Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

El Fish

Ik heb CLUSTER HEADACHE OF MIGRAINE en ik rook

Recommended Posts

hallo

 

ik ben 25 jaar, en toen ik klein was had ik altijd last van hoofdpijn, ik moest bijna 6 keer per jaar naar het ziekenhuis en nog vaker naar de dokter voor medicijnen die niet hielpen

 

toen ik ongeveer 16 was is het plotseling opgehouden, ik ben het eigenlijk toen ook heel snel vergeten en nooit meer aan gedacht

 

Nu zag ik dit topic en bedacht ik me, toen ik 16 was ben ik ook ongeveer begonnen met regelmatig te blowen

en het kan wel eens zo zijn dat het dus door de wiet komt dat ik bijna nooit meer hoofdpijn had/heb

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat wat babylonboy postte is denk ik een heel end id goede richting ;)

 

 

Ik heb zelf sinds auto ongeluk, gelukkig maar, soms ook van die enorme pijnen aan het achterhoofd, daar waar je nek in je schedel overgaat en die zijn echt te erg voor woorden.

 

Ik heb geen migraine oid maar bij mij komt het door hypertonie en iid stress is daar een factor bij.

Hypertonie houdt in een onevenredige samentrekking/aanspanning van spieren, in mijn geval de monnikskapspier en andere nekspieren die op een gegeven moment voor die hoofdpijnen gaan zorgen.

 

Nu na dik 3jr voel ik ze aankomen en weet ik hoe ze te tackelen: fysio los laten maken van de nekspieren ad zijkant vd nek (heel zachtjes) waardoor je weer een beetje kunt ontspannen en je klachten al rap afnemen.

 

Misschien beschik je ook wel over triggerpoints in je trapezius of andere plekken die de boel in stand houden maar er kan ook iets met je wervesl niet jhelemaal lekker zitten waardoor je een houding aanneem waarbij je de spieren aantrekt en hierdoor dit soort klachten zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alloha everyone,

 

Ik heb sinds vorig jaar november mijn eerste migraine aanval gekregen en sindsdien om de maand wel weer een aanval. Het bleek bij mij ook al in de familie te zitten. Mijn vader heeft er namelijk ook wel eens last van maar niet zo erg als ik het nu heb. Bij het lijstje wat ik al aan kwalen had komt dit er nu nog bij en ik heb echt zoiets onderhand van, Nou had ik nie net een ander leven mogen uitzoeken ?:verrygood maar goed. In eerste instantie deed blowen echt zeer bij vooral het roken maar als ik de joint ophad voelde ik toch wel een verlichting van pijn dus heb ik er nog een paar opgestoken. Na zo de 3e joint voelde ik toch echt wel dat er geen drukkende pijn meer was maar dat ik nog wel wist dat ie er zat. Toch heb ik er nu al 5 dagen last van en word het me toch iets teveel wiet wat ik zo ineens wegsmoke. Maar ik moet zeggen wiet drukt echt de pijn goed weg terwijl paracetamol en andere migraine medicijnen niks lijkt gewoon in vergelijking met cannabis.

 

Maar goed ik dacht ik deel even mijn mening in dit verhaal ^^

 

Groeten vanuit het zonnige zuiden

Emmer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gisteren was er een interessante documetaire over LSD op National Geographic.

 

In de jaren 60 en 70 is er door de medische wereld volop met LSD geexperimenteerd, dat is geen geheim en ook niet nieuw.

Wat misschien van belang is voor de mensen met cluster hoofdpijn is dat er een niet-psychoactive variant bestaat, te weten BROMO LSD, die in 80% van de gevallen de pijn bij clusterhoofdpijnen sterk remt en soms ook volledig stopt.

Ook werd het in die docu duidelijk dat er actueel onderzoek gedaan wordt met LSD na een lange taboe periode.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo,

zelf ben ik een stoner/tripper en heb clusterhoofdpijn.

