Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
guest_H

Karper vissers

Recommended Posts

das mooi kl@te baksteen,

 

maar voor de volgende keer als je op de lage vaart vist kun je de nachtvergunning halen waar je het hele jaar met 3 hengels mag vissen, althans dat staat erop.

 

of heb je ergens anders gevist.

 

en het aanvechten van de boete zou ik zeker doen, maar dan zal het lastig te bewijzen zijn dat de hengel in de knoop zat, en een welles nietes speletje tegen de petten valt meestal niet mee.

 

grtz,

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat zal inderdaad een welles nietes worden maar dat ga ik zeker doen.

Het was ergens anders waar je zowiezo niet met 3 hengels mag.

Hij was wel opgetuigd alleen ik viste er niet mee, hij lag in de knoop naast me tent dus no way dat ik ga betalen.

 

 

En waarom zijn die boetes voor vissen zo niet normaal duur? Bumper kleven en door rood rijden zijn nog goedkoper, en als ik op vrijdag avond met het stappen iemand ze tande eruit sla kom ik er ook nog beter mee weg. Vaag wereldje.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

wedstrijdvissers hebben wel ooit 4 of 5 opgetuigde hengels naast zich liggen...

heb nooit gehoord dat daar iemand van is opgeschreven.

 

 

gewone agenten hebben trouwens ook maar weinig verstand van de regelgeving van het vissen.

voor laten komen zou ik zeggen.

 

 

erik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Das klote voor je baksteen.

Jammer, maar helaas wel de regel alleen zou de boete voor een 3e hengel 110 euro moeten zijn en geen 200 of zat je ook zonder geldige vergunning buiten het nachtvisseizoen te vissen. :verrygood

 

En wedstrijdvissers hebben vaak TIJDENS DE WEDSTRIJD ontheffing.

Ook niet elke wedstrijd want ik had er laatst een in me winkel die dus wel een boete had gekregen tijdens de wedstrijd.

En met vrij vissen natuurlijk ook niet.

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Das klote voor je baksteen.

Jammer, maar helaas wel de regel alleen zou de boete voor een 3e hengel 110 euro moeten zijn en geen 200 of zat je ook zonder geldige vergunning buiten het nachtvisseizoen te vissen. B)

 

En wedstrijdvissers hebben vaak TIJDENS DE WEDSTRIJD ontheffing.

Ook niet elke wedstrijd want ik had er laatst een in me winkel die dus wel een boete had gekregen tijdens de wedstrijd.

En met vrij vissen natuurlijk ook niet.

 

Grtz

 

 

Heey pik

Volgens mij hanteren ze in elke regio een ander bedrag :wOOt

Absurt 10 jaar geleden kwamen ze nog en eens controleren en nou om de havenklap.

Kijk ik snap dat wel met al die klote p****

Maar ja wij zijn weer de dupe. ( )

Als ik vis wil ik gwn lekker alleen zijn en niet lastig gevallen worden door ome Agent.(maakt niet uit welke onzin hij heeft te vertellen)

 

Nachtvissen is op zo veel plekken niet toegestaan,Dus als je een water heb gevonden is de kans al groot dat het niet mag.

 

Nou in iederegeval ik wens iedereen een vruchtbaar 2010

 

Met dikke knotsen.

 

We kunnen ook een wedstrijd doen,wie als eerst dit jaar een 30 ponder heeft?

Of De zwaarste bijvoorbeeld?

 

Vriendelijke groeten Vislul

 

Zijn er trouwens veel mensen die lekkr Smoke aan de waterkant?? :verrygood

 

niets lekkerder dan lekker een jointje roken aan de waterkant...................En dan met name snachts als je gewekt voor door je beeper en daarna lekker stomen :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites
of zat je ook zonder geldige vergunning buiten het nachtvisseizoen te vissen. :verrygood

 

Vorige jaar na de zomer een vergunning gekocht bij de winkel hier in de buurt met het idee dat het een jaar geldig is, maar niet dus. En wie verzint de regel dat je alleen in juni, juli & augustus mag nachtvissen? Er is hier in de buurt 1 stuk waar je het hele jaar door mag nachtvissen maar daar vang je niets dus dat schiet ook niet op. Ik zit rustig langs het water en neem altijd me rotzooi weer mee terug dus ik snap echt niet waarom ik niet gewoon 365 dagen per jaar mag nachtvissen.

 

Maaareee word er nog wat gevangen deze dagen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vorige jaar na de zomer een vergunning gekocht bij de winkel hier in de buurt met het idee dat het een jaar geldig is, maar niet dus. En wie verzint de regel dat je alleen in juni, juli & augustus mag nachtvissen? Er is hier in de buurt 1 stuk waar je het hele jaar door mag nachtvissen maar daar vang je niets dus dat schiet ook niet op. Ik zit rustig langs het water en neem altijd me rotzooi weer mee terug dus ik snap echt niet waarom ik niet gewoon 365 dagen per jaar mag nachtvissen.

