Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

El Fish

Ik heb CLUSTER HEADACHE OF MIGRAINE en ik rook

Recommended Posts

dit schrijf ik nu aan mjzelf:

beste Weetje,

kap nou is met dat roken man,

zit je voor een ander op te zoeken waarom die beter geen tabak kan roken?????

Als ik tegen een interessant iemand wil praten, praat ik ook meestal tegen mezelf :yummy:

 

In de tabaksrook zitten een heleboel stoffen die slecht zijn voor je lichaam. De belangrijkste slechte stoffen zijn nicotine, koolmonoxide en teer.

 

Nicotine maakt je bloedvaten nauwer waardoor het bloed minder goed door je lichaam kan stromen.

 

 

Koolmonoxide is giftig en zorgt dat er minder zuurstof in je bloed komt. Daardoor kun je het benauwd krijgen.

 

De teer blijft plakken aan de trilhaartjes in je longen en luchtpijp. Die trilhaartjes zijn er om je longen en luchtpijp schoon te maken.

 

Uhm, dus ja,

een joint is nogal wat anders dan een reefer/spliff..

 

Klopt allemaal!!! Wanneer stoppen we Weetje? :blink:

 

Ik sprak gister met een natuurgeneeskundige,

die bevestigde mijn vermoeden van vernauwen is druk verminderen(meeste medicijnen)

Wel is er( zoals reeds aangegeven) een belangrijk verschil tussen clusterheadache en migraine,

het eerste is een neurofyschise aandoening(?),

de 2e veel meer gekoppeld aan spanning en zeker ook het hormonale aspect.

Vandaar dat hij durfde te stellen dat er zoveel meer vrouwen last hebben van migraine,

terwijl CHA voor 90 % bij mannen voorkomt.

 

 

De tegenstrijdigheid die ik probeerde aan te duiden bij het willen vewrijden van de bloedvaten, tewrijl een aantal juist vernauwen.

ten eerste is het afhankelijk van de afgifte tijd. de ene plaatst zich snel in het lichaam, de ander over een langere tijd.

Wel bevestigde hij de tegenstrijdigheid in medicatie.

Mijn vermoedden was namelijk dat het medicijn niet snel uit je bloed is,

en dus gedurende die tijd de bloedvaten vernauwt,

wat dus weer een volgende aanval zou bespoedigen.......

 

we blijven volgen...

greetz Weetje.

 

Je eerste stukje klopt volledig!

Je tweede stukje ben ik niet zeker of ik je juist begrijp.

 

Heb je het nu over de dagelijkse medicatie of medicatie bij een aanval?

 

Bij de dagelijkse medicatie duurt het inderdaad wel even voor een bepaalde combinatie optimaal werkt, dat werkt nu eenmaal niet in een week, maar eens op punt is dat maar een kwestie van sleutelen en meestal is dat opdrijven.

Wat bedoel je "...medicijn niet snel uit je bloed is...bloedvaten vernauwt..."?

Is het die imitrex voor bij aanval is dan denk ik 12 uur, maar soms komt er na 2 uur al een nieuwe.

Als je het over de dagelijkse medicatie hebt is dat wel interessant natuurlijk dat het vernauwent werkt, want dan doet de wiet hetgeen mijn imitrex spuit doet in combinatie met de medicatie en krijg ik aanvallen pijnloos!!!

 

Of begrijp ik je verkeerd? Sorry hoor :punk:

 

 

ps, vind dit wel weer een voorbeeld hoe supers een forum kan zijn,

getuige de eerlijke ,oprechte reacties.... :P

 

Heerlijk dat :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Citroax,

heb jij dat dagdagelijks of is het ook in periodes van enkele weken en dan weer even niets meer?

Als je het dagelijks hebt of op vaste tijdstippen( dus bv om de 2 weken), dan heb je de chronische vorm ervan.

Ik switch dus wel eens van chronisch naar episodisch en bij episodes heb ik geen nut van wiet of dagelijkse medicatie, enkel van die imitrex spuiten tijdens een aanval.

Maar bij chronische aanvallen werkt die dagelijkse medicatie in combinatie met wiet dus wel goed.

Veronderstel ik toch, aangezien ik aanvallen krijg zonder pijn...

