Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

biggiesmalls

grote bladeren vergelen ! (sativa buitenkweek)

Recommended Posts

update na 10dagen in de volle grond :

 

 

de plant heeft het duidelijk geapprecieerd dat ze nu in de volle grond staat , daar ze volop nieuwe bladeren en internodes aan het produceren is :lol: :lol:

 

maar de vergeling van de grote bladeren blijft wel langzaam door gaan , zo heb ik reeds 4 grote bladeren verloren en zie dat de "bovenliggende" bladeren ook vergelen

 

 

** wat kan ik hier tegen doen?

 

of moet ik nog wat geduld hebben en de plant tot zen recht laten komen, eens zij volledig in de volle grond zal door schieten ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

iemand een idee omtrent het vergelen van de grote bladeren?

(het vergelen verloopt wel minder snel dan toen wanneer ze nog in de pot stond, dus dat is al positief)

 

verder doet ze het goed , ze staat mooi "bushy" en maakt volop nieuwe bladeren aan en ik zie overal witte draadjes

 

imgp0178small.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goede keuze om de plant in de volle grond te zetten, alleen je hebt niet je aarde ververst? Ze hebben nu weer een voedingstekort. Vloeibare voeding heeft naar mijn idee altijd minder effect op de volle grond, je kan de voeding wel wat verhogen, als dat niets uitmaakt had ik wat beendermeel gehaald bij het tuincentrum.

 

Een wijze les voor de volgende keer aarde in je tuin is niet zomaar geschikt om in te kweken. (volgens mij heb jij aan het begin in je pot ook aarde uit de tuin gebruikt of niet?)

 

Succes ermee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

voorlopig ben ik even gestopt met vloeibare voeding te geven en zal eerst kijken hoe ze nu verder groeit in de volle grond

 

de grond waar ze nu in staat bestaat uit : leem klei en nieuwe (ongebruikte) aarde , in de pot was de aarde uitgeput na 2.5maand , dus veronderstel ik dat ze nu nog wel even zonder extra voeding kan?

 

ik had gedacht om wat extra bloei voeding te geven, wanneer ze goed begint te bloeien ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je plant vergeelde omdat je in 15Liter shit grond kweekte...

 

Je plant zal moeten bijkomen nu deze in de volle grond is geplaatst maar zal er wel boven op komen hoor

 

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ fcgroningen oké ! ik zal ze wat tijd gunnen en haar de benen laten strekken in de volle grond

 

ik zie dat de plant nu volop aan het door groeien is en overal nieuwe vertakking aanmaakt :D

 

tevens heb ik ze gemeten en in de laatste week is ze 7cm gegroeid , dat is dus 1cm/dag ;)

 

 

 

**iemand die weet van wanneer tot wanneer de bloeiperiode is van SourJack ? ik zie nu aan elke vertakking witte draadjes komen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niks tot weinig meer aan je plant(en) doen nu,weet dat het moeilijk is.De volle grond zal ze van voeding voorzien.Evt compost of wormenmest rond de stam gooien kan altijd!Knakken,buigen en dergelijke ook nog wel.Ben er ook mee bezig.Zelf heb ik nog geen voeding oid gegeven en de planten staan er toppie bij(zie verslag)

Nature does A lot!!

''Je plant vergeelde omdat je in 15Liter shit grond kweekte...''Daar sluit ik me volledig bij aan.

Bloeiperoide van SourJack

Wel zoeken he en niet zo eigenwijs zijn! :D

 

Greetz kitefreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

@kitefreak zal ik opletten

 

 

***iemand idee of natuurlijke afbloei te doen is met dit klimaat (NL)? daar ik niet echt een gedacht heb hoe te verduisteren met buitenkweek

 

update zoals te zien op de foto fijne plant maar wel bushy :D :

 

imgp0304large.jpg

 

 

***iemand idee of natuurlijke afbloei te doen is met dit klimaat (NL)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

** deze SourJack groeit goed door :) maar vertoont nog geen teken van bloei (enkel pre flowers aan de oksels)

 

*de plant staat nu op: 15u zon / 9u donker (ik kan niet verduisteren ze staat in de tuin)

 

 

 

Nu heb ik te horen gekregen, dat indien ik wat bloei voeding zou geven de plant sneller in de bloei zal schieten ?

 

is dat waar en aan te raden ? of hangt het enkel af van het aantal uur zon/donker ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Biggiesmall,

 

Zelfs een kleine plant(zoals je zelf wilt) zal beter ontwikkelen en minder vatbaar zijn voor infecties als hij een goede gezondheid heeft. De bladeren van je plant zijn echt te geel, ook al ben je zelf tevreden over je plant.

Een gezond groen blad bevat veel meer chlorofyl(heