Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
kutvogel

Feminized zaad met herma's? plaats het merk hier!

Recommended Posts

Op aanvraag van Art in dit topic komt hier een verzameling van alle merken feminized zaden die bij het maken van hun zaden iets verkeerd doen waardoor er herma's komen (waarschijnlijk het bloed zweet en tranen kostende uitselecteren van een pure vrouw).

 

Vermeld het merk, de soort, en de oplossing die het bedrijf leverde, en of je tevreden bent met die oplossing en waarom

 

Om te beginnen is er het merk GREENHOUSE SEEDS, waar arjan's seeds toebehoren als ik het goed heb.

De rest is aan jullie!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beetje onzin zo'n topic.

Je kan elke zaadboer die feminized zaad maakt er wel bij zetten. Ze zullen niet echt iets verkeerd doen denk ik. Die jongens maken gewoon ongelooflijk veel zaden, en ze kunnen nooit alles testen.

Elke zaadboer heeft er wel is een slechte batch zaden tussen zitten. Tuurlijk heb je kans op herma's maar dat heb je ook met regular zaad. Ik heb fem en reg zaad gekweekt en nog nooit een herma in mijn fem planten gehad en bij elke kweek met reg zaad zaten er wel 1 of 2 herma's bij, en dat was echt niet door stress. Belangrijker is denk ik hoe het opgelost word door een zadenboer als ze klachten krijgen. Laten ze je in de kou staan of word er netjes gereageert op je klacht en word het opgelost.

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leverancier: Green house seeds

Soort: Himalaya Gold, 2 vreemde pheno's (alleen blad) en 1 herma uit 5 zaden

Oplossing: Nieuwe zaden, echter weer 1 freak en weer 1 herma uit 5 zaden

 

Leverancier: Green house seeds

Soort: Big Bang, 1 pheno uit 5 zaden, alleen fluffy toppen

Oplossing: Probleem niet gemailt, rest ging goed dus ik was tevreden

 

Leverancier: Nirvana

Soort: White Widows, 1 herma uit 5 zaden, 2 kwamen niet op.... (heb nooit ontkiem problemen, max. 5% normaal, nu 20% maar het kan pech zijn of oude zaden)

Oplossing: Geen reactie op email met foto's

 

Even voor de duidelijkheid, ik kweek nu 3 jaar en heb nog nooit problemen gehad met planten uit regulier zaad, wellicht zijn de problemen met de Himalaya Gold veroorzaakt door warmte stress en is deze plant erg gevoelig voor warmte maar de andere planten die gelijktijdig in hetzelfde hok stonden hebben geen vreemde groei doorgemaakt.

 

Al met al tevreden over de oplossing van Green house seeds maar ik ben mede hierdoor van feminized zaden af gegaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is inderdaad waar maar vermeld er dan ook bij of je klacht netjes is opgelost door de betreffende zaadboer.

Pas dan kan je een vergelijking maken wie de rotte appels zijn en wie niet.

Als er een zaadboer is die zijn klachten goed oplost is het wel de greenhouse ( eigen ervaring en van anderen).

Heb zelf ook een klacht gehad bij Female seeds en meerdere mails verstuurt maar nooit een bericht terug gehad.

Beide klachten hadden dan wel niets met herma's te maken maar met ontkieming en verzending.

Klachten heeft iedere zaadboer maar oplossen van klachten doen ze niet allemaal even zorgvuldig.

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alaskan Ice van Greenhouse Seeds heeft vreemde phenotypes,blijft wel vrouwelijk.Goede pheno's zijn goed.

Greenhouse geeft dit toe bij de eerste batch zaden,ze hebben mij excuses aangeboden en nieuw zaad gegeven.

Klacht afhandeling van Greenhouse Seeds is goed.

 

Mt.Cook van Kiwiseeds,herma's.

Contact verloopt in het Engels,in eerste instantie wat traag.

Kiwiseeds legt uit waardoor het kan komen en adviseert regulier zaad voor de beste resultaten.

Klachtenafhandeling verliep eerlijk,ik heb mijn geld terug gehad en een collectie zaad van hun gehad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb greenhouse seeds staan tot nu toe mooi geen hermas , de WW ziet er prachtig uit...de alakan Ice....idd een rare Pheno....

doet me denken aan gonzo van de muppetshow, de bladeren dan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ stekkiegebrekkie

 

Vind ik geen goed argument.

