Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

El Fish

Ik heb CLUSTER HEADACHE OF MIGRAINE en ik rook

Recommended Posts

Laat hier even weten welk soortje jij rookt tegen hoofdpijn, en het liefst tegen cluster headache.

Cluster hoofdpijn is een chronische ziekte waarbij plots zeer hevige hoofdpijn aanvallen opkomen door een zuurstof gebrek in de hersenen.

Ik zelf heb vooral baat bij sativa's, dus haze soorten, jack herer,...

Dus soorten die zorgen voor een high, die bloedvaten openzetten...

 

Hier een filmpje van een man die volop in een aanval zit, en zo zit ik dus ook soms te janken als een klein kind :) :

 

 

Een link voor cluster headache patiënten:

 

http://www.clusterhoofdpijn.nl/

 

Ben vooral ook benieuwd of hier nog mensen zijn met de ziekte?

 

El Fish :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb eigenlijk altijd zoon 3 a 4 keer per week hoofdpijn en wat bij mij het beste hielp was niet zozeer de soort maar meer dat ik echt gelijk goed stoned was, dat ik dus echt met die eerste joint keihard zat te poffen

 

dat werkte bij mij het beste, nu ben ik zoon 9 maanden gestopt en heb nog steeds die hoofdpijn

 

ben er nog nooit mee naar de dokter geweest bedenk ik me net, word misschien wel tijd

Share this post


Link to post
Share on other sites

auw,

serieus auw,

gaandeweg het filmpje heb ik het volume steeds zachter gezet,

toen ik het beeld had heb ik 'm uitgezet,...

ik kon er even niet "te diep ingaan"...

tanx voor dit topic, respect,

ik hoop dat er wat uit gaat komen...

 

alhoewel beneveld van een overdadig weekend,

heb ik ook de site bekeken...

zjit, dat er alleen maar "bestrijding van de symptomen is,

en eigenlijk nog erg weinig bekend van behoeders...

extra zuurstof bij het beginnen van een aanval is de enige bekende weg(?) om er iets aan te doen.

---extra zuurstof---

nou ben ik zeer zeker een noob op medisch gebied he,,,

maar als het bloedvat verwijderd,

is er meer mogelijkheid om zuurstof te transporteren(?)

 

Dan valt mij op dat alle medicaties die je gebruikt tijdens een aanval,

de bloedvaten laten vernauwen.

Is dit dan niet strijdig?

Wat ik me kan bedenken dat de hoofdpijn wordt veroorzaakt door te dikke bloedvaten die daardoor druk geven op bepaalde gebieden?

 

Verder ik vermoed domme opmerkingen?

als zuurstof een remmende werking heeft op het ontwikkelen van een aanval

mag ik het dan ook omdraaien?

Het ontwikkelen van een aanval ontstaat vanuit een zuurstof tekort?

 

Wss nog dommer :P

Heeft het zin om conditioneel meer met ademhaling te spelen/oefenen?

Rook je tabak?(sorry hoor als het te bemoederend wordt report je me maar :) )

Heb je ervaring met een verdamper?

en of het verdampen van kruiden?

 

 

Enne over canna....

ja, de bloedvaten openzetten,

maar ook de longen en bronchien,

de beginplaats voor de zuurstof opname.

en ook kan het effect hebben op het receptors,

van pijn,

maar misschien ook zij die de pijn veroorzaken!

 

De afgelopen maanden ben ik keurmeester van de cannalyse test,

waarbij ook heel interessante dingen voorbij kwamen aangaande het gebruik van canna en medicinaal gebruik.

Over het vrijgeven van sommige informatie bestaat nog onduidelijkheid, dus dat is nog even wachten.

Maar dit soort zaken motiveert mij temeer om dit zo snel mogelijk duidelijk te hebben.

 

Ik wacht eerst af met doorwauwelen,

en mss heb je wat antwoorden, zeker m.b.t. het vernauwen van de bloedvaten en die medicatie...

 

greetz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het ook, sinds mn 15e. 1 grote nachtmerrie is het.

Op mijn 15e tot mijn 19e had ik ze dagelijks, tot 2x per dag aan toe, soms zo heftig dat ik er flauw van viel.

Wiet roken werkt bij mij eerder tegengesteld, het helpt mij niet. welk soortje dan ook maar.

Wat mij helpt is focussen op de ademhaling, diep in ademen, langzaam uit ademen.

Frisse buitenlucht helpt ook. Regelmatig neus snuiten, lijkt bij mij tijdens een aanval iedere keer dicht te gaan zitten.

 

@weetje:

Je stukken over de zuurstof is 100% waar.

