Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Greenfingers

Alternatieve voeding 1ste kweek Master Kush

Recommended Posts

He people :rolleyes:

 

Ik ben deze winter vrij vroeg begonnen met wat Master Kush (Indian-Afghani hybrid) zaden.

Ik had een vrij low budget waar ik al gauw overheen ben gegaan bij het kopen van aarde voeding en dergelijke.

Nu zijn er nog 2 vrouwtjes over die in de beginnende bloei zijn.

 

Ik heb ze gewone pokon groeivoeding gegeven en ik heb eigenlijk geen geld voor een bloeivoeding.

Wel heb ik losse fosfor en kalium mest gekocht (en ik zou ook nog stikstof kunnen kopen, maar tijdens de bloei leek mij dat niet echt nodig).

 

In de fosformest zit 20% fosfor en in de Kali mest zit 30% kalium, 10% magnesium en 42% zwavel.

Het zijn gewoon mestkorrels, maar de stoffen die de mesten bevatten zijn wateroplosbaar.

Nou waren mijn vragen aan jullie:

Kan ik deze meststoffen gebruiken in de plaats van bloeivoeding?

Is het zo ja slim om de mest in water op te lossen? (wortelopname is dan sneller, maar is dat niet schadelijk?)

In welke verhouding kan ik de stoffen het beste mengen ((N),P,K)?

Moet ik ook nog stikstofmest kopen?

Als er bijvoorbeeld de verhouding P/K 13-14 aangeraden wordt, is P/K 26/28 dan hetzelfde, maar geconcentreerder?

 

Foto's van de planten en de mest komen nog maar ik heb een tijdelijk serverprobleem!

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!!!

 

Greets :verrygood ,

 

Tycho

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey medegrowers hier dan de foto's die ik had beloofd...

 

Overzichtje van de 2 lady's:

gallery_23368_8680_375027.jpg

Inzoom van 1 van de beginnnende topjes:

gallery_23368_8680_2620660.jpg

De mest(korrels) die ik wil gaan gebruiken:

gallery_23368_8680_916624.jpg

 

Ik hoop op hulp!!!

Tycho

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Tycho,

 

Prima te gebruiken ! Ik gebruik binnen ook bloedmeel, beendermeel en kalk.

Het beendermeel gebruik ik binnen vanaf week 4 bloei, het lost langzamer op als de vloeibare pk 13/14. Bloedmeel tot week 4 tot 6 dit ligt aan de planten.

als de nieuwe bladeren licht van kleur blijven. Kalk va week 6, hiervan krijgen de bladeren ook een donker groene kleur !

 

Mooie planten hoor ! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt Home Grower '67!

 

Moet ik nu dan ongeveer beginnen met het geven van het beendermeel?

In welke hoeveelheid (NPK) moet ik het ongeveer toedienen?

 

Groeten Tycho

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is er dan niemand die mijn vragen kan beantwoorden? :rolleyes:

Anybody there? :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

jullie interpretatie van meststoffen als deze is helemaal fout. dat spul hoort gewoon al in je grond te zitten. net zoals bloedmeel, beendermeel, kalk/gedroogde eierschalen, kieserite, guano, hout-as, koeien/kippemestkorrel, schimmel/bacterien, klei/leem enz enz..

 

het zijn alle trage messtoffen die echt niet meer hun werk doen als je ze toevoegt als ze het nodig hebben.

 

sorry, maar jullie hebben het helemaal verkeerd begrepen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

inderdaad dat is het grote voordeel van vaste voeding je flikkert het in de grond voordat je begint en je bent klaar

 

het enige wat jij nu nog kan doen is gewoon goeie vloeibare voeding kopen en dit bewaren voor volgend jaar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus zelfs als ik het in water zou oplossen zou het niet snel opneembaar zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leg voor de gein eens wat van die korrels op je aarde en kijk hoe snel ze verteren

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey, pb had je al gehad.

 

het recept waarmee ik tot aan week 7 bloeien kan en mooi groen en gezond mee blijf zonder al te veel of niet bij te voeden staat hier al ergens in het forum. er gaan veel verschillende natuurlijke stoffen in die met een klein beetje moeite te bemachtigen of te maken zijn maar waar je vaak jaren mee vooruit kan, investering voor lange termijn dus erg goedkoop mits netjes bewaard.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel fijn dat je je planten gewoon aan je wenteltrapje van je appartement kan zetten en dat ze met dat bordje dat je eraan hangt niet gestolen worden :verrygood

 

Mss toch wel goed opletten als ze bijna klaar zijn..

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat staat er op jou bordje: -|siercannabis|- ? :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha er staat:

AFBLIJVEN, deze planten zijn van: en dan mijn naam en waar ik woon.

Het is wel grappig, want er is over ze geklaagt, maar toen hebben andere buren van mij meerdere artikels in onze nieuwsbrief geplaatst over de verbiedt-moraalcultuur en hoeveel slechter alcohol wel niet is.

