Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Greenfingers

Spacecake/wietboter vraagje

Recommended Posts

Hey growers, mijn eerste plantje was twee jaar geleden en hij staat nog steeds;) oftewel, ik deed maar wat;)

Het is het voorbeeld van een mislukte wietplant en gelukkig lijken mijn nieuwe planten er helemaal niet op;)

Het is wel een vrouwtje, maar gebloeid heeft ze nog nooit, ik heb de plant binnen gezet zonder lampen en dus strekt ze waanzinnig.

Mijn vraag aan jullie is, kan ik deze lady gewoon in dr geheel omknippen, als 'bladafval' beschouwen en er wietboter van maken, dan heeft ze tenminste nog iets van nut (buiten ligt ze binnen een zuchtje om)...

 

Hieronder een foto van mijn eigen mislukkeling:

 

Graag reacties, want advies is nodig met dit soort gevallen;)!!!

 

 

gallery_23368_8759_1163145.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt me geen wietplant

 

Het is wel een vrouwtje, maar gebloeid heeft ze nog nooit,

 

En hoe kun je weten dat het een vrouwtje is als ze nog nooit gebloeid heeft?

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

In het stadium voor de bloei zijn de eerste meeldraden al zichtbaar (tussen de oksels).

En ja het is een vrouwtje, het is alleen een buitensoort (afgaan) die ik destijds binnen heb gezet zonder extra lampen.

Het afgelopen jaar ben ik al helemaal niet met haar bezig geweest aangezien ik begonnen ben met een 'serieuzere' kweek, dus water is alles wt ze heeft gekregen.

 

Greetz,

 

Greenfingers

Share this post


Link to post
Share on other sites

In die pot zonder voeding 2 jaar overleven? :P

 

Maargoed als je er nu wieboter van maakt heb je niets, dan had ik haar nu buiten gezet, dan gaat ze bloeien, als ze bijna weggerot is zit er iig wel thc aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zou ik ook wel willen, maar dat had ik gewoon 2 jaar geleden moeten doen, ze is nu helemaal niet gewend aan buiten staan en bovendien waait het buiten vrij hard.

De wietplanten die ik nu heb staan zijn stevig en kunnen de wind wel aan, deze zou alleen maar omwaaien!

Mijn enige alternatief dan wietboter is omknippen, wat ik graag doe hoor;).

 

Maar begrijp ik het nou goed dat als ik er nu wietboter van maak dat er geen of onvoldoende THC in zou zitten?

 

Grtz,

 

Greenfingers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Komt de uitleg

 

geen bloei - geen toppen - geen witte haren - geen hars - geen THC - geen cake

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uiteraart snap ik dat de wietplant pas echt veel THC aan gaat maken tijdens de bloei.

De toppen, die dan gevormt worden zijn veel THC rijker dan tijdens de groei...

 

Maar ik heb hier op het forum gelezen dat wietboter van fanleaves te maken valt.

Is het zo dat er tijdens de bloei ook meer THC in de fanleaves komt, of alleen in de toppen?

 

Ik heb zelfs gelezen dat je van mannelijke planten wietboter kan maken.

Als dat zo is, lijkt het me dat het met deze (vrouwlijke!) wietplant, zelfs al bloeit ze niet mogelijk zou moeten zijn???

 

Just asking!

 

Grtz,

 

Greenfingers

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee er zit helemaal geen thc in de plant voor de bloei, en ALS het er zit zal het wel in minuscule hoeveelheden zijn( wat met sterk lijkt want actieve stoffen zitten in de HARSEN ! ! ! en die heb je dus niet tijdens de groei)

 

en nee je maakt geen spacecake van de fanleaves, kan wel, maar dan moet je een soortje hebben die zo vol met harsen zit dat het OOK op de fanleaves zit maar normal gesproken maak je wietboter van het kleinere blad dat rond de top zit

 

dus als je het toch van plan bent, eet smakelijk jongen :P maar veel zal je er niet van voelen :)

 

p.s. ik weet niet waar jij je info vandaan haalt maar als je ook al van mannelijke planten spacecake wilt gaan bakken dan luister je echt te veel naar al die broodje aap verhalen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goke, jammer, dat wordt omknippen dan maar, dat over mannelijke planten staat ergens in een sticky op dit forum, weet niet precies meer waar, maar er werd ook door anderen bevetigend op gereageerd...

 

Denkt iemand dat ik dit geval nog bloeiend krijg, desnooods bloeiend genoeg om er wietboter van te maken?

Grtz,

 

Greenfingers

Share this post


Link to post
Share on other sites

snoeien! ! knip er gewoon wat zijtakken af ofzo lekker boeiend, als je haar toch wegdondert kan je haar net zo geod eerst ff mishandelen o mte kijken of er nog iets vanaf komt

 

je kan net zo geod alles eraf snoeien tot je alleen de hoofdtop overhoud en dan kijken of ze het overleeft

Share this post


Link to post
Share on other sites

He! dat is wel een idee!

Ga ik proberen:D, je hoort er nog wel een keer wat van!

Grtz,

 

Greenfingers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals ik zei, zet dat ding in de tuin bind hem goed op en hij gaat bloeien. Of beter nog laat hem overwinteren en zet hem volgend jaar in de tuin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...