 

Citroax

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb/had migraine ( al meer dan een half jaar geleden dat ik een aanval heb gehad :punk:

 

begon toen ik een jaartje of 13 was zat aan het eidne van de eerste.. er zijn momenten geweest dat ik het 1 a 2 x in de week had toen ik eind 13 was begon ik ook met blowen ( ja ja veels te jong ) tot mijn 15de daarna ben ik een jaar gestopt geweest...

 

toen ik begon met blowen werden me aanvallen minder sterk en later verdwenen ze...

 

ik heb eerst nog een tijdje homiopathise middeltje geprobeerd later moest ik aan de medicatie

 

wat ik zo nog weet uit het rijtje zijn de :

 

imigram deze slikte ik toen ik 13 was (volwassen middeltje )

 

maar na maanden stak het tog weer op door alle ziekte liep ik ook achter op school waardoor ik veel stress scheen te hebben ( onbewust ) en kreeg er gratis hartritme storingen bij :P

 

toen moest ik overstappen op de propanolol elke dag een hele dit spul valt onder de betablokkers??? mijn werd erbij verteld dat wanneer alles stabiel werd ik bij de dokter moest komen om af te bouwen :) dit heb ik 2 jaar dagelijks geslikt... vrolijk werd ik er niet van en gelukkig ben ik ergens eind 16 eigenwijs weer lekker gaan BLOWEN :yummy: eigenlijk vanaf dat moment heb ik geen of nauwelijks migraine ... 2008 heb misschien 4 x migraine gehad (daarvoor 1 a 2 x per week ) ik ben af gaan bouwen van die rotzooi 'propanolol'

 

door minder migraine werden mijn hart ritme storingen ook minder ik zit momenteel op een normale bloedruk en normale hartslag en geen hartritme storingen ..

 

ik wil niet zeggen dat wiet heeft gezorgd dat ik geen hartritme storingen meer heb, maar mijn migraine heeft het wel verholpen!!

 

nu was hier de vraag welk soortje werkt het beste...

 

ik ken je daar geen antwoord op geven eigenlijk durf ik stellig te zeggen dat elke wiet soort beter is dan die rotzooi die ze geven aan de hardnekkige migraine patient !! wat wel belangrijk is is dat de wiet goed gespoelt is !!!

wanneer ik wiet rook die weinig gespoelt is en waarnog veel voeding in de toppen zit heb binnen 3 joint een druk op mijn hoofd ... rook ik wiet die goed gespoelt is en/of weinig voeding heeft gehad kan ik roken wat ik wil ik krijg geen koppijn ...

 

wel kan ik bevestigen dat van haze heerlijk rustig word maar das meer een adhd verhaal :blink:!!

 

ben benieuwd wat hier uit gaat komen. ik kom nog is hier langs wippen \

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Dan moet je geen soort gebruiken zoals ik gisteren met veel CBN erin.CBN is de gedegradeerde cannabinoide van THC.Het was toevallig Temple Nepal, maar geen verse. :) Er zal een cannalytics analyse van gemaakt worden, dus ik ben benieuwd.

Sativa's zorgen algemeen voor een heldere high waardoor het verlicht, mede dankzij ook de terpenen met een citrusachtige geur.

 

Namaste :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi gasten :punk:

 

Bedankt voor het mee leven :P

Had eigenlijk geen reactie verwacht, omdat Cluster hoofdpijn, hoe zeg je dat nu, niet maatschappelijk aanvaart wordt...

Vanavond na het werk ga ik jullie voorzien van antwoorden.

 

Citroax,

Neem jij iets van onderhouds medicatie, dus iets dat je dagelijks neemt om het te voorkomen.

In ieder geval respect voor de pijn die ook jij moet doorkomen :yummy:

Mijn langste episode was 9 weken aan een stuk, dagelijks 8+ aanvallen.

Ben toen 3 ziekenhuizen afgelopen, maar nergens kunnen ze je helpen...de huisdokter heeft me toen enkele malen platgespoten zodat ik toch een beetje kon slapen.

Ik zit nu weer in een episode, nu een weekje ver, en het mag ophouden!!!

 

 

Mensen met tips of opmerkingen laat ze zeker horen!

 

Alvast bedankt iedereen, en vanavond maak ik tijd(tussen de pijn door :blink: ) om jullie te antwoorden :rofl

 

El Fish :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

goeiemorgen mensen

ik heb MS en clusther hoofdpijnen

de hoofdpijnen heb ik zo´n 3 a 4 x per dag en daar rook ik dan de anesthesia

voor .

als mn Sannie´s Jack klaar is kan ik zeggen of deze voor mij helpt.

