Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
ricardo79

een jointje in frankrijk?

Recommended Posts

Beste mensen,

 

over 1 week moet ik voor mijn werk een weekje naar zuid frankrijk,

is het verstandig om wat mee te nemen? qua controles? heeft iemand ervaring met het kopen van weed-hasj

in dit landje?

thnx

Greetz Ricardo

Edited by ricardo79

Share this post


Link to post
Share on other sites

niet doen...er zitten 200 nederlanders vast in frankrijk, meest ivm drugs...en het zijn de slechtste gevangenissen van europa, was vanavond nog op tv...een hollander klaagde dat hij al 2 maanden geen schone lakens heeft gehad... :verrygood gewoon lekker in nederland blijven.. B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd, ik zou alleszins nix meenemen

kans op controle is mss gering, maar ben je gepakt is het wel direct zwaar

koop ter plaatse iets, maar kijk uit

wiet zul je daar praktisch niet vinden, alleen (import)hasj

alles goed bekijken vooraleer aan te kopen, nooit geld op voorhand geven etc...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Beste mensen,

 

over 1 week moet ik voor mijn werk een weekje naar zuid frankrijk,

is het verstandig om wat mee te nemen? qua controles? heeft iemand ervaring met het kopen van weed-hasj

in dit landje?

thnx

Greetz Ricardo

 

 

 

Ik heb op wintersport 50 euro hasje meegenomen.

Geen problemen gehad, maar het blijft een risico.

Ik neem wel dit jaar weer hasj mee naar frankrijk.

 

gr michael

 

niet doen...er zitten 200 nederlanders vast in frankrijk, meest ivm drugs...en het zijn de slechtste gevangenissen van europa, was vanavond nog op tv...een hollander klaagde dat hij al 2 maanden geen schone lakens heeft gehad... :verrygood gewoon lekker in nederland blijven.. :D

 

 

2 maanden? hahahah zolang slaap ik thuis er ook onder ;) ;) B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben afgelopen zomer voor 2 weekjes naar frankrijk geweest, we zijn met 5 man in 2 auto's gegaan.

Een paar dagen later kwam er nog iemand bij maar die ging per vliegtuig.

 

Hij had op schiphol een jointje gerookt en was daarna gaan vliegen.

In frankrijk werd hij van top tot teen gecheckt, in zijn portomonee zat nog een pakje vloei dus alles werd op zijn kop gezet, bagage gecheckt en alle elende er omheen.

We hebben met 2 man een halve dag gewacht tot de politie in frankrijk hem liet gaan.

En dat alles vanwege wietgeur (als je het al kon ruiken, 5 uur na het jointje) en een pakje vloei.

Niets in de bagage enzo..

 

Was dus best een para momentje. Ik zou het niet doen!

 

Al met al verder een leuke vakantie gehad alleen begin was klote.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet gewoon wat mazzel hebben...

 

Een maat is deze zomer van de bus gehaald, en had 4 of 5 zakjes wiet mee ( weet niet juist meer hoeveel), en na inbeslagname mocht hij zo weer op de bus.

Het is wel een Belg en geen Nederlander, jullie hebben een beetje de naam cannabis aan het lijf hangen natuurlijk...

 

Ik heb er deze zomer zelfs ene gerookt in een café, en in Frankrijk is er een algemeen rookverbod, ook in café's :D

Asbak gekregen van de baas en moest het een beetje wegsteken van hem B) ;) ;)

Smaakte heerlijk bij de ricard :D

 

Het blijft mazzel hebben...

 

Bij ons zat het in strijkzakjes onder in de pot isostarpoeder...wij gingen om te fietsen...

 

El Fish :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik naar frankrijk ga bel ik de ambassade ff dat ik er aan kom...

 

Kees. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben in Frankrijk eens betrapt op wildplassen in een park, moest mijn zakken leeg maken en daar vonden de agenten 1,5 gram hasj in een vloeitje gewikkeld, gelijk werd ik in de boeien geslagen. De agenten dachten eerst dat het om een bolletje coke ging maar na onderzoek kwamen ze er achter dat het hasj was, de boeien werden los gemaakt en er werd mij iets toegesnauwd in het Frans en mocht ik gaan, ik kreeg niet eens een boete.... Na dit voorval heb ik besloten om nooit meer wiet/hasj mee te nemen/kopen in het buitenland, uitzondering is Engeland, als ik daar op familie bezoek ben, wil ik nog wel eens een beetje skunk oppikken.