Op een ander forum heeft iemand die nog nooit wiet gebruikt had, het geprobeerd in samen werking met z'n medicatie en is nu 2 jaar al pijn vrij <_<

Die man rookt het enkel uit medisch oogpunt, nooit voor het plezier...dus een vermoeden meer dat wiet helpt voor Cluster Headache!!!

 

Al een afspraak met de neuroloog gemaakt?

 

Je hebt alle steun van me :j

 

El Fish :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je het nu over de dagelijkse medicatie of medicatie bij een aanval?

 

Nog steeds niet vergeten dat ik een medicijn noob ben he....

Ik zit zuiver analytisch te denken.

Ik las op de site dat veel medicijnen tegen de aanval- bloedvat vernauwend werken-

Terwijl je dit _ los van de aanval_ eigenlijk wilt vermijden,

omdat je juist gebaat ben bij maximale zuurtsof overdracht.

 

Op het moment dat de aanval over is,

wil je dus weer meteen 100% zuurstof vervoeren.

 

Maar omdat de bloedvaten nog vernauwd zijn door het medicijn

wordt dit bemoeilijkt.

 

Die contradictie bedoelde ik.

 

Ik kan me voorstellen dat je ondertussen je hele leefpatroon geheel onder de loep genoemen hebt.

En zoals ik begrijp heb je nooit "oorzaken"kunnen vinden.

Dus koude en warmte, seizoenen hebben er geen invloed op?

Wat is het effect van alcohol, koffie en conditie?

 

groetels Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weetje,

na een aanval zou het inderdaad (denk ik toch ook) beter zijn om weer zoveel mogelijk zuurstof naar die hersenen te krijgen!

Misschien dat verdampen dan wel een hulp zou zijn om nieuwe aanvallen te blokkeren?

Ik ga dat eens moeten bekijken.

Ik moet dan wel een nieuwe verdamper hebben!!!

Misschien moet ik eens contact opnemen met Evert, die zal me er waarschijnlijk een hoop aan info over kunnen geven wat en welke het best bij me past.

 

Oorzaken weten de dokters zelfs niet, enkel het probleem, en dat is dus dat er te weinig zuurstof naar de hersenen door gaat.

Episodes komen zowel in de winter als in de zomer voor, dus denk ik niet dat seizoenen er invloed op hebben.

En bij chronische aanvallen is dat ook het ganse jaar door...

 

Alcohol is bij mij in een episode uit den boze, 1 slok bier is genoeg om een aanval uit te lokken.

In een chronische periode kan alcohol ook wel eens een aanval uitlokken, maar in zeer kleine mate.

Bij een ander cluster patient gaan z'n aanvallen over bij het drinken van alcohol!!!

Maar bij hem werkt wiet dan zeer negatief!?!

 

Koffie zou ik niet direct als slecht bestempelen, heb er toch nog geen link mee gelegd...

 

Conditie?

Tja ben een gematigd sporter, enkele uren op de fiets per week.

Maar heb al aanvallen gehad op de fiets en ook net na een rit...

Je zou denken dat je hart wel zuurstof genoeg pompt na een inspanning, maar blijkbaar niet altijd genoeg...

 

Mijn grootste vraag blijft natuurlijk of wiet in combinatie met de dagelijkse pilletjes mij aanvallen zonder pijn geeft???

Volgens iemand op een ander forum heeft die al 2 jaar geen aanvallen meer door het gebruik van zijn pilletjes en wiet.

Hij gebruikt geen wiet voor het plezier!!!

 

Ik hoop echt dat hier iets moois uit komt!!!

Zit het tussen mijn oren of helpt het echt?!?

 

Gelukkig lijkt de episode voorbij!!!

Een dag of 10 maar...lekker kort hoor, ben ik niet gewent :D

Toch al weer 4 dagen pijn vrij <_<

 

Ben blij dat jij mee denkt Weetje :lol:

 

El Fish :j

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toen ik 11 was kreeg ik clusterhoofdpijn. Ik had vaak wel 5 aanvallen per dag, die allemaal ongeveer een uur duurden. Ik had het ook 's nachts waardoor m'n hele dag en nacht ritme in de war raakte. Van alles geprobeerd maar niks hielp. Toen kregen we via via het adres van een acupuncturist en mijn ouders dachten baat het niet dan schaadt het niet. Dus dat hadden we geprobeerd, het sloeg heel erg aan en na een half jaar was ik er vanaf. Ik hoop dat jij ook iets vindt wat jou helpt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Het kan zijn dat clusterhoofdpijn een hormonaal probleem is, dat te maken heeft met een verkeerde signaaloverdracht van de hypofyse en hypothalamus.

