Blackbut

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leipe shit, ik herken mezelf voor 100% in dit verhaal.

 

Ik heb 't zelf niet verteld, maar ze zijn er een keer achtergekomen. (jaren terug)

Veel onzin over psychose dit en verslaving dat. Ook elke keer als m'n lenzen niet lekker zaten en ik dus rooie ogen had: "Heb je weer zitte blowen???!!!!????"... NEE mam, m'n lenzen irriteren.

 

Dat werd al snel de meest gebruikte smoes als ik WEL had geblowd :D

 

Bij mij ging 't nog niet zo ver dat m'n ma me het huis uit wou schoppen, maar fikse ruzies waren aan de orde van de dag zo wat. Belachelijk als je 't objectief bekijkt, want mijn argumenten van waarom en wat wiet met je doet werden totaal genegeerd.

 

Mijn pa was (god hebbe zijn ziel) een stuk milder. Medisch onderlegd, dus wel voorzichtig met 't accepteren (wiet kan namelijk de kans op psychoses vergroten, maar dan moet je er aanleg voor hebben), maar met de tijd werd 't minder. Ik drink geen tot weinig alcohol. Dat was mijn excuus. Ik drink niet, maar ik blow. Wie gaan er vaker dood in het verkeer of krijgen dikke ruzies met uitgaan.... ja precies... mensen die alcohol nuttigen. Blowers zijn zo mak als een lammetje.

 

De kast waar ik nu mee bezig ben (zie bouwdoos), mocht eigenlijk niet. Moeders op vakantie en ik denk... WE GAAN ERVOOR. Zo gezegd zo gedaan, maar bij thuiskomst was ie nog niet af. Nu nog steeds niet, maar doordat ik elke keer weer duidelijk uitleg dat ik mijn eigen BIOLOGISCHE wietje wil growen en niet die chemische ongecontroleerde shit van de shop in mijn longen wil, begint 't begrip er te komen.

 

Helemaal instemmen met blowen zal mijn moeder nooit doen. Zo te horen een zelfde soort typetje als jouw ouders.

 

Mijn advies aan jou is dat (net als kees) je zo snel mogelijk op jezelf moet gaan wonen. Bespaart je een hoop ruzies, frustraties en stress. Je moet 't nog een half jaartje volhouden thuis zeg je zelf, dan zou ik gewoon eens op papier zetten waarom je blowt. Wat vind je er lekker aan? Hoe vaak doe je 't? etc. etc.

Daarnaast even alle positieve punten van blowen/wiet hier van 't forum halen (of uit je hoofd ;) ).

 

Zeg tegen je ouders dat je een keer wil praten en ga ze 't eens fijn uitleggen. Ook even wiet met alcohol vergelijken (komt wiet er als een engeltje uit) en je hebt een geloofwaardig, goed onderbouwt en SERIEUS verhaal. Leggen ze dit gewoon naast zich neer zonder met rationele argumenten of verwijten te komen (net als mijn moeder)..... dan moet je maken dat wegkomt :j

 

Mijn moeder en ik is niet meer wat 't was, dus ik trek me er niet meer veel van aan. Binnen paar maandjes op mezelf en dan gaat m'n kastje lekker mee <_< (moet ie wel af zijn :lol: )

 

Hoop dat je hier wat aan hebt. Je bent echt niet de enige die dit probleem heeft. Als je ouders geen hippies waren, zijn ze voor 90% anti-hippie ;)

 

Oja, en net als kees zegt. Verslaving is onzin. Ik heb net als kees 1 dag 'last' van lichte ontwenningsverschijnselen mits ik 't daarvoor elke dag deed. Na die dag is alles weer oke. Sterk in je schoenen staan.... ach dat is onzin. Je moet gewoon de wil hebben. Net als sigaretten. Ben in 1x keer gestopt (10 p/d) en nu al ruim een half jaar clean van sigaretten.

 

Grtz Quake

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja uit huis zetten doen ze niet als ze het beste met je voor hebben.en goeie tips,uuuhm verdampen misschien.scheelt een hele berg geur en lichamelijke effecten.maar je heb wel je portie thc binnen.dat icm die druppels moet een heel iend werken denk ik dan

 

en mijn ouders zeiden ook dat ik uit moest.zeiden ze ook bij tattoo's,piercings en andere dingen.ondertussen waren we 4 tattoo's en 2 piercings verder en hadden ze het nodige met me meegemaakt maar ik woonde nogsteeds thuis.

 

succes met je ouders,en schenk nog een wijntje voor ze in.vaak vinden ze dat heerlijk <_<

 

grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is inderdaad zeker niet de THC die schadelijk/verslavend is,maar de tabak die in je joints zit.

