Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Greenfingers

Alternatieve voeding 1ste kweek Master Kush

Recommended Posts

He people :rolleyes:

 

Ik ben deze winter vrij vroeg begonnen met wat Master Kush (Indian-Afghani hybrid) zaden.

Ik had een vrij low budget waar ik al gauw overheen ben gegaan bij het kopen van aarde voeding en dergelijke.

Nu zijn er nog 2 vrouwtjes over die in de beginnende bloei zijn.

 

Overzicht fototje:

gallery_23368_8680_375027.jpg

Inzoom van 1 van de beginnende topjes:

gallery_23368_8680_2620660.jpg

 

Ik heb ze gewone pokon groeivoeding gegeven en ik heb eigenlijk geen geld voor een bloeivoeding.

Wel heb ik losse fosfor en kalium mest gekocht (en ik zou ook nog stikstof kunnen kopen, maar tijdens de bloei leek mij dat niet echt nodig).

 

In de fosformest zit 20% fosfor en in de Kali mest zit 30% kalium, 10% magnesium en 42% zwavel.

Het zijn gewoon mestkorrels, maar de stoffen die de mesten bevatten zijn wateroplosbaar.

 

Foto van de mest:

gallery_23368_8680_916624.jpg

 

Nou waren mijn vragen aan jullie:

Kan ik deze meststoffen gebruiken in de plaats van bloeivoeding?

Is het zo ja slim om de mest in water op te lossen? (wortelopname is dan sneller, maar is dat niet schadelijk?)

In welke verhouding kan ik de stoffen het beste mengen ((N),P,K)?

Moet ik ook nog stikstofmest kopen?

Als er bijvoorbeeld de verhouding P/K 13-14 aangeraden wordt, is P/K 26/28 dan hetzelfde, maar geconcentreerder?

 

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!!!

 

Greets :verrygood,

 

Tycho

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi,

 

die pakken die je daar hebt ken ik niet, zijn die biologisch?

 

ik ga voor biologisch, toch het meest eerlijke wat je jezelf wensen kan?

 

komt goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

niet biologisch vermoed ik, staat er niet bij bij sites die het verkopen, en als het wel biologisch was willen ze dat er meestal wel bij hebben staan. Enneh, op een of andere site waar ze het verkopen staat er bij dat het bijzonder geschikt is voor kalkrijke gronden vanwege dat de fosfaatmest de grond verzuurd. Maw: als je dit toevoegt, ook gelijk wat kalk bij toevoegen om in evenwicht te blijven. Persoonlijk zou ik het liever niet gebruiken, maar dat moet je natuurlijk zelf weten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Digibetic: Ik denk het niet, gewoon gekocht in de intratuin (7/8 euro)

Kutvogel: Jup, denk niet dat ik het veel ga gebruiken.

 

Grtz,

 

Greenfingers

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

De superfosfaat moet je mee oppassen, dit valt onder de kunstmesten.Patentkali wordt in de biologische teelt ook gebruikt.Je had beter een organische vloeibare bemesting kunnen gebruiken zoals Bio Bloom, Guano extract en Vitrasol voor de kali.Deze meststoffen zijn geheel niet en prima te gebruiken.De smaak komt ook ten goede.

 

Namaste <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...