Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Wezzel

hok 200x300

Recommended Posts

hoi

 

ik wil binnenkort gaan klussen en heb onderstaand idee.. wellicht enige tips over hoe het anders kan?

 

Afmeting hok: 6m² (2x3)

25 planten per m² (7liter)

 

Verlichting: 6x600watt

afzuiging: softbox 3250m³

koolstoffilter: 3600m³

 

aanvoer van verse lucht wil ik via de natuurlijke weg laten verlopen op alle 4 de kanten van het hok (labyrintbox)

verder nog in elke hoek een kleine ventilator naar boven gericht om warme lucht zo snel mogelijk weg te krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Wezzel,

 

Wat word de hoogte van je hok?puntdak?

Ik denk dat je in de problemen komt met je passieve inlaat.

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edit:// Onnodig quoten

 

inderdaad een puntdak, laagste punt is 180cm...

zou passief niet genoeg verse lucht aangezogen worden?

 

hoe denk je trouwens over de verlichting? 6x600 niet te veel?

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

begin eens met de helft man :P

3 x 600 watt

2500 kuub afzuiger (passieve inlaten)

stuk of 60 11liters met iets langere voorgroei

pak je als je een beetje geluk hebt 1 kilo

das toch lekker om eens mee te beginnen

tenminste zo doe ik het wel

ik wou ook groot beginnen als jij maar na veel researchen ben ik tot bedaren gekomen :P

succes kerel :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Wezzel,

 

Als je laagste punt al 1.8m is dan zit je wel goed...6 lampen op 6m2 is ook goed(600w/m2) maar heb je dan nog een looppad of ruimte voor je voedingsvat of ventilators neer te zetten?

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Wezzel,

 

Ik zou ook gaan voor 7 liters heb ik ervaring mee en het werkt super, en je haalt makkelijker een hoge score bv bij een paar uitvallers.

Zorg wel voor een waterpas vloer egaliseren of in ieder geval bijna waterpas.

Als dit niet mogelijk is bouw dan bakken, dit pas ik tegenwoordig toe en dit is naar mijn mening nog beter en makkelijker.

30 cm hoog stroken hout tempex onderin vijverfolie eroverheen en volstorten helemaal goud met schimmeltjes en een bacto-tje eventueel tabje erbij :P

Ikzelf zou gaan voor een 4250m3 als je niet actief inblaast dit kan je terug regelen met een goede fancontroller door bv max 80% ingeven blijft hij lekker rustig.

En heb je toch het voordeel van speelruimte indien het te warm wordt beter voorbereid zijn en een rustige draaisnelheid en levensduur van de uitblaas.

Ik heb zelf 4x600w 3250m3 uit 2x 1 mtr filter met broekstuk symetrisch en een 2500m3 inblaas en altijd de temperatuur onder controle op 80% max op de controller spc 14A.

en kan ook met een aanzuigtemperatur van 26 graden bv overdag gewoon 4x aanzetten met nette temperaturen en controle van klimaat is opbrengst uiteindelijk :P

Als je bij die 3250m3 blijft op een zolder dus zou ik zowieso gaan voor een broekstuk (y-stuk) met 2 kleinere filters om na verdeling aan weerskanten voldoende afzuiging te houden

langs je kap, dit kan vaak al een paar graden schelen en alle beetjes helpen.

En dan natuurlijk een 1500 tevens vergemakkelijk je de uitblaas het aantrekken minder weerstand geen geluid van lucht door kiertjes bij bv de deur.

Kan je wel op een goede manier weing bochten en voldoende diameter uitblazen, dus niet met een 254mm flens op een 150mm schoorsteentje? :D

verders klinkt het goed allemaal en wens ik je veel sucses

 

Gr mehighto

Share this post


Link to post
Share on other sites
@Wezzel,

 

Als je laagste punt al 1.8m is dan zit je wel goed...6 lampen op 6m2 is ook goed(600w/m2) maar heb je dan nog een looppad of ruimte voor je voedingsvat of ventilators neer te zetten?

 

Gr schenkie

 

okay, 6x600 kan alleen een probleem opleveren met de temperatuur.. maar dat zullen we dan wel gaan zien..

heb waarschijnlijk een heel smal looppad in het midden... ventilators moet ik even kijken en het voedingsvat zet ik buiten mijn hok...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...