Leg uit dat als je alcohol b.v. in het lijstje ''drugs'' zou plaatsen het qua verslavingsgezindheid onder harddrugs zou vallen, en 1 biertje is altijd schadelijker dan 1 pure joint.

THC schaadt de hersencellen niet,evenmin de andere organen.

het word ook niet afgebroken door je lichaam,maar geloosd via zweet,urine,ontlasting.

Dus eigenlijk vrij ongevaarlijk,alleen sociaal niet ge-accepteerd zoals alcohol.

Mensen sluiten hun ogen voor het onbekende,en kijken vanaf de zijlijn naar alleen de slechte aspecten ervan.

Dus eigenlijk word er een conclusie getrokken voordat de feiten bekend zijn.

cannabis is alleen geestelijk verslavend maar dat is niks meer dan ''gewende luxe'' en stoppen na intensief gebruik(8/12 joints p.dag) viel me niet eens zwaar:na 2 dagen had ik het wel ok en was ik erdoor,je moet gewoon willen.

Ik ben altijd blower geweest(vanaf 12 jaar) en heb echt hetzelfde probleem gehad met mijn ouders als jij nu maar dan voor 6 jaar lang.mijn moeder weet nu zelf vanbinnen dat het niet aan het ''wietje'' ligt,maar ze zal er nooit wat goeds over zeggen.

 

het is allemaal zo slecht nog niet <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoezo wiet niet verslavend? <_<

 

Omdat jouw persoonlijke ervaring zo is, moet het dus ook voor iedereen zo zijn?

 

Er is zat bewijs dat cannabis verslavend is.. Sommige mensen hebben er meer last van dan anderen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn pa zei er niet zoveel van, wel af en toe eens, wrs omwille van mn moeder die er heel erg paria voor was enzo. Ik blowde ook op mn kamer, ook al mocht het niet, hoop ruzietjes gehad, paar grote, niet elke dag, meer een keer per 1 a 2 weken.

 

Mn moeder is een ander verhaal.In het begin accepteerde ze het niet, waren er wel wat vaker discussies, toen ben ik gestopt met alcohol drinken en andere feestdrugs gaan nemen elk weekend zowat. Mn moeder begon te merken dat wat ze ook zei, ik niet ging luisteren naar haar. Toen heeft ze min of meer geaccepteert dat ik blow en zijn de discussies erover gestopt. dat over een periode van 2-3 jaar. Dan ben ik begonnen met lsd en dmt te gebruiken (woonde ik net uit huis), en even later ben ik gestopt met alle andere drugs behalve dus lsd, dmt en wiet, hash, olie.

 

Resultaat: Ik heb sinds dat mn ouders te weten kwamen dat ik wiet rookte (15-16 jaar ofzo denk) tot onlangs (nu 19) geen goede gesprekken gehad met hun. Ik voelde me ook niet op mn gemak rond mn ouders, omdat ik wist dat ze wel eens konden merken dat ik geblowd had en dat wou ik dus niet. Onlangs heb ik mn ouders verteld dat ik niks meer gebruik behalve lsd en wiet en hash (om het hele hasholie en dmt gebeuren niet uit te hoeven leggen) en toen heb ik 5 uur (tot 2u snachts) met mn ouders aan het praten geweest, gewoon heel gezellig, ook over lsd en wiet en over de drugs die ik vroeger gebruikt heb, zat ook een van mn beste vrienden van me bij die meegegeten had die avond, heeft ook 5u lang mee zitten babbelen, en nu alle geheimen van de baan zijn kan ik terug goed met hun omgaan.

 

Conclusie: je ouders zo ver krijgen dat je mag blowen, gaat niet lukken in een half jaar, dus oftewel stop je met blowen, of je doet het achter hun rug om, met het risico buitengegooid te worden en met het risico je thuis niet meer op je gemak te voelen. Mss kan je wel elk weekend bij een maat blijven pitten die op zichzelf woont en waar je mag blowen.

 

Ik had zo ook een paar mensen, wel voor andere drugs, maar daar zat ik dus ook elk weekend. Ik ging bijna elke vrijdag na van school te zijn truggekomen (16u) naar vrienden, en dan kwam ik zondag om 16u weer thuis. Vaak heel het weekend doorgefeest, en dan als ik thuiskwam zei ik hoi, wandelde ik de trap op naar mn kamer en ging ik slapen. Mn moeder had het dus wel door, maar ja, ontkenning is iets raars he <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okj, ik heb al wel wat interessante tips gezien en mijn dank is groot.