Buiten een neuroloog zou het eens goed zijn contact te zoeken met een endocrinoloog verbonden aan een academisch ziekenhuis.

Op het gebied van hormonen lopen ze in de VS 10 jaar vooruit qua kennis dan hier in Nederland.Academische ziekenhuizen hebben meestal ook contact met het buitenland. :lol: Op de website van de Mayoclinic in de VS staat er een stuk beschreven.Marijuana heeft ook een werking op het hormonale stelsel.Ik gebruik zelf het om de werking van de bijnieren te reguleren.

Sterkte!!!

 

Namaste <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

da's wel toevallig Elmanito,

ik begon eigenlijk bij de basis,

van het gegeven 90% mannen hebben CHA.

esentieel verschil man en vrouw: is ondermeer de hoogte van de testosteron.

 

daanaast belande ik op bron

 

waar ik ondermeer las:

Mannen hebben gemiddeld 16 procent meer hersencellen dan vrouwen maar bij vrouwen is het limbisch systeem (het centrum van de emoties in onze hersenen) weer veel groter dan bij mannen. Ook is de hersenbalk (corpus callosum) tussen de twee hersenhelften bij vrouwen groter, waardoor deze twee helften beter kunnen samenwerken. Mannen gebruiken de beide helften van hun hersenen meestal voor specifieke doelen terwijl bij vrouwen de twee helften meestal samenwerken.

 

En tja, los van de beinvloeding van het hormonale systeem,

daarnaast het effect op de neuro transmittors.

 

Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

elmanito,

het gene ik er van versta lijkt interessant, maar ga vanmiddag een hulplijn moeten inroepen voor bepaalde stukken te vertalen, want mijn Engels is ondermaats :D

Ben het op eigen tempo aan het leren, binnen jaartje versta ik hopelijk alles ;)

 

Weetje,

deze kende ik al, omdat het in het Nederlands is hoor :j , en is eigenlijk voor iedereen wel leuk om weten ;)

 

Hier nog een kleine beschrijving die ik van iemand op een ander forum even heb geleend :lol:

 

Clusterhoofdpijn

 

Pijn is lastig, vervelend, zeer irritant en in sommige gevallen bijna niet uit te houden.

Het maakt niet uit waar de pijn zit, degene die er mee te maken heeft kan daar boekdelen over schrijven.

Mensen met pijn stuiten vaak op een muur van onbegrip, immers de pijn is van de buitenkant nauwelijks te zien en veel mensen die met pijn te maken hebben, weten het zeer goed voor de buitenwereld te camoufleren.

Voor degene die met hoofdpijn te maken heeft, komt daar nog een aspect bij; vaak wordt de hoofdpijn gezien als een psychisch verschijnsel en kan, volgens velen, makkelijk verholpen worden met een pijnstiller of een dagje rust. Mensen die echt te lijden hebben onder hoofdpijn weten echter wel beter. Psychische factoren kunnen echter een rol spelen, maar in veel gevallen wordt de werkelijke oorzaak van de hoofdpijn niet herkend of gevonden.

In veel gevallen kondigen aanvallen of clusterperiodes zich aan via zg. prodromale verschijnselen, waarschuwingstekens.

Dit kan zijn in de vorm van prikkelbaarheid, een onrustig gevoel, tintelingen in en rond de neus, tranend oog, etc.

Opvallend is het grote aantal mannen in de leeftijdscategorie 17 - 49 jaar.

Bij de mannelijke patiënten komt voornamelijk de episodische vorm voor.

Vrouwen hebben over het algemeen te maken met de chronische vorm.

Overigens kan de episodische clusterhoofdpijn overgaan in de chronische en omgekeerd.

Tevens valt op dat er weinig cluster-patiënten zijn van 60 jaar of ouder.

De gevolgen van clusterhoofdpijn zijn vaak zeer ernstig: geheugen- en concentratiestoornissen, onbegrip van de omgeving, sociaal isolement, arbeidsongeschiktheid.

 

En hier staat in te lezen dat mannen vooral de episodische vorm hebben, wat dan misschien voorkomt uit stress momenten in het leven???

