Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

whazzup

Editorial: Let there be light!

Recommended Posts

Het is een fiks artikel geworden over de technische achtergronden van licht, een beetje in "jip en janneke" zodat het door de geïnteresseerde lezer nog te volgen is. Nog een paar typos in dit artikel, die worden er nog uitgehaald (jaja, discharge is met een G :D). Het EVSA gedeelte wordt nog een stukje aangevuld en zal in de EssensiE van september worden gepubliceerd.

 

Ondermeer de volgende onderwerpen komen aan de orde:

  • Wat is licht
  • Spectrum
  • PAR
  • PPF en PPFD
  • Soorten lampen (inclusief plasma)
  • EVSA

 

Als het goed is zal de EssensiE deze week overal beschikbaar zijn.

 

Veel leesplezier!

licht.pdf

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt altijd mooie om telezen schilt in de toekomst weer een hoop vragen.

 

piercing

Share this post


Link to post
Share on other sites

da's wel de bedoeling in ieder geval... als (beginnende) leden nou ook nog eens goed lezen zou dat veel schelen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi stuk Whazzup

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog niet gelezen maar weet nu alvast wel wat voor les er nog op het menu staat :D .je stuk over lucht was al geweldig,ben benieuwd hierna. ;)

 

alleeen lees ik het op me gemakje in de essensie.vind het een fijn magazine om te lezen.

 

blijf ons voorzien van goed info whazzup, toppie :D

 

grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi en begrijpbaar stukkie Whazzup,zoals we gewend zijn :D

Pdfje gelijk opgeslagen.Zo word mijn infobase steeds groter.

 

Greetz Kitefreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit natuurlijk ook naar aanleiding van veel vragen die er gesteld zijn he :D

 

Delen van informatie, daar is dit forum voor bedoeld. En uiteraard heb ik de deal met EssensiE dat ik alles wat ik daar schrijf, hier natuurlijk ook mag publiceren.

 

Leuke special over licht deze maand. Mijn inbreng is altijd een beetje "populair wetenschappelijk" (nog wel zwaar voor EssensiE ;)) maar in ieder geval gecheckt door 3 personen uit de professionele lichtindustrie.

 

En hierna? Tja, nog zat te verzinnen... Reflectoren, elektrische installaties, meet- en regeltechniek, automatisering, klimaatbeheersing, CO2....

 

Maar denk dat het volgende stuk toch een vervolg wordt op de ventilatietechniek. Want welke fan gebruik je nou ook alweer met welk filter voor welke ruimte? En hoe zit dat ook alweer met diameters? Hoe maak je een box voor je filter?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zal het pdf je eens goed doorlezen

 

 

Maar denk dat het volgende stuk toch een vervolg wordt op de ventilatietechniek. Want welke fan gebruik je nou ook alweer met welk filter voor welke ruimte? En hoe zit dat ook alweer met diameters? Hoe maak je een box voor je filter?

 

Dat lijkt me ook zeer interessant voor de meeste lezers

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

daar gaat het volgende stuk over :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks Whazzup!

Altijd handig om even de puntjes op de I te zetten :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Was wel een sterk artikel, ik ga zeker die plasma nog in het oog houden in de toekomst

Share this post


Link to post
Share on other sites

goed nieuws! Ben admin tegenwoordig natuurlijk, en behalve wat ontbrekende icoontjes heb ik nu ook het download probleem in deze secties opgelost. Leden kunnen weer naar hartelust het artikel gaan lezen. ;)

 

Dus als je de essientie van heel lang geleden gemist hebt, het is nog steeds actueel :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

×
×
  • Create New...