Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
bejorno

Gedaan met wiet kopen in Nederlandse coffeeshops (voor Belgen)

Recommended Posts

Gedaan met wiet kopen in Nederlandse coffeeshops (voor Belgen)

Het Nederlandse kabinet wil het gedoogbeleid voor softdrugs handhaven. Coffeeshops blijven bestaan, maar mogen geen toeristische trekpleister meer zijn. Belgen zullen geen softdrugs meer kunnen kopen in de coffeeshops.

 

Het kabinet wil dat kleinere coffeeshops straks de lokale markt met een beperkte klantenkring bedienen. Buitenlandse klanten zijn niet meer welkom. Een pasjessysteem moet toeristen buiten de deur houden.

 

Ook kan worden geëxperimenteerd met het aanleggen van grotere voorraden in de coffeeshops. Die maatregel zou overlast door drugsrunners moeten beperken. De Nederlandse ministerraad bespreekt vrijdag de hoofdlijnen voor het nieuwe drugsbeleid. In het najaar komt het kabinet vervolgens met een drugsnota.(mvl)

08/09/09 18u24

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed plan.

Zo kan de plaatselijke bevolking ook een graantje mee pikken van het drugs-tourisme.

Wat moet de shop anders met die grotere voorraad?

Share this post


Link to post
Share on other sites

toch komt de beste wiet uit België

en shops zijn er alleen maar voor zij die graag opgelicht worden

veel te dure wiet, waarvan je niet eens zeker bent dat het wel is wat je koopt(NLX wordt WW enz.)

geef mij maar de wiet van hier, veel goedkoper en meestal even goed of beter qua kwaliteit

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat een redenatie: door het buitenlandse toeristen te gaan verbieden en de coffeshop voorraad te verhogen weren we de drugsrunners.....

 

 

tjah.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry maar ik zit daar geen reet mee in, ik koop al jaren niks meer in NL :) knowledge genoeg hebben de belgen om hun eigen wietje te telen enkel je moet je weg kennen,geheel die rotzooi al dat negatieve nieuws ,propaganda etc waar gaan we nu eigenlijk naar toe ? bestaat er nog een wetgeving ,of wordt die gewoon aangepast aan de opkomende zon omg ik snap er de ballen van en ga er ook niet meer van wakker liggen ,maar vind op dit vlak de nederlandese regering over het gedoogbeleid de pedalen kwijt zijn........... :P

Edited by latin

Share this post


Link to post
Share on other sites

het ruikt wel een beetje naar discriminatie... dus als ik als belg tijdens de vakantie naar cadzand of maakt niet uit naar waar ga in nederland moet ik eerst me wiet zelf nog meebrengen inplaats van het daar makkelijk in de buurt te kunnen kopen.

en dan nog iet...

een grotere vooraard voor een beperkte klantenkring ?? waarom zouden ze een grotere vooraad moeten stokkeren als er enkel nog maar de lokale bewooners hun spullen mogen kopen?

 

greetz mattsi

Share this post


Link to post
Share on other sites

heeft niemand door hoe erg dit is ?

ik ben belg en dit is gewoon slecht nieuws

gaan wij ook verbieden bier te verkopen aan Nederlanders ?

wat met het vrij verkeer van goederen, diensten en personen in EU ?

als de coffeeshops dat aanklagen winnen ze dat, want je kan niet op basis van nationaliteit iemand verbieden iets te kopen.

en wat als een belg aan een Nederlander vraagt inkopen te doen voor hem met zijn pasje ?

Wat met een belg die in nederland woont? Die is ook geen nederlander maar leeft daar wel.

in de video zeiden ze dat CDA alle coffeeshops wou sluiten maar dat PVDA voor de legalisering van de achterdeur is en de meerderheid dus een compromis overeengekomen is ergens in het midden met dus dit als resultaat...