 

Maar idd er zijn genoeg mensen uit mijn gebouw die wel een topje zouden willen.

 

Kan ik de wietplant de laatste paar dagen binnen zetten, of kan ik hem dan net zo goed omknippen?

 

Ik heb nu, op jullie advies voeding (Canna Flores) gekocht, bedankt!

 

Greetz,

 

Greefingers

 

Sorry, bedoelde moralistische verbiedcultuur :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan ze gerust de laatste 2 weken voor een raam waar veel zon komt zetten, of op het balkon als je dat hebt. Als ze minder licht krijgen als normaal zullen de toppen wel iets minder dik worden, maar beter iets minder dikke toppen als geen toppen he :verrygood

 

Vriendelijk van je buren dat ze voor jouw planten opkomen! B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey medegrowers, bedankt voor al jullie advies!

 

Hieronder nog even hoe het er nu bij staat.

Ik heb nu Canna Flores gekocht en gegeven.

Ik vroeg mij alleen af of iemand mij kan helpen met het volgende probleem:

De laatste tijd is het bij mij (Adam) echt k weer, wind en regen...

Ik heb de wietplanten daarom op een karretje gezet:D waardoor ik ze kan verplaatsen.

Ze staan nu op een windstille plek, het enige probleem is dat hier weinig zon komt!

Wat is beter: wat windschade incasseren, of rustig afwachten tot het rustige (en zonnige) weer weer een keer komt?

Verder nog advies?

 

Grtz!

Greenfingers

 

Overzicht:

gallery_23368_8762_3803374.jpg

Inzoom van 1 van de mooiste topjes:

Komt later, maar de topjes zijn flink gegroeid!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ligt eraan hoe hard het waait, hoe dik je stammen zijn, of je ze met bamboestokken ondersteund en of je er een plantennet rond hebt hangen. Dus in jouw geval zou ik zeggen zet ze bij het hevige weer ff uit de wind. Als de wind niet zo sterk meer is terug in de zon zetten. Je planten zullen gerust kunnen afbloeien met wat minder uurtjes zon, maar de toppen zullen wat kleiner blijven. Zoals ik eerder al zei, beter wat kleinere toppen oogsten als helemaal niet oogsten..

 

edit: ze kunnen ook omwaaien, zeker als het grondvlak van je pot niet al te groot is of je potten vrij hoog zijn. Wel opletten dus..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx Kutvogel, zal ik doen!

Ik heb de planten btw bij elkaar in 1 pot staan, maar het is wel een enorme!

 

Hier de inzoomfoto van het bloeiende topje:

gallery_23368_8762_1628831.jpg

Gaat alles nog oke?

Grtz,

 

Tycho

Share this post


Link to post
Share on other sites

om kutvogel tegen te spreken:

hennep werd altijd ook als windkering gezet, om andere gewassen tegen schade te beperken. hennep is een zeer sterke en buigzame plant die heel wat hebben kan. windstille plekken met weinig zon zijn helaas niet zo goed ivm vocht en schimmel.

 

veel liever op een open plek waar de wind er doorheen kan, en als er een tak afbreekt is dat het einde van de wereld niet, kan altijd nog gespalkt of gerepareerd worden. gelukkig komt er komende week weer een bak mooii weer aan dus zet ze maar lekker in het zonnetje en doe er niet te zuinig mee.

 

ik ga voor zon en wind (energie!)

 

greets

 

ps

met zon en co2 doet de plant zijn ding, als het niet waait zit er ook geen verse co2 in de lucht en als ze niet in de zon staat...

mocht je ze binnen plaatsen zet er dan wel een ventilator bij die de wind imiteert...

 

edit

als je de plant altijd uit de wind houdt kan ze ook geen sterk gestel opbouwen. wat helpen kan is door een (of meerdere) bamboe stokken al meteen te plaatsen met de plant, doe je dit later beschadig je onnodig wortels wat stilstand veroorzaakt. zorg ook voor wat extra ruimte met het bindertje zodat ie je plant niet insnoert wat schade aan de bast kan maken. 75 tot 100 cm boven de grond is meestal genoeg.

Share this post


Link to post
Share on other sites
om kutvogel tegen te spreken:

 

Moet je me wel tegenspreken ook he..

 

Ik zeg toch helemaal niet dat ze niet tegen wat wind kunnen, zeg zelfs niet dat het slecht voor ze is, ik zeg gewoon dat als de wind echt te hard is, dat het wel een probleem kan zijn, dan heb ik het dus over een stevige stormwind, niet over een gewone stevige wind :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey kutvogel, was niet negatief bedoeld maar wilde er alleen mee zeggen dat ik af en toe toch mede-hobbyisten tegen kom die de hennep als een teer poppetje van suiker behandelen terwijl het een zeer sterke plant is.

 

hahaha, en over die wind van je, da's ook een lastig fenomeen om uit te drukken, figuurlijk dan. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor jullie reacties! Onze mobiele wietplant gaat morgen weer de wind (en zon) in!

 

Greets

Yessir en Greenfingers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...