Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Diablo

Ervaring met buitensoorten van Greenhouse

Recommended Posts

Volgend jaar wil ik gewoon de gedoogde 5 planten neerzetten, en daar wil ik dus wel wat leuks uit trekken. Ik moet nu dus voor kwaliteit, in plaats van kwantiteit (waar ik dit jaar op afgerekend ben door oom agent). Ik ben wat aan het zoeken geweest naar gefeminiseerde buitenzaden, en ik kwam terecht bij Greenhouse Seeds.

 

Nu zit ik te denken over drie verschillende soorten zaad:

-Himalaya Gold, vanwege de oogsten die vrij episch schijnen te zijn, en de creatieve high,

-Big Bang, omdat die goed tegen een stootje kunnen, en een redelijke opbrengst hebben,

-The Church, vanwege de hoge harsproductie, en de goede resistentie tegen schimmels en vochtigheid.

 

Nu is mijn vraag of iemand ervaring heeft met deze zaadbank, met deze soorten, en of er nog andere aanraders zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hm.gl heb ik vorig jaar gehad boom van een plant goede lekkere wiet

zuinig met pk ruim met groei door de bloei heen laaste week alleen water om te spoelen

zonder te verduisteren geen doen in sept pas in bloei rot windschade oogst 0,0

bigbang kan zeker tegen over bewatering en is schimmel bestendig

maar ook hier 3 weken verduisteren verduisteren tot 20 aug gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je toch maar 5 planten in de tuin gaat zetten, denk dan eens na over verduisteren, op die manier kan je ook andere soorten kiezen die wat rot of schimmelgevoeliger zijn

 

en als je verduisterd en je begint vroeg met groeien en vroeg met verduistere nkrijg een goede kwaliteit :)

 

er zijn trouwens een aantal outdoorverslagen bezig met himalaya gold en big bang dus daar kan je zelf de resultaten bekijken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verduisteren heb ik helaas de tijd niet voor, ik ga de planten op drie verschillende adresjes neerzetten, die nogal ver van elkaar liggen, dus dat wordt teveel werk. Ik was van plan om al eind maart/april te beginnen, in betonkuipen van 90L, en de planten flink groot te laten worden, waardoor verduisteren sowieso lastig wordt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb dit jaar big bang. Heb 2 planten staan. 1 daarvan is een herma.

 

Big bang kan echt een grote struik/boom worden. Hoe die te roken is weet ik nog niet :) .

Maar het een stabiele plant, en groeit gewoon lekker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, dus de Big Bang is een aanrader? De Himalaya Gold ziet er bij de kweekverslagen ook erg leuk uit, dus die wil ik ook wel eens proberen, iemand nog ervaring met The Church?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Ligt eraan waar je van houdt indica of sativa.Wil je indica voor buiten waarom 1 van de soortjes van Basic Seeds niet of wanneer je van een sativa houdt, kan je ook voor de Jamil Sayyida gaan.Eind september klaar!!!

De buitensoorten van Greenhouse zijn niet echt vroeg met bloeien en de vraag is of ze schimmelresistent zijn.

 

Namaste :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb idd ook al wat zaden van Basicseeds liggen, maar daar zitten geen gefeminiseerde tussen. En aangezien ik ten alle tijden maximaal 5 planten wil hebben staan, wil ik zeker weten dat het allemaal vrouwtjes zijn. De soort maakt me weinig uit, een lekker rokertje trek je er sowieso wel vanaf. Maar als je tips hebt voor gefeminiseerde vroegbloeiers met een flinke opbrengst, wil ik die graag horen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Als je de kiemtemperatuur van de zaden tussen de 21-23C houdt, heb je ook veel groter de kans op vrouwtjes!!!!

 

Namaste :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

big bang heb ik een tijdje geleden gehad. mooie grote toppen. groeit heel erg fijn.

kleine kans op toprot.

qua smaak: lekkere zoete geur vlak voor het oogsten. na het drogen een iets muffere geur. maar na het curen ongeveer enkele weken (pakweg min. 2), dezelfde zoete geur returns.

qua harsroductie: hangt van kindje tot kindje af, ik had er die vol hingen en sommigen die gemiddeld eruitzagen. (allemaal dezelfde behandeling proberen te geven)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik raad je big bang aan heb er zelf 4 staan maar je moet ze zeker vroeg toppen hoe eerder hoe beter miss nog wel dubbel toppen zou ook makkelijk kunnen en zou ze ook in volle grond doen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben net ff langs een Greenhouse retailer geweest voor Big Bang en Himalaya Gold, en die gaf me er als freebie een setje The Church bij, dus daar ga ik volgend jaar mee beginnen. Bij de plaatselijke bouwmarkt al een paar leuke kuipjes van 110L gezien voor een leuk prijsje, dus daarin verwacht ik volgend jaar wel een leuke oogst te gaan halen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...