Dat is gewoon dikke vette pech

Ook bij reg zaad zitten slecht pheno's, herma's noem maar op. Dan zit je ook weken voor pietsnot te draaien.

Nogmaals praktisch elke zaadboer heeft wel is een slechte batch dit gebeurd gewoon en kan je niets aan doen.

Ook philips heeft wel is productiefouten. Is het dan meteen een slecht bedrijf NEE.

Ik heb slechte pheno's en herma's gehad met sannies zaden maar daarom is sannie nog geen slechte zaadboer.

Ben van mening dat sannie de beschikking heeft over prachtige genetica en zeker een van de betere zaadboeren van ned is.

Het is en blijft een natuur product waar je mee bezig bent en de natuur doet nou eenmaal wel is rare dingen.

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar heb je zeker een goed punt. Maar als philips een slecht product levert is de mogelijke om schade te claimen wel beter geregeld.

Je zou mogelijk gevolgschade kunnen claimen etc en dat ga je toch ech nie doen met je planten, haha.

 

Maarrr... die was makkelijk.

 

Je vergelijk met regulier zaad, dat vind ik wel een goede inbreng, ben benieuwd hoe daar over wordt gedacht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Budmeester : Wel leuk maar voor feminized betaal je een stuk meer.

 

Ik vind dit topic meer goed als je naar de zaden kijkt waar veel hermas of rare dingen mee voorkomen

 

Als je zoals ik nu al 3 uit de 10 hermas en 2 kneuzen van planten hebt dan had ik net zo goed regular seed kunnen kopen.

 

Bij mij dus Arjans Haze #3 van greenhouse 3 hermas uit 10 zaden en 2 hele vreemde planten wat nog niet duidelijk is

 

Dus dit zaad is mischien nog niet genoeg doorgekweekt voor verkoop ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke dus de oplossing is om ook slecht reglulier zaad te vermelden. Wat slecht genoemd mag worden?

Ooordeel zelf. Als ik kijk naar die zaden van Art en google gebruik dan wordt duidelijk dat er veel problemen zijn met dat zaad.

Ook heeft de shop het zelf al toegegeven. Nou dat maakt de situatie ook wel anders. Bij de alaska ice gaf de shop te ennen dat er

meer problemen waren met dat zaad en bij de mr coock gaf de shop te kennen dat het slecht zaad was, bestemd voor toeristen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@stekkie Dat vind ik inderdaad beter .

 

Je kan natuurlijk niet gelijk zeggen greenhouse is slecht als je 1 keer een slechte ervaring hebt want ze zullen vast goede zaden hebben .

 

Als er nu 10 mensen reageren en ik ben de enige met slechte arjans #3 dan heb ik gewoon puur pech.

 

Als er nu 7 uit de 10 slechte ervaringen hebben met dit zaad dan zecht dit wat over het zaad .

 

Mischien is het een idee om een soort database aan te maken uit polls oid van verschillend zaad .

 

Heb je je kweek af dan een cijfer geven aan het zaad dat je hebt gebruikt .

 

Over een jaar kun je dan een mooie database hebben waar je kan kijken of het zaad wat je wilt kopen het ook daadwerkelijk goed doet .

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ thcert

Klopt maar er zijn ook al zaadboeren bij wie de fem versies goedkoper zijn dan de reg versie.

Je kan niet verwachten dat je uit zaden van een kruising 10 identieke planten krijgt er zijn altijd meerdere pheno's

Als je identieke planten wilt zal je moeten selecteren en dan stekken trekken dan ben je heb je in ieder geval in elke plant exact dezelfe genen zitten.

Ik snap heel goed dat je baalt hoor zou ik ook doen en flink ook maarja: shit happens.

Maar om hier nou een zaadleverancier te kakken te zetten vind ik wat ver gaan.

Het is inderdaad beter om hier de soortjes neer te zetten die meer dan eens problemen opleveren.

Dan kan je gaan kijken welke zaadboer meerdere soortjes heeft met problemen en je eigen conclusies trekken.