 

Post je eigen verhaal of geef wat meer tips, het is allemaal welkom en ik heb er zeker wat aan.

 

Ow en kutvogel, ik heb eigenlijk oo altijd een grote interesse gehad in lsd maar nooit durven gebruiken, zou je miss de positieve en negatieve effecten kunnen opnoemen. (tis niet dat ik lui ben om het ff te wikki-en maar ik zou graag een persoonlijke beschrijving willen zien).

Edited by Leipe shit

Share this post


Link to post
Share on other sites

@kutvogel: hehe lsd? no way... <_< vroeger wel pillen gehad, maar dat??

 

@blowmonkey:hehe,er is wel degelijk GEEN lichamelijke verslaving van cannabis zonder tabak erbij,GEEN uitzonderingen :lol:

dat bestaat alleen tussen de oren.

THC is niet verslavend fysiek gezien,maar verslavingsgevoelige personen zullen gewoon de makkelijke weg kiezen.

en dat is meer een karaktertrekje/wilskrachtsgewijs iets.

Als je wilt stoppen moet je de motivatie hebben,er bestaat geen afkicken van marihuana,alleen psychische ontwenning van de gewoonte om er een te paffen. :j

 

aangezien ik weer trek heb rook ik er nog eentje(dikke) :D

 

Peace,

Collie Weed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thuis weten ze er niet van, ik wil het ze ook niet vertellen gewoon omdat ik al dat gezeik niet aan men kop wil... :j

Ik ben er vrij zeker van dat ze het niet willen accepteren (ook omdat mijn opa aan long----EDIT---- is gestorven, dus ze zijn al heel anti gewone sigaretten...)

Zelf rook ik alleen joints, omdat ik ook liever geen ----EDIT---- krijg :lol:

 

Verslavend is het voor mij zeker niet, ik ben student dus tijdens vakanties/weekends soms serieus roken en dan tijdens de examens helemaal niets...

Het enige wat ik wel soms heb is zin in een jointje, maar das net gelijk zin in een stuk chocolade hebben <_<

 

Probeer het uit te praten met je ouders, ze zullen echt niet boos op je blijven hoor! Je relatie met je ouders stuk laten lopen vanwege wiet is maar stom vind ik...

Share this post


Link to post
Share on other sites
@blowmonkey:hehe,er is wel degelijk GEEN lichamelijke verslaving van cannabis zonder tabak erbij,GEEN uitzonderingen <_<

dat bestaat alleen tussen de oren.

 

Alhoewel het niet te vergelijken valt met andere "lichamelijke verslavingen" zoals bijvoorbeeld opiaten of benzodiazepines, is er wel degelijk een "lichamelijk ontwennings syndroom" na het stoppen van (langdurig) cannabis gebruik, in een inderdaad wat klein percentage gebruikers (10-20%). Geen grap, het is echt waar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blowmonkey, heb je daar misschien meer artikels van?(niet dat ik je niet geloof, gewoon uit interesse.)

Share this post


Link to post
Share on other sites
maar probeer dat maar is te zeggen als je nog redelijk kneiter thuis komt.

Mijn advies, NIET SMOKEN in de auto als je er knetter van kan worden.

Ik smoke zelf in de auto maar ik wordt pas stoned als ik een stuk of 4 stevige joints rook, geen idee waarom maar 1 of 2 joints merk ik niet.

Ik smoke ook niet meer dan een pretshaggie in de auto, dus voor de smaak.

Ik ben weleens onverwacht een beetje stoned geworden maar ik stop dan bij een pompstation voor wat eten en drinken, ik wil geen gevaar zijn voor anderen!

 

Verder is het het beste om overal eerlijk over te zijn, vertel eerlijk waarom je het doet en dat je bijvoorbeeld minder of niet drinkt en dat drank in jou ogen een zwaardere drug is.

Kom met relevante feiten over blowen, zoals dat er nog nooit is aangetoond dat je na blowen ook andere drugs zal gaan doen.

Probeer ook zo volwassen mogelijk over blowen te praten, wanneer je ouders boos worden kan je altijd nog zeggen dat je het graag als volwassenen wilt uitpraten en dat boos zijn niet helpt (komt extra volwassen over! <_<)

 

Ga in ieder geval een tussenweg vinden waarbij je aangeeft dat jij niet aan hun wil tegemoet wilt komen door helemaal niet te blowen, een joint op zijn tijd kan echt geen kwaad. maar een hun een beetje tegemoet komen kan geen kwaad.

