Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
whazzup

Welke voeding gebruik je?

Welke voeding gebruik je?  

286 members have voted

  1. 1. 1. Welk merk voeding gebruik je? (1)

    • Advanced Nutrients
      16
    • Aptus
      24
    • Aqualogic
      4
    • Atami
      15
    • BAC
      61
    • BioBizz
      16
    • Biogreen
      7
    • Bionova
      17
    • Canna
      69
    • keuze uit andere tabel (zie hieronder)
      111
  2. 2. Welk merk voeding gebruik je? (2)

    • Dutch Formula
      1
    • Dutch Pro
      10
    • Ecostyle
      15
    • Hesi
      27
    • House & Garden
      21
    • Hy-pro
      28
    • Metrop
      3
    • Plagron
      52
    • Ander merk
      110
    • Sannies Tabs (toegevoegd 15-7)
      48
  3. 3. 2. Hoe lang gebruik je deze voeding al?

    • Eerste kweek
      92
    • Tweede kweek
      44
    • Minder dan een jaar
      38
    • Tussen een jaar en twee jaar
      44
    • Langer dan twee jaar
      40
    • Langer dan 5 jaar
      28


Recommended Posts

Ik ben echt van alle markten thuis. :P

De groei- en bloeivoeding en de wortel- en bloeistimulators zijn van BAC,ook heb ik daar de schimmels,plant vitality plus,bladvoeding,final solution en PH- van.

Van Sannie heb ik de buffertabletten en de bacto.

Van de Plagron gebruik ik de de Green Sensation.

Voor de micro-organismen heb ik sinds heel kort ook Piranha van Advanced Nutrients.

Als extra toevoeging aan mijn grondje gebruik ik van Biobizz de premix.

Dit naast wat Maerl(Plagron),wormenmest(cactusplaza :) )en wat basaltmeel(merk weet ik niet,ook maar gekregen :P ).

Je moet toch wat,he. :rolleyes:

 

Grtz. Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Was vergeten dat ik Bac gebruik op mijn buitenplantjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sinds 1,5 jaar de complete lijn van hesi aangeschafd, en door fouten van een niet nader te noemen online growshop had ik nog gratis extra flesjes erbij gekregen.

 

hierdoor moest ik steeds de keuse maken tussen, een nieuwe complete lijn aanschaffen of de lege hesi flesjes nieuw kopen.

 

totnu toe steeds nieuwe flesjes van hesi gekocht, alleen merk dat ze steeds moeilijker te verkrijgen zijn.

 

wil al lange tijd over stappen naar een ander merk, maar nog geen geschikte gevonden of echt naar gezocht.

 

de hesi bevalt me wel, alleen vind ik wel dat de dosering erg hoog is.

een voordeel hiervan is wel dat fouten minder erg inslaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuk al die verhalen. Ik kan helaas geen extra opties meer toevoegen aan de poll, hij zit vol zo! Andere voedingen gewoon melden in je post dus :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Canna flower, voeding, Ph- & pk Verder helemaal niets, ik probeer met zo weinig mogelijk producten te werken. Bij juiste verhouding is Ph altijd correct, Ec check ik al helemaal niet meer. Opbrengst eigenlijk altijd >1.0/Watt in 9 weken. Vraag me überhaupt af of verschillende lijnen wel wat uitmaken, de basisvoeding zullen ze allemaal wel hebben.

Enzym, starter, Ph+ hele santemekraam, ik gebruik het niet meer, al lukte me dat het eerste halfjaar niet. Als je je voeding goed hebt (basis) zijn temp en licht veel belangrijker dan al die toevoegingetjes. Maar das maar mijn mening natuurlijk :P Mijn credo LAAT JE NIET GEK MAKEN ! (investeer liever in een split-airco-unit ofzo, uiteraard met de nodige isolatie (geen tempex, maar steenwol omwille van de brandveiligheid en gipsplaat !)) Als ik wat doms zeg, vergeef het me, ik ben in een psychedelische bui, hoewel, als ik het verhaal zo teruglees, komt het op mij in ieder geval behoorlijk steekhoudend over.

 

Voor de azijnpissers, ik gebruik zo weinig mogelijk producten om zo weinig mogelijk parameters in mijn kweek te krijgen, elke parameter veroorzaakt een exponentiële complexiteit waardoor je aan het einde echt niet meer kunt weten waarom je kweek nou zo kut is, of in een uiterst uitzonderlijk geval, super. Ik zeg dus niet dat al die toevoegingen niet werken, maar ik verwacht er weinig van.