In het verleden heb ik wel eens paddestoelen gegeten en toen maanden daarna had ik geen aanvallen.

Maar truffels zijn anders de trip is minder heftig ze zijn duur en de hoofdpijn is er nog.

LSD heb ik nog niet geprobeert. Wel sumatriptan. Daar kreeg ik het van benauwd. Pijn op de borst. Ook ging de pijn niet weg maar werd een beetje gedempt. Paracetamol en ibuprofen enzo helpen helemaal niet.

 

Wat wel helpt is licht. Een vriend van me zag dat ik al uren hoofdpijn aanval had en ging iets proberen bij me.

Ik zat recht en hij ging met ze hand op de plek waar de pijn zat(bij me slaap) en ik had me ogen dicht en zag rood licht vertrekken uit me lichaam en groen licht naar binnen gaan, tegelijkertijd. Toen was de pijn bijna verdwenen, ik kon iig weer praten. Hij wist niet goed om te gaan met energie en had nu een pijn in ze arm.

 

Wat bij mij een aanval kan stoppen is een sigaret roken.

Alcohol heeft een keer een aanval getriggerd die lekker was, ipv de intense hitte en pijn prikkels was er een warme gloed op de plek waar dan "normaal" die aanval is.

Vroeger zat er vetsin in tijgernootjes en daar kreeg ik ook aanvallen van. Vet pijnlijk, niet leuk en je kan niks wat vervelend is.

 

Op dit moment voel ik dat er een aanval aankomt. Ze beschrijven het in tien levels waar 0 geen pijn en normaal leven is en 10 wil je dood omdat je niks kan dan pijn ervaren. Je word gedwongen een periode te ondergaan van pijn die boven de grens van je aankunnen is en dat in een martellende manier voor dan de rest van je leven ofzo?

Gelukkig heb ik wel vertrouwen in LSD als ik er aan kan komen ga ik het zeker proberen.

endocrinoloog zal ik eens opzoeken.

Voor de andere forum bezoekers die hoofdpijn hebben zijn er nog tips?

Welke medicijnen gebruik(t)en jullie en welke werken echt.

Wiet is bij mij wel aangenaam. Ik gebruik echt veel. Nadelen vind ik dat ik niet meer zelf kweek en dat het de hoofdpijn niet stopt. Zoals nu heb ik een paar goede pijpkoppen buddha haze op maar ik voel wel dat ik word overvallen door een serie van pijnprikkels straks. Er komt binnenkort een MRI onderzoek. Hopelijk dat het iets helpt. En na 2jaar zijn de artsen eindelijk bereid om me zuurstof toe te schrijven. Alleen lees ik net dat het bijna niets tot niets helpt bij sommige.. balen.. ;)

 

Nu ga ik roken en naar bed.

 

Oja ik had een droom gehad waarin ik een truc zag om de pijn te stoppen.

Zag mezelf heel trippie alsof ik door me huid keek en me zenuwebanen zag als wit psychedelisch licht.

Toen kreeg ik een aanval en zag duidelijk een blokkade in me gezicht. Vanzelfsprekend ging ik knarsen en de pijn verdween. Toen werd ik blij wakker bij een vriend van me thuis. Ik heb de hele dag geknarst. Anders had ik dus hoofdpijn. Echt zo vaag.

 

nja later

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey ben ik weer, stoned natuurlijk.

Zijn er nog tips?

Mzzl.

 

 

Gisteren was er een interessante documetaire over LSD op National Geographic.

 

In de jaren 60 en 70 is er door de medische wereld volop met LSD geexperimenteerd, dat is geen geheim en ook niet nieuw.

Wat misschien van belang is voor de mensen met cluster hoofdpijn is dat er een niet-psychoactive variant bestaat, te weten BROMO LSD, die in 80% van de gevallen de pijn bij clusterhoofdpijnen sterk remt en soms ook volledig stopt.