 

Deze regel ontstaan om de stroperij een beetje proberen tegen te houden, zo hebben de vissen een bepaalde tijd rust om zich voort te planten....

Persoonlijk vind ik dat karpervissers daarvoor een vrijstelling mogen krijgen maar helaas maak ik de regels niet :wacko:

Moet wel zeggen dat de boete voor een derde hengel pittig duurder is geworden :verrygood een jaar of 6 terug kreeg ik eentje voor nachtvissen buiten het seizoen (50 euro) en eentje voor m'n derde hengel (55 euro), God man wat was ik kwaad.... zat te trillen van woede in m'n tent en m'n handjes begonnen aardig te jeuken maar goed dat ik me heb ingehouden want daar heeft niemand wat aan.

 

Ga van de week eventjes lekker met 't pennetje bij ons op de boerenkarper en graskarper proberen, en na 1 juli ga ik m'n voerplek maken aan het ijsselmeer waar ik het eerder over heb gehad in dit topic.... Heb er zin in :wOOt

 

gr B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Word er hier ook nog in limburg gevist ????

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoo net terug van een geslaagt nachtje, okal hadden we beter toch in de avond kunne stoppen want in de nacht hadden we niks helaas was van elke onderlijn de boilie weg :S

 

hier ff snel een picatje

 

 

gallery_24869_10254_20563.jpg

 

sorrie ff foutje met uploaden dat ding zegt dat ik dit soort foto's niet mag uploaden?

heb t maar ff zo gedaan ;)

 

greetz ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee jonges ik zoek een mooie karperstek rond hoorn waar je ook lekker een bbq kan doen zonder gelijk geflikker te krijgen.

Iemand een suggestie?

 

Thanx

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hee jonges ik zoek een mooie karperstek rond hoorn waar je ook lekker een bbq kan doen zonder gelijk geflikker te krijgen.

 

Hey Dennissie,

nog een karpervisser uit Hoorn? ik weet wel een paar plekjes voor jou ;)

Hoorn80, veel mooie grote karpers maar zwaar gedresseerd water

 

Het meertje in de kersenboogaard bij de tui-brug, ook mooie grote karpers

 

De ringvaarten bij oudendijk, de Beets, schardam, avenhorn etc. ook mooi water en hele sterke vissen

 

Bij de vuurtoren in de haven, mooie stek maar je moet zeker wel voeren en een bootje gebruiken om je lijnen uit te varen richting de oude gevangenis onder de bramen struiken

 

En zo zijn er nog wel meer stekken, advies: gebruik google earth met zoeken naar stekken :lol:

En wat betreft het bbq-en: Is geen probleem als je er maar voor zorgt dat het netjes is op je stek en netjes blijft! maw, geen peukjes, stukjes lijn, bierblikjes, kolen en andere rotzooi.... hou 't netjes en vertel dat ook aan de gene die je komt controleren dat je je stek netjes houdt.

Ik heb er in ieder geval nooit kritiek op gehad en bij ons gloeit de bbq altijd aan de waterkant, zelfs in de winter :)

Succes met zoeken, mvg B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb afgelopen weekend weer eens een nachtje gevist in Zaandam in de Jagersplas met twee vismaten van me, maar was weer eens een telleurstellende sessie B)

Zaterdagmorgen vroeg vertrokken naar de plas met z'n drieen, om 't eerlijk te houden doen we iedere keer een dobbeltje gooien voor de eerste keus van een stek en dit keer had ik de laatste keus, in het midden dus... (maar de verliezer heeft de volgende keer de eerste keus B) )

Aangezien het niet koud was besloot ik te water te gaan om de bodem te bewandelen en zo een paar mooi stekjes te zoeken en had zo een paar mooie plekjes gevonden met een stevige zand/klei bodem.

Daarna rustig m'n lijnen uitgelopen en een paar handjes boilies bij gevoert en heb gelijk de lijnen van m'n maatjes ook uitgelopen aangezien ik toch al nat was.

Eenmaal alles opgezet had m'n maat onder de paraplu de bbq aangemaakt om lekker zijn speciaal gemarineerde sate stokjes te verorberen ;)

gallery_13095_8928_3998373.jpg

 

En het bleef maar regenen........

gallery_13095_8928_2071641.jpg

 

Het duurde niet lang voordat m'n rechter vismaat z'n eerste vis had gevangen, helaas was het geen grote vis maar aangezien we zo'n leuke achtergrond hadden vond ik het nog wel leuk om een foto te maken aangezien we bijna altijd aan 't kanaal zitten.

gallery_13095_8928_2684055.jpg

 

Daarna was het even een tijdje stil en een aantal joints en bier verder kreeg m'n linker vismaat zijn eerste run... hangen! na amper weerstand bleek het om een brasem te gaan en zo ving hij er nog 2 :)

m'n andere maat wist er in de nacht nog 2 kleine karpers te vangen en m'n optonic bleef stil, maar liever niets dan 3 platte :lol:

Volgende keer heb ik weer de eerste keus....................