Ik zeg, voeding, water, temp, ph, licht is al een 4e graads functie. Als je werkelijk zou willen weten wat er achteraf mis ging, krijg je daar al waanzinnige hoofdpijn van, laat staan als je nog meer dingen gaat doen. Ook wel in het kort, keep it simple.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik Canna Terra Flores en Canna Terra Vega.

 

Omdat dit me aangeraden is door de growshop, door een maat van me en op internet heb ik er goede dingen over gelezen.

 

Verder is de keus ook een beetje gebaseerd op het "iene-miene-mutte" principe, omdat er zoveel verschillende producten zijn dat ik door de bomen het bos niet meer zag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik gebruik sinds dit jaar bac voeding.

Vorig jaar een beetje terra gebruikt van ik dacht plagron, die had ik gekregen van iemand.

Nu krijgen ze dus alleen bac bloeivoeding en bac pk booster.

 

Daarnaast heb ik ook sannie's tabletten in mijn plagron royalty mix zitten.

 

Ik gebruik ook bac pro activ om ze af en toe mee te verwennen.

 

Mvg, Kills

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik gebruik nu voor de 3de keer de voeding van canna voor cocos.

daarvoor gebruikte ik een huismerk van de gs, maar dan zat je met 4 kannen in huis, 2 voor de groei en 2 voor de bloei.

canna a+b is gewoon voor de gehele kweek.

ben er zeker over te spreken.

tijdens de warme zomermaanden gebruik ik ook aptus regulator erbij, dit geeft de plant meer weerstand tegen hitte.

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik bekijk de antwoorden van mijn voorganger/soortgenoot opeens heel anders :lol:

op een grote aardebak hoeft er weinig voeding gegeven te worden. vanaf dat de topvorming begint geef ik vloeibare guano.

en 1 keer per 1 a 2 weken sweet jane 1 of 2 en dan een kwart of halve dosis. hier voor gebruikte ik hesi. en mischien wordt het wel weer hesi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik voor een kweek in de volle grond altijd een dun laagje met bemestte tuinaarde (gewoon van het tuincentrum), en daarna allround groei- en bloeivoeding van m'n smartshop (Supermix van Natural Minds in Alkmaar), dat is voor wat ik er tot nu toe mee heb gedaan geniaal spul. Het mooie aan dat spul is dat het ook prima werkt voor de bloei, dan moet je het alleen vaker geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net alles eens gelezen en merk dat ik mijn huidige voeding niet in het lijstje terugvind.

Het zou nieuw op de markt zijn dus gelijk maar eens getest.(vorige voeding was canna)

Het gaat hier om growstar gold 2 componenten basis voeding(a+b ) + growstar gold groei en bloeistimulator.Voor gebruik op aarde(hydro ook perfect mogelijk)

De gold stimulator is opgebouwd uit:algen extracten,aminozuren,koolhydraten,ijzer,mangaan,kalium,silicum,plantaardige groeihormonen,borium,molybdeen,koper,zink en betaine.

Naar mijn persoonlijke mening is het een basis voeding(ook met extra stimulator) voor de kweker die geen extra (aparte) supplementen wil(kan) bijvoegen bij tekorten,en genoegen neemt met een medium kwaliteitsvoeding.MIJN MENING HE :D

 

Nu de vraag :wie gebruikt deze voeding nog?

Peace Out

EL StevOOOOhh

Edited by StevOOOhh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alles door elkaar ftw. :D Gebruik veel vast spul van Ecostyle (beender/bloedmeel, etc), ook Bio nova, vooral sproeimix, BN-Xcel & The missing link, maar nu m'n TML bijna op is koop ik het niet nog eens, vind het te prijzig. Als vervanging heb ik nu "Humboldt flavorful" op het oog, nice and cheap. Ook sinds kort van de pk 13/14 af, eindelijk opgegaan die fles.. Heb Atmo's wondermiddeltje maar gehaald, lekker makkelijk. House & Garden heb ik bacto force en altijd een flesje visemulsie staan. Wortelstimulator is van Biopower én, de andere weet ik zo snel niet meer uit m'n hoofd, ooit eens gratis gekregen op een wietbeurs. Verder nog wat random stuff van exellent, hypro en nog wat..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb meerdere kweken canna coco A+B gebruikt.

 

Verdere toevoegingen:

 

Canna ph-

Canna Rhizotonic

Canna PK 13-14

 

Heb de voedings lijn eigelijk genomen omdat ik ook coco slabs van canna had.

Share this post


Link to post
Share on other sites

BIO BIZZ!!!!!!!!

 

WAAROM: vele merken noemen zich zelf bio maar waar is het keurmerk dan???? bio bizz heeft dit wel, zeer goede resultaten kweek ik ermee en als je ze mailt krijg je op maat advies en tips, vriendelijke mensen en niet al te duur. ( ook niet goedkoop )

Hun aarde is ook goed overigens.

