Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Weed Grower

Stelling: spacen moet je leren.

Recommended Posts

Hey smokers/trippers, 

 

Ik blow nu al een jaar of 5 en de qualiteit van me space is door de jaren heen erg veranderd. Hiermee bedoel ik voornamelijk de mate waarin je geniet van de space, dus of je er wel of niet prettig bij voeld.

De eerste jaren dat ik heb geblowd deed ik het af en toe... Weekend meestal of met uitzondering door de week. 

Eigenlijk weet ik niet precies meer waarom ik het deed, want ik ging namelijk gegarandeerd "bad" als ik ging blowen. Kotsen heb ik nooit van wiet gedaan, maar ik voelde me echt nooit goed. Ik begon dan alles in frames te zien en kon dan ff niet meer volgen waar we nou naartoe gingen of wat ik deed.

Dit bleef ongeveer een jaar lang zo, dat ik dus meestal (niet altijd hoor) bad ging.

 

Na ongeveer een jaar ben ik gestopt, omdat ik hey gewoon echt niet meer leuk vond om te blowen.

Af en toe blowde ik nog wel, maar ik weet niet meer hoe ik dat ervaarde.

En eigenlijk ben ik ongeveer 3 jaar geleden met het regelmatig blowen. Dus sowizo elk weekend, en het laatste jaar ook vaak door de weeks.

Sinds dat ik veel ben gaan blowen ga ik nooit meer bad ... Ik kan nu zoveel blowen als ik wil zonder dat ik me enegzins onprettig ga voelen.

 

En ja mijn stelling is dus moet leren te spacen.

In het begin toen ik nog bad ging was ik vaak bezorgd dat ik weet bad zou gaan, en volgens mij was dat juist de aanleiding tot bad gaan bij mij. Ik ging medan tegen de space verzetten en probereb uit de space te kome.

Maar na een tijdje heb ik me gewoon volledig overgegeven aan de space, en sinds die gaat het alleen maar goed. En kan er alleen nog maar van genieten (behalve de klaplong die ik nu heb ....)

 

Dus ik wil jullie vragen hoe jullie er over na denken.

Of je dus vind dat je moet leren spacen, of anders ....

 

Groeten weed grower

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb er zelf nooit moeite mee gehad tot ik met lsd begon. Daar had ik het wel bij, maar das ook een veel grotere mate van spacen. En daar heb ik nu ook geen last meer van. Het loslaten is bij lsd nog veel belangrijker, anders ga je eigenlijk gegarandeerd bad als de setting niet optimaal is. Nu ga ik nog steeds enigzins "bad" maar nu maakt het me niet meer uit, ik laat me gewoon helemaal los en dan ga je lekker zweven en dan ga ik vaak in trance. Bij wiet heb ik dat spacen en in trance gaan eigenlijk alleen met een te zware spacecake, maar kweet wel wat je bedoeld :P

 

en inderdaad, als je gaat denken dat je bad gaat ga je ook sneller bad, na een tijdje begin je van dat paniekerige denken van ik ga bad maken dat je denkt "hey, nu gaat het toch wel erg hard, achja, fuck it, let's get lost!" :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meestal na vakantie ook ff opbouwen !

Al was er op de vakantie bestemming dan wel wat te roken , maar nooit veel.

Als je het dan niet opbouwd kan je nog wel eens gaas duizelen !! op het randje van out gaan terecht komen !

Als is dit toch ook juist wel weer lekker !

Share this post


Link to post
Share on other sites

'Bad' ben ik gelukkig nog nooit gegaan. Blow mezelf ook nooit van de planeet, maar tot ik 'm lekker voel hangen. In alle rust. Toch heb ook ik een hele veranderende ervaring bij het blowen.

 

Eerst voelde ik me altijd gewoon lekker. Beetje draaierig. Gedachten die rare kanten opgingen (wel in positieve zin). En dan werd ik vervolgens altijd heel moe en wilde dan ook maar 1 ding: slapen. Meestal binnen een half uur na het blowtje lag ik lekker te maffen.

