Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
ypsilon

stress

Recommended Posts

Hey iedereen hier!

 

Ik las hier net 't volgende:

Als je topt, moet de plant zich herstellen, en duurt het langer voordat je kunt oogsten.

 

Dat wist ik nog niet. Nu stel ik me de vraag of dat ook geldt voor het dieven van planten???

 

Het dieven is me nog steeds niet helemaal duidelijk. Bovendien weet ik niet goed vanaf wanneer men kan zeggen dat de plant in bloei staat. Rekent men vanaf de dag dat je op 12/12 overgaat of vanaf het moment dat er overduidelijk bloei(m)vorming is? Of begint men te tellen vanaf de dag dat de zaadjes ontkiemd zijn?(zal wel niet)

 

5 Dagen nadat mijn plantjes op 12/12 zijn overgegaan heb ik gedieft. Ik hoop maar dat ik het goed gedaan heb.

Ik ben uitgegaan v/h principe: op de stam/hoofdstengel komt een zijvertakking. De bovenste vertakking vertoont meestal toekomstige bloemen, de onderste heeft enkel een groot blad. Dat blad heb ik steeds weggenomen-héél klein stukje laten zitten. Volgens een vriend heb ik dat allemaal proper en goed gedaan.

 

Maar het tijdstip van het dieven...dat zal niet goed geweest zijn zeker? 5 Dagen is mss te kort?

Hoe vaak en tot wanneer kan ik nog dieven? Tentje wordt wat krap vr 10 planten en ze gaan elkaar al flink overlappen. Krijgen ze te weinig licht waarschijnlijk daardoor hé.

 

Voor de rest zien mijn plantjes er deftig uit en verloopt alles vlot(ze zijn op 3juli gezaaid...mr pfff stekken zou toch sneller zijn hoor, beter eigenlijk hihi)

 

Graag jullie mening/hulp aub.

Thx!

 

Gegroet u allen,

Yps

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik haal bij het dieven altijd blad, vertakkingen en toppen weg waarvan ik denk dat ze niet genoeg licht (gaan) krijgen. Ik kweek met SCROG onder TL dus dieven is hierbij belangrijk en dief eigenlijk alles onder het net weg.

 

Meeste mensen dieven volgens mij ongeveer na 2 weken 12/12. Ik denk niet dat het kwaad kan dat je het eerder gedaan hebt, alleen kun je als het einde van de groei nadert beter bepalen welke vertakkingen geen (of te weinig) licht meer zullen krijgen.

 

Moment van aanvang bloei is als de eerste haren, die uiteindelijk toppen worden, te zien zijn (ongeveer 7-14 dagen na 12/12).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey HW!

 

Merci vr je reactie!

Wil dit dan zeggen dat ik gedurende de hele bloeiperiode gerust nog een paar keer mag/kan dieven?

Ze zijn na het dieven nog goed gegroeid en de tent zit met 10 al propvol vind ik (heb 1.20 x 1.20???). Veel grote bladeren overlappen elkaar waardoor er bepaalde delen weinig of geen licht zullen krijgen denk ik .400W.

 

Dit zijn domme vragen zeker? :)

 

Geetz,

Yps

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan de hele bloeiperiode nog dieven, of het slim is is een vraag. Immers heeft je plant al genoeg moeite gedaan om die topjes die jij straks gaat verwijderen aan te maken, deze moeite had zij ook kunnen steken in het maken van honkbalknuppels onder de lamp.

 

Daarom als de groei er uit is alles naar wens dieven en verder niet blijven snoeien (het is geen bonsai). Misschien kun je het e.e.a. uitbeelden met wat foto's?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...