Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
headhaunter

bruine haartjes

Recommended Posts

Ik heb in de sticky's gelezen dat je de planten kan oogsten zodra 80% van de wite haartjes bruin zijn.

Nu zijn 3 van mn autoflowers in bloei en beginnen de haartjes al bruin te worden maar er is nog niet echt sprake

van topvorming.

 

Weet iemand hoe dit komt?

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haartjes kunnen ook bruin worden door vocht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok goeie tip!

 

ik ga ze wat minder water geven...

weet iemand ook toevallig of het handig is om als een plant in bloei staat de resterende bladeren en takken al weg te knippen zodat alle voedign naar de toppeb gaat/

of werkt dat niet zo/

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeker nooit doen, je plant heeft die bladeren echt nodig..

 

Enkel vergeelde bladeren verwijderen !

 

Check ook even je LV, bruine haartjes kunnen ook wijzen op toprot, maar als je zegt dat er van topvormig nog niet

veel sprake is zal dat normaal je probleem wel niet zijn..

 

succes :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor zover ik weet staat dat voor luchtvochtigheid. :verrygood

Denk alleen niet dat er veel veranderd kan worden als je outdoor growt?

Share this post


Link to post
Share on other sites
ok goeie tip!

 

ik ga ze wat minder water geven...

 

Met vocht bedoel ik eerder de luchtvochtigheid, en haartjes worden ook bruin als ze nat worden. Water dat je de plant gewoon bij de wortels geeft heeft daar weinig invloed op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey ja die 3 autoflowers staan ook binnen sorry vergeten te vermelden.

Missch dat het dan aan de luchtvochtigheid binnen kan liggen...

ik kijk het nog wel een paar dagen aan...

 

dank voor de tips iig

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uhm misschien dat ik er naast zit hoor, maar de haartjes kunnen toch ook bruin worden als ze bestoven zijn?

 

BF

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_17276_6548_7825.jpg

dit geven ze aan om een beetje optimaal te 'oogsten op meeldraadkleur'.

 

gallery_17276_6548_37086.jpg

voor zeer weinig geld heb je een zak-microscoopje waarmee je zelf kunt bepalen wanneer te oogsten. wil je een superhigh of een dikke stoner? bepaal zelf je moment voortaan wat voor jou optimaal is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heey medegrowers, ik heb twee master kush buiten staan en heb het zelfde probleem: de toppen zijn nog niet echt dik en vertonen nog geen kristallen, maar bijna alle haartjes zijn al wel bruin.

Weet iemand of dit schadelijk is en hoe ik het kan veranderen, zie onderstaande foto.

gallery_23368_8754_399851.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee is niet schadelijk, buiten zie je dit bijna altijd, mooi he?

 

die meeldraad is een onderdeel van de calix, het bloempje. de werkzame stof zit in de plakkerige harskliertjes, die heeft gewoon de tijd nodig. zonlicht breekt ook weer stofjes af in die hars maar dat is juist niet erg of zelfs gewenst. in algeheelheid dienen de harskliertjes in een uniforme staat te zijn, bv alles op melk/amber maar zeker niet alles donkerbruin want dan kom je de bank echt niet meer uit.

 

greets

 

ps

beste tip: regel een (zak)microscoop(je).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan toch niet ALLE trichomes dezelfde kleur hebben, aangezien ze niet allemaal op hetzelfde moment verschijnen? Dan moet er toch altijd een deel amber en een deel melkwit en nog een kleiner deel doorzichtig zijn op het optimale oogstmoment?

Share this post


Link to post
Share on other sites

en dan nog kun je selectief delen van takken of losse toppen oogsten als je er werk van maakt. kleinere topjes binnenin krijgen dan nog een kleine kans langer af te bloeien tot de meeste trichomen ook jou favorite verkleuring/oxidatie hebben, de radicale snoeistress van wel al rijpe toppen zou een effect kunnen hebben op die kleine topjes die er nog zitten voor wat dagen(6-14?). de plant moet herstellen, wonden dichten, maar zal daarna alle kracht en overlevingsdrang in die topjes proberen te persen want het is nog haar enige kans. en die gun je natuurlijk van harte, hoewel velen de kleine topjes er van te voren er al uit halen. kleine topjes zijn bij mij ook topjes waarmee ik kan experimenteren, ik neem verschillende oogstmomenten en test wat de verschillen zijn, vroeg is helder en high, caramel dik stoney, maar ook dit verschilt weer per soort.

 

ik probeer zo weinig mogelijk aan de plant te zitten of schade te maken zodat ze ten alle tijde optimaal haar ding kan doen, rust en stabiliteit en liefde is wat ze waarderen. en tegen praten mag ook want dan adem je lekker wat extra co2 naar ze uit...hahah.

 

greets

Share this post


Link to post
Share on other sites
Er staat toch ook "most"?

Het ging ook niet over de eerste post, maar over deze:

 

in algeheelheid dienen de harskliertjes in een uniforme staat te zijn, bv alles op melk/amber maar zeker niet alles donkerbruin want dan kom je de bank echt niet meer uit.

 

 

@digibetic: ookal ga je top per top bekijken, dan zul je nog steeds verschillende kleuren trichomes hebben per top, omdat de trichomes niet allemaal tegelijk verschijnen. ALLE trichomes dezelfde kleur zal je nooit bereiken, maar dat hoeft natuurlijk ook niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

en dan nog kun je selectief delen van takken of losse toppen oogsten als je er werk van maakt. kleinere topjes binnenin krijgen dan nog een kleine kans langer af te bloeien tot de meeste trichomen ook jou favorite verkleuring/oxidatie hebben, de radicale snoeistress van wel al rijpe toppen zou een effect kunnen hebben op die kleine topjes die er nog zitten voor wat dagen(6-14?)

 

:verrygood

 

jawel, je hebt wel gelijk, per topje zie je verschillende, oude en nieuwe en vanalles er tussen in. geduld is ook nodig, toch nog uitkijken naar een mooie dag kan veel schelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat bedoelde ik dus :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...