 

Tegenwoordig wordt ik juist heel actief. Drukke gedachten. Niet alleen allerlei leuke verbanden leggen die achteraf nergens op slaan maar ik kan ook zeer productief zijn (voor verslagen van de uni en zo). Slapen is iets wat ik dan absoluut niet kan. Van hasj wordt ik wel iets lomer/bankhangeriger, maar verder hetzelfde. Alsof ik een kan koffie erbij heb leeggezopen.

 

Helaas is de vreetkick nog net zo erg als vroeger :P

 

Groetsels

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben het helemaal eens met je stelling.

 

Ik weet ui eigen ervaring dat je er in groeit. Vroeger op school deed ik het meer om gewoon lol te maken met vrienden en elkaar gewoon in de slappe lach krijgen enzo. Wel leuk zoiets natuurlijk, maar nu ervaar ik het toch anders. Als ik nu blow, doe ik het dus echt voor het lichte en draaierige gevoel in mijn hoofd en het zwaarder worden van je lichaam, om zo heerlijk relaxed van tv te kijke ofzo (iig niets inspannends). Van dit laatste geniet ik duidelijk meer dan wat ik vroeger op school aant uitspoken was.

 

grtz SoftIce :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bad ben ik nooit gegaan, ik blow meestal na een drukke werkdag om even lekker bij te komen..

Ik space eigenlijk nooit, wil ik spacen dan moet ik toch echt een stuk of 3 pure joints smoken.

Ik vind de tolerantie die je opbouwt soms enorm irritant, veel vrienden blowen een stuk minder en die worden al goed spacy van een paar hijsjes wanneer ik een pure wiet joint rol. (met hasj, dus niet helemaal puur :P)

 

Maar na een paar weekjes buitenland doe ik inderdaad rustig aan, even opbouwen en daarna weer het oude patroon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is over het algemeen erg simpel,het 'bad'gaan komt door de vaak onbewuste gedachtengangen.

Het is een vreemd gevoel in je lijf wat lekker KAN zijn als je ook lekker in je vel zit :yummy:

Vroeger toen ik nog 'beginner'was,leek bij mij alles net een film of droom waar ik in zat.

Dit ervaarde ik als aangenaam omdat ik met lachende mensen was die echt grappig waren,kortom dolle boel.

dit is de positieve gedachtengang.

Later Voelde ik me een beetje ongemakkelijk nadat ik een joint had gerookt met een gast die ik eigenlijk niet vertrouwde en wist dat hij me niet echt mocht.

Hetzelfde gebeurde ik zag alles in een film/droom/frames/vertraagd. En algauw wou ik weg en wist ik niet meer of ik wou liggen/staan/zitten/lopen,ik dacht dat alle mensen naar me keken en me uitlachten :P

Later thuis met de kop boven de W.C.

Conclusie: Als je jezelf goed voelt en positief denkt komt het wel goed en is het gewoon lachen,als je negatief gaat denken of denkt dat je ziek wordt ofzow dan gebeurt dat ook echt en ga je nekken meestal was ik daarna nuchter.

 

Jointjes roken is om te chillen,doe het dus op een chille spot met chill drinken en een chille blowpartner(lachen moet je ermee kunnen) en roken maaar :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spacen is denk ik iets dat je met de tijd leerd.

de jongere generatie blowd volgens mij meestal voor het uitgaan , dan combinatie met andere middelen als bijv alcohol en dan gaat het vaak mis. "duizelig , misselijk , voelen zich leeghoofd en niet op gemak.

ik denk dat de oudere generatie blowers met bijv een gezin wel meer verantwoordelijk roken.