 

Dampende groet,

 

Worm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het de moeite niet, voor het risico (ookal is het een klein risico)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je in frankrijk aan de kust zit, beetje rustige plaatsen, dan is er amper politie...

 

Ik neem het zelf altijd mee luchtdicht verpakt in een pot pindakaas... Pindakaas verwarmen in de magnetron, wiet erin, en paar keer met de pot pindakaas op het aanrecht rammen, hop de koelkast in en het lijkt alsof je pot pindakaas nooit open is geweest... :verrygood

 

Maarja het blijft een risico natuurlijk...

 

Gr. CHaz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bak gewoon ff een paar heerlijke chocolade koekjes met wat stuff erin. Als je niet vliegt dat is.

Gewoon een tupperware bakje met 10 koekjes ofzo? Als je wordt aangehouden zeg je dat moeders ze had meegegeven voor de reis :D Laat 'm ook maar lekker proeven :D (alleen als ze je kenteken niet noteren dat is :verrygood )

 

Zelf wel eens 5gr meegenomen naar spanje. Busreis. Geen enkele controle en lekker gesmoked op 't strand. Wel ff checken of er nergens politie is.

 

Tijdens een schoolreisje werd iemand van de groep opgepakt. Hij probeerde met z'n dronke kop hasj te kopen bij zo'n straatdealertje. Bleek nou net een undercover mee te gluren ;) Hij word aangesproken en om z'n ID gevraagd. Dat geeft ie WEL af en vervolgens krijgt ie 't benauwd en gaat ervandoor! .... 20 meter verder.... ONS hotel binnen! 4 politie busjes binnen 2 minuten gearriveerd en hij wordt uiteindelijk gearresteerd en meegenomen. Bleek ie zich verstopt te hebben op een van de hotel kamers B).

Reisje was goed verneukt, maar hij kwam er wel goed van af. Nog nooit zo hard gelachen... wat een ;)

 

Ga je vliegen.... doe 't hier en neem niks mee.

Ga je autoen.... voorzichtig zijn...

 

Quake

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een wietje is voor mij net een American Express - don't leave home without it

 

In mijn jeugdvakantiedagen wel eens een party-travel 'gabber'-busreis gedaan naar Lloret de Mar

Je wilt niet weten wat dat zooitje ongeregeld in 1 bus allemaal had meegesmokkeld. ;)

Op de heenweg savonds laat in de bus achterin stiekum ploffies gerookt terwijl we net de Franse grens waren gepasseerd. ;)

Als je door de ramen naar binnenkeek zag je alleen maar Australian pakken met kale jongens en halfkale meiden B)

We hadden net zo goed een groot spandoek op de bus kunnen hangen in 3 talen:

"Deze bus zit vol met drugsgebruikende jongeren en wij hebben voor onze vakantie een lekkere voorraad meegenomen, gelieve ons niet aan te houden, dan zijn we met een week of twee weer weg. BVD"

 

Achteraf was dat natuurlijk helemaal niet zo slim, maar leuk om naar terug te kijken :verrygood

 

Mijn laatste vakanties naar Oostenrijk en Zweden(ook busreizen) gewoon in een waterdicht surfkokertje in de koffer wat rookwaar meegesmokkelt

 

Verder nooit wat gekocht in Frankrijk, maar gras gaat al gauw door voor wiet in de landen waar ik dat wel deed, en in Spanje kan je in elke steeg een lekker stukkie autoband kopen :D

En dan heb ik het niet eens over de prijzen.

 

Let vaak op want die buitenlandse dealers zijn vaak 'meer crimineel' dan jouw plaatselijke hoek-v/d-straat dealer en mikkend op goedgevulde toeristenbeurzen moet je toch oppassen met handelen, wat meestal in achteraf straatjes of steegjes afspeeld

 

BTW zijn reggae-bars ideale plaatsen om een lokaal rokertje te scoren in mijn ervaring, echter weet ik niet of die ook dik gezaaid zijn Frankrijk

 

Verders wordt er denk ik zeker gekeken naar de hoeveelheden, om een privegebruiker op te pakken en vast te zetten kost de (Franse) staat veel geld en lost relatief niks op (tis maar 1 gebruiker die er niet eens thuishoort), en deze zal dus vaak na inbeslagname of soms een (dikke) boete (of smeergeld :D ) weer retour worden gestuurd

Share this post


Link to post
Share on other sites

stuur het op naar het hotel, geen afzender erop en valse naam als ontvanger, in het hotel ff vragen of er brieven voor je zijn aangekomen en natuurlijk je echte naam niet gelijk vertellen :verrygood

 

Kzou het wel in een stuk strijkzak verpakken, zodat je het niet ruikt..