Ook werd het in die docu duidelijk dat er actueel onderzoek gedaan wordt met LSD na een lange taboe periode.

Is toch jammer dat de psychedelische effecten verdwijnen dan? Dat soort onderzoek mag wel? :s

Share this post


Link to post
Share on other sites

LSD kunnen we je niet aan helpen geraken op dit forum.. gezien de status van deze substantie :whistling Maar ik vaker gehoort dat het positieve effecten kan hebben en hier voreger ook onderzoek naar gedaan werd. Interessant om te horen dat dit onderzoek iig weer nieuw leven in is geblazen. Daarnaast is er ook een grondstof voor LSD welke giftig is en een ziekte kan veroorzaken, maar bewezen effectiviteit tegen cluster hoofdpijnen heeft.

Het gaat hierbij om ergotamine. Een stof welke door meerdere organismen uitgescheiden kan worden, maar het vaakst door een schimmel in haver, rogge of tarwe genaamd moederkoorn geproduceerd word en voor gevaren zorgt. Er zijn gevallen bekend waarbij mensen na het consumeren van beschimmelde producten overleden.

Het werkt als uiterst sterke vasso-constrictor waarbij bloedvaten dusdanig vernauwen dat een gezonde circulatie onmogelijk wordt en er ganggreen achtige aftervings verschijnselen weergenomen kunnen worden bij de perifere ledematen. Waarschijnlijk kan via de zelfde remming van de circulatie een verbetering voor de pijn welke als gevolg van cluster headaches te weeg gebracht worden. De mechanismen waardoor LSD een pijn stillende werking zou hebben zijn mij helaas nog niet bekend, daarnaast zijn ze ook nog niet te vinden.. het zijn hypotheses voor de werking. Maar het verder onderzoek moet de waarheid nog in kaart brengen. Sterkte aan iedereen, en de beste groet van iemand met een over het algemeen hoofdpijn vrij leven :P

 

Laters, Snowie

Share this post


Link to post
Share on other sites

De status van revolutionair middel? :rolleyes:

 

Had vandaag weer een aanval erg kut, gelukkig heb ik valium gekregen van een arts. Helpt een beetje. Ga nu achter zuurstof aan. Ik las in een boek over deze hoofdpijn dat er iemand was bij wie trancentale meditatie de truc was. Iemand mee bekend?

Share this post


Link to post
Share on other sites

even gedachtenspringen.

lsd kan deurtjes openzetten, die anders waarschijnlijk gesloten waren gebleven,

Paddo's geven je altijd inzicht vanuit het perspectief van de natuur, geven innerlijk inzicht.

LSD door de variatie in chemische structuur heeft meerdere perspectief punten vanwaar uit je start.

 

Als ik in 1 zin moet omschrijven wat ik aan het gebruik van dit soort middelen heb overgehouden:

Het verbreden van mijn innerlijk inzicht tot relatie van mens en natuur en hun onderlinge communicatie.

Ervaringen op het psychische vlak die mijn gedrag,kennis en beredeneren hebben beinvloed( in mijn ogen positief, hihi)

Mijn psyche wordt positief beinvloed= in contact komen met jezelf en het "grote geheel"

in contact komen met mijzelf is "aarden"

Aarden geeft een natuurlijke rust en regelmaat.

Het geeft innerlijke ballans en/of maakt energiebanen vrij.

In de werking van ieder orgaan en ledemaat.

 

 

Als ik moet omschrijven wat ik ervaren heb tijdens

sommige multi-culti- sound-scape-sessions( jam sessies)

Een aboriginal ceremonie( didgeredoo)

en the right place natuurmomenten

Dan kan ik het rijtje eigenlijk herhalen

en eindigen met: Het geeft innerlijke ballans.

 

Lekker zweverig it is jepz indeed.

 

Deze ervaringen hadden altijd te maken met een zeer bewuste ademhaling,

al of niet "gedwongen" door circulair breathing.