ik space wel altijd tijdens het gitaar spelen , maar is weer de combi van high zijn en gevoel in de muziek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spacen is iets dat je moet leren, Ik weet nog wel het moment toen ik voor het eerst een trekje nam en er veel te grootse verwachtingen van had of geen idee had wat voor effect het nou eigenlijk zou hebben, met als gevolg dat de space mij dus niet echt raakte of opviel. Toen ik een maal door had wat het effect nou eigenlijk was ging ik me wat meer concentreren op het effect van wiet, wat de space zeker ten goede kwam. Over dat bad gaan weet ik niet veel, het is mij nog nooit gebeurd. Ik rook alleen een goed gevuld jointje in het café of thuis met een paar andere vrienden, met als resultaat dat het alleen maar relaxeder en gezelliger wordt. Ik ben het wel eens dat wiet jouw 'mood' versterkt. Als ik rook voor het uitgaan en ga dansen dan wordt ik alleen maar actiever, blijf ik echter zitten op een bank dan zak ik er totaal in.

Share this post


Link to post
Share on other sites

roken moet je leren, ik ken iemand die rookt een joint als of ie een peuk in zn bek heeft :lol:

zonde voor de wiet/geld

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm,m dan zijn wij nog beginners

 

Als ik savonds een heerlijke joint draai weet ik dat ik met een half uur heerlijk moe ga worden en lekker loom wordt.

 

één keer heb ik savonds geen joint genomen en werdt tegen een uur of 2 wakker , ik naar beneden en een heelrijke joint gedraaid

opgerookt en werd weer lekker moe, maar ineens spookte er allerlij gedachte door mn hoofd en dat ging met een razend tempo, van de hak op de tak kwamen en gingen de gedachten doormn kop. best wel leuk , maar resultaat: ik lag wakker in plaats van dat ik dr moe van werd.

 

Op zich een leuke ervaring maar mn doel van de joint was anders .. Slapen hahahaha

 

Maar goed, ben 1 keer bad gegaan omdat ik wel eens wilde testen of je je geest kunt fucken.. nou dat kan heel erg goed.

je kunt jezelf misselijk denken hoor !!! probeer maar eens !

 

Mn vrouw vind het heerlijk om als ze een halve heeft gerookt te gan liggen en dan te luisteren naar trance muziek !

wat ik dan weer leuk vind is om naast haar te gaan liggen en in haar gedachten te kruipen en haar mee te nemen in een verhaal. zij kan dan helemaal mee gaan in het verhaal en leeft zichzelf helemaal in die situatie !

 

ook erg leuk !!

 

Greetings !

Share this post


Link to post
Share on other sites

De eerste keer dat ik blowde ging ik eigenlijk wel lekker.

Ik had een onophouwelijke lachkick. Maar later na een uur ging ik verkeerd.

En moest ik spuugen :lol: . De 2 keer een half jaar later ging ik na de judoles met een meisje mee omdat we met dezelfde bus naar huis moesten en de bus hadden we net gemist. Dus zei had wiet en we smokde een joint en ik gin eerst lekker maar later veel te hard maar minder erg dan de 1e keer. Ik hoefde niet te kotsen alleen wist ik niet meer hoe ik thuis was gekomen. De derde keer was bij mijn buurman en en toen gaf ik me over aan de high zonder dat ik dat eigenlijk echt besefte. Nu blow ik elke dag B) . Toen ik eenmaaal zelf mn wiet regelde ging ik met een goei kameraad van mij blowen. Dat was voor hem toen zn eerste keer. Hij ging ook helemaal verkeerd en moest kotsen.

