Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
bioloog

Super slakken bestrijding

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Omdat er op dit moment regelmatig topics opduiken met betrekking tot slakken overlast,

en er nogal rijkelijk met chemie wordt gewerkt, hierbij een biologische oplossing die

echt super goed werkt en er werkelijk geen één blaadje meer aangevreten wordt.

 

BIER!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Pak een leeg jam potje en vul deze tot de helft met bier. Plaats het potje onder je struik, vlakbij de stam.

en dagje of twee later zie je het resultaat. Killing fields!!!!!!!!!

 

Hoe werkt het:

 

Er is één ding wat slakken boven alles prefereren, en dat is bier. Onder weg naar die mooie struik en hongerig als de pest,

ruikt ie op afstand al iets lekkers. zo lekker zelfs dat ie de plant totaal vergeet en in het potje kruipt. Hij begint daar lekker te tetteren als een kettelapper en wordt zo dronken, dat ie in de pot valt, verdrinkt, en het walhalla gaat betreden. En denk je nu dat dat de anderen afschrikt? NEEEE, hoor die drinken gezellig me.

je doet er verstandig aan om meerdere potjes te plaatsen om je struik. De vangst is dan alleen maar groter en hoe eerder je ze uit je tuin hebt hoe beter. Wel elke keer vervangen als er slakken in drijven. Het gaat na een paar dagen aardig vies worden met dat warme weer.

 

Succes.

greetz sijp

Share this post


Link to post
Share on other sites

wie gaat dit testen ? ;) 2 planten met korrels en 2 met bierrrrrrrr....

Share this post


Link to post
Share on other sites

testen testen :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Werkt prima,

 

bedenk wel dat je alle slakken uit ook de naburige tuinen naar je toe lokt. Bij mij duurde het zeker twee weken voordat de slakken minder werden...

 

Zeker een paar kilo slak gevangen zo. Grapefruit schil, natte gekookte rijst, werkt allemaal, het gistingsproces ruikt lekker voor ze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

graaf het potje in tot een paar cm van de rand

zo valt het nooit om en kunnen ze er beter bij zodat het effect groter word....

 

Mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bioloog,

 

Ik heb alleen nog maar MALT bier.... ;)

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee das een goeie zal ik zeker ook gaan proberen , ik doe het zelf , met koffie dik , alleen je moet zoveel koffie drinken om een berg koffie dik te krijgen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zonde van het bier , vind je niet ;)

 

het recept is al zo oud , meestal gebruik ik bier wat over datum is en de slakken kun je de volgende dag gewoon op eten

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

:rolleyes: :rolleyes: ;) Lol testen......opeten.......of goed lezen?

 

Greetz Kitefreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

sorry. mensen voor de late reactie maar ben ben nogal bussy op dit moment.

 

@ buble

 

Je bent geen echte bier drinker hoor ik al. Als je het bier al over datum laat gaan en dat dan 'meestal'

Dat is pas zonde!!!

Sorry. was een inkoppertje.

 

@schenkie

 

als het dan maar wel Buckler is!!!

 

@ pure

 

Goed idee dat ingraven! Zo had ik dat nog niet bekeken.

Maar met legen weer ff minder. natte grond, klei aan de potjes, vette handen, vieze slakken.

Maar toch, goed idee.

Weer wat geleerd!

 

slakken korrels ben ik geen fan van. als het regent komt het dus vanzelf in je toppen terecht, of niet?

Als slakken het afleggen en zelfs kleine honden en ratten ook. Mwaahh.

Bier kan hoe dan ook geen kwaad.

 

Meerdere potjes verspreiden door de buurt zou eigenlijk het beste zijn.

Maar niet haalbaar.

Laatst las ik dat iemand de buitenpotten, op latjes, in een bak plaatste en daar water ingoot dat net onder de rand van het latje bleef. Slim idee! Tot op zekere hoogte.

 

Ben benieuwd hoe jullie biertesten gaan aflopen. Misschien moet je er ook een bakje pinda's bij zetten :rolleyes:

en om een uurtje of vijf in de ochtend Andre Hazes (het laatste rondje) draaien. ;)

 

 

succes allemaal

greetz sijp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is toch een bekende truc met dat bier. Werkt zeker prima.

Persoonlijk vind ik het ook een veel betere oplossing dan al die chemische nest, maar we zijn dat zo

gewoon. Plus het is inderdaad zonde van het bier, maar ik denk dat je daar achteraf weinig over te klagen hebt ;)

Ofdat die korrels in je toppen kruipen als het regent, dat weet ik zo nog niet, maar als dit zo is, lijkt mij dat een

goed genoege reden om dit niet te gebruiken!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...