Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Outlander

Poll (onderbouwd!!!) sigarettabak of sjektabak in je joint?

sigarettabak of sjektabak in je joint?  

189 members have voted

  1. 1. sigarettabak of sjektabak in je joint?

    • sigarettabak
      107
    • sjektabak
      111


Recommended Posts

Nou het onderwerp is duidelijk he...

 

ikzelf gooi altijd een (losgemaakte duh :)) sigaret in mn joint, ongeveer 2/3e dan en daar draai ik mee. Vind ik wel fijn omdat die tabak uit kleine stukjes bestaat, en daarmee rol ik veel fijnere joints omdat hoe bagger je ook draait je met aantikken altijd alles vast achterin de joint krijgt.

 

Nadelen: losse tabak (en wiet natuurlijk) kunnen eerder door je tip heenkomen, en geparfumeerde tabak is weer ietsje minder. Maar ik rook altijd sigaretten dus heb dr geen moeite mee.

 

Voordelen: het verdelen van de tabak is makkelijker, en het is dus makkelijker aan te tikken/stampen (laatste meestal niet nodig)

 

Enne sjek in je grinder doen is al helemaal geen optie, heb het al eens geprobeerd maar dat spul krijg je zo niet klein en je krijgt het dr ook niet goed uit (wiet trouwens ook niet altijd even goed :()

 

Maar ik hoor de meeste mensen altijd zeggen dat ze met sjek draaien, en dat dit ook makkelijker draait. Ik heb eerder veel met sjek gedraaid maar toen draaide ik nog veel slechter, dus kan het niet goed vergelijken.

 

Andere meningen hierover dus graag! (En niet just het woord sjek of sigaret posten, dit is geen enquete ;p

 

edit: k heb r maar een echte poll van gemaakt :)

GG 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest IDULS

Waar is je poll?

 

EDIT: de poll is erbij ge-edit 8) :(

 

GG :?: :!: :idea: :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

beiden maar ik verkies sigarettetabak, vind de smaak beter eigenlijk, mss omdat ik gewoon ben van gewoon sigaretten te roken! :?

En kgebruik ongeveer 1/3de van de sigaret!

 

Voor de rest vink beiden even makkelijk te rollen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

sigarettentabak! standaard, ten eerste omdat de meeste mensen die ik ken die roken sigaretten hebben en geen shag en omdat ik het minder ranzig vindt, en t is makkelijker draaien. k doe er altijd maar 1/4 van een sigaret in!!! meer is echt niet lekker, vind ik :(

 

GG 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

normaal altijd sjek, omdat altijd minstens 1 van ons dat bij heeft, op verschil van smaak heb ik nog niet echt gelet...zal ik eens aan denken als ik nog niet high ben...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest IDULS

Standaard rooie Gauloises en bij gebrek daaraan voldoet een standaard marlboro-lightje 8)

 

Heb eerst 3-4 jaar met milde shag gerookt/blowt....... maar ja toen kwam ik in andere kringen terewcht waarin iedereen shag smerig vond en langzaam maar zeker ben ik ook overgestapt :wink:

 

Camels & American Spirit zijn te sterk, draai ik geen lekkere blow mee... afijn...

 

hee :idea: :idea: :idea:

 

Ja een sigarettenmerk topic ga ik binnenkort effe openen voor de niet puur blowende..... of gaan we dat hier infiltreren?? 8O 8O :( :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja een sigarettenmerk topic ga ik binnenkort effe openen voor de niet puur blowende..... of gaan we dat hier infiltreren?? 8O 8O :( :)

Open maar een nieuwe, is wel zo handig. Als je een poll wilt moet je m maar ff pb'en :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik draai het liefst met sigaretten.. en dan ook liefst niet al te veel. Als ik genoeg wiet heb, draai ik drie jointjes met één sigaret. Mijn vrienden draaien weer leiver emt shag, dus ook dat rook ik vaak. Vind ik zelf minder. Van een dikke joint (lees: veel sjek) wordt ik sneller suf.. en ik vind het minder lekker. Liever een luchtige joint met sigaret. Ik heb een vriend die bijna altijd met Javaanse Jonges 3/4 draait.... is te doen, als er niks beters is, maar een aanrader is het niet. om over een joint met zware shag nog maar helemaal te zwijgen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

geef mij maar belgam 20 of 21, denk dat ik in verhouding zelf minder tabak gebruik dan iemand die met sigretten rolt, gewoon de vezeltjes van je tabak uiteen trekken, zodat je een lekker luchtige joint krijgt, van die keihard aangestapte toestanden waar je je onnozel aan moet trekken ben ik niet zo zot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Shag, drum-mild of Taboccofarm 7 om precies te zijn.

Heb hierbij de beste ervaringen. De joint brant ook niet door als je er niet aan hijst.

Ik gebruik minder tabak als in een sigaret en pluk deze lekker uit elkaar. Legt eerst mijn vloei vol met een dun los laagjes shag. Hierop gaat dan de wiet.

Lekker een vormpje in rollen en dan je tip erin. Kun je deze tenminste ook op de goede maat maken. Met wat klop- en rolwerk krijg je de lekkerste J. Lekker los en gaat tenminste uit als je niet blijft roken. Draai altijd solo-joints (ego :wink: ) en ben soms wel eens een uurtje bezig met 1 joint op te roken. Hij gaat iig altijd wel een keer of 3 uit. Krijg je ook niet van zo´n heetgezogen dingen. Heb ik een gruwelijke hekel aan.