En op de fiets naar je vrienden is ook chill, lekker stoned terugfietsen naar huis kan erg relaxed werken!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ rock fever:

Despite past skepticism, it has been established that, although it is not common, a vulnerable subpopulation of marijuana users can develop dependence. Adolescents, particularly those with conduct disorders, individuals with psychiatric disorders, or problems with substance abuse appear to be at greater risk for marijuana dependence than the general population.
CONCLUSION: A distinctive marijuana withdrawal syndrome has been identified, but it is mild and short-lived. The syndrome includes restlessness, irritability, mild agitation, insomnia, sleep EEG disturbance, nausea, and cramping.

http://www.rism.org/isg/dlp/ganja/analyses...03a.html#psycho

 

En nog een aantal refs:

Didcott P, Reilly D, Swift W, Hall W. Long-term cannabis users on the New South Wales North Coast. NDARC Monograph No. 30. Sydney, Australia:NDARC, 1997:36-41.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.f...p;dopt=Citation

Swift W, Hall W, Copeland J. Cannabis dependence among long-term users in Sydney, Australia. NDARC Tech Rep No. 47. Sydney, Australia:NDARC, 1997.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.f...p;dopt=Citation

Crowley TJ, Macdonald MJ, Whitmore EA, Mikulich SK. Cannabis dependence, withdrawal, and reinforcing effects among adolescents with conduct symptoms and substance use disorders. Drug Alcohol Depend 1998;50:27-37.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.f...p;dopt=Citation

Wiesbeck GA, Schuckit MA, Kalmijn JA, Tipp JE, Bucholz KK, Smith TL. An evaluation of the history of a marijuana withdrawal syndrome in a large population. Addiction 1996;91:1469-1478

http://www.ingentaconnect.com/searching/Ex...000010/art00006

Haney M, Ward AS, Comer SD, Foltin RW, Fischman MW. Abstinence symptoms following oral THC administration to humans. Psychopharmacology 1999;141:385-394.

http://www.springerlink.com/app/home/contr...ults,1:100390,1

Haney M, Ward AS, Comer SD, Foltin RW, Fischman MW. Abstinence symptoms following smoked marijuana in humans. Psychopharmacology 1999;141:395-404.

http://www.springerlink.com/app/home/contr...ults,1:100390,1

Aceto MD, Scates SM, Lowe JA, Martin BR. Cannabinoid precipitated withdrawal by the selective cannabinoid receptor antagonist, SR 141716A. Eur J Pharmacol 1995;282:R1-R2

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.f...p;dopt=Citation

Abood ME, Sauss C, Fan F, Tilton CL, Martin BR.Development of behavioral tolerance to delta 9-THC without alteration of cannabinoid receptor binding or mRNA levels in whole brain. Department of Pharmacology and Toxicology, Medical College of Virginia, Virginia Commonwealth University, Richmond 23298.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.f...p;dopt=Abstract

MD Aceto, SM Scates, JA Lowe and BR Martin Dependence on delta 9-tetrahydrocannabinol: studies on precipitated and abrupt withdrawal Department of Pharmacology and Toxicology, Medical College of Virginia, Virginia Commonwealth University, Richmond, USA.

http://jpet.aspetjournals.org/cgi/content/...pe2=tf_ipsecsha

Aceto MD, Scates SM, Lowe JA, Martin BR.Cannabinoid precipitated withdrawal by the selective cannabinoid receptor antagonist, SR 141716A. Department of Pharmacology and Toxicology, Virginia Commonwealth University, Richmond 23298-0613, USA

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.f...p;dopt=Abstract

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mijn advies, NIET SMOKEN in de auto als je er knetter van kan worden.

Ik smoke zelf in de auto maar ik wordt pas stoned als ik een stuk of 4 stevige joints rook, geen idee waarom maar 1 of 2 joints merk ik niet.

Ik smoke ook niet meer dan een pretshaggie in de auto, dus voor de smaak.

Ik ben weleens onverwacht een beetje stoned geworden maar ik stop dan bij een pompstation voor wat eten en drinken, ik wil geen gevaar zijn voor anderen!

 

Verder is het het beste om overal eerlijk over te zijn, vertel eerlijk waarom je het doet en dat je bijvoorbeeld minder of niet drinkt en dat drank in jou ogen een zwaardere drug is.

Kom met relevante feiten over blowen, zoals dat er nog nooit is aangetoond dat je na blowen ook andere drugs zal gaan doen.

Probeer ook zo volwassen mogelijk over blowen te praten, wanneer je ouders boos worden kan je altijd nog zeggen dat je het graag als volwassenen wilt uitpraten en dat boos zijn niet helpt (komt extra volwassen over! <_<)

 

Ga in ieder geval een tussenweg vinden waarbij je aangeeft dat jij niet aan hun wil tegemoet wilt komen door helemaal niet te blowen, een joint op zijn tijd kan echt geen kwaad. maar een hun een beetje tegemoet komen kan geen kwaad.

