Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Mr_Nice

6 maal onder 400 watt in kast

Recommended Posts

Hallo allen

 

ben nu weer gestart met nieuwe stekjes, heb alleen een vraag.

 

wat is de beste tijd om te groeien en dan om te zetten, de een zegt 3 dagen, 6 dagen, 9 dagen, 14 dagen?!?!

 

Wie heeft er een goed advies, het hoeft allemaal niet snel als ze maar genoeg geven........ :-)

 

Foto's volgen

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij bepaal je zelf wanneer je het omzet. heeft ook te maken met de hoogte die de planten kunnen bereiken. als je weet hoe lang de plantjes nog ongeveer doorgroeien en zo ongeveer de uiteindelijke hoogte kan berekenen, is vast geen exacte wetenschap, weet je dus ook hoe lang je ze kunt laten staan. tenzij je niet in een hok kweekt waar de hoogte geen punt is.

 

verder scheelt de groei ook of je onder TL of wat dan ook voorgroeit. belangrijk is in elk geval dat de stekken goed zijn aangeslagen. Ik heb ze zelf nu 2 keer onder TL 4 weken laten groeien. daarna onder een HPS eerste keer. de planten zijn toen ongeveer 90 CM hoog geworden. De hoogte is wel heel verschillend per plant, dus dat moet je even uitzoeken.

 

succes ermee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De planten kunnen ongeveer 1.20m hoog worden zodat ze niet tegen de lamp aan komen. Voorgroeien doe ik ook onder een HPS lamp, hij hangt er hoog genoeg vanaf over een paar dagen laat ik hem wat zakken (als ze aangeslagen zijn)

 

Zijn er mensen die toppen adviseren of juist niet, vorige keer heb ik het half om half gedaan (niet zo'n goed idee, de getopte blijven kleiner als de rest dus ook minder licht)

Share this post


Link to post
Share on other sites

het blijft altijd lastig om te schatten hoelang je moet voorgroeien (hoeveel liter zijn je potten?) ma zelf zouw ik gewoon 6dagen 19/5 doen als je de dames toch max 1.20m kan laten worde ma vergeet niet dat ze nog de eerste 2weken in de bloei doorgroeien en ik zou 11 literpotte pakken kan ook meer natuurlijk ma minder liters zou ik niet doen.

 

dit zou ik doen veel plecier met je kweek :lol:

 

greetz st0ny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...