Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

mekane

Plantjes dood Ja of Nee?

Recommended Posts

hallo beste mensen,

 

ik ben een beginner kweker en heb al zo'n beetje de halve site doorgenomen

 

ik ben me 1st skunk plantjes gaan potten op de volgende manier,:

 

een normale pot van ongeveer +/- 20cm hoog (Ik weet lig aan de kleine kant)

voor de licht toevoer gebruik ik een simpelle aquarium licht ( ze werken er prima op de plantjes :verrygood )

en het licht word na mij idee niet gloeiend warm want na 2 uur dat het licht aan staat

kan ik me hand nog gewoon tege de tl buis houden,

 

Vervolgens heb ik Folie erover heen gedaan voor de condens en heb een scheutje BN-ZYM(Enzymatische bodemvebeteraar) dit werd me aangeraden in de coffeeshop!

 

Maar goed de plantjes schietten de grond uit en vervolgens was ik te eigewijs om ze wat

''warmere'' licht te geven!! na nog geen 10min ben ik even gaan kijken en leek wel

een hartverzakking te krijgen de Blaadjes'' rulde zich eige om !! en het blad werd geel < !

 

Nu weet ik dat ze dan op het randje van de dood liggen maar mijn vraag is

valt hier nog wat aan te doen ik heb ze direct in het buitelicht gezet en dat bodemvebeteraar en bij gegiet

in de hoop dat ze nog zulle leven..

 

iets later zal ik fotos uploaden

Share this post


Link to post
Share on other sites

welke grond? hoe oud zijn de plantjes? plaats een foto? hoelang heb je de folie laten zitten? is er de kans dat het onder de folie te warm is geworden? heb je de BN ZYM gebruikt volgens de gebruiksvoorschriften? (dus juiste hoeveelheid op het juiste moment?)

 

EDIT: Stel je even voor in het gedeelte wie is wie en wie is hoe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb gewoon alledaagse potgrond gekocht bij de albertheijn ,

en heb de folie erop laten zitten tot de steeltjes uit de grond kwam en het tege

de folie ging groeien ..

 

ik denk niet dat het onder de folie te warm is geworden om de tl buis gewoon koel

blijft na 2/3uurtjes volop licht te hebben gegeven of zal dat er niet veel te maken hebben?

 

en op die fles van BN ZYM staat 200ml op 100liter voor grond 1x in de 2weken<

wat ik doe (aangeraden door coffeeshop medewerker) een dopje van dat spul

rond om de plant gooie zodat het word opgenomen door de wortels

 

en de plantjes zijn trouwens nu 4 weken oud (vanaf 6augustus)

 

fotos post ik later er nog bij toe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Anders dan gaat de osmose de hele verkeerde kant op :verrygood trek je al het water uit je wortels je grond in.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe B)

 

Of het zo werkt weet ik niet maar ik weet wel dat zo één dopje al genoeg kan zijn om je hele plant naar de

eeuwige jachtvelden te helpen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

je hebt je plantje vermoord denk ik :verrygood

geen voeding geven! eerst zelf laten wortelen en laten zoeken, en zet het plantje lekker in de vensterbank B) zal ze fijn vinden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het zelfde gehad. 13 Lowryder#2 dood. omdat ik ze onder een gewone bureau lamp had gezet

Ze zijn toen gewoon verbrand.

 

Dat heb jij denk ik ook gedaan. Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT leer quoten, lees hier hoe we het graag willen.

 

 

juiiiiiiiist earlyskunk dat is het geval ik zette ze onder de burolamp wat ik ook vertelde in de topicpost,

en toen 10min later kijke om te controleren en ze verschrompelen ja idd..

 

maar dat bijvoeding dat heb ik al gedaan van ongeveer 1,5 week dat ze de grond uit zijn gekomen en toen heb ik dr verder geen last van gehad,

 

maar zou ik dan 100liter water moette hebben en dan 200ml van dat spul in het water moette mengen??

maar ik amper een gieter ofzo waar 100liter in gaat ..

 

[ik heb nu een nieuwe gepot .. in een grotere pot (50cm hoog) zaadje onder het grond gestopt 1cm precies te zijn , en wat water erover , die folie erover heen getrokken en onder het licht gezet ,

 

Wanneer zou ik de bijvoeding moette geven

en op welke manier..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zodra je een andere golflengte licht eroploslaat dan je gebruikelijke golflengte,welke bij TL erg kort is.

Dat kunnen je plantjes niet bijbenen en bezwijken onder de langere lichtfrequentie.

Je had het licht om te beginnen niet gelijk dicht erop moeten zetten,maar hoog beginnen en steeds dagelijks iets laten zakken B)

Hopelijk komt het nog goed man,hier wordt je niet vrolijk van.... :verrygood

 

Wish you luck...

Share this post


Link to post
Share on other sites
maar zou ik dan 100liter water moette hebben en dan 200ml van dat spul in het water moette mengen??

maar ik amper een gieter ofzo waar 100liter in gaat ..