En bij vrouwen de chronische vorm, misschien door de meer stress hebben met de dagelijkse sleur, zoals kinderen opvoeden, denk maar aan de periode van borstvoeding=weinig en onregelmatige slaap...

 

Het is ook maar gokken hoor, als de dokters het al niet weten...

 

El Fish <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

@el fish

ik krijg van de neuroloog Verapamil voorgeschreven .

maar als ik die niet op tyd in neem dan krijg ik ze alsnog.

n joint heklpt bij mij niet met n acute aanval <_<

maakt ook niet uit wat voor soort :lol:

dus heb n hogere dosis van de Verapamil voorgeschreven gekregen. 2 x daags 2 tabletten .

soms neem ik er 1 meer voor de zekerheid :j

 

ik hoop dat n ieder hier wat aan heeft

 

gr damian

 

 

ps wat wel helpt is 2 bier in 1 minuut drinken en je hebt je clusther pijn ook niet meer :D

 

 

ps 2

wil er nog aan toevoegen dat manne die slank zijn dit overigens hebben

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Damian,

het is niet steeds makkelijk hé om die pillen elke dag op hetzelfde tijdstip in te nemen <_<

Van dat bier drinken had ik nog gehoord, maar helpt zeker niet bij mij, integendeel...

Wanneer helpt wiet dan wel bij jou en vooral wat doet het dan???

 

PS: meer smoren, zodat we meer vreetkicks hebben en vlug enkele kilo's bij komen :D

Alhoewel ik 3 keer daags naar de frituur zou mogen, er komt geen grammetje bij :j

 

El Fish :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@el fish

nee het valt zeker niet me om mn medicijnen opo de juiste tyd in te nemen.

zekers niet metkind en hond in de buurt.

de wiet die ik smoke is vooral voor mn pijnen in mn gewrichten maar hoop

dat de SJ wel wat aan de cluthershit kan doen

en heb ook al weer nieuwe soorten om te proberen ervoor

dabney blue

blue widdow en anesthesia.

deze heb ik al eerder gerookt van riesje en dat hielp op zich wel

maar had niet genoeg om door te komen.

 

over t eten ik kan ook wel hele dagen frituren en niets aankomen <_<

 

 

gr damian

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag bij de arts geweest, hartfilmpje laten maken voordat ik de medicatie mee kreeg.

Een storingkje gevonden in het electro?? deel van het hart.

Maar goed heb toch de medicatie meegekregen en over 2 weken weer terug voor controle.

Het goedje heet Verapamil HCI cf 80mg 3x daags in nemen.

Schijnt de hartslag omlaag te halen en dus ook de bloed druk.

Dus maar ff afwachten.

 

Greetz,

Citroax

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heb je het nu over de dagelijkse medicatie of medicatie bij een aanval?

 

Nog steeds niet vergeten dat ik een medicijn noob ben he....

Ik zit zuiver analytisch te denken.

Ik las op de site dat veel medicijnen tegen de aanval- bloedvat vernauwend werken-

Terwijl je dit _ los van de aanval_ eigenlijk wilt vermijden,

omdat je juist gebaat ben bij maximale zuurtsof overdracht.

 

Op het moment dat de aanval over is,

wil je dus weer meteen 100% zuurstof vervoeren.

 

Maar omdat de bloedvaten nog vernauwd zijn door het medicijn

wordt dit bemoeilijkt.

 

 

groetels Weetje

 

 

Juist het inademen van 100% zuurstof zorgt voor een bloedvat vernauwende werking.

Duikers onder ons zullen dit herkennen. 100% zorgt namelijk voor een "vergiftiging" dat er voor zorgt dat je vaten vernauwen en de adem prikkel groter wordt. (hyper ventilatie) is het neven effect door te lang aan de zuurstof te lurken, dit willen we ook niet.

Vernauwing is ook wat je wil, een vernauwende werking, cluster hoofdpijn is immers veroorzaakt door verwijde vaten.

 

Daarom gaf ik in een eerder reply ook al aan, denk aan je admehling, adem diep in, en langzaam weer uit tijdens een aanval.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@citroax

ik kan je melden dat t werkt de Verapamil,

gewoon op dagelijkse tyden innemen en op dezelfde tyden houden <_<

vergeet t niet want t scheelt je n hoop aanvallen per dag.

 

 

 

gr damian

Share this post


Link to post
Share on other sites

Citroax,

hoe gaat ermee?

Zijn de aanvallen al wat minder frequent aan het worden?

Over zal het waarschijnlijk nog niet zijn, daar ben je nog niet lang genoeg voor bezig je pilletjes aan het nemen, maar misschien zijn ze al minder of minder hevig geworden?

Hopelijk zitten ze er juist op met je medicatie!!!

Ik had onmiddellijk al een deel van m'n juiste pillen bij de eerste constatatie van Cluster Headache, er moest enkel nog een 2de soort bij.

Toch heb ik nog vele andere medicatie tussen moeten proberen die toch helemaal niet hielp, om dan toch weer op dezelfde uit te komen maar dan met een pilletje extra bij.

Dit heeft zo'n 4 jaar aangesleept voor de medicatie op "punt" stond...

Ik hoop echt dat je eens de luxe mag hebben om af en toe eens een nachtje door te slapen, want een mens zou bang zijn om in z'n bed te kruipen zo!!!

 

Hier gaat het voorlopig redelijk, aanvallen zijn er al even niet meer geweest!!!

Maar de verdoofde aanvallen zijn er wel nog bijna elke dag, leve de wiet dan maar???

Niet dat die verdoofde aanvallen nu zo leuk zijn, je bent er ook wel humeurig en niet zo lekker van, maar de pijn is er in ieder geval niet bij :lol:

 

El Fish B)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien een interessante toevoeging aan het topic, misschien ook niet :D

 

Mijn verhaal is zo:

Er zit van nature veel hoofdpijn in mijn familie. Mijn vader heeft/had regelmatig flinke hoofdpijn. mijn moeder heeft ook hoofdpijnaavallen zo nu en dan.

 

Sinds kinds af aan heb ik al regematig last van hoofdpijn... de hoofdpijnaan zit bij mij expliciet in het achterhoofd, dit kan of link of recht net boven de nek zijn. (soms samen)

Deze aanvallen zijn totaal onregelmatig, zijn kloppend/bonzend van aard en worden sterker bij inspanning en duren een hele dag... zo een beetje de standaartsymptomen voor migraine

Nou heb ik in mijn leven maar 3x een echte "typische" aanval gehad... denk daarbij aan vlekken voor de ogen, duizeligheid van tevoren.

De eerste 2 aanvallen hebben plaatsgevonden op de middelbare school, toen ik nog helemaal niet blowde of thc tot mij nam in welke vorm dan ook.

Nu ben ik in de periode erna met tussenpozen regelmatig tot best intensief gaan blowen/vapen en wat mij op begon te vallen was het volgende:

In de tussenpozen tussen het blowen/vaporizen door leek ik veel sneller last van hoofdpijn te hebben. Dus als ik een dagje niet blowde/vape-te na 5 dagen wel geblowd/gevapet te hebben, dan was de kans op hoofdpijn om de een of andere reden aanzienlijk groter.... en had er dus ook vaker last van op de heldere dagen zemaar ;)

Deze hoofdpijnen waren vervelend, maar met een flinke ibuprofen achter de kiezen kon ik wel een normale dag draaien...

 

Nu is mij laatst dus iets heel raars overkomen. Ik ben na erg intensief dagelijks vaporizen (lees +- 1gram per dag) sinds vorige week donderdag eventjes gestopt. En jahoor wat gebeurt er zaterdag... Zaterdag sta ik het ene moment rustig te douchen, en op het andere moment zak ik ineens zo goed als in elkaar, omdat in mijn achterhoofd mijn hele hersenpan wel lijkt te verkrampen.... Ik ga op de grond van de douchecel zitten en kan letterlijk 2 a 3 minuten niets anders dan bij elke hartslag (lees: bons in mijn hoofd) AUW,AUW! zeggen.. dit is voor mij zelf best een schok, ben best een vent... weet van mezelf dat ik tegen een stootje kan. Maar deze hoofdpijn was onverdragelijk... voelde mij echt even een kind die om mamma verlegen zit. Uiteindelijk met een 400mg ibuprofen en een pil citramon achter de kiezen mijn bed ingekropen... Ondanks de pijnstillers was de hoofdpijn overduidelijk aanwezig, en bij alleen lopen/bewegen werd het alleen maar erger. De volgende ochtend werd ik wakker, en de hoofdpijn was nog steeds aanwezig. Gelukkig was het nu alleen maar aan de rechter kant, maar ook dit gevoel is niet mis... School maar afgebeld, 400mg ibu erin en rustig aan doen. KORTOM... Al bij al een dikke migraine-aanval zonder "aura" (voortekenen).