 

Gr B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog effe eentje uit de oude doos (let niet op de slechte kwaliteit want 't is een foto van een foto) een schubkarper van 31 pond uit het noordhollands kanaal, was een hele mooi afsluiter van dat jaar... wat een sterke vis was dat joh!

gallery_13095_8928_1356767.jpg

 

Vanavond is het weer zover,

ga een nachtje vissen aan het ijsselmeer in een piepklein haventje.... heb 2 daagjes boillies en kikkererwten gevoerd verspreid over m'n stek.

Ben benieuwd :lol:

 

Gr B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prachtige vis

Niks mooiers dan zo'n sterke rivier of kanaal schub :lol: , daar kan geen hangbuikspiegel tegen op.

De karpers zijn compleet los op het moment dus dat vangen moet haast wel lukken vannacht

 

Succes man

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeker Budmeester er is niks gruwelijker dan een kanaal, rivier of ijsselmeer karper... wat een monsters zijn dat joh!

 

Plannen zijn gewijzigd, ga morgen avond en ga nu nog 1 keertje voeren... en hoop dat ze morgennacht helemaal los gaan :lol:

 

Gr B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou Smokey is weer een nachtje weg geweest......

Gisteravond toen de kinderen naar bed gingen m'n spullen ingepakt en naar het ijsselmeer gereden, aangekomen op de stek heb ik rustig m'n spullen uitgeladen en opgesteld, paar handjes boilies en kikkererwten bij gevoerd en maar even een lekkere joint gedraaid.

daarna in het donker m'n auto geprobeerd de dijk op te rijden (achteruit met beslagen ramen) totdat ik m'n auto half van de dijk afreed en met m'n auto half op m'n bodemplaat in het gras zat :lol: Ik weer balen daar in het donker en een paar keer geprobeerd de auto weer terug op dijk te krijgen maar helaas.

Verderop zag ik een paar gasten met een boot bezig op hun trailer te krijgen, dus was ik maar even naar die gasten gelopen om de auto weer terug te krijgen op de dijk en dat wilden ze gelukkig.

Daarna kon ik weer met een gerust hart zitten en vissen, daarbij heb ik nog maar even een lekker jointje gedraaid om te vieren dat de auto weer los was.

Paar uur daarna rond een uur of 4 kreeg ik een harde terugloper liep m'n tent uit maar de vis was al gevlogen (misschien wel een brasem?)

Nog eens een paar uur verder werd ik wakker en besefte dat ik weer eens had geblankt :huh:

Wat heb ik toch een ongelovelijk KUTseizoen, 4 keer een nacht wezen vissen en helemaal niks gevangen.... Snap er helemaal niks van, Ik doe echt niet veel anders dan vroeger toen ik zo 10 karpers op een nacht ving, alleen had ik toen veel meer tijd en zat ik bijna ieder weekend aan de waterkant, maar jah... Als je kinderen heb ga je natuurlijk niet meer ieder weekend vissen.

Volgende keer beter denk ik dan maar weer, mvg B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een pech SmokeyB.

 

nou ja wel een avontuur beleeft. bijna met je auto te water, lekker roken in de vrije natuur.

een visje erbij zou best prettig zijn, maar mocht dus niet zo zijn.

 

als je een keer een avondje wilt vissen moet je een keer het water oversteken, bij mij in de buurt wel wat gevangen vorig weekend, ja ook brasems, maar ook 2 karpers. (en 1 in de lage vaart.)

 

hier mag je helaas niet nachtvissen, maar meestal lukt het in de avond ook wel.

 

je geeft toch niet op he. dit jaar, dan loop je de grootste die je ooit hebt gevangen misschien ook nog mis.

 

succes de volgende keer.

 

Grtz,

Djzusie+

Share this post


Link to post
Share on other sites
je geeft toch niet op he. dit jaar, dan loop je de grootste die je ooit hebt gevangen misschien ook nog mis.

 

Thanks Djzusie, ik geef nooit op maat! vind ik deze hobby te mooi voor, zelfs als ik niks vang :huh: :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maaareee word er nog wat gevangen deze dagen ?

 

Not really, het is alweer een aantal maanden geleden dat ik mijn hengel uitgegooid heb... :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joh ik vind zelfs het uit elkaar halen van lijnen niet echt supervervelend meer :rolleyes: ...

 

Niet dat ik andere mensen daar mee ga helpen hahaha... Moet m'n eigen lijnen al uit de knoop halen, sorry!

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...