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

@budmeester

 

Daarom zeg ik ook dus per zaad en niet per zaadboer

 

10 slechte cijfers voor 1 type zaad zegt niet dat de zaadboer slecht is maar wel iets over dat type zaad of dat nu feminized of niet is ..

 

Veel zaad word volgens mij gewoon te vroeg in de handel gedaan of ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb de starterspost veranderd, zodat het wat eerlijker word ten opzichte van de zaadboeren, want ook ik ga ermee akkoord dat er altijd wel een rottig zakje tussen kan zitten, terwijl de rest helemaal goed kan zijn. Ik hoop dat dit de discussie over het topic staakt. Samenvoeging van alle slechtere zaden, en hoevaak het mis ging, zal achteraf (half jaarlijks) nog gebeuren als ik het niet vergeet. Als ik het wel vergeet mag je me altijd PM'en.

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom de zaadboer in bescherming nemen? is toch gewoon een bedrijf met een product.

en als je een slechte ervaring hebt met een product is het toch handig om te weten of meer mensen

daar last van hebben gehad.

dan weet je tenminste of het aan jezelf of de producent ligt

 

zelf heb ik steeds met zaden van de greenhouse gewerkt en heb met elk soortje

(bigbang,cheese2x,himalaya gold en ww)last gehad van herma"s maar heb wel elke keer

kunnen oogsten met een redelijk goede opbrengst(gem 0,6 g p w) en ben daarom niet ontevreden,maar het kan zeker beter.

met de h.gold heb ik de meeste problemen gehad,en heb maar 1 van de 10! plantjes geoogst(behalve herma ook kneuzen).

over de rest van de soortjes kan ik zeggen dat ongeveer 1/3 herma vrij was 1/3 lichte herma neigingen had(dus wel gewoon geoogst)

en 1/3 weggegooit is vanwege een te grote afwijking.

goede ervaringen zijn natuurlijk ook handig om te horen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal.... :rolleyes:

 

In mijn ogen is dit echt een onzin topic.

Met alle respect voor art en zijn kweek.....maar als je loopt te klooien met de temperatuur dan vraag je erom?

Vooral de kwaliteit van de kweker bepaalt het aantal hermas.

Waarschijnlijk dat ik daarom nog nooit een herma heb gezien tussen mijn feminized rondes. :verrygood (waarvan tientallen van greenhouse overigens)

Alleen bij de orangebud van dutchpassion(female) heb ik ooit een herma gehad.

 

Veel succes nog naar de zoektocht.

groetjes Pukkel

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Pukkel

 

weet het niet zeker, maar volgens mij heb je met degelijk gebreed fem. zaad evenveel kans op herma's als met regulier zaad dat goed gekweekt is. Heb deze kweek enorm veel stress veroorzaakt, en geen enkele herma, reguliere zaden van Sannie overigens.

 

Ik denk dat het wel degelijk aan de breeder van fem. zaad ligt, geloof je dat niet, dan moet je maar eens gaan uitzoeken hoe fem. zaad gemaakt wordt. Ze moeten eerst 100 planten voortdurend lichtstress geven, en de 1 of 2 planten (want meer zijn het er meestal niet schijnbaar) die niet herma worden, die zijn puur vrouwelijk. Als dit niet goed gebeurt, betekend dit dat men vrouwelijk zaad gaat kweken met planten die mannelijke genen (al is het maar weinig) hebben. Hierbij kan je dus herma nakomelingen krijgen. Bij een puur vrouwelijke plant zijn er geen mannelijke genen aanwezig. Als je die niet met GA bespuit zouden er dus ook geen mannelijke bloemen kunnen komen, omdat je voor mannelijke bloemen ook mannelijke genen moet hebben. (of gibberalic acid, wat gebruikt word om deze pure vrouwen toch zichzelf te laten bestuiven)

 

Nu jij!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met alle respect voor jouw mening Kutvogel.... ;)

 

Als je het niet zeker weet ,zou ik het zeker niet zeggen...maar goed.

Ik praat uit mijn eigen praktische ervaring...met een flink aantal afgeronde kweekverslagen om het te onderbouwen.

Ik geef alleen dat ik nog nooit een herma heb gehad uit feminized.

 

Dat je deze ronde ondanks veel stress geen herma hebt?,dat zegt natuurlijk helemaal niets.