 

 

weer n heel informatief topic erbij :P

 

gr damian

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben migraine en epilepsiepatient en kan jullie zeggen dat Jack (de original) het beste helpt voor mij. Laat mijn hoofd tot rust komen en doet me een beetje de pijn vergeten :P

 

ivm mijn epilepsie, deze heb ik onder de vorm van abscences vroeger ettelijke keren per dag, hiertegen werkte best WW dus heb ik deze gekruist met jack om zo 1 soortje te maken die voor allebij goed is, de kruising werkt perfect tegen mijn epilepsie maar voor de migraine is nog steeds jack de beste voor mij

 

Greetz

 

Juanna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interessant topic. Een goede kennis heeft ook baat bij het roken van wiet bij een clusterhoofdpijn aanval, al blijft het een ware hel. Het is voor hem het enige wat een beetje verlichting biedt.

 

Vooral buitensoortjes doen het erg goed, met name de indica-dominante varianten.

 

Zijn er hier ook mensen die hebben geëxperimenteerd met psilocybine (paddo's) of LSD om clusterhoofdpijnen te bestrijden en te voorkomen?

 

http://www.erowid.org/references/refs_view...oc1&ID=6690

 

http://washingtontimes.com/news/2007/may/0...4-103153-8610r/

 

Clusterbusters

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook ik heb tot de leeftijd van 32 zware migraine aanvallen gehad.

Veel medicatie gehad, onder scans geweest, niets hielp.

Op mijn 32ste ben ik dagelijks gaan blowen, omdat ik een gezwel in lever had gekregen.

Vanaf dat moment dat ik dagelijks cannabis rookte , ben ik mijn migraine geheel kwijtgeraakt.

Tot op de dag van vandaag heb ik nog geen aanval meer gehad en hoop dat dat heel mijn leven zo zal blijven.

Het gezwel in mijn lever is nagenoeg weggegaan.

Ik rookte vooral WW NL en JH en snowwhite en diverse hazesoorten.

Welke soort voor mij het beste geholpen heeft kan ik niet zeggen.

Hopelijk hebben jullie ook wat aan mijn informatie.

 

Groetjes Blowsterke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee hallo,

 

jammer genoeg kan ik vrij weinig interessants zeggen over dit onderwerp, aangezien

ik geen migraine OF cluster headache heb.

 

wel vraag ik me af of wiet roken echt zo goed voor je is? want ik weet uit ervaring dat

als je hoofdpijn hebt en gaat roken, 't meestal alleen maar erger wordt of de dag erna

terugkomt.

 

Of rook je 't dan gewoon puur?

 

Groetjes en respect :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had vroeger ook veel last van hoofdpijn. Het blowen hielp in het begin wel ( white widow voornamelijk), maar later werd het alleen maar erger als ik rookte. Voor mij hielp frisse lucht en een wandeling(proberen) maken. slecht weer, gewoon zonnebrilletje op :P ...

 

greetz

 

Manik

Share this post


Link to post
Share on other sites

interessant is dit, ik reageer niet veel op topics, ik ben meer een lezer maar dit is wel zeer boeiend,

ik heb zelf al sinds m'n 12 heel veel last van migraine, dafalgan en dergelijke hielpen nooit dan ging ik gewoon in de donker gaan liggen want licht kon ik niet verdragen en proberen te slapen. sinds kort ben ik ook begonnen met wiet te roken en bij mij helpt het goed. welke soort goed helpt bij mij is diesel haze.

buiten wiet roken tegen de migraine neem ik ook pillen die de apotheek zelf maakt met

250mg ac salicylzuur

200mg paracetamol

50mg coffeine

5mg domperidone

maar hier wil ik een beetje vanaf omdat het volgens mij toch niet zeer gezond kan zijn want bij een aanval neem ik 2 capsulles maar het helpt wel uitstekend bij een zware aanval.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed geplaatst topic,ik heb ook migraine.

Was vroeger skateboarder en erg hard op mijn hoofd gevallen tijdens het uitvoeren van een grind.

Ik zag wel gekke kleurtjes en was misselijk maar ging gewoon verder,was die-hard :)

1 dag later was de pijn in me kop nog erger>ging gewoon weer aan het werk enzow

vier dagen later was het nog steeds evenerg en ging naar de dokter hij zij: hersenschudding 2 weken plat liggen in bed>wel 3 dagen in bed gelegen maar daarna er weer uit zodra het beter ging,met gevolg dat ik soms erg lange en pijnlijke migraines kan hebben puur door het feit dat ik ben doorgelopen met hersenschudding :P

Wietjes roken deed ik altijd al maar als ik een aanval had werd het minder van wiet met veel CBD erin.

Een goede thai of masterkush deed het goed of die libanese wierie is ook goed te roken tegen de pijnscheuten.

Sindsdien altijd wat medi-stuff achter de hand,voor het geval het weer zover is gelijk te roken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Allereerst, Bedankt voor het aansnijden van dit topic. Petje af. Ik wist niet dat het zo erg kon zijn.

