Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
kleine wipneus

Eerste kweek met Big Bang 250w HPS

Recommended Posts

Hoi allen,

 

Hierbij voor jullie een kort kweekverslagje van een beginner met wat foto's en vragen.

Ben benieuwd naar jullie reactie's.

 

 

Soortje:Big Bang

Stek of Zaaiing: zaad

Aantal weken oud: 4 weken groei en nu iets meer als 6 weken bloei

Meet je de pH: ja

Zo ja wat is de pH: 6.0

EC: ?

Andere bijzonderheden:ze staan in 12 L potten in potgrond (ontkiemd in stekgrond natuurlijk) waren er eerst 5 helaas 1 heeft de hond gevonden en vond het ook wel lekker.

Geef ze nu voeding uit de canna lijn volg gewoon netjes het etiket 2 dagen water afgezuurd en dan weer voeding enz.

nu heb ik eerst groeien onder TL licht gedaan, en toen de bloei overgestapt op een 250 HPS lampje.

 

 

hierbij de foto's

 

gallery_21979_7812_154432.jpg

hier de beginnen van de kweek onder TL

 

gallery_21979_7812_54328.jpg

hier toen ze onder de HPS lamp gingen en in de bloei

 

gallery_21979_7812_398806.jpg

hier 4 weken in de bloei

 

zal binenkort even recentere foto's plaatsen heb afgelopen week bladluis ontdekt en ze behandeld met spruzit in de hoop er vanaf te zijn.

Ook heb ik bladeren ontdekt die volgens de foto's in de bladproblemen herkenbaar zijn bij calcium tekort nu wil ik dus een geen afgezuurd water geven maar gewoon kraanwater in de hoop dat dit bij trekt (tip las ik hier op forum) .

 

Nu alleen nog een vraag de planten en toppen aan de kant van de lamp groeien hard alleen aan de andere kant blijft dit erg achter zou het helpen de lamp te draaien of zeggen jullie dit nu niet meer doen dan blijven ze aan de andere kant weer achter??

 

hier nog foto ff buiten behandelen met spuzit

gallery_21979_7812_1229309.jpg

 

gegroet kleine wipneus

Share this post


Link to post
Share on other sites

zien er vrij proper uit die plantjes!!

zou ik eens mogen vragen hoe groot ze eigenlijk al zijn?

ben aan het denken binnekort ook Big Bang te zetten voor de eerste keer..

zou mn eerste kweek zijn maar ik zoek daarom vrij compacte planten omdat ik voor mn eerste kweek niet direct iets te groot wil proberen.

 

Grtz Narcotic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Ik heb ze getopt en zijn nu zo rond de 70 cm zonder boven de emmer dus alles bij elkaar kleine meter hoog.

Was ook even bang dat het niet meer in mijn kastje ging passen maar ze zijn net op tijd gestopt met groeien. Heb nu alleen kleine tegenslag door dat de lv te hoog was dit opgelost met waaier in de kast nu maar toch 1 top had rot stukje erin dit weggehaald maar deze top gaat niet veel meer worden nu hopen dat ik de laatste weken tot een goed eind breng.

En dan afwachten wat ik er af haal kan er geen schatting naar doen eigenlijk mensen die een idee hebben hiervan???

 

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...