Leuk dat je een van de manieren van feminizen uit de doeken doet. ;)

Ben toch wel een tijdje op de hoogte hoor.... :verrygood

 

Als jij mij nu zaden beschikbaar stelt die niet door de beugel kunnen,zet ik er wel een verslagje van. :rolleyes:

 

groetjes pukkel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pukkeltje

In mijn ogen is dit echt een onzin topic.

Met alle respect voor art en zijn kweek.....maar als je loopt te klooien met de temperatuur dan vraag je erom?

Vooral de kwaliteit van de kweker bepaalt het aantal hermas.

 

Oke dat vind ik bullshit. :verrygood Die zaden van Art, als je even google gebruikt zie je dat er veel problemen mee zijn. Hier een aparte 'alaskan ice'topic met allemaal teleurgstelde growers.

https://www.icmag.com/ic/showthread.php?t=111319 De zaadbank zegt zelf ook dat het zo is en bij die mr cook is dat niet anders. Maar ja, mij maakt het niet uit (who cares), ik zeg al oordeel zelf. Ik ga dat zaad wat Art had in ieder geval niet gebruiken want ik ben er wel van overtuigd dat het niet zo'n succesnummer is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Pukkeltje,

 

Ik heb nog een aangebroken zakje liggen met vijf female Mt.Cook,mag je uitproberen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Go Pukkel! kweek dat zaad, prove me wrong!!!! t zaad is gratis dus daar moet je het niet voor laten. Bovendien beweer ik niet dat je met dat zaad geen vrouwelijke planten ipv herma's kan kweken, maar je zal de kweek volledig stressloos moeten doen. Vrouwelijk zaad word enkel en alleen verkocht omdat het makkelijker is (geen uitselecteren), en als beginnende kweker is het niet simpel zonder stress te werken heel de kweek lang. Dat vrouwelijk zaad zou je dus ook met wat stress vrouwelijk moeten kunnen houden. ben benieuwd naar je reactie!

Share this post


Link to post
Share on other sites

toch nog steeds een discussie, wel of geen onzin topic... dat doet er eigenlijk niet toe vind ik.

Ik vind het niet erg om mijn ervaring te delen, goede of slechte, dat doet er niet toe.

 

In mijn geval waren de himalaya gold zaden echt troep, de big bangs gingen wel maar toch 2x een minder goede ervaring en in de tussentijd met andere zaden veel betere resultaten behaald, ik zou andere dan graag waarschuwen onder het motto dat voorkomen beter is dan genezen.

Iedereen roept dan nogal snel dat het aan de kweker ligt maar dat is zeker niet altijd het geval.

In de loop der tijd heb ik ongeveer 200 plantjes opgegroeit en zelden problemen gehad behalve met greenhouse en nirvana, ik vind dat ik andere daar best over kan waarschuwen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pure Ak uit de X-line van female seeds worden zowel bij mij (ak's herma, sweetseeds bleven vrouw) als bij een vriend (de ene pure AK werd herma, de 5 blue mistics van Royal Gueen seeds bleven vrouw) als in vrij veel kweekverslagen herma. En 't kan me geen fuck schelen als mensen vinden dat dat aan de kweker ligt. Goeie gefemeniseerde zaden worden niet herma van een ietsiepietsie stress. Ik vind dit een zeer zinvol topic. De meeste in dit topic vernoemde zaden worden inderdaad bij veel mensen herma en voor mensen die (nog) niet 100 procent stress-vrij kweken is info over herma zaden top-info en de rest moet het maar wegklikken ipv zich te ergeren (of zijn er hier mensen met aandelen bij bepaalde zaadleveranciers, want het enthousiasme waarmee die verdedigd worden daar wordt ik niet goed van).

 

Grtjs, :)

 

PS: Kwaliteit komt altijd bovendrijven, dus goeie zaadfirma's hoeven toch geen schrik te hebben van een paar beginnelingen in een topic ergens op een forum...

Share this post


Link to post
Share on other sites

PS: Kwaliteit komt altijd bovendrijven, dus goeie zaadfirma's hoeven toch geen schrik te hebben van een paar beginnelingen in een topic ergens op een forum...

dat klopt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...