Respect voor jullie ch patienten, jullie weten pas wat pijn is. Erge pijn is al erg maar erge pijn in je hoofd is verschrikkelijk !!

Ik leef met jullie mee. En wat geweldig, dat voor sommige van jullie cannabis goed helpt.

Maar daar kom ik weer aan. Ga het niet roken en vooral niet in combinatie met nicotine. dat vernauwt je bloedvaten toch? Verdamp het. Probeer het eens in een goede verdamper en vertel je bevindingen. Wiet opent de bloedvaten en kan daardoor meer zuurstof vervoeren, toch ?

 

Ikzelf heb spanningshoofdpijnen door algehele overbelasting van mijn spieren ( knik in de rug ), ook niet leuk hoor. Ik wordt er vooral misselijk van. Het verdampen van wiet helpt me mijn spieren te ontspannen.

 

Sterkte

Share this post


Link to post
Share on other sites
In ieder geval respect voor de pijn die ook jij moet doorkomen :yummy:

Zeker weten!!Kon het filmpje niet afkijken :P

Zelf heb ik soms ook lichte migraine,maar gelukkig niet met regelmaat en al helemaal geen cluster headache.

Als ik een aanval heb of voel aankomen dan gebruik ik Migpriv.Dat werkt goed,al kots ik me eigen dan wel vaak leeg.Blijkt een reactie van de medicatie te zijn :)

Moet er dan ff niet aan denken om te blowen/roken....De rest van de tijd wel hoor!

 

Greetz Kitefreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi, hoi,

1 joint zal blijkbaar niet voldoende zijn om alles hier te beantwoorden :D

 

Voor alle duidelijkheid, wiet helpt weinig tijdens een echte aanval zoals deze op het filmpje te zien is!

Iedere cluster patiënt ervaart dan ook z'n ziekte op z'n eigen manier.

De ene heeft het dagelijks om precies 13u56, een ander heeft het ongeveer om de 3 weken 1 keer en jij die denkt dat je het niet hebt kunt 1x in je leven een aanval krijgen van 30 seconden ( en het nooit weten, want je gaat daar niet voor naar een dokter )...

Ik ben dus nog een geval apart die het door elkaar heeft, meestal zit er tussen iedere aanval een week of 2à3, maar ga soms over in episodes van enkele weken met x aantal aanvallen per dag, zoals nu.

In het gewone dagelijkse leven met om de 3 weken een echte aanval, kan ik kleinere aanvallen blokkeren en/of pijnloos maken door het roken van wiet.

Ik voel al de pijnpunten "drukken", maar pijnloos.

Zoals verdoving van de tandarts wat aanvoelt...

En dat had m'n dokter professor nog nooit gehoord.

Dus vertelde ik hem dat ik wiet rookte en eigenlijk wel het gevoel had dat het daar aan lag.

Niet dat hij er interesse had, of liet het niet echt blijken.

Hij zei dat als ik dat dacht ik er moest verder mee proberen, maar hij er niet zeker van was.

Hij moet dus ook aan z'n hoeveelheid pillen geraken op een jaar

Nu hier in België heeft het toch weinig zin, ik zal het indien nodig wel aan de rechter uitleggen.

Maar volgens mij helpt wiet in combinatie met m'n andere medicatie, en daar kan niemand op antwoorden buiten ik!!!

 

Panjaabie,

klinkt als migraine, spanningshoofdpijn.

Een kinesist of kraker kan soms wonderen doen als de oorzaak spanning in de rug of nek zou zijn.

Een dokter raadplegen kan nooit kwaad!

 

Weetje,

Ja dat filmpje...toen ik voor het eerst dat filmpje zag en die man begon te roepen begon ik direct mee te wenen omdat ik de pijn voelde die hij had, ik zag mezelf zitten en dat ging even niet :D

M'n vriendin ziet het soms live en weent uit machteloosheid een potje mee :rofl

 

extra zuurstof bij het beginnen van een aanval is de enige bekende weg(?) om er iets aan te doen.

---extra zuurstof---

nou ben ik zeer zeker een noob op medisch gebied he,,,

maar als het bloedvat verwijderd,

is er meer mogelijkheid om zuurstof te transporteren(?)

Zuivere zuurstof toedienen werkt bij vele mensen inderdaad het best.

Ik heb hier ook 2 zo'n flessen zuurstof staan, maar bij mij helpt dat weinig tot niets.

Heb veel baat bij imitrex, om jezelf mee in te spuiten, binnen de 10 minuten is zon aanval zoals in het filmpje over.

Handig in rustige periodes en op het werk of bij familie, maar in periodes met 8 aanvallen per dag kun je dit 2 keer gebruiken.

Dat middel, is me door de dokter verteld, zet je bloedvaten open, toe, open, toe,...

