Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
optical

weer eens een wat te doen vraag?

Recommended Posts

ik heb een probleem waar ik niet goed aan uit kan.

even de situatie schetsen: ik heb hier nog 4big bangs staan, die twee weken geleden zo goed als klaar waren. twee weken geleden hadden twee wat last van toprot maar dat had ik tijdig verholpen. twee weken geleden ging ik ook voor een 6-tal dagen weg en heeft iemand ze water komen geven(maar 1dag kon die niet dus hebben die twee en een halve dag geen water gehad). toen ik terugkwam heb ik gemerkt dat bij 1plant de bovenste 15cm helemaal weg was, vanwege toprot(voor ik weg was had ikzelf van die vernoemde 15cm zelf al bijna 10cm afgedaan). ze zagen er allemaal heel erg gezond uit, alleen was er iets anders aan de hand, ipv dat ze meer bruine haartjes zouden hebben zoals je zou denken, begonnen ze precies meer nieuwe witte haartjes te laten zien. ze waren van 60% witte haartjes naar 50% witte haartjes gegaan. ik weet dat ik niet de beste schatter ben dus ik liet het zijn en dacht verder te wachten tot ze 80% bruin zijn. Maar nu een week verder, hebben ze meer witte haartjes, en 1tjes is zelfs nog een 5cm gegroeid.

 

-dit geld voor alle 4de planten: zowel diegene die toprot hebben gehad als die dat niet hebben gehad

-ze krijgen sinds dat ik weg ben enkel water, geen voedingstoffen meer

-ik kan best wel zeggen dat de plantjes vrij dicht bij de lamp hangen (tussen de 20-30cm)(400watt)

-ze hebben wat last van de varenrouwmug(was verholpen maar na die 6dagen zijn ze weer terug maar nu onder controle)

-ze hebben eens 1dag per ongeluk (omdat ik op een timer getrapt was ofzo) 4uur teveel licht gehad maar dat is dan ook weeral een hele tijd geleden

-ze zien er alle-4 zeer goed uit(heb zelfs nieuwe bladeren die aan het groeien waren gezien door de laatste twee weken (niet veel maar toch). en de toppen worden gewoon dikker.

-een laatste dingetjes is dat toen ik terugkwam er bij 2planten (die van die toprot) twee en één topje de bovenste laag wat uitgedroogd waren(topjes preventief weggedaan(en laten drogen))

 

nu is mijn vraag is dit normaal?

of wat is hier aan de hand?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ahja nog vergeten ze staan nu in hun 11de week ongeveer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet je zeker dat tijdens jou afwezigheid de lamp normaal op 12 uur heeft gedraait?

Ik krijg de indruk dat de plant zijn bloeicyclus van voor af aan probeert te starten.

Wellicht door lichtstress...

Is je hok goed lichtdicht?

Share this post


Link to post
Share on other sites

lamp heeft zeker op 12u gestaan. staat zo ingesteld en toen ik terugkwam stond die nog steeds juist. de laatste week en een paar dagen staat die alleszins op 12/12.

 

tent is lichtdicht, denk ik toch het is een secret jardin.

 

als die opnieuw begint te bloeien daar heb ik geen tijd voor ik moet over 1maand en een half uit mijn kot.

Share this post


Link to post
Share on other sites
zou ik ze dan niet best op 11,5/12,5 zetten?

Een of 2 dagen volledig donker wil ook nog wel eens wonderbaarlijk helpen, eventueel daarna op 11 of 10 uur licht.

Misschien maakt het een verschil.

Langere donkerperiode's laat de plant wel schrikken en daardoor in bloei gaan :lol:

 

Laat even weten hoe het afloopt.

 

PS. Waar komen de zaden vandaan? Greenhouse?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ze komen van bij greenhouse terecht.

 

heb er gisterenavond twee, (die weer wat last hadden van toprot(hoewel ik alle rotte blaadjes weggeknipt heb, en maar 1x per 2dagen water geef)),al verduistert. ik laat die twee staan tot zondag. indien ze nog steeds vrij wit zijn maar toch minder zet ik ze terug in de kast. de andere twee zet ik nu gewoon op 11,5/12,5.

 

laat wel weten hoe het afloopt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

toprot kan ook komen door te hoge luchtvochtigheid. zorg voor mee ventilatie zodat de lv naar beneden gaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat is de aangegeven bloeitijd van de planten en is de 11e week vanaf de eerste bloeiverschijnselen gemeten?

 

ik heb ook een aantal planten staan die te vroeg klaar lijken te zijn. na ca. 6 weken vanaf de eerste bloeiverschijnselen. na wat onderzoek bleek de ruimte waarin ik ze heb verduisterd een LV te hebben van meer dan 65%.

 

ook ik heb een paar toppen moeten verwijderen IVM toprot, waarna de dames niet echt meer de toppen lieten groeien. nu zijn we ongeveer 1-1/2 week verder en komen de witte haren weer tevoorschijn. en lijken ze allen op 1 na weer normaal verder te gaan.

 

geef je ook nog booster of voeding of zo?

 

ik heb het idee dat de plant wat tijd nodig heeft gehad om van de knip en de rot te herstellen, en dat ze nu weer normaal verder gaan. en als de 11e week vanuit het planten of zaaien is zou het kunnen dat de bloei nog niet is afgerond.

 

succes ermee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@wietedjuh: heb de ventilator nu constant aanstaan ipv enkel tijdens de uren dat die licht krijgt(+een uur ervoor en erna).

 

djsuzie: ja, ik heb de tijd beginnen tellen vanaf de eerste primaire bloeiverschijnselen. de aangegeven tijd voor deze plantjes is 8 -9weken (maar ik reken er voor de zekerheid altijd 2weken bij voor het geval dat. maar dat ze nog beginnen witte haartjes te krijgen vond ik vreemd.

 

diegene die ik in het verduisterhok heb gezet, heeft nog een heel erg klein beetje last gehad van toprot, (hooguit een halve gram (dus heel erg klein)). die was na enkele dagen verduistering klaar en die hangt hier nu te drogen (wel met 1 van zijn toppen vol witte haartjes??).

de andere zitten nu nog in de tent, en doen het goed. misschien omdat sinds die ene eruit is heb ik mijn plantjes kunnen SoGgen, waardoor ze nu minder last hebben van een te kort hangende plant.

 

als ze klaar zijn zal ik eerst wat fotootjes nemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...