Share this post


Link to post
Share on other sites

de belgen worden opgevangen door de thuisdealertjes waarschijnlijk.

als ik nu al zie hoe snel belgen en fransen worden aangesproken en deze ook weer met 'n lachend gezicht naar huis gaan verwacht ik dat de thuisdealertjes het gewoon drukker gaan krijgen met onze zuiderburen :P

 

grtz angel777

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is eigenlijk pure discriminatie, en Europa moet hier iets aan doen. Waarom geen regelgeving voor de duizenden Amerikanen en Britten die Amsterdam bezoeken. Die komen allemaal voor de klompen en kanalen zeker...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit geld ook niet alleen voor belgen,maar voor iedere toerist. Al komt die uit oezbekistan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat wil Nederland dan eigenlijk doen? Het toerisme en de inkomsten van duizenden mensen naar beneden halen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laten we gaan pleiten voor een verkoopverbod op alcohol voor Nederlanders in Belgie en Duitsland. Vele malen slechter, gevaarlijker etc.

 

Komt nooit goed dit soort poep.

 

Wel lachwekkend hoe dat CDA steeds verder krabbeld met hun gezeik op een plant. Alles verbieden. pasjessysteem, het is niet normaal gezeik, nu wel

alles legaal maken, maar dan weer geen toeristen.

 

Aan het CDA en consorten...... GA NAAR JE KERK en blijf daar. Heb het totaal gehad met het alsmaar doorlopende geouwehoer om een beetje wiet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat wil Nederland dan eigenlijk doen? Het toerisme en de inkomsten van duizenden mensen naar beneden halen?
Afzijn van overlast die jullie bezoek aan Nederland veroorzaakt. In de grens strekken kun je niet spreken van toerisme, even wiet halen in Maastricht en misschien dan nog even naar de plaatselijke mc donalds noem ik geen toeriste. Of blijven jullie meteen een week in een hotel slapen?

 

Wat hebben wij als Nederlanders daar nou aan? Ja geld maar we krijgen er een hoop overlast voor terug, laten we daar nou eerlijk over zijn. Ik vind dat het persoonlijk niet waard. Ja misschien ik egoïstisch maar wat zou jij er van als Nederlanders dagelijks overlast veroorzaken in jou stad als we jullie plaatselijke bier voorraad kwamen plunderen en dan weer terug naar Nederland reden?

 

Het type toerist die Amsterdam bezoekt komt misschien ook wel voor cannabis naar ons land maar die vliegen tenminste niet binnen 2 uur ons land uit en komen meestal ook voor de culturele dingen zoals het Anne Frank huis, de grachten en de mooie herenhuizen etc. Sommige ook niet maar over het algemeen zijn het toch veel jonge mensen die iets toevoegen aan de stad. Dat kun je van die belgen die alleen even snel wiet komen scoren niet zeggen.

 

Aan de andere kant vind ik natuurlijk ook dat belgen(en elk ander mens) gewoon hun joint moeten kunnen roken. Maar er moet iets gedaan worden aan de huidige situatie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welke overlast? Vind je het feit dat er mensen rondlopen met andere nationaliteit(OH NEE!) overlast? Of dat ze gebruik maken van hun recht om te parkeren. Geldt dat als overlast? Het geld dat ze Nederland binnenzwieren, is dat de overlast? Of is het gewoon de bekrompen geest van sommigen die alles als overlast ziet?

 

Niet elke stad heeft coffeeshops, dus die Nederlanders die van een klein dorpje naar een stad even snel wiet komen halen, die moeten ook geweerd worden? Aja, wat dragen die nu bij?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goeie zet voor de armlastige grensdealertjes :lol: . Eindelijk licht aan het eind van hun recessietunnel !!! Bergen "toeristen" uit belgie frankrijk en duitsland scheuren door de grensstreek op zoek naar een dealer, hard rijden, niet op het verkeer letten, kris kras rond rijdend om te scoren.

