Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
andre68

Bladeren verwijderen

Recommended Posts

Hallo allemaal.

 

Ik heb 3 Double Funs die al enkele weken in bloei staan.

Is het verstandig wat bladeren te verwijderen zodat er meer zon op de toppen kan komen?

 

Graag reactie.

 

Bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

men plant staat in bloei verstandig om gele baldere te verwijderen of wachten tot ze dood zijn en dan verwijderen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

laten zitten tot ze verdrogen en dan verwijderen om schimmel te voorkomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe gevaarlijk is verdord blad eigenlijk in je toppen ivm schimmel? In mijn geval bij een binnenkweek met lage LV.

Share this post


Link to post
Share on other sites

met een lage LV nagenoeg geen kans op schimmeltjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

als het buiten regent (dit is een outdoor topic!!) en droge bladeren worden nat dan zijn ze een bron van schimmels, dus die altijd verwijderen. Ik verwijder ze binnen overigens ook altijd, want het beste kweek je bij een wel wat hogere lv (40-50%).

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet dat dat het beste is, maar das met mijn opstelling voorlopug niet te halen, moet ik eerst wat aanpassingen doen.

 

En buiten, dat dacht ik wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Andre,

 

Áls je ze laat zitten doe je dat voor de fotosynthese van de bladeren, haal je ze eraf doe je dat slechts om schimmel te vermijden.

Persoonlijk zou ik ze laten zitten en pas in geval van schimmel snel gaan verwijderen (beter teveel verwijderen dan te weinig).

Als je goed voor je planten zorgt :) ( en dus ook tegen schimmel ) zijn die bladeren alleen maar een bron voor energie, waarvan ze uiteindelijk ook weer goed van bloeien. :P

 

Gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Persoonlijk zou ik ze laten zitten en pas in geval van schimmel snel gaan verwijderen (beter teveel verwijderen dan te weinig).

 

Dus jij gaat pas verwijderen als je schimmel ziet?? Nou, succes met je kweek dan :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ kutvogel

 

Ik heb zelf geen last van schimmel doordat het goed doorwaait en ik tot nu toe dus ook geen bladeren verwijderd.

Waarom zou ik ze verwijderen als ik er helemaal geen last van heb? Laat ze lekker door bloeien zou ik zeggen en lekker die fotosynthese op gang houden!

 

Laat ik het dan anders zeggen. Zolang ik het vertrouwen heb dat er geen tot weinig kans is op schimmel ga ik geen blaadjes verwijderen.

 

En zoals je snapt áls je schimmel hebt de troep snel verwijderen.

 

Misverstand opgelost?

 

Gr. Sowietso

 

 

 

 

3 Minuten later.

 

Ik heb het topic idd n beetje verkeerd gelezen, het gaat hier om een ongezond blad, ik had het over een gezond blad. :P

 

Oeeps.

 

Misverstand opgelost.

Edited by sowietso

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...