Dus niet constante zuurstof, maar oppompend...en dat werkt 100% goed bij mij, beter dan zuurstof.

 

Dan valt mij op dat alle medicaties die je gebruikt tijdens een aanval,

de bloedvaten laten vernauwen.

Is dit dan niet strijdig?

Wat ik me kan bedenken dat de hoofdpijn wordt veroorzaakt door te dikke bloedvaten die daardoor druk geven op bepaalde gebieden?

Volgens mijn weten zet mijn medicatie tijdens een aanval m'n bloedvatten dus open, toe, open,...

Maar andere mensen hebben aan niets van medicatie baat, en helpt dan soms die zuurstof wel goed.

 

als zuurstof een remmende werking heeft op het ontwikkelen van een aanval

mag ik het dan ook omdraaien?

Het ontwikkelen van een aanval ontstaat vanuit een zuurstof tekort?

Iedere aanval ontstaat door een zuurstoftekort in de hersenen!!!

Zelf heb je echt geen zuurstof tekort hoor.

Ik heb het tijdens het werk, op de fiets, in de auto, tijdens m'n slaap, voor TV,...het komt in gelijk welke toestand je lichaam is op.

Het komt echt op in het niets en zonder aantoonbare reden op.

De dokters weten ook enkel wat het is, niet waarom het zo plots komt opduiken...

 

Heeft het zin om conditioneel meer met ademhaling te spelen/oefenen?

Rook je tabak?(sorry hoor als het te bemoederend wordt report je me maar blink.gif )

Heb je ervaring met een verdamper?

en of het verdampen van kruiden?

Het kan helpen tijdens een aanval om op je ademhaling te letten, maar makkelijk is dat niet op zo'n moment :P

Ja ik rook tabak :D en veels te veel

En volgens mij doet een joint met tabak nu net een beetje hetzelfde als mijn medicatie voor tijdens een aanval , wat denk jij of weet weetje het gewoon :D , wat doet een joint 50/50 wiet/tabak met de bloedvaten?

Dus door dagelijks te blowen in combinatie met m'n dagelijkse medicatie ( Isoptine 240mg en maniprex 500mg per dag, zelf geminderd door het blowen, was vroeger hogere dosis) krijg ik dus verdoofde aanvallen, dus zonder de pijn maar verdoofde pijnpunten.

Verdampen helpt tijdens aanval even veel als zuurstof, dus weinig tot niets.

Of het dagelijks verdampen en geen tabak meer gebruiken ( ook niet roken dus) zou helpen denk ik niet, ben nog gestopt met roken en enkel puur roken, en dat hielp niet om aanval vrij te blijven.

Kruiden niet getest, wel al naar op zoek geweest naar de uitwerkingen ervan, er is interesse

 

Enne over canna....

ja, de bloedvaten openzetten,

maar ook de longen en bronchien,

de beginplaats voor de zuurstof opname.

en ook kan het effect hebben op het receptors,

van pijn,

maar misschien ook zij die de pijn veroorzaken!

Ben al enkele malen gestopt vroeger met den canna en volgens mij ligt het ook niet aan haar B)

Neen, je probeert alles hoor, zelfs op je kop gaan staan, handenstand dus om gewoon dat bloed naar je kop te krijgen, en dat helpt minimaal bij mij

 

De afgelopen maanden ben ik keurmeester van de cannalyse test,

waarbij ook heel interessante dingen voorbij kwamen aangaande het gebruik van canna en medicinaal gebruik.

Over het vrijgeven van sommige informatie bestaat nog onduidelijkheid, dus dat is nog even wachten.

Maar dit soort zaken motiveert mij temeer om dit zo snel mogelijk duidelijk te hebben.

Ik volg jullie daar in, maar versta daar de helft nog niet van wat jullie daar brabbelen, dus lees stil maar geïnteresseerd mee

 

Citroax,

bij een aanval helpt het dus ook niet echt, maar dus wel in combinatie met medicatie.

Veronderstel ik toch, aangezien de dokter nog nooit van verdoofde/pijnloze aanvallen gehoord had.

Jij zegt dat wiet niet helpt, integendeel zelfs...kan volledig kloppen, want wiet roken doet je dingen intenser ervaren, dus door de wiet concentreer je je op de pijn.

Neus snuiten moet je wel constant doen inderdaad, concentratie op de ademhaling is soms moeilijk maar helpt inderdaad, en bewegen helpt ook, vooral niet te veel liggen of zitten.

Heb je er nu nog veel last van eigenlijk?

Of heb je een gepast recept gevonden?

Succes en sterkte :wub: en hopelijk komt er hier ook voor jou het 1 en ander uit.