Mmmmmmmmmmm misschien toch maar beter een koffieshop openen om rust te krijgen? Of zal ik zelf maar naar een grens verhuizen en lekker binnen lopen? Goeie wiet genoeg bij de kleine thuiskwekers .............. Tsja, ingewikkeld plan. En vergeet nooit één zoekende blower :j is slimmer dan duizend kabinetten <_< :D:);)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Gewoon een drive-in net buiten de stad met daaraan vastgekoppeld een kwekerij van 40.000 m2.Kan er ook gelijk een rondleiding worden gegeven.Ik denk dat menige Belg wel oren ernaar heeft.Je weet ook gelijk waar je wiet vandaan komt.:j Dit zorgt voor werkgelegenheid ook.Zelfs Belgen of Limburgers zonder werk zouden er kunnen solliciteren. :lol:

 

Je kan in Belgie tenslotte ook brouwerijen bezoeken en wat lekkers mee terugnemen.

 

Namaste <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

@FoolOnTheHill

 

Thanks, bid gelijk even naar al die goden waarvan de bijbel een kopie is. Doe gelijk de zonnengod even voor het mooie weer, een een regendansje voor

de boeren.

 

TOR even aanroepen voor de bliksem en het feest is compleet.

 

****************

Je kan in Belgie tenslotte ook brouwerijen bezoeken en wat lekkers mee terugnemen.

****************

Juist, als het maar een gerstenat is, of andere gedestileerde onzin is alles goed. Je kunt er dood aan gaan, maar dat maakt kein flaus aus!

Share this post


Link to post
Share on other sites

kijk men [de regering ] probeert .niet direct het gedoog beleid stop te zetten. maar door wel steeds meer beperkingen opleggen ,door het niet werkbaar te maken

het weigeren van niet nederlanders zal voor veel shops een nek slag zijn in de grens streek en ook in amsterdam

dan hebben ze toch weer hun zin ook al zijn het kleine brokjes

dan krijgen die paar shops weer teveel klanten dus de wordt gesloten ivm [overlast] dan gaan die laaste ook weer dicht .

einde verhaal van de 30jaar vrij softdrugs beleid en lopen we in het geraill van de EU.

 

greetzz bots

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou, wees gerust toeristen,

 

het valt allemaal wel mee wat ik begrijp uit menig artikel. het zal niet verboden worden maar eerder niet meer gepropageerd.

 

het is weer zo'n schijnheilige maatregel dat we (het land) het naar buiten zo ventileren, stoepje schoonvegen zoals de wallen in a'dam. het straatvuiol onder de mat vegen zodat we het niet meer zo zien....

 

wat me tegenvalt is dat er niet gesproken wordt over de meerdere facetten die cannabis heeft zoals landbouw, legalisering kleinschalige thuisteelt, de achterdeur, medisch gebruik etc. in plaats van de kleine hobbyïst te respecteren die liever niet naar de sjop wil en een zuivere teelt(je) neerzet gaan ze die jacht alleen maar verzwaren. als iedereen om de x dagen naar de sjop moet rijden levert dat een enorme berg co2 op, verspilling van energie en schone lucht. (gaat nl niet om co2 maar het fijnstof!!).

 

de kleine binnenkweker zou toch ook de binnen-installatie door een gecertificeerde electro-monteur kunnen laten doen zodat het veilig is, met de nodige automatisch blussers etc. samen met de wooncorporaties zou hier zeker een mouw aan te passen zijn en niet zoals het nu gaat dat er eenzijdig wat op papier gezet word en je je huis uitgedonnert wordt, a-sociaal!

 

greets en tot in de sjop niet-landgenoten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Het is ook allemaal de schuld van de Walen en Fransen, die in grote getalen naar Nederland komen om effe wat dope te halen, omdat de kwaliteit & prijs hier in Nederland net een stuk beter is dan bij hun in de buurt. :j Net als wat ik eerder zei, gewoon een grote drive-in net buiten de stad.Iedereen kan daar dan zijn wietje & hash halen, gecontroleerd op verontreinigingen of nog beter door de drive-in zelf geteeld.Niemand die er dan verder last van heeft.Met goed geluk zien de Vlaamse gemeenten hoeveel omzet ze mislopen, om misschien zelf dan maar aan de slag te gaan. :lol:

 

@hijsfijn

Belgische bierbrouwerijen is cultureel erfgoed.Je moet als Belg toch trots zijn op zoiets.Hier hebben we hoofdzakelijk alleen maar Heineken.

 

Namaste <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...