Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
De Sjeik

Gumby Ice

Recommended Posts

Hey mensen,

 

Binnenkort zijn de buitenplantjes weer klaar. Ik ben van plan om van het bladafval en de fluffy topjes Ice te maken op de Gumby manier. Ik heb alleen één vraagje over het proces:

 

Wanneer je het bladafval uit het vat/de emmer hebt gezeefd, en alle trichomen zijn bezonken naar de bodem, wat is dan een goede manier om al dat overtollige water weg te krijgen zonder het bezinksel te verstoren? Misschien met een aquariumpompje ofzo?

 

Als iemand deze vraag ff voor me zou willen beantwoorden zou ik dat zeer op prijs stellen <_<

 

Greets,

 

De Sjeik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je deze sticky al gelezen?

Je moet met een darmpje het water afzuigen.

Voor de laatste centimeters gebruik ik een 60ml spuit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon een slang er in steken tot net een stukje boven de bodem/thrichomen die op de bodem liggen.

je zuigt aan de andere kant tot het water in je mond stroomt.

dan mond er af halen en het water stroomt er dan zelf uit

<_<

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heb je deze sticky al gelezen?

Je moet met een darmpje het water afzuigen.

Voor de laatste centimeters gebruik ik een 60ml spuit.

 

Die heb ik idd gelezen, alleen werd me niet duidelijk hoe anderen dat water wegkrijgen. Over dat darmpje, ik heb ff gegoogled maar kon niets vinden, dus: wat is een darmpje? <_<

 

Thnx nog voor de reply.

Share this post


Link to post
Share on other sites

darmpje = slangetje

<_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah oke :lol: Maar hoe zuig je dat water daarmee weg dan? De methode die hompii hierboven beschrijft lijkt me nou niet echt fijn.. <_<

 

(sorry voor de vragen, I'm a hash making noob)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De methode die hompii beschrijft is perfect, enkel op tijd je mond weghalen. <_<

 

Je moet er uiteraard wel voor zorgen dat de emmer met trichomen hoger staat dan de emmer waar je het water in laat stromen.

Effe aanzuigen en de zwaartekracht zorgt ervoor dat het water blijft stromen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh ok, ik dacht dat ie een grapje maakte :lol: Nou dan probeer ik dat gewoon, maar mezelf kennende krijg ik een dikke teug plantenwater in m'n mond, smerig.. <_<

 

Hartstikke bedankt voor de reacties!

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha ja je moet er wat voor over hebben he:P

een beetje plant water in je mondje maar je krijgt er wel leuk hasje van <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zet de bak met bezinksel altijd op het aanrechtblad en laat het in de wasbak stromen. Is al voldoende hoogteverschil. Iets met wet van communicerende vaten als ik het goed heb.

 

Verder heb ik een aquariumluchtslangetje (tuincentrum) aan een barbequetang vastgetaped. Zo krijg je een heeeeele lange U vorm als het ware. Aan de ene kant steekt het slangetje 1 cm voorbij het uiteinde van de tang, aan de andere kant een cm of 10 a 15. Op die manier heb je goede controle over je afzuigdiepte, zonder veel waterbeweging te veroorzaken.

 

Ook doe ik het niet in een emmer, maar in een grote glazen vaas. Kun je goed beoordelen hoe het bezinken gaat en ook gelijk zien hoe hoog je afzuigslangetje hangt.

 

Suuk6 met je eerste keer gumby!

 

Groetsels

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de tip :j

 

 

haha ja je moet er wat voor over hebben he:P

een beetje plant water in je mondje maar je krijgt er wel leuk hasje van :lol:

 

En daar doen we 't voor <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...