De 2e keer ging hij verkeerd maar was hij gewoon helemaal de weg kwijt. Ook hij blowt nu bijna elke dag ;)

 

Wat mij betreft blowen moet je leren :j

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij mij ging het de allereerste keer direct goed ;) ik herinner het me nog als de dag van gisteren, mijn zelf gedraaide joint oproken met een kameraad van me in de stad, daarna flink stoned weglopen (ja, dan voel je dat je voeten zwaar zijn) en dat je de beelden die je ziet op en neer gaan :smoke. flink stoned in de mac maar dan ook echt goed stoned! dikke lachkick er direct bij, droge bek door de hamburgers aboooooooooooooooo

 

later ging ik nog een keer blowen maar dan in enschede, wij waren toen beginners, dus konden nog niet zoveel hijsen nemen. ik had al genoeg van 5 hijsen toen, mn kameraad bleef maar doorhijsen en hij luisterde niet naar mijn woorden: ik kan niet meer, jij ook niet dus gooi die joint weg! maarja hij dom doorblowen, en uiteindelijk nadat we gegeten hadden bij 'Eethuis Laila' kreeg hij kots-gevoelens, maar hij moest niets kotsen.. daarmee wel geluk gehad want het was pal in de stad!

 

kheb zelf wel een paar keer gekotst, de hardste keer van mij was dat we in het warme weer in de schaduw gingen blowen, dat ik daarna de zon in liep en dat ik zwart voor mij ogen zag, ik viel de bosjes in enzo.... ik kon niet meer rechtop staan. ik wou mijn fiets pakken maar kon zelfs mijn sleutel niet in het slot stoppen....

 

als ik zit te spacen zit ik gewoon dom hardop te lachen of voor mij uit te staren (natuurlijk alleen als er niemand in de buurt is, anders zouden ze wel vaag over mij denken ;))

 

ja ik zeg dus ook dat je moet leren spacen, je moet weten waar je grenzen liggen. maar soms ga ik over de grens heen en ga ik tegen de space in door normaal te doen wat heel goed lukt overigens, dan is er gewoon niets aan de hand...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik voor mezelf spreek (en ik blow nu toch al zo'n 14 jaar) moet ik toegeven dat ik het spacen verleerd ben.

Toen ik nog op school zat heb ik een aantal keer enorm gespaced (hier noemen ze het ook wel travelen (reizen)).

Kop op de armen te tafel op en met de ogen dicht echt wakker dromen.

Dan spreek ik over middag pauzes van een uur en twee dikke toeters of mengen met bier. Achteraf bekeken heb ik vaak gedacht dat het mss bespoten wiet was en het meer een chemische high was, ik weet het niet.

 

Eén keer ook een enorm grappige slo-mo gehad, waarin ik iedereen dus letterlijk op halve snelheid hoorde praten. Jammer genoeg duurde dat maar een paar minuten en ik heb het sindsdien ook nooit meer ervaren.

 

Het is alsof ik, niet zozeer aan de wiet maar aan "het gevoel" ben gewoon geraakt en dat ik dat niet meer kan terug krijgen. Zelfs maanden niet geblowd om zeker te zijn dat alle restjes THC e.d. uit m'n lijf waren. Helaas.

 

Toch ga ik soms nog eens even slecht, vooral als ik blow met mensen die ik niet echt mag of als ik me echt niet op m'n gemak voel. Tja, soms kies je niet met wie je blowt als je in groep bent ;)

 

Wat ik wel nog altijd héél fijn vind is spacen bij het gamen. Maar dat werkt bij mij enkel bij 'rustige' RPG's met diepe verhaallijn. Dan kan ik echt 'in' die game kruipen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik word alleen een beetje gaar...

 

Dat is zon beetje wat hier bedoeld word met spacen.

 

Zoals de stelling al zegt, spacen moet je leren. Als je niet naar de space op zoek bent en niet weet hoe je je er aan over moet geven zul je ook nooit die echte lekkere space bereiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vroeger viel die bij mij ook vaak slecht, toen blowde ik twee drie keer per maand, maar op gegeve moment had ik een week waarbij ik elke dag blowde, en na de 4e dag ofso viel elke jonko gewoon perfect, sindsdien blow ik elke dag. ik denk dus dat je lichaam er aan moet wennen op het begin en dan opeens valt hij altijd goed. Maar dat kan bij iedereen verschillend zijn natuurlijk :icecream:

 

Greetz

 

WitteR

Share this post


Link to post
Share on other sites

In het begin toen ik begon rookte ik af en toe eens net zo lang tot ik helemaal suf was, en niet meer in de gaten had dat ik een joint in de mond had. Toen was t meer trippen, en vage flitsen of geluiden zien en horen. Ik bedoel, je weet dat je het geluid zelf in je hoofd maakt(deur gaat open, en hard dicht ofzo iets dergelijks), maar toch begin je aan je zelf te twijvelen.