En op de fiets naar je vrienden is ook chill, lekker stoned terugfietsen naar huis kan erg relaxed werken!

 

Hey bedankt voor je reactie, maar het zit zo. Ik ga naar vrienden toe met de auto omdat ze een aardig stukje verweg wonen en ja fietsen kan wel maar 18km fietsen heen en terug terwijl je een auto heb is het heel moeilijk om niet die autosleutels te pakken. En bij mijn vrienden smoke ik natuurlijk meer als 2 joints dus zit aardig nog stoned soms achter het stuur, soms ben ik redelijk helder achter het stuur, maar dat maakt mijn ma niets uit, tis een no go ookal heb ik maar een halfje gedaan ofso.

 

En ja ik heb ook niet zo zin meer in discussie, ik denk dat dat een verlorenzaak is, mijn ma is dus namelijk anti-wiet en is het heel moeilijk om een tusseweg te vinden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
in een inderdaad wat klein percentage gebruikers (10-20%).

10 tot 20% zou ik nu niet echt een klein percentage noemen hoor. <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

me zusje heeft een zoon van 16-17 en heeft hem pas betrapt met een joint...man man... meteen de hele family in rep en roer...verkeerde vrienden en weet ik wat nog meer.... <_< en ze was steun voor haar standpunt aan het zoeken bij iedereen..

Als enige heb ik gezegt dat ze zelf maar eens moest stoppen met die halve liter rose die ze in een dag achterover gooid...en zolang hij geen lsd, speed of cocaine gebruikt...dan komt het met ons neefje helemaal goe...

 

tja.. sindsdien heb ik 3 minnetjes achter me naam bij me zusje en 3 plusjes bij me neefje....das logisch...

maar de scherpe kantjes zijn er GELUKKIG een beetje vanaf en dat was mijn insteek...

rustig aan... dan breekt het lijntje niet, heb ik gezegt...

tis een toffe gozert en zijn vakantie werk baas is uiterst tevreden over hem....wat wil een mens nog meer?

gr

Carpe_diem

Share this post


Link to post
Share on other sites

't is zo jammer dat het allemaal zo'n taboe gemaakt word "een Joint roken".

mensen moeten eens gaan inzien dat wiet ook goeie kanten heeft bijv Mediwiet , of thuis gezellig lachen met een blowtje i.p.v naar een party gaan en je mik vol stoppen met pillen , drank , coke en andere genotsmiddelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mij ouders zijn gelukkig nooit egt tegen wiet geweest. dat komt omdat ik vroeger een probleem had met agrassie, ik rookte ik dronk zat aan de pillen enzovoort.

vanaf het moment dat ik ben gaan blowen zagen m,n ouders dat ik rustiger werd en betere vrienden uitkoos oftewel de betere sferen uit begon te zoeken.

een avond je op straat hangen met alle gevolgen van dien werd een gezellig avondje in de tuin zitten bij de vuurkorf met een jointje erbij.

ik moet zelfs zeggen dat ik het leven meer respecteer sind ik blow. ben gestopt met tabak met (veel alcohol) en met alle slechte gewoontjes van dien.

alleen nog dat heerlijke jointje <_<

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

@Blowmonkey

De links van onderzoeken waarvan sommige niet werkten zijn niet te vergelijken met de werkelijkheid.Bij 1 onderzoek kregen muizen THC toegediend in een dosering van 10 mg/kg omgerekend naar de mens toe, dan zou een persoon met lichaamsgewicht van 70 kg rond de 700 mg THC / per dag binnen krijgen.Totaal niet relevant met de werkelijkheid.

 

Je moet ook meerekenen of het endocannabinoidensysteem wel goed werkt, bv dat er niet genoeg anandamide wordt aangemaakt.THC kan dan als vervanging dienen.

 

Anti-wiet middel is bv een vitaminen B-complex in een conc van 50-100 mg per dag.

 

Namaste <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

En wat vertoonden de muizen dan elmanito?

Anti wiet? wat bedoel je daar precies mee?

als methadon tegen hero is dit tegen wiet ofzo?

 

Peace BoboJonko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik nog 50 links post, ga je die dan ook allemaal weerleggen (zat literatuur aangaande dit onderwerp te vinden)..? Moet te doen zijn, als het allemaal foutief onderzoek is, toch?

 

Sorry, maar 1 onderzoek weerleggen en de rest over dezelfde kam scheren vind ik wat simpel.. Er is wel degelijk een hele stevige kern van waarheid in al deze artikels..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...