Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
growstudent

Dompelpomp

Recommended Posts

Ik heb een pomp nodig die ik kan aansluiten op de tuinslang met sproeistang .Echter vraag ik me af welke ik moet aanschaffen, bouwen de dompelpompen niet teveel druk op ,of sla ik de plank helemaal mis ?

Iemand tips/advies aub ? Hier in deze link youtube word het uitgevoerd ( iets naar de 4 min ) zoals ik het ook wil doen.

 

Gr growstudent

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT leer quoten, lees hier hoe we het graag willen.

 

Hoi growstudent,

 

Mijn ervaring is dat zodra je een sproeistang op een dompelpomp aansluit er te weinig druk op de pomp zit om zoiezo wat water door je slang te krijgen.

 

Ben benieuwd of er iemand een pomp weet of een trucje heeft om toch via de pomp en sproeistang van bovenaf water te kunnen geven???

 

Als je direct met de tuinslang water wil geven spoel je je stek haast uit de pot. Ik heb daarom een tussenstuk van Gardena aangeschaft met 2 uitgangen. Aan de ene uitgang heb ik een stuk tuinslang gedaan die direct weer terug de voedingsbak ingaat en aan de andere een stevige slang die ik als sproeistok gebruik. Dat is wel ff behelpen, maar hierdoor is de druk net acceptabel genoeg om op een voorzichtige manier te voeden zonder gelijk je stekken uit je pot te spuiten.

 

Succes met je kweek

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT leer quoten, lees hier hoe we het graag willen.

 

ja zoiets had ik al gedacht ja , vandaar dat ik hier advies bij wil hebben , iemand tips of tricks ?

Thnx voor je info Knakie blind .

 

 

Is een dompelpomp niet te dimmen dan ? of is dit geen optie ?? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet om hoeveel planten het gaat, als je niet boven de 40 stuks uitkomt is het blumat systeem wellicht een goeie optie.

Ik denk dat je per plant rond de 5 a 6 euro zit. (4,10 voor de maxi-blumat en de rest voor slang / vataansluiting enz...)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik weet niet om hoeveel planten het gaat,

 

nee ben echt opzoek naar een oplossing, geen alternatief . :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Growstudent,

 

Je moet een pomp van ongeveer 2000li/uur hebben...deze zijn sterk genoeg om met een broes water te geven.

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT leer quoten, lees hier hoe we het graag willen.

 

Schenkie, maakt de lengte van de slang niks uit, deze is namelijk een meter of 5.

Ik heb deze gevonden, klikerdeklik dompel pomp

Deze goed of beter doorzoeken naar 2000 l ?.

 

Gr growstudent .

Share this post


Link to post
Share on other sites

@growstudent,

 

De opvoerhoogte is 3M..dat wil zeggen wat hij verticaal omhoog kan pompen.

Dus wanneer je er gewoon een slang aanmaakt voor je planten water te geven is dat niet echt van toepassing.

 

Ik gebruik er ook zo een om water terug te pompen...ze werken perfect als ze vol kunnen aanzuigen.(helemaal onderwater)

 

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT leer quoten, lees hier hoe we het graag willen.

Thnxx voor de nuttige info Schenkie , zal deze aanschaffen ,maar als ik goed bereken ,49 L per minuut, spoel ik me stekken dan niet uit ,of de potgrond uit de potten, zoals knakie blind toelichte ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Growstudent,

 

Ik denk dat veel aardekwekers met blumats werken...of van onder water geven.

Een broes werkt wel....alleen in het begin..in een later stadium zul je er niet meer bij kunnen omdat alles is dicht gegroeid.

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maatje doet het ook altijd op die manier. Gaat goed. Alleen komt er moeilijk bij soms zoals schenkie al zei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

He growstudent,

 

Ik heb nu 2 jaar een dompelpomp van Gardena in een ton van 150 liter met een tuinslang en Gardena sproeilans. Aan deze lans zit een schuifje zodat je hem harder en zachter kan zetten zodat je je planten niet platspuit maar gewoon een zacht zeikstraaltje :D

 

Die dompelpomp kost 50 euro en zit genoeg kracht achter.

Hier de foto's:

 

gallery_22235_8599_13960.jpg

gallery_22235_8599_205.jpg

 

Pierewiet

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ pierewiet, dankje voor de informatie . Zag dat pomp 6000l. p.u verplaats. Ik heb er een gezien van 2900l. p.u, deze zou ook ruim voldoende kracht hiervoor hebben.Ook die dimbare sproeitang is ideaal .

 

Gr growstudent :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...