 

Masteryero,

 

Tot m'n 15/16 jaar had ik ook wel last van migraine, maar blowde toen nog niet

 

migram deze slikte ik toen ik 13 was (volwassen middeltje )

 

maar na maanden stak het tog weer op door alle ziekte liep ik ook achter op school waardoor ik veel stress scheen te hebben ( onbewust ) en kreeg er gratis hartritme storingen bij dry.gif

 

toen moest ik overstappen op de propanolol elke dag een hele dit spul valt onder de betablokkers??? mijn werd erbij verteld dat wanneer alles stabiel werd ik bij de dokter moest komen om af te bouwen wacko.gif dit heb ik 2 jaar dagelijks geslikt... vrolijk werd ik er niet van en gelukkig ben ik ergens eind 16 eigenwijs weer lekker gaan BLOWEN laugh.gif eigenlijk vanaf dat moment heb ik geen of nauwelijks migraine ... 2008 heb misschien 4 x migraine gehad (daarvoor 1 a 2 x per week ) ik ben af gaan bouwen van die rotzooi 'propanolol'

Ben met een andere kerel met cluster bezig op een forum die nu ook het juiste medicatie recept gevonden heeft, maar wel zwaar en hartritme storend opwekkend, en z'n dokter weet ook dat hij wiet rookt en het werkt om z'n hart dacht trager te laten slaan ( ben het even kwijt :D ).

Dus ook bij die gast werkt een combinatie van medicatie en weed...

 

elmanito,

jij bent ook meestal te moeilijk in woordenschat voor me :punk:

Hopelijk raak jij een beetje uit de mijne wijs en weet je nog wat raad ;)

Maar dus tijdens een aanval heeft het weinig effect, alhoewel high wel beter zou zijn dan stoned natuurlijk.

Geur, smaak, geluid, licht...moet niets hebben, dus geef die citrusgeur maar lekker in een goed moment :D

 

Damian,

En werkt wiet tijdens een aanval voor jou?

En verder van medicatie iets die helpt?

Zuurstof geprobeerd?

4 aanvallen dag in dag uit of ook periodes van enkele weken of zo?

Ben niet curieus hoor, maar ik weet het graag allemaal ;)

 

Juanna,

ik heb dus geen ervaring met migraine en wiet, maar goed dat het je helpt bij 2 ziektes :)

 

Tomas,

je hebt dat al eens gezegd van die kennis, maar helpt het hem tijdens aanvallen?

Noch niets anders geprobeerd zoals paddo of zo :)

 

Blowsterke,

Had ik ook al enkele malen van je gelezen :lol:

Blij dat je er zo vanaf geraakt, bij velen is het een pijnstiller als het voor migraine is, bij jou onderhoudsmedicatie.

 

 

Ja ik ga afsluiten, morgen weer werkedag hé :P

Tot nu toe aanval vrij geweest vandaag, die komt dan vast weer als ik net lig te maffen :yummy:

De rest is voor next time :)

 

El Fish :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hennepzaad olie is rijk aan essentiële vetzuren, linoleic en linolenic acid en gamma-linolenic acid (GLA). Het heeft geen psychoactieve eigenschappen, omdat het geen THC bevat. Hennepzaad olie wordt aanbevolen bij de behandeling van huid aandoeningen (eczeem, psoriasis), hoge bloeddruk, hoog cholesterol gehalte, reuma, ontstekingen en diabetes.

 

In Nederland werd cannabis in de vorige eeuw toegepast bij verschillende aandoeningen, zoals krampen, toevallen, astma, slaapstoornissen en migraine.

 

Als geneeskruid worden de in de bloeitijd verzamelde toppen van de vrouwelijke plant gebruikt.

 

Werking en karakter.

Pijnstillend, krampwerend, psychoactief, ontspannend, eetlustopwekkend, slaapopwekkend.

 

Gebruik.

Aan het effect van hennep bij de volgende aandoeningen wordt nog steeds onderzoek gedaan. Er bestaan al bewijzen dat hennep hierbij een gunstige uitwerking kan hebben.

- Pijn bij chemo patienten

- Misselijkheid en braken wegens chemotherapie

- Extreme vermagering, verlies van eetlust bij AIDS

- Spierspasmen bij multipele sclerose

- Anorexia nervosa

- Glaucoom

- Migraine

- Astma

- Tics bij het syndroom van Gilles de la Tourette

 

In Nederland is via de huisarts medicinale cannabis te verkrijgen aan apotheken. Dit zijn gedroogde cannabis toppen van de vrouwelijke plant met verschillende concentraties THC (ca. 18, 13 of 6%).

 

Nog even ter info :-)

 

Bron: http://www.natuurlijkerwijs.com/hennep.htm

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit schrijf ik nu aan mjzelf:

beste Weetje,

kap nou is met dat roken man,

zit je voor een ander op te zoeken waarom die beter geen tabak kan roken?????