 

Verder is de pindakaas tip wel een goed idee, of een pot nutella natuurlijk. Je kan best een pot pindakaas nemen met een sluitzegel ipv zo'n papiertje over de pot, die sluitzegel lossnijden en achteraf trugplakken met beetje lijm. Ook kan het wel verstandig zijn een mes en wat sandwiches of boterhammen mee te nemen, heb je iig een goed excuus voor die pot, pindakaas kan je namelijk overal kopen dus moet je niet meenemen als het niet voor onderweg is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben verleden jaar naar frankrijk geweest met me vriendin had gewoon 50 eurotjes meegenomen,...

Was wel even spannend natuurlijk, maar toen we eenmaal op dat park waren.

En na het uitpakken een rondje hadden gefietst..ondekten we dat we letterlijk de enige waren,.

Dus we konden lekker blowen voor het huisje..

 

maar als toch de keuze is aan jezelf'.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Roken daar is geen probleem , vaak is er in de weide omtrek niemand te bekennen , frankrijk is grooot !

gewoon in een leeg aa flesje mee nemen dop er op en niet meer dan 1 of 2 gram !!(voor eigen gebruik slaap stoornis ofzo) lekker s'avonds een jointje roken (buiten) en voor de rest mooi opgeborgen houden !! als ze je al aan houden is de kans dat ze over het flesje heen kijken, mocht je met meerdere mensen in een bus zitten ! laat ze dan maar bewijzen dat het flesje van jouw is :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik raad t je af man...!!!!!!

 

 

ik heb een oom die 8 jaar gezeten heeft in frankrijk en net 2 a 3 maanden thuis is...

hij zat dan wel in ´t `grote` werk, maar de hokjes daar zijn lang niet zo prettig als hier.

heb genoeg verhaalen gehoord van m en t is echt geen pretje ;)

 

maar je kan t probeere he B) een paar gram is heel wat anders dan een vrachtwagen vol ;) :verrygood

 

 

 

gr wietparkiet

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha als ik dit hier allemaal lees komt mijn verhaal terug boven.

 

heb zoon 5 jaar terug 5 gram meegenomen naar sri lanka ja jullie lezen het goed.

2.5 gr per schoen hehe

helemaal via parijs abudabi en bahrein

heb ik gebeeft overal flikken en spoorhonden heb overal mooi omheen kunnen lopen

maar denk dat daar maar een reden voor was dat is dat ik met mijn ouders was.

toch goed aangekomen ik colombo daar meteen in het hotel een dikke gedraaid en op straat gaan oproken.

komt er een singalees naar mij toe en vraagt you smoking pot en ik zei yeah men

en tegelijk geef ik hem mijn dutch toppie hij trekt 1 maal en kijkt mij aan.

zen ogen worden rood en hij doet nog een goeie hijs aan dat ding en houd de rook op 5 sec of zo.

hij wil uitblazen maaaar dat was buiten de verschrikkelijke hoest gerekend dien gast bleef er bijna in

dan vroeg hij me of ik wat singaleese wiet wou proberen nou ja zei ik

dat was toch tegen gevallen kuszooi met zaad en al dan maar eens een pure op het strand van gedraaid.

man was ik kannaar niet te doen voor ik het door had stond de zee aan mijn voeten.

heb dan maar nog een pakje l&m vol terug mee genomen naar belgie met succes

 

ik raad het toch niemand aan om het te doen er zijn antijd risico's aan verbonden

 

greets

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vorig jaar ook met een vriend naar Zuid Frankrijk gereden hadden denk ik zon 15 gram wiet en hash bij..

Gelukkig niet gecontroleerd dus, want waren gewoon keihard aan het smoke in de auto :verrygood

 

Zou niet weten wat er gebeurt als ze je pakken, maar ik ga dan maar uit van hooguit een boete ofzo,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...