Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
misty in roots

wie kan mijn helpen

Recommended Posts

Hoi mede kwekers ik ben misty in roots wie kan mijn helpen ik heb al een tijdje last van geel bladeren eerst gin het om 1 plant powerplant x santamaria nu ook 2 stekies Early bud en 1china x sweettooth 3x ww F2 van white tooth.

ik heb al beetje rond gekeeken op de form ik kwam van iemand anders een verslag tegen over

Overzicht Belangrijkste Voedingstekorten het lijkt beetje op stikstof tekort ik weet het niet zekker ik heb er niet veel verstand van kweeken ik ben nog beginner ik ben nog niet zo ver als sannie en de anderen kwekers :D groetjes misty in roots

 

 

 

med_gallery_7979_5659_236514.jpg

med_gallery_7979_5659_1216725.jpg

med_gallery_7979_5659_370209.jpg

med_gallery_7979_5659_633.jpg

med_gallery_7979_5659_1163543.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi mede kwekers ik heb nog even nieuwe fotos gemaakt ik heb paar geele bladeren er afgehaalt ik weet nog steets niet zekker of het stikstof

te kort is wie heb het eerder gehad ? voor mijn is het nieuw ik heb nog geen ervaring mee

 

med_gallery_7979_5659_1215625.jpg

med_gallery_7979_5659_1345542.jpg

med_gallery_7979_5659_1980017.jpg

med_gallery_7979_5659_230531.jpg

med_gallery_7979_5659_1159506.jpg

 

med_gallery_7979_5659_1799006.jpg

med_gallery_7979_5659_1133175.jpg

med_gallery_7979_5659_1573127.jpg

med_gallery_7979_5659_386457.jpg

med_gallery_7979_5659_1483343.jpg

 

 

tips zijn altijd welkom groetjes misty in roots

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat het een stikstof tekort is. aangezien je bladeren als geheel al vrij licht van kleur zijn.

Bij buitenplanten is het goed om op een gegeven moment groeivoeding (veel stikstof) bij te je water te geven tot de bladeren mooi diepgroen zijn.

 

daarna kun je het gewoon bijhouden en als de bloei intrede doet geef je nog even alleen groei en als de eerste mini topjes zichtbaar worden ga je over op de bloei voeding.

 

 

Trouwens ik zie dat je ook doorzichtige bakken gebruikt... spuit ze zwart of pak ze in met een vuilniszak.. de wortels gaan dood door licht!

 

 

 

Wat je ook nog kunt doen is, een planten spuit vullen met water.. en je groeivoeding een 10e van de normale dosis toevoegen en over je bladeren spuiten als bladvoeding.

 

Het kan nog wel goed komen.

 

 

Veel suc6.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarschijnlijk heb je gewone aarde gebruikt van het tuincentrum o.i.d!Daar zit het hem in.Kijk hier eens.

Ook je potten zitten vol met wortels.Dat is goed te zien bij de doorzichtige bakken.Vinden je wortels ook niet heel leuk hoor zonlicht!Beter vijverfolie ofzo erom heen hangen.

Kan je de planten niet in de volle grond plaatsen?Zou ze goed doen.

 

Greetz Kitefreak

 

Ps Wat Peridan zegt over bladvoeding is waar.Zou zelf alleen een geschikt product voor nemen zoals BN sproeimix.Gebruik het ook en met goede results!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi peridan bedankt voor info tof man :D ik ga vuilniszaken gebruiken aarde uit me tuin gehaalt ;) ik heb nog bio canna staan daar zit stikstof dat is toch ook goed gebruik jullie voeding op vaste dagen ik

en jij ook bedankt kitefreak :) waarom ik kan het in volle grond zetten ik heb alleen last van slaken en rupsen plaag ze vreeten alls op ik heb ook minder zon achter in de tuin 4uurtjes maar ik dacht bij me eigen dan maar in poten dan kan ik ze ook verplaatsen ik vind echt tof van jullie bedankt :D groetjes misty in roots

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi misty in roots

 

Ik zou me niet al te druk maken ,dit zijn waarschijnlijk de bladeren waar wat voedingswater over gemorst is of het zijn blaadjes zo te zien die van de stam afkomen die het minste licht hebben en de plant ze afstoot ook ivm minder licht uurtjes

Dit zie ik elk jaar wel bij de meest soortjes behalve afgaan denk ik :D

Ik zou me meer druk maken om die doorzichtige kweekbakken die je gebruikt in die volle zon ,wortels houden niet van de zon ;)

Ik zou der twee vuilnis zakken om doen :)

Kweek ze

 

Gegroet :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi knutsel ik denk niet dat het aan het voedingswater licht ik kijk daar goed voor uit ik denk zelf stikstof te kort een vriend van me heb er na gekeeken die zij gelijk stik stof te kort ik weet het ook niet niet zekker of het dat het is ;) die baken heb ik opgelost vandaag :D ik ga morgen wat meer voeding geven bedankt voor info de rest ook van de mede kwekers :D

 

 

 

 

gallery_7979_5659_955612.jpg

med_gallery_7979_5659_1161350.jpg

med_gallery_7979_5659_231775.jpg

med_gallery_7979_5659_637968.jpg

gallery_7979_5659_1435304.jpg

gallery_7979_5659_879523.jpg

med_gallery_7979_5659_510403.jpg

gallery_7979_5659_632631.jpg

gallery_7979_5659_1603473.jpg

 

tips zijn altijd welkom groetjes misty in roots

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb bij het zien van de fotos nog 2 tips voor je. Heel erg belangrijk, en vaak over het hoofd gezien :geef niet teveel water!!..ik kan het niet zo goed zien, maar het ziet er aardig zeiknat uit. Als je een hand aarde zou pakken en uit zou proberen te knijpen, zou er een beetje water uit moeten komen, dat is een goede vochtigheid....Let ook op bij regen, de grond kan dan ook te vochtig worden. Als het slecht weer word een paar dagen, gewoon de grond afdekken met een stukkie plastic, maar zorg wel dat het kan ademen, anders kun je grondschimmel krijgen.

 

succes ermee..

Share this post


Link to post
Share on other sites

hebje gaten onderaan de potten ?

zeer belangrijk zodat het overtollige water kan buiten lopen, want anders krijgje wortelrot etc...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pleur er ook maar eens een goede schep kalk bij. Beetje aan het

verzuren de boel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi allemaal ik maak straks even fotos

 

drgreenthumbs bedankt voor de info :D ik weet ook niet hoe veel water ze nodig dan het best klopen dan dat ze te nat staan hebben hoe veel water geef jij ? ik heb nog gekeeken met me hand of er water uit kwam er kwam niks uit het was klein beetje vochtig wel goeie tip :D met het plastic ga ik zekker ook probeeren

 

lemmiwinks bedankt voor info ik heb er 10 gaatjes in geboort per bak is dat genoeg ?

 

 

hijsfijn ik voor dat ik de planten er in deet heb kalk er door heen mixt bij de aarde en paar weeken later weer vandaag heb ook gedaan is dat dat te veel of te weinig

 

bedankt voor de reacties ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

je gebruikt aarde uit je tuin? je kan best potgrond kopen, daar zit al voeding in.. met de aarde uit je tuin gaan ze niet lang toekomen, zoals je kan zien :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maximus ja man klopt ik heb wel is potgrond gehaalt bij gamma toen gin alles dood toen had ik er 30 je heb wel gelijk :D als 2keer per week bio canna geeft kom dan nog goed toen ik ze in tuin had gin het wel goed ze waaren mooi groen alleen veel mantjes groetjes misty in roots

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie ook dat je een heleboel bladeren weg hebt genomen. Ook dat is niet aan te raden.

De planten 'recycleren' de chlorofyl uit de bladeren die ze laten afsterven, dat vergt minder energie dan volledig nieuwe chlorofyl te moeten aanmaken.

Veel bladeren verwijderen zorgt er ook voor dat het metabolisme van de plant uit evenwicht geraakt.

Dus bladeren aan de plant laten totdat de plant ze zelf afstoot. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...