 

Nu begin ik logischerwijs verband te leggen tussen het stoppen met vapen/blowen en de kans op hoofdpijn.. Zou dit met elkaar in verband staan? Zou het nuttigen van thc, je in bepaalde mate kunnen behoeden van een aanval? Na wat googelen heb ik meer mensen gevonden die denken dat thc in bepaalde mate hoofdpijn in zou kunnen perken. Uiteindelijk zorgt de cannabidioide receptoren in je zenuwstelsel ervoor dat er geen overvloed van signalen/informatie doorgestuurd kan worden van wat ik heb begrepen.

 

Ik moet er trouwens even bijzeggen dat ik sinds zaterdag nog steeds een bonzend gevoel heb aan de rechterkant van mijn hoofd.. het is niet zodanig sterk dat het als pijn beschreven kan worden. Maar het gevoel wordt wel sterker bij inspanning. Ook is er bij mij of mijn familieleden nooit officieel migraine geconstateerd, dit omdat ik eingelijk nog nooit naar een dokter ben geweest voor mijn hoofdpijn en hun naar mijn weet ook niet. Denk dat het na dit verhaal wel eens tijd kan zijn...

 

Maar hebben er meer mensen op het forum misschien iets soortgelijks, of heeft iemand misschien enige slimme verklaring of theorie..

Of lul ik nou gewoon dikke stront :wOOt

 

Ohja, wat ik als intensief vapen beschrijf is voor sommig misschien een lachertje hoor (dat grammetje per dag) maar met een goede vaporizer kom je er ook wel met die hoeveelheid :closed:

Reken me er niet op af :wacko:

 

vape/smoke-ze

 

teknik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

Kheb al jaren last van clusterhoofdpijn, heb jaren wiet gerookt met mijn clusterhoofdpijn.

NU gebruik ik medicinale zuurstof op recept van de huisarts (gelevert door Westfalen voorheen hoekloos)

Ik moet zeggen dat de zuurstof beter werkt dan de wiet.

Nu rook ik al een lange tijd geen weed :D meer en ziedaar.... :closed: veel minder clusterhoofdpijn (zo'n 1-2 clusterperiodes per jaar in de plaats van 3-4)

zuurstof kost me niks zit in het ziekenfondspaket, je krijgt een kleine draagbare fles in een "sporttas"voor onderweg. en voor thuis heb ik van die joekels van flessen ik schat 20 liter flessen.

 

nu spreek ik vanuit mijn ervaring dus ik heb niet de wijsheis in pacht wat betreft clusterhoofdpijn en een evt oplossing.

 

Heeft u nog vragen, raadpleeg dan uw arts of apotheker :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

teknik,

je lult pas stront als je het anders beleeft dan dat je het opschrijft.

En de text van Gider is daar getuige van....

Ik ben wel benieuwd of Gider het met tabak rookte of puur.

 

Ik durf wel te zeggen dat het onomstotelijk bewezen is dat cannabinoiden een positive uitwerking kunnen hebben op

de ontwikkeling van hoofdpijn.

Welke stoffen dat zijn en wanneer die (juist) geen werking hebben, dat is een lastiger vraagstuk.

 

Ik kom wel steeds meer tot de bewustwording dat het 1 niet zonder het ander gaat.

En daarmee bedoel ik dat het belangrijk is om het hele patroon van stoffen die je tot je neemt

door te lichten.

je drinken, je voedsel,(thee,suikers, kleur-geur-smaakstoffen,tabak, alcohol,suikervervangers)

maar ook je vrienden en omgeving,

je passies, angsten en stressjes.

 

En als het je aanspreekt:

bekijk is hoe je ziekte verloop is n.a.v. de maan-,zon en sterren.

 

Mijn lieve Watje heeft last van angststoornissen, da's een ander verhaal maar

langzaam probeert zij het in dit brede perspectief te zien.

De werking van de neuro transmittors of andere zaken,

is hier (deels) onlosmakelijk aan verbonden.

Ik voel het

ik weet het

maar verderz is het nog zoeken.....

 

Voor ieder een persoonlijk medicijn,

dus er is geen plant voor 1 oplossing..

Er is wel: ieders persoonlijke plant, custom made..

