Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Tippie

Nieuw Cool Systeem

Recommended Posts

Het probleempje met de bediening van de afstandbediening wordt opgelost. Iets met de software. Ik krijg een nieuwe afstandbediening ;) .

Wel toppie service bij die jongens....ik hou jullie op de hoogte

 

Gr R

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoorde dat zo'n ding iets van 3.500 euro moet kosten.

Dat is nogal wat.

Maar de GS-medewerker kon het niet precies zeggen (what's new...)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is inderdaad veel geld maar als je met 20 of 24 kaarsen draait heb je ook al gauw een afzuiging nodig van 10000kuub, kost ook tussen de 1500 en de 2000 euries. Hier gebruik je een afzuigertje van 1500kuub.

Als je een passieve uitblaas maakt heb je zelfs helemaal geen afzuiging nodig (dank aan Adje A&T) ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou, 10.000 kuub is wel erg overdreven.

Dat heb je echt niet nodig voor een hok met die grootte.

Dan trek je de planken uit de vloer.

En met dat bedrag van 1.500 tot 2.000 Euro bedoel je waarschijnlijk inclusief filters,slangen en de hele santekraam.

 

Maar het zou mooi zijn als de fabrikant of aanbieder, zo'n apparaat ter beschikking zou stellen voor een test.

Alhoewel ik begrijp dat het een dure geste is.

Maar zo'n apparaat is zo gecompliceerd lijkt me, en roept zoveel technische vragen op, dat mensen niet snel zullen besluiten om zo'n ding zomaar effetjes aan te schaffen.

In de GS waar ik soms kom, hebben ze er eentje staan.

Maar geen idee wat ie kan.

De slimmerik-van-de-week daar komt niet veel verder dan 'airco', 'nooit meer warm' en 'mij moet je niks vragen, ik weet het eigenlijk ook niet'.

Misschien zou de fabrikant eens een verkoop-toer langs verschillende GS's kunnen houden, waar geinteresseerden langs kunnen komen met al hun vragen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nou, 10.000 kuub is wel erg overdreven.

Dat heb je echt niet nodig voor een hok met die grootte.

Dan trek je de planken uit de vloer.

En met dat bedrag van 1.500 tot 2.000 Euro bedoel je waarschijnlijk inclusief filters,slangen en de hele santekraam.

 

Ik vindt 10000kuub niet overdreven ik tel per 600w kaars 400kuub=9600kuub. Als je dan je planken uit de vloer trekt is er iets mis met je inblaas. Het ligt er uiteraard aan of je op zolder of in de kelder werkt. Maar iedereen teld anders natuurlijk.

 

Ik tel natuurlijk alles, slangen boxen filters maar ook je inblaas. Dit heb je allemaal niet meer nodig. Bij die 3500euro moet je natuurlijk ook meer rekenen. bv je waterleidingen diversen beveiligingen enz.

Ik kom net als green lady met haar (zijn?) gesloten systeem op ongeveer 750 euro per kaars uit, om maar een idee te geven.

Je kan het natuurlijk zo gek maken als je zelf wil.

 

Technische vragen kan ik beantwoorden.....vraag maar.....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik kom net als green lady met haar (zijn?) gesloten systeem op ongeveer 750 euro per kaars uit, om maar een idee te geven.

Je kan het natuurlijk zo gek maken als je zelf wil.

 

Technische vragen kan ik beantwoorden.....vraag maar.....

 

hoe gek heb jij het gemaakt dan voor die prijs per kaars, wij hebben bij GL echt gek gedaan

en wat zijn de kosten van het waterverbruik en stroom bij elkaar opgeteld

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als je een passieve uitblaas maakt heb je zelfs helemaal geen afzuiging nodig (dank aan Adje A&T) ;)

 

kan je dit eens uitleggen?

gr Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites
hoe gek heb jij het gemaakt dan voor die prijs per kaars, wij hebben bij GL echt gek gedaan

en wat zijn de kosten van het waterverbruik en stroom bij elkaar opgeteld

 

Niet echt gek adje, Geen deftige verlichting wel co2. Hout en dergelijke heb ik ook niet geteld. Ik heb alleen de kosten van de het hok geteld. Koeling, verlichting, medium, irrigatie enz.

 

Mag ik vragen of a&t concurentie is van opticlimate......of zijn jullie collegas?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Niet echt gek adje, Geen deftige verlichting wel co2. Hout en dergelijke heb ik ook niet geteld. Ik heb alleen de kosten van de het hok geteld. Koeling, verlichting, medium, irrigatie enz.

 

Mag ik vragen of a&t concurentie is van opticlimate......of zijn jullie collegas?

 

dus duurder...en het totale energieverbruik, of was dat te technisch ;)

concurrerende collega`s ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
kan je dit eens uitleggen?

gr Carpie

 

Aan de zuigkant van de machine heerst er een zekere onderdruk, aan perskant heerst er een zekere overdruk mits ze van elkaar gescheiden zijn.

Door aan de perskant een opening te maken naar de buitenlucht krijg je dus een zekere uitblaas zonder afzuiger. Ik heb de ruimte dus in 2 gedeelt met een muur. in deze muur zit een gat waar de machine precies inpast. Aan de kant waar de planten staan wordt er dus afgezogen en in de andere ruimte ingeblazen. De ruimte waar de planten staan is groot en de ruimte waar ingeblazen wordt is klein. (staat t watervat enz) in de kleine ruimte ontstaat nu overdruk. Deze overdruk gebruik ik om koele lucht te blazen in de ruimte waar de planten staan en om naar buiten te blazen.

 

Gr R

 

Adje...

 

Energieverbruik is me te technisch.....sorry ;)

concurrerende collega`s

Het enige goede antwoord Adje!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hey racker wie ben jij??? ;)

Ik kan geen voorsteltopic van je vinden. (wie is wie en wie is hoe)

 

Wel voorgesteld in 2007......Ik heb t niet gewist. Voor 2007 ook wel bekend als rackertje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag nieuwe controller met nieuwe software gekregen en nog een update voor de dempers in de machine

 

mvg R

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi

Ben benieuwd hoe het je vergaat

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ook GW?

 

Ben misschien van plan om in een kleine ruimte een kleinere versie van de opticlimate te gaan testen. Als er hier tenminste genoeg belangstelling voor is en de fabricant een beetje wil meewerken. Een zelfde soort test als green-lady zeg maar. bouwverslag en kweekverslag enz......

 

Ik hoor t wel Gr R

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geweldig dude!

Je hebt alvast een fan!

Goede service zo te lezen bij opticlimate

 

Ik draai zelf met het systeem van a&t trading op leidingwater

Bevalt zeer goed tot nu toe

Maar even afwachten wat de temperatuur verderop in het seizoen doet

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...