 

toen ter tijd rookte ik om en om hasj en wiet, tot mijn ouders een keertje een raar luchtje roken, ben ik met wierook begonnen en het eten van hasj. heb t eenvoudig in een dipsausje opgelost, was niet te vreten, maar het beviel me heel erg. Het was helderder harder maar toch zachter, als je begrijpt wat ik bedoel. het zelfde idee als met xtc, je gaat vet hard, terwijl alles dan zo lekker zacht is.

 

Nu space ik m met minder wiet, heel vaak in combo, ik maak dan een extra lange en dunne joint, met hasj en wiet om en om. je kijgt dan een soort van golvend gevoel, hoe het komt weet ik niet, hasj komt bij mij in golve, de ene minuut zit ik m te spacen en de andere minuut is t ineens kraakhelder en zit ik een broodje met pindakaas, aardbeienjam, smarties en een beetje zwarte peper te eten, volkomen normaal en helder.

 

Bij wiet komt het ook in golven maar dan van een beetje trippy naar high.

 

Ik had m ooit gespaced op een enorme dosis thc, ik zat toen op een eilandje, toen was ik ineens een palmboom, maar kon de wind voelen en de zee horen. dus werd ik ff een beetje panisch want ik dacht echt bij zee te staan, en wilde niet met me suffe hoofd verzuipen, en bleef dus stokstil staan, tot ik weer een beetje bijkwam. Bleek ik gewoon in me tuin te staan en hoorde de golven van het riviertje(vlak bij huis) tegen een boot klotsen.

 

Toen kreeg ik het zalige idee, om gewoon een flinke portie döner te bestellen, en ik bestelde 3 broodjes met extra veel verse knoflook saus. de bezorgster die de broodjes afleverde zei iets van, "vet kerel, ik eet altijd pizza, hier knap je wel van op" Ik pakte per ongeluk een briefje van 200, ipv 20. nee daar heb ik geen wisselgeld voor, sorry. heb toen maar de spaarpot gepakt, daar zitten alleen maar euro's in, en toen ging het tellen wel.

 

Na twee zalige broodjes overgoten met vier bakjes knoflooksaus, natuurlijk vet knoeien(ik zat er dan ook helemaal onder), maar ik zat dan ook in me zwembroek in de achtertuin. enj heb me maar even met de tuinslang afgespoeld. die derde broodje bewaarde ik voor later.

 

Een uur na dat de space begon, en na het eten, heerlijk binnen op de bank gaan liggen, ventilator aan. toen begon t pas echt te spacen.

 

Ja en spacen en internet geeft wel eens wat problemen, je bent dan halverwege je verhaal en je bouwt het op tot een orgastisch einde, ben ik verdorie nu gewoon vergeten waar ik t over wilde hebben. ja Ik lag daar op de bank

 

te spacen.

 

Vet.

 

En inderdaad, spacen moet je leren

 

Net als met fietsen, Als je meteen op een racefiets stapt, zonder zijwieltjes ga je hard op je bek. Of ik bedoel. iets van

 

Wiet roken is niet zo moeilijk, genieten van een hoge gehalte thc moleculen in je bloedbaan, en je omgeving heeft het niet in de gaten is wat lastiger.

 

Of:

 

THC, daar maak je vrienden mee.

 

En inderdaad, twee gram hasj is toch iets te veel in een cake en die helemaal zelf opeten.

 

Woei. :icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...