 

In de tabaksrook zitten een heleboel stoffen die slecht zijn voor je lichaam. De belangrijkste slechte stoffen zijn nicotine, koolmonoxide en teer.

 

Nicotine maakt je bloedvaten nauwer waardoor het bloed minder goed door je lichaam kan stromen.

 

 

Koolmonoxide is giftig en zorgt dat er minder zuurstof in je bloed komt. Daardoor kun je het benauwd krijgen.

 

De teer blijft plakken aan de trilhaartjes in je longen en luchtpijp. Die trilhaartjes zijn er om je longen en luchtpijp schoon te maken.

 

Uhm, dus ja,

een joint is nogal wat anders dan een reefer/spliff.....

 

Ik sprak gister met een natuurgeneeskundige,

die bevestigde mijn vermoeden van vernauwen is druk verminderen(meeste medicijnen)

Wel is er( zoals reeds aangegeven) een belangrijk verschil tussen clusterheadache en migraine,

het eerste is een neurofyschise aandoening(?),

de 2e veel meer gekoppeld aan spanning en zeker ook het hormonale aspect.

Vandaar dat hij durfde te stellen dat er zoveel meer vrouwen last hebben van migraine,

terwijl CHA voor 90 % bij mannen voorkomt.

 

 

De tegenstrijdigheid die ik probeerde aan te duiden bij het willen vewrijden van de bloedvaten, tewrijl een aantal juist vernauwen.

ten eerste is het afhankelijk van de afgifte tijd. de ene plaatst zich snel in het lichaam, de ander over een langere tijd.

Wel bevestigde hij de tegenstrijdigheid in medicatie.

Mijn vermoedden was namelijk dat het medicijn niet snel uit je bloed is,

en dus gedurende die tijd de bloedvaten vernauwt,

wat dus weer een volgende aanval zou bespoedigen.......

 

we blijven volgen...

greetz Weetje.

 

 

ps, vind dit wel weer een voorbeeld hoe supers een forum kan zijn,

getuige de eerlijke ,oprechte reacties.... :P

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo Vis,

 

leef met je mee man, heb zelf weleens een migraineaanval (keiharde hoofdpijn en overgeven)... Gelukkig heb ik die nu al meer dan een jaar niet gehad... Maar als ik eraan terug denk en bedenk dat die clusters van jou nog heftiger zijn... Balen man..

 

Beterschap voor zover dat mogelijk is!

 

Gr. Chaz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb gelukkig geen CHA,maar ik had in mijn jeugd wel geregelde migraineaanvallen,dus ik ken de machteloosheid.

Dat ik daar al vele jaren geen last meer van heb,ben ik zeer,zeer dankbaar voor.

Ik ben blij dat ik even naar beneden scrollde,ik stond op het punt om precies hetzelfde te doen als onderstaande minilabber. :P

dit schrijf ik nu aan mjzelf:

beste Weetje,

kap nou is met dat roken man,

zit je voor een ander op te zoeken waarom die beter geen tabak kan roken?????

Ik moest ook gelijk denken aan de bloedvatvernauwing,die tabak/nicotine veroorzaakt.

Ik weet ook nog wel dat ik tijdens een migraineaanval niet tot nauwelijks kon/wilde roken,ondanks dat ik er al aardig wat wegpafte tegen die tijd.

Verder hielp bij mij ook alleen de geijkte dingen,zoals rust,stilte en donkerte.

Sterkte El Fish.

 

Grtz. Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites
Citroax,

Neem jij iets van onderhouds medicatie, dus iets dat je dagelijks neemt om het te voorkomen.

In ieder geval respect voor de pijn die ook jij moet doorkomen :)

Mijn langste episode was 9 weken aan een stuk, dagelijks 8+ aanvallen.

Ben toen 3 ziekenhuizen afgelopen, maar nergens kunnen ze je helpen...de huisdokter heeft me toen enkele malen platgespoten zodat ik toch een beetje kon slapen.

Ik zit nu weer in een episode, nu een weekje ver, en het mag ophouden!!!

 

El Fish :P

 

Hoi El Fish,

Ik heb er nooit geen medicatie voor gehad, toen(begin '90) werd ik weg gestuurd met de adviezen: Neem maar paracetamol, blijf in het donker en stop met roken.

Verder niks. Het verbaasde mij dan ook te lezen dat er wel degelijk medicatie/pijnbestrijding voor is.

Op het moment heb ik er weer last van, niet zo heftig als een paar jaar terug maar toch iedere nacht word ik wakker van de pijn wat zo een uur aanhoud.

Ik neem dan ook maar weer eens contact op met de dokter.

Ik hou je op de hoogte.

