Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Silverspeed72

kweekverslag 24 Bubbels - 3x600W - Mapito hydro

Recommended Posts

Terug van vakantie en weer opnieuw opgestart met 24 bubbels. Dit is mijn eerste kweekverslag op deze forum en zal het proberen om het zo simpel mogelijk te houden.

Ik zal elke week een verslag incl foto`s van mijn kweek op deze forum zetten.

 

Ik kweek nu al zo`n 2jaar op deze manier en betaal netjes mijn stroom (kosten vallen echt mee)

Deze week heb ik voor het eerst Bubbels gekocht en ben benieuwd wat dit zal opbrengen en natuurlijk niet vergeten wat gaat de kwaliteit worden.

 

Hier een overzicht wat er allemaal aanwezig is

 

20 bakken op hydro met mapito (geweldig spul, elk jaar koop ik nieuwe, ben zo`n 100 euro dan kwijt)

Elke bak heeft 2 stekken met uitzondering op elke hoek daar heb ik 3 stekken in zitten.

Deze krijgen water via een druppel systeem, de eerste 2 weken krijgen ze ook met de hand wat extra water.

Via 2 kleine pompen, die ik in de achterste bakken heb liggen pomp ik het water terug naar het Vat (200ltr) zodat de voeding altijd gelijk (circulatie) is zowel in het Vat als in de kweek bakken. Via een tijd schakelaar word deze aangestuurd.

Ik heb 3x 600W lampen hangen. De eerste weken heb ik de linker en de rechter lampen aan tot dat de plantje sterk genoeg zijn gaat de middelste lamp ook bij aan.

Dit doe ik ook voor de Lv en Temp.

Voor een goeie Lv in de eerste paar weken heb ik 3x mistmakers staan, eigelijk heb ik er aan 2 genoeg. ook via een tijdschakelaar worden deze aangestuurd.

Lv is dan ook in de eerste paar weken zo`n 70% en zal dan langzaam terug lopen tot zo`n 40%

Ik heb ook een flinke afzuiger hangen die ik pas aanzet als de Lv naar beneden mag. Dit natuurlijk ook voor de Temp en geur.

Het watervat (200Ltr) heb ik in de kweekruimte staan, de lampen houden het water dan mooi op temperatuur. (ieder zijn keuze natuurlijk)

Tevens heb ik een afzuiger (dicht bij de grond) die koude lucht afzuigd van buitenaf de kweekruimte in blaas. Ook deze is via een snelheidsschakelaar aangestuurd. (deze staat eigenlijk altijd aan)

 

Met deze opstelling haal ik altijd mooie resultaten. Ik begon met 400 a 500 gram per oogst en bij elke nieuwe oost kwam er steeds meer van af. Ik zit nu op zo`n 1000 tot 1500 gram per kweek. Ik heb gekweekt met PP, NL en nu Bubbels...

 

Voeding is van Aqualogic en in de laatste 3 weken doe ik Bloombastic erbij (prima spul, verschil is duidelijk meetbaar)

Ph hou ik tussen de 5.3 en 5.8 (nooit problemen mee gehad)

Ec begint tussen 1.3 / 1.5 en loopt op tot 2.8 / 3.0

Wat ik wel doe... als ik op de helft van mijn kweek bent dan laat ik het water zowel in het Vat als in de kweekbakken eruit lopen en ververs ik alles.

 

Ik zal nu wat foto`s erbij zetten en ga lekker slapen...

tip`s zijn altijd welkom!

 

gallery_23008_8438_39959.jpg

 

gallery_23008_8438_11670.jpg

 

gallery_23008_8438_12762.jpg

 

gallery_23008_8438_88430.jpg

 

gallery_23008_8438_295015.jpg

 

gallery_23008_8438_261933.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Silverspeed,

 

Mooi....alweer een mapito kweker :rolleyes:

Ben benieuwd naar je verslag en wat je er van gaat maken.

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Silverspeed,

 

heb meteen een abo genomen

 

ja top :rolleyes: dat je ons mee laat kijken, ik ga je de komende tijd gewoon een stel stomme beginners vragen stellen oke?

gr,

Carpe_diem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Silverspeed.

 

Tof zo'n mapito topic.

Hopen dat je er een mooi kweekje van kan maken.

Ik ga je zeker volgen.

 

Groet Frits

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Silverspeed,

 

 

kan je aub, als je een update maakt erbij vermelden:

ec

ph

temp inblaas:

temp uitblaas:

aantal dagen groei: /aantal dagen bloei:

lv

temperatuur van het voedingwater in de zwarte growbox

 

 

----------------

wat is de temp van je voeding vat ongeveer? mix je koud en warm water op bv ong 24 C als je een nieuw vat aanmaakt?

groetjes

Carpe_diem

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog een kweek op mapito om te volgen.

ben benieuwd!

 

als ik al die mapito kweekjes hier volg kan ik er binnekort ook makkelijker aan beginnen :P

 

 

veel succes.

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...