 

 

greetz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Kwam toevallig dit onderwerp tegen. Mijn zoon heeft/ had ook regelmatig cluster hoofdpijn ( niet te onderschatten pijn wordt ook wel suicidehoofdpijn genoemd).

Hij blowt ook ( ach, heeft hij overgekregen van zijn vader LOL), maar hij heeft / had voor zijn klachten geen baat bij een joint.

Wat mij als vader wel opviel, dat het bij hem stress gerelateerd is. Zo had hij ooit een financieel moeilijke periode. Een appartementje gekocht, geldstress.. dus geen leuke dingen meer kunnen doen. Bats: een ernstig zere kop. Huis verkocht, hoorde hem niet meer. Daarna gaan samenwonen, na een half jaar weer clusteraanvallen. Relatie geen sukses. Uitgemaakt, weg hoofdpijn.

Denk dat Weetje wel een punt heeft. Kijken naar alles. De pijn de kop indrukken met een ibuprofen , een zwaarder middel van de huisarts. of een joint is slechts symptoombestrijding. Probeer diep te zoeken naar de oorzaak. Ik hoop van harte dat degene die clusteraanvallen heeft het ooit de kop kan indrukken, want ik heb gezien bij mijn eigen kind hoe erg dat is!

Mocht er dan toch iets helpen dan zou ik kiezen voor een iets te vroeg geoogste Jack Herer. LOL

Groet en nooit meer hoofdpijn gewenst vanuit het zo mooie Twente!

Peperfreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat wernard hier als geen ander op kan antwoorde die is al jarem bezig met de medicinale werking van wiet en heeft ons erg goed geholpen

 

wij hebben erg veel profijt van de wiet

Share this post


Link to post
Share on other sites

even een aanvulling,

 

ik heb ook erg vaak last van hoofdpijn, soms in meerdere somds in meerder mate.

Na talloze bezoeken bij de huisarts, en de meest debiele zware pijnstillers.

 

Ben ik bij een homeopathische arts terechtgekomen. Deze wist mij toen zeer overtuigend te vertellen dat veel hoofdpijnen uit de spieren komen.

Ik heb toen een aantal onderzoeken gehad bij een fysio en een scan in het ziekenhuis. En het bleek dus dat een aantal pezen in mijn linker trapezium(de spier van je achterhoofd naar je sleutelbeen) te kort zijn. En dit trekt dus de hele dag een beetje aan je hersenschors.

 

Moet zeggen dat stress een grote factor is in het erger pijn hebben. Want dan raken je spieren nog meer verkrampt en begint die bewuste spier bij mij ook te verzuren.

 

Is natuurlijk heel wat anders dan Clusterheadache of Migraine, maar kan ook behoorlijk heftig zijn, zelfs dat ik er snachts van wakker wordt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een vraagje van iemand die nog nooit een cannabis plant gekweekt heeft. Misschien is het al genoemd in dit topic maar ik begrijp veel van de vaktermen niet. Dus alvast soory voor de dubbele vraag :)

 

Ik wil wat gaan guerilla kweken maar ik heb eigenlijk geen idee welke plant en hoeveel planten.

Ik wil beginnen met thee. Is dat een goede optie?

Wat is de dosering ongeveer en hoe lang houd het effect aan? Globaal zodat ik uit kan rekenen hoeveel plantjes ik nodig heb.

Een wietje waarvan je 's nachts lekker kunt slapen is prima. Maar ik zoek ook een soort waarmee je overdag kunt functioneren.

Bv autorijden. Ik heb een paar guerilla plekjes. Een lage plant met hoge opbrengst is natuurlijk ideaal. Maar op 1 plekje zijn hoge planten mogelijk als er weinig keus is. Smaak en geur tijdens consumptie zijn totaal onbelangrijk. Tijdens het groeien liefst zwak of een beetje natuurlijk ivm ontdekken van mijn plekkies.....

 

Ik hoop dat iemand mij een beetje op wegwijs kan maken zodat deze ziekte wat onder controle komt....

Alvast bedankt voor de reacties :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoek dan 2 of 3 soortjes. 1 om te slapen, die je alleen neemt als je over een paar uur later wilt slapen. 1 om overdag te functioneren. en mischien een kruising tussen die 2. double fun is in ieder geval een goeie soort. goed voor het nederlands klimaat, een sterke plant met veel kristallen. en goed om te slapen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...