Kort gezegd; ademhaling, frequentie ervan, laten zuurstof op een bijzondere manier

zijn plaats vinden.

Ik weet weinig van echte meditatie, maar ademhaling is hierbij altijd een belangrijk aspect.

het herhalen van een mantra zorgt ook voor een regulering van de ademhaling.

transcedente meditatie

 

grtz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heeel vaag dit maar sinds kort werkt wiet wel om de pijn te stoppen!

 

:) :) :popcorn: :wave: :rofl

Had gister ff geen toegang tot me stash en toen kreeg ik een aanval, vreselijk!!

Toen ik thuis was meteen een jointje gedraaid en weg was de koppijn!

Wat ik merkte was dat de hoofdpijn er wel nog wás maar dat ik het niet voelde...

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan ben ik heel benieuwd hoe het werkt als je een spliff rookt,

een pure joint zonder tabak.

 

Ik ben nu echt een serieus met tabak aan het stoppen,

telkens als ik een trekje wil nemen, "moet"ik eerst een dampje roken.

en ik merk dat het ok effect heeft op mijn" hoofd" gevoel,

ik ervaar het down effect van tabak daardoor intensiever.

Wie weet zou het verschillen.

canna opent de porien,bloedvaten,zuurtsof opname,

tabak vernauwt deze ( dacht ik ongeveer te weten)

 

grtz Weetje

 

 

enne,

voortaan altijd stash op zak he? :popcorn:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kom hier ook even mijn ervaring neerdroppen.

 

Ik heb zelf migraine sinds mijn 13e en ben nu nogsteeds bezig met het zoeken van de oorzaak, ik denk zelf teveel stress en te weinig slapen.

Rond mijn 14e-15e heb ik periodes gehad dat ik het toch zeker 5-6 keer per maand had.

Heb belachelijke dure medicijnen gehad op mijn 14e (ook al voor volwassenen) en die hielpen niet, niks hielp of helpt.

Vandaag op mijn werk kreeg ik een blinde plek en toen wist ik al hoe laat het was.

Ben toen naar huis gegaan en dacht gelijk: ik ga een pure joint roken, aangezien tabak je bloedvaten vernauwd en wiet ze open zet.

 

Ik merkte na het roken van de joint dat de pijn achter mijn oog (dat net na de blinde plek komt en voor de hoofdpijn) verminderde,

het deed alleen nog pijn al ik opstond of ging lopen ofso.<_<

De soort was trouwens Jack Herrer.

Bij mij werkt het dus duidelijk wel, heb ook niet gekotst bij deze aanval. B)

 

 

Exhale...

Share this post


Link to post
Share on other sites

In de shop zeiden ze dat amnesia beter zou werken er tegen en dat klopt ook wel. Hoe sterker de wiet hoe beter het werkt.

 

Laatst werkte het pas toen ik puur ging roken. Had al vanaf 10uur sochtends koppijn en dat ging pas om 10uur savonds weg... fucking niks kan je dan. Had al 3jointjes gerookt maar toen vertrok de pijn maar voor 5minuten ofzo en als ik puur rookte ging het weg. Wel beter dat het voor meerdere mensen werkt dan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik rook alleen nog skuff en spuit bij aanval imigran

 

nadat ik over gegaan ben ophash zijn de aanvallen vermindert ook drink ik tijdens een periode[cluster] elk half uur een glas water

 

ik geloof zelf dat mijn periodes dan korter zijn

 

de langste periode was 8 maanden elke dag een injectie is dan ook slecht voor je

 

iig bij mij scheelde het om over te gaan op hash ,dus bij mij word overal skuff van gemaakt

 

 

 

 

groeten 11ltrp :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

migraine is een BITCH!

 

ben zelf nu een jaar van de tabak af en kan je zeggen dat dat wel degelijk scheelt!

