Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Collie Weed

Snow Ryder mannetjes?inderdaad, trichomen!

Recommended Posts

Ik heb 5 feminized snow ryders bijna in bloei,tot mijn verbazing had ik er een volledige man bij :lol: .

Evengoed een stek genomen en binnengezet en de plant zelf op de composthoop :lol:

Mannetjes stek staat nu vol in bloei en ben druk stuifmeel aan het opvangen,maar ik zag wat glinsteren?

Ja ik zag het bij nadere vergrootglas-inspectie toch echt, Trichomen met lekker geurende harsjes :nerd

Het zit mooi tussen de stuifmeel-lamellen van het bloemetje en ziet er lekker uit :lol:

Heb het nog nooit eerder gezien,is dit normaal? :P

 

Collie weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon een hermafrodiet. Komt net zo vaak bij mannetjes als bij vrouwtjes voor. Alleen worden mannetjes natuurlijk minder gekweekt en daarom zie je het minder vaak.

 

Stuifmeel kan je beter niet gebruiken. kans op herma`s in je volgende generatie is dan wel zo goed al 100%.

 

Veel breeder hebben hun genetica de afgelopen jaren verprutst door niet op herma gevoeligheid te letten. Ja, in kastjes met een perfect klimaat meestal niets aan de hand. maar zodra de planten een beetje stressen, vliegen de ballen om je oren.

 

Gegroet

Share this post


Link to post
Share on other sites

:lol: Ik zei volledig mannelijk geslacht geen herma :lol:

en de thc zit in die mannelijke bloemen dus:volledig man met thc tussen de stuifmeel lobben :lol:

 

Leuke plant he?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ow, ik had je verkeerd begrepen...

 

Maar als het femenized zaden zijn en je hebt er dan een man bij, kan toch ook niet fris zijn?!

Wel vet dat die dan ook trichomen produceerd.

 

gegroet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit wijst toch echt op een herma trek hoor, waarschijnlijk is hij toch voor een klein deel vrouwelijk hoor :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

herma is zowel vrouwelijk als mannelijke fenotype zijn zichtbaar en actief, xx vrouw xy man. xy x is recessief bij xy

anders was ik een herma :lol:

 

de feminized zaden geven 99.9% vrouwelijk zaad , en de volledig mannelijke plant is dus uit de 0.1% die niet feminized is want hij is zeker niet tweeslachtig.

Ook kun je niet een beetje herma zijn,het is wel herma of niet, er bestaat geen tussenweg :lol:

Dus ik ben er van overtuigd dat ik een mooie zadenkweek krijg hiervan(lowriderxsnow rider)(Snow rider#1xSnow rider#1)en mocht ik het toch nog mis hebben laat ik het wel weten.

 

:lol:

Collie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er kan altijd een man tussen zitten.. Alleen als je de kruising maakt zit je weer met exact het zelfde zaad als daarvoor... (mutaties daargelaten).

 

Mannenbloemen moet je roken :lol:... Probeer maar eens...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had zelf ook 5 feminized snow ryder zaadjes gezaaid..

- alle 5 de zaadjes kiemden

- 1 kwam niet op..

- 2 stopten met groeien na de eerste echte set bladeren

- 1 bleek mannelijke bloemetjes te ontwikkelen..

de laatste staat nu vol in bloei.. Als ik hem niet flink tegen de grond aan had gebogen was die nu 2 meter hoog geweest.

 

De plant ruikt wel erg goed.. lekker zuur met hasj geur..

 

ik hoop dat de 'indian summer' nog even doorgaat..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor zover ik gelezen heb is het normaal dat mannelijke planten tussen de bloemen ook trichomen hebben.

Ze zijn kleiner en in veel kleinere mate aanwezig dan bij vrouwelijke planten.

 

Stukje van overgrow:

The male flowers have stalked glands on the sepals, but they are smaller and less concentrated than on the female bracts. Male flowers form a row of very large capitate glands along the opposite sides of anthers.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb meerdere tests gedaan met het cannalysen,

dit was op zaailingen van 5/10 weken oud.

Hieruit bleek dat alle mannen ook thc bevatten.

Vanuit dit punt is er dus nog niet te sexxen.

 

greetz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...