Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Diablo

Verschillende bladproblemen in volle grond

Recommended Posts

Ik heb momenteel een aantal woonplaatsen, dus ook een aantal kweekjes. Dit is een kweek waar ik ongeveer één keer in de week langsga, maar m'n huisgenoten geven wel voeding. Er staat hier Bigtop, Skunk en G13-Haze naast elkaar, en over het algemeen staan ze er goed bij.

 

Fotos-0017.jpg

 

Fotos-0018.jpg

 

Fotos-0019-1.jpg

(Voor de oplettende kijker; ja, dat zijn spruiten)

 

Ik ga morgen nog ff langs bij het tuincentrum om wat meer ondersteuning te kopen, ik wil dan ook meteen iets kopen voor de bladprobleempjes, maar dan moet ik eerst weten wat de problemen zijn. Dus hierbij de foto's.

 

Fotos-0020-1.jpg

 

Fotos-0016.jpg

Deze gele vlekken zitten alleen op de onderste bladeren van de G13-Haze, iemand enig idee wat dit betekent?

 

Fotos-0015-1.jpg

 

Fotos-0014-1.jpg

Deze gaatjes zitten op de bovenste bladeren van de G13-Haze, en op de bovenste bladeren van één van de bigtops, die opvallend klein blijft vergeleken bij de rest.

 

Iemand enig idee? De planten zijn ongeveer 7-8 weken oud, laten nog geen geslacht zien, en staan gewoon in de volle grond. Ze krijgen 2x per week voeding, en water afhankelijk van de regen (heb ze net met z'n allen zo'n 7 liter gegeven).

 

Deze thread staat ook hier, die kan verwijderd worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die gaatjes komen in ieder geval van beestjes. Die lichte vlekken lijken erg veel op het blad probleem wat ikzelf heb, helaas heb ik ook geen id wat het is :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet sproeien als de zon schijnt iig!

 

Misschien wat MINDER voeding.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

best vreemd,

 

ik heb ook zo'n haze buiten staan en die heeft dezelfde gaatjes in de nieuwste scheuten,

kan alleen geen beestjes ontdekken behalve lieveheers'beestjes'

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die gaatjes zijn afkomstig van wantsen. Die kunnen groen of bruin zijn en springen bij ontdekking vaak snel weg!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als er lieveheers beestjes aanwezig zijn op een plant, zit er meest waarschijnlijk iets wat ze erg lekker vinden klikker de klik

Share this post


Link to post
Share on other sites
Misschien wat MINDER voeding.

 

Ik heb ook gele bladeren, dus die voeding is waarschijnlijk niet teveel.

 

 

Die gaatjes zijn afkomstig van wantsen. Die kunnen groen of bruin zijn en springen bij ontdekking vaak snel weg!

 

En weet je toevallig ook hoe ik wantsen dood kan maken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met wantsengif...

 

Als je plantje nog zo klein is hoef je niet veel voeding te geven. Blaadjes onderin kleuren altijd wat lichter af na een tijdje en worden tegen het einde geel. Als je nieuwe scheuten heel lichtgroenig worden dan willen ze wel wat stikstof hebben. Als ze geel worden doe je iets fout me de pH.

 

Kees.

 

(Beetje kalk door de bodem werkt goed voor je denk ik)

Share this post


Link to post
Share on other sites

En kan ik dan gewoon eierschalen erbij tiefen, of moet ik speciale kalk die snel opgenomen wordt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zit nu op één van de planten een witte uitslag, iemand enig idee of dit schimmel is, of teveel kalk?

 

Fotos-0001-1.jpg

 

Fotos-0002-1.jpg

 

Fotos-0003-1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het lijkt een beetje meeldauw-achtig,maar als je goed onder het blad kijkt zie je dan pluizige beestjes?

kan ook vogelpoep zijn die is uitgeregend :D

ik hoop dat je kweekje lukt man het is geen kalk teveel dat is zeker ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onder het blad gekeken, op wat beesten na helemaal niets. Meteen ff Spruzit gegeven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...