 

idd de downervaring is er niet en als je een puur jointje rookt voordat je de aanval aanvoelt komen( wat meestal het geval is bij migraine), dan zakt het bij mij in 10 minuten weg en na een uur of twee kan ik zelfs weer redelijk me "dingen" doen.

 

tabak is volgens mij een grote veroorzaker van hoofdpijn net als het niet genoeg drinken van water.

 

grtz koekie

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is er hier iemand die zuurstof heeft?

Heb dat nu een week en helpt wel een beetje!

Als ik voel dat de aanval begint ga ik aan de beademing en dan een kwartier ofzo. Hoofdpijn komt wel snel terug. Als de aanval niet stopt ga ik alsnog een joint roken en dan blijft de hoofdpijn wel een paar uur weg..

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb ook zuurstof gehad en dat verlichte wel een beetje de pijn [maar niet genoeg ]

sinds ik imigran injectie,s heb gebruik ik geen zuurstof meer

wiet kan bij mij zelfs een trigger zijn ,als deze te vroeg geknipt is vooral

ook als de wiet niet op de goede manier gedroogd is [met lampen ofzo ]is het voor mij een trigger

goed afrijpen en goed drogen dus

 

 

 

 

 

 

mzzl 11ltrp ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wie het interessant vind!

Deze documentaire gaat over lsd, hier word ook uitgelegd hoe lsd cluster headache kan genezen!

 

Als je via torrents kan downloaden: http://thepiratebay.org/torrent/5149708

Vanaf 9:40

 

Er is ook een lsd ontwikkeld waar de visuele effecten zijn uitgehaald en alleen nog maar de genezende stof inzit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb je al eens paddo's geprobeerd???

dat moet erg goed helpen...

ik zag dat laatst bij drugsink...

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou dat heb je dan verkeerd, ze zijn aan het onderzoeken hoe een stof uit paddos medicinaal kan werken.....dus om nu meteen paddos aan te gaan raden is wat kort door de bocht.

 

er zit wel een punt in hoor daar niet van......maar ik zou het niet doen.

 

ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb dat ook gezien bij drugs ink.. denk dat bij die kerel het ook wel heel extreem was.. (ik bedoel niet dat cluster headache niet zwaar klote is)

 

als een pure joint werkt, zou ik niks anders gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Laat hier even weten welk soortje jij rookt tegen hoofdpijn, en het liefst tegen cluster headache.

Cluster hoofdpijn is een chronische ziekte waarbij plots zeer hevige hoofdpijn aanvallen opkomen door een zuurstof gebrek in de hersenen.

Ik zelf heb vooral baat bij sativa's, dus haze soorten, jack herer,...

Dus soorten die zorgen voor een high, die bloedvaten openzetten...

 

Hier een filmpje van een man die volop in een aanval zit, en zo zit ik dus ook soms te janken als een klein kind :) :

 

 

Een link voor cluster headache patiënten:

 

http://www.clusterhoofdpijn.nl/

 

Ben vooral ook benieuwd of hier nog mensen zijn met de ziekte?

 

El Fish B)

 

 

 

el fish

----------

aangenaam fish ik heb ben namelijk ook cluster hoofdpijn . de ware hel

voor mij helpt het mijn nek te ontspannen vanwege de clusterhoofdpijn ,,,,,,, dus ik kies voor een lichamelijke stoned daarvoor

en voor de dag smoor ik liever iets happy en een ontspannen gevoel geeft,,,,,,,, dit help me niet tegen de clusterpijnen maar wel tegen het aantal aanvallen dat ik krijg .

ik heb nu Nevilles Haze staan als het helpt kom ik het je dadelijk zeggen

wat is u beste soort tot hier toe voor u ???

 

 

groetjes homegroweman

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ik heb ook gezien dat paddo's helpen,

en ik weet niet of het al bewezen is maar het lijkt toch goed te werken in het stukje docu dat ik er over zag

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...