 

[ik heb nu een nieuwe gepot .. in een grotere pot (50cm hoog) zaadje onder het grond gestopt 1cm precies te zijn , en wat water erover , die folie erover heen getrokken en onder het licht gezet ,

 

Wanneer zou ik de bijvoeding moette geven

en op welke manier..

 

Je moet zaai en stekgrond nemen voor zaadjes en stekken te laten wortelen :verrygood

Dus klein potje (0,5l neem ik altijd), zaai en stekgrond erin, onderin evt. een cm of 2 gewone potgrond (voor tomaten ofzo), water erin tot het goed vochtig is (geen modder, gewoon vochtige grond), zaadje een cm onder de grond, folie erover, elke dag folie een minuutje eraf, het licht wat hoger als normaal (weet de afstanden van TL niet zo, maar denk dat 20-30cm boven de potjes hoog genoeg moet zijn), dan als ze uitkomen en ze beginnen te strekken, laat je de lamp zakken. TL kan je normaal gezien heel laag erboven hangen, maar doe het gelijkmatig (elke dag 5cm lager fzo), kunnen ze rustig wennen.

 

Bijvoeden moet nog ff niet hoor, pas als ze 20-25cm groot zijn en al een keer overgepot zijn naar gewone potgrond heel rustig beginnen met voeden. (en je neemt gwn 1liter water met 2ml voeding, om te beginnen best 2liter met 1ml voeding) Niet langs de stam water geven, beter langs de potrand, de plant scheid afvalstoffen af met speciale wortels langs de stam, die kan je er terug inspoelen en dat creeert een grotere belasting voor je plant.

 

let er wel op dat je plantje graag 1/3 droge grond heeft, de rest lichtjes vochtig, dus geef niet teveel water. Je plantje zoekt vanzelf dieper met zn wortels als het te droog word.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Quote

 

@Mekane maar zou ik dan 100liter water moette hebben en dan 200ml van dat spul in het water moette mengen??

maar ik amper een gieter ofzo waar 100liter in gaat ..

 

Antwoord

 

Dus op een liter water moet je 2 ml van die zooi toevoegen. Je hebt dus geen vat van 100 liter nodig gewoon rekenen dus.

 

Groet,

 

L2Smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

:verrygood 200 liter....

 

Ik raad je aan om te beginnen eens wat tijd te investeren om de beginnerstopics te lezen en wat meer kennis op te doen....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik raad je aan om te beginnen eens wat tijd te investeren om de beginnerstopics te lezen en wat meer kennis op te doen....

 

god weet hoe vaak ik je dit al heb zien zeggen, je zou bijna denken dat ze het nu onderhand wel lezen he :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jah,lezen.... B)

is er wel info op het WF? :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

der is een hele zee aan info op WF, alleen vinden veel mensen die zee beetje te groot om te doorzoeken en vragen het daarom maar gewoon.. Niet echt de manier, maar goed..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze gaat voor de darwin awards:

 

Klik.

 

sorry hoor...

 

Kees. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
der is een hele zee aan info op WF, alleen vinden veel mensen die zee beetje te groot om te doorzoeken en vragen het daarom maar gewoon.. Niet echt de manier, maar goed..

 

Er zijn kleinere fora genoeg waar de leden blij zijn om zo'n vragen te beantwoorden, hier wordt het er een beetje te groot voor...

 

Hier draait het al lang niet meer op enkel je eigen wietje kweken, maar meer om de wetenschap over de plant, het zoeken naar de ultieme formule, top oogsten halen, beter worden,...

 

En dan is het wel eens moeilijker, met de wetenschap dat er zoveel goede info is op het forum, om op zo'n "domme" vragen te antwoorden.

 

Ik geniet soms echt van topics in micro/fluo te lezen, het onzekere, een kartonnen doos of zo ombouwen tot een kweek hokje, er niets van verstaan en hulp krijgen van andere groentjes daar (die meestal al wat meer gelezen hebben en de juiste dingen zeggen hé).

Vind ik wel z'n charmes hebben ;)

 

Blijft zo moeilijk hé meer als 20000 leden, niet ieder heeft hetzelfde gedacht ;)

 

Af en toe eentje rollen, laten inwerken en ander topicje lezen helpt ook wel eens B)

 

El Fish :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik geniet soms echt van topics in micro/fluo te lezen, het onzekere, een kartonnen doos of zo ombouwen tot een kweek hokje, er niets van verstaan en hulp krijgen van andere groentjes daar (die meestal al wat meer gelezen hebben en de juiste dingen zeggen hé).

Vind ik wel z'n charmes hebben ;)

Ik doe mijn best tot de 2e groep te behoren B)

 

Maar deze actie was wel heel groen :verrygood

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites
Deze gaat voor de darwin awards:

 

Klik.

 

sorry hoor...

 

Kees. :verrygood

Nee Kees, hij kan niet voor de Darwin award gaan, gaat pas als je jezelf afmaakt met je actie B)

Wel een geweldige site!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...