 

Groeten,

Citroax

Share this post


Link to post
Share on other sites

Recreatieve Thuiskweker,

Tabak rook ik dus veel te veel...kut verslaving

En wiet roken met of zonder tabak tijdens een aanval werkt minimaal ( of heb er het juiste soortje nog niet voor), niet beter of slechter dan aan m'n zuurstof hangen.

Ik denk gewoon dat wiet in combinatie met dagelijks m'n pilletjes te nemen er voor zorgt dat ik soms aanvallen zonder pijn krijg.

Want ik heb echt alle kenmerken van een aanval, maar pijnloos...dus neus die loopt aan de pijnkant, moeilijk licht verdragen, mijn linker kant van m'n gebit doet bij een aanval ook altijd pijn en deze voelt dan verdooft aan als bij de tandarts....

Dus wat maakt mij dan zo speciaal in vergelijking met andere cluster patienten?

Zij nemen ook hun pilletjes...

En toch heeft die dokter nog nooit gehoord van verdoofde aanvallen?

Misschien komt het door de wiet, ik rook er ook al lang en veel, en misschien andere mensen niet.

Niet iedereen, en zeker in België, experimenteert of heeft onze levensstijl :D

 

Oh ja, roken staat je kop (letterlijk :D ) niet naar hoor...zie je die man in dat filmpje nog even een sigaretje rollen :D en vlug naar buiten, tja rookverbod binnen é :D

 

Manik,

Wandelen en frisse lucht heeft bij mij nog nooit geholpen, vroeger bij migraine niet, en zeker nu niet.

Maar heb nog gehoord van mensen die altijd op stonden met koppijn, en die nu met het venster zomer winter met het raam open slapen en nooit geen last meer hebben B)

 

Purple Thaze,

Overleggen met dokter en vragen om de medicatie af te bouwen.

Niet plots stoppen é ;)

Dan zie je snel of het nog nodig is om verder pillen te slikken.

 

Collie Weed,

heb vroeger ook wel een paar keer het asfalt gekust, misschien heb ik het ook van daar...

Skaters hé :D

Alhoewel het maar enkele jaren na m'n skate carrière begonnen is.

Die mediwiet soorten zou ik ook eens moeten zien te bemachtigen om te te testen.

Zou je dat als Belg mee krijgen met een voorschrift van een dokter langs hier?

Sterkte ook, bijna alle dagen zware migraine is ook geen pretje :)

 

hollandcam,

Ben dus al tabaksroker, het zit al de hele dag in me die nicotine.

Misschien toch nog eens een poging wagen om te stoppen, en een nieuwe verdamper gaan halen, een goeie!

Dat het je helpt voor je rug kan ik zeker geloven, ken hier iemand die er ook zeer veel baat bij heeft :)

 

Kite freak,

moet je even na gaan hoe familie en vrienden reageren als ze me zo voor de eerste keer zien :P

 

juanna,

Mooi stukje, bedankt :yummy:

 

Chaz,

Bedankt :blink:

En we duimen dat je er nooit geen last meer van hoeft te hebben :D

 

Aad,

ook bedankt :punk:

En misschien toch nog een poging wagen om te stoppen...

 

Weetje en Citroax,

Jullie krijgen straks een volledig berichtje voor jullie alleen :wub: :P ;)

 

 

Trouwens...bijna 48 uur pijnvrij :rofl

 

El Fish :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi El Fish,

Ik heb er nooit geen medicatie voor gehad, toen(begin '90) werd ik weg gestuurd met de adviezen: Neem maar paracetamol, blijf in het donker en stop met roken.

Verder niks. Het verbaasde mij dan ook te lezen dat er wel degelijk medicatie/pijnbestrijding voor is.

Op het moment heb ik er weer last van, niet zo heftig als een paar jaar terug maar toch iedere nacht word ik wakker van de pijn wat zo een uur aanhoud.

Ik neem dan ook maar weer eens contact op met de dokter.

Ik hou je op de hoogte.

 

Groeten,

Citroax

 

Hoi citroax,

Dat wist jij niet? :P

Je moet natuurlijk geluk hebben, medicatie tegen cluster bestaat niet!!!

Het is vooral medicatie die epilepsie verhelpt die werkt, en dan zijn er zo nog 10 tallen van.

Het is even zoeken voor je de juiste combinatie vindt, en dan moet er nog af en toe op gedreven worden of nog wat sleutelen aan de combinatie.

Ik zou in jou plaats een medrol kuur vragen, dat is cortisone.

Niet het gezondste, maar mijn aanvallen waren minder hevig na een weekje die kuur te volgen.

Welke andere pilllen ga je zelf moeten bespreken met je dokter en testen, testen,testen...

Ik heb ook al enkele verschillende geprobeerd.

Wees ook niet bang om eens van ziekenhuis te veranderen als je niet content bent :yummy:

Sterkte en pm staat open :blink:

 

El Fish :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...