Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
ypsilon

raad omtrent mijn 1 week oude babies :)

Recommended Posts

Hey growers!

 

Ik heb een week geleden mijn zaadjes geplant in turftabletten en nu heb ik al mooie babietjes van Madonna F1, KO Kush F2 en mijn freebees Jackberry X Blue Kronic.

Normaal gezien plant ik die nog eens over naar een kleine pot om dan later in een grote pot over te planten.

Nu lijkt het me wel handiger om met "turf"potjes te werken. Ik weet niet of dit de juiste naam is maar jullie weten wel wat ik bedoel hé, karton precies. Die verteren dus ook en dat bespaart me wel wat werk. In plaats van kleine plastiek potjes de turfpotjes dus. Probleem: plastieken potjes hebben gaatjes waardoor de wortels en het vocht naar buiten komen, turfpotjes hebben dat niet. Maar ik kan er natuurlijk ook makkelijk gaten in maken. Nadien met tufpotje en al de grote pot in.

Goed idee denken jullie? Of gaat dit problemen veroorzaken? Graag jullie mening aub.

 

Ik zat zo es te denken.... ik ben maar een leek en geraak er niet uit...

Ik had mijn zaadjes dus besteld: Van de Madonna 10stuks, van de KO Kush 10stuks en de freebees waren er 5.

Ik twijfelde in het begin of ik alles samen zou laten ontkiemen. 25 zaadjes, in het beste geval blijven er 10 over (ruim gerekend, dan kan het alleen mr meevallen :rolleyes:)

Maar stel dat ik geluk zou hebben en ik hou er 20 over dan heb ik een probleem want ik heb maar een kleine tent (1.20 meter als ik me niet vergis) en denk niet dat die er allemaal in zouden kunnen.

Dus heb ik de freebees alle 5 geplant en van de andere 2 soorten ieder 6 stuks.

Nu, net een week verder, heb ik mooie babies. 5 Madonna's, 4 KO Kush en 5 freebees staan te pronken. De overige zijn slappelingetjes die ik extra in de watten leg, maar tevergeefs denk ik.

Ik ben tevreden v/h resultaat. Maar iets in me zegt dat ik alles had moeten laten ontkiemen. Alle 25 dus. Want ik vrees dat er nog zullen afvallen. De ervaring leerde me dat ... ;)

Stel, dat ik die andere 8 zaadjes ook nog plant nu...dan zijn die op een week even groot als de deze nu. Zullen dus ook altijd een week achterlopen op de anderen.

Raden jullie me dit af? Mss geeft het problemen met de uren licht 18/6 - 12/12? Gaat het niet moeilijk zijn in het begin met het grootte-verschil? Wat zijn jullie ervaringen hier mee en weten jullie mss wat tips voor me?

 

Alvast bedankt!

 

P.s.vanuit zaak kweken is keitof vind ik, je maakt zo die volledige evolutie mee en verwonder mezelf weer dat ze zooo snel groeien.

 

Greetz,

 

Ypsilon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hejo ,de wortels groeien door die turfpotjes heen.vooral niet proberen de zaailing eruit te trekken want je gaat de wortels beschadigen.Het turtpotje kan dus zo in de grond ;)

Hoe meer je overpot hoe meer je de plant blokkeert om door te groeien...zo weinig mogelijk overpotten dus.

 

Mja,altijd rekening houden met afvallers en genoeg zaad laten ontkiemen he.

Ja je kan nog bij laten ontkiemen maar deze gaan achterstand hebben op de rest en dus nizo groot worden.

 

18/6...12/12 is geen probleem, je kan zelfs van zaailing drek op 12/12 laten staan.

Het groote verschil kan je compenseren met er iets onder te zetten he..boeken ,doos...whatever it takes om de toppen op gelijke hoogte te zetten.

 

ciao

 

 

Read and learn

 

succes nog

medi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Medi!

 

Bedankt voor de duidelijke uitleg. Elke dag leer ik hier weer bij ;)

 

Gr.

Yps

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...