Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

begin

Vreemd zaadje lees en lach

Recommended Posts

Beste medekwekers,

 

Voor een kennis zou ik 5 zaadjes laten groeien totdat zij verpot konden worden, dit heb ik keurig gedaan onder een 600 w lamp, ging prima, voor 4 zaadjes dan. Een bleef er erg klein geen stengel maar wel piepkliene blaadjes niet groter dan een halve centimeter. Nou kennis kwam de vier ophalen en liet de ene voor de vuilnisbak achter.

 

Ik zal niet gauw wat weggooien maar voor dit pieklein plantje leek het echt te laat, hij stond al ruim 4 weken voor te groien wat hij niet deed. Dus ik geef laatse kans verpot dat piekleine zaadje en zet deze buiten in het zonlicht op hoop van zegen.

 

Nou van zegen kunnen wij spreken, na twee weken buiten is het opeens een kanjer geworden prachtig, dikke steel mooie bladeren en veel vertakkingen, dus ik krijg er nu lol in en vraag mij af of ik dit plantje dat nu opeens 20 cm hoog is nog onder de 600 w hps terug in de tent kan zetten let wel ik heb drie plantjes in de bloei staan in de tent.

 

Vraag kan ik dit plantje erbij zetten of loop ik dan gevaar ziekters binnen te krijgen??.

 

Hartelijke groet begin

Share this post


Link to post
Share on other sites

in twee weken kan er heel wat door je potje kruipen,...

zou em lekker buiten laten staan en als het echt een goeie plant is straks stekken ervanaf halen!!!

 

en die weer in je tentje zetten,...

 

dan wel alle bladeren goed nakijken op luizen en dergelijken!

 

Succes greetz!

 

Rasta

Share this post


Link to post
Share on other sites

moet je wel niet te lang meer wachten met stekken, medio augustus gaan de meeste planten in bloei, als je een pluizenbol in de top ziet, dan ist te laat. Maar buiten kan je ook een lekker wietje kweken hoor.. Desnoods met onze nogal regenachtige gebieden ff mini-kas errond bouwen, zorg wel voor voldoende verluchting. (flappen zeil die elkaar overlappen, zie je in sommige supermarkten ook wel als ze zo'n hele koelafdeling hebben waar je met je winkelkarretje door kan rijden.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon kijken of het een vrouw is,zo ja lekker stekken en in je hok :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

mag je stekken trouwens wel van het begin onder 12/12 zetten? moeten ze niet eerst 2-3 weken onder 18/6 om te wortelen+voorgroeien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@kutvogel

het is beter om voor te groeien maar,

t kan wel gelijk onder 12-12 remedie

 

gr damian

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar gaat het ook voor het wortelen??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...