 

geen gedoe, makkelijk te volgen en op veel plekken te koop. Ik koop het bij een growshop die dit als vaste voeding hebben, trekt ook een bepaald publiek aan als het bio is, prima dus een BIO EN EKO!!!!!!! wietje uit eigen tuin.

 

groeten van ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

House and Garden.

Goede prijs, goed geconcentreerde voeding waardoor je ook langer doet met een fles.

Nameten van EC is eigenlijk niet nodig, als je de dosering exact aanhoudt zit je gewoon goed!

 

Hiervoor was het Canna maar vanwege de hoge prijs van de booster ben ik een half jaar terug opzoek gegaan naar een andere booster, het is die van H&G geworden en sindsdien stukje bij beetje de canna vervangen door h&g.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1e kweekje nu op hesi.voorheen met canna.

de laatste weken geef ik green sensation mee.

 

 

erik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gebruikte eerst de Canna Terra lijn met B'cuzz wortelstimulator voor de kweek op aarde. Ging eigenlijk best goed.

Nu ben ik voor het eerst overgestapt op mapito en gebruik nu het volgende:

 

- Rhizotonic

- Cannazym

- Canna Aqua Vega

- Canna Aqua Flores

- Cannaboost

- Canna PK 13/14

 

Heb alleen wel het gevoel dat de wortelstimulator van B'cuzz krachtiger was. Hij is in ieder geval hoger geconcentreerd. Maar we zien wel wat er van af komt deze ronde. Zit er over na te denken na deze kweek over te stappen op Hy-pro vanwege de enthousiaste reacties.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Canna flores, al jaren goed.

Wortelstimulator van BAC

En het belangrijkste, de bloeistimulator van Maxitop, er is werkelijk geen betere..super.

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

De complete Hesi lijn voor Hydro.

Waarom, geleerd op het HD forum, ik weet dat dat hier gevoelig ligt.

 

Maar de HD man heeft me toch veel uitgelegd en geleerd.

Gebruik het bekende vlakke schema op mapito met de Hesi Hydro lijn.

 

En ben erg tevreden met de resultaten, ook al is het maar een kleine hobby kweek.

De foto's hieronder zijn Sannie's Twisted Shack welke ik eens als freebees bij de Sannie's Jack had.

 

gallery_17620_6562_28330.jpg

 

gallery_17620_6562_55084.jpg

 

Misschien was de Poll beter geweest welke voedingslijn op welk medium.

Ik zie dat Canna topscoorder is, maar waarschijnlijk op zand.

 

En je weet het zand is om op te lopen, cocos voor apen, steenwol om te isoleren, en Mapito om op te kweken.

Oja Biologie is ook Chemie.

 

Wijze woorden, heb ze niet zelf bedacht :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
En je weet het zand is om op te lopen, cocos voor apen, steenwol om te isoleren, en Mapito om op te kweken.

Oja Biologie is ook Chemie.

 

Wijze woorden, heb ze niet zelf bedacht :)

 

Wijze woorden?

Als mapito om te kweken is had de wereld er wel vol mee gelegen, ipv aarde/zand.

Mapito is uiterst geschikt voor de grote snel verdieners.

Vandaar dat het op HD veel voorgekauwd wordt.

Maar goed, ieder zijn ding. Je reactie over de poll is inderdaad een goede, over voedingslijnen en mediums.

En een stel mooie toppen :wave:

 

Groeten Citroax

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bio Bizz Al jaren .Voor mij geen beter.

Alleen 1 nadeel: tis in het midden van het land niet meer te krijgen....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal,

 

FERRO.nu, ik zit nu toch al een tijdje op het forum mee te gluren.... en zie en lees hier zeer weinig over de Ferro voedingslijn B)

terwijl deze producent toch al een 10 jaar in deze markt een zeer uitgebreide lijn aan kwaliteitsproducten aanbied,

in de vorm van Standaard, Regio (afgestemd op de regio van het pompstation die het water daar aanlevert) ;) en Analyse (speciaal op het water wat jij gebruikt voor je voeding) :verrygood + alle toevoegingen en nog diversen andere producten die ze zelf ontwikkeld hebben om een betere productie en klimaat te bereiken.

nieuwsgierig geworden klikerdeklik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sinds vandaag begonnen met Bio Bizz. Reden is dat ik nieuws wou proberen, en omdat dit merk bio is (duh) heb ik voor deze gekozen. Prijzen vind ik niet te gek, nu moet het zich alleen nog bewijzen in het eindproduct. Het zijn overigens de Bio Bloom en Topmax geworden.

 

BF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...