Heb er nooit last van dat een joint te strak gedraait is of scheef brand. Ben zowiezo absolut geen sigaretten roken. Vind shag zowiezo veel lekkerder. Sigaretten zijn te droog naar mijn bescheiden mening.

Share this post


Link to post
Share on other sites

meestal met shag, af en toe eens met een sigaret... maareeh ik doe er denk ik een stuk minder wiet in..... gebruik namelijk minstens 1 sigaret per joint..... grote vloei binnenstebuiten en draaien maar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heavy nelly shag natuurlijk, das juist makkelijker draaien dan sigaret. zo valt het er niet snel uit als je aan het draaien bent

Share this post


Link to post
Share on other sites
zo valt het er niet snel uit als je aan het draaien bent
tipkant lager houden :idea: ? :wink:

 

GG 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ofwel met munt ofwel puur

aangezien er geen muntshag bestaat (tenminste nog nooit van gehoord) ==> sigaretten :wink:

 

en ook al hebben we geen munt, toch vasthouden aan gewone sigaretten :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

het gaat het gemakkelijkst met sjektabak,

met van die belgam special een oranje pakje

is een uiterst dunne snede.

gewoon met wiet en tabak in de grinder flikkeren dan komt er een zeer luchtige toestand uit en dan rollen zonder teveel aan te stampen,

dan sleurt hij zo zalig goed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tsja, op het moment probeer ik mezelf te leren hoe je moet rollen, gaat wel het beste met gewoon shag dan met tabak uit sigaretten vind ik. Blijft vaster. Voor de smaak maakt me niet alles uit hoewel shag harder aan komt en ik meer stoned van lijk te worden B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hah ik post hier nu voor het eerst sinds een klein jaar weer :ph34r: :lol: om te zien dat het topic nog/weer active is. Was eigenlijk van het blowen af, maar ben weer begonnen, en omdat al die gasten waar ik altijd mee gesmookt heb (en nu weer) nog steeds niet kunnen draaien moet ik alweer draaien... na 1 of 2 keer lukte het alweer vlekkeloos (rookte ook niet meer o.i.d. dus totaal geen draaiervaring een jaar lang)

 

En ik moest nog met sjek draaien ook, wat ik eerder dus nooit deed (zie eerste post in dit topic) Dit lukt me nu dus perfect... ik blijf erbij dat je met sigaretten haast niet de fout in kan gaan omdat je alles kan rechttikken, maar als je de sjek vooraf maar goed verdeeld worden ook sjekjoints perfect heb ik gemerkt (een beetje tikken kan nog wel)

 

Mn 2e jointje was met javaanse 3/4, dat vond ik wel wat overdreven zwaar vooraf, omdat ik van mn eerste jointje na een paar hijsen al knetter werd, maar ik had er helemaal geen last van :ph34r: (kan zijn omdat ik al een sloot whisky op had) :ph34r: B)

 

Ik ben vanaf heden dus neutraal, alhoewel ik voor vanavond een pakkie sigaretten koop (geef blow en zuipfeestje om te vieren dat ouders op vakantie zijn :ph34r:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

bah...! joints gedraaid met shag is onvergetelijk vies, terwijl een shaggy op z'n tijd best lekker is B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ietsjes minder shag gebruiken mischien

mja ik gebruik dus altijd shag van/nelle halfzwaar of drum mild, 1/3 deel en dan gebruik ik alleen het gruis

draait veel beter en is wat droger waar door het minder zwaar is

met sigarette vind ik een joint altijd wat scherper dan met shag

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sigarettentabak vind ik fijner, is makkelijker te verdelen & het rookt naar mijn mening ook lekkerder... al moet je er niet teveel in doen, gewoon om het aan te houden want puur gaat dat zo goed als niet

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik rook mn stickys alijd met sjek, namelijk belgham 20 (extra smooth :rofl )

voornamelijk omdat ik ook gewone sigareten rol met sjek.

dees namiddag weer een stickytje gaan roke, lol mn maat vraagt altijd dak m'n belgham meebreng,

omdat zijn sjek op niets lijkt :smoke :nerd

Edited by ex-gorky

Share this post


Link to post
Share on other sites

sigaretten!

 

met shag = vies....

 

Moet eerlijk zeggen dat ik al jaren geen shag-joints meer heb gerookt. Echt te ranzig :smoke

Vandaar dat ik altijd joints oversla waar shag inzit, al rookt helemaal niemand die ik ken joints met shag.

In het uiterste geval zal ik zelfs geen joint met shag draaien, dan maar puur. De smaak is echt onvergetelijk vies.

 

Waarom sigaretten?:

 

- Droog dus rookt lekkerder.

- Fijner, draait makkelijker

- Smaak, de wiet rookt/ruikt/proeft veel voller en lekkerder.

 

En mensen komop :nerd ik rook shag dus rook ik joints met shag is gewoon foute redenering. Ken zat mensen die niets anders roken dan shag. Maar toch een pakje marlboro kopen om een joint me te fabriceren. Dus duur is het totaal niet! 4 euro voor 20 joints (40 als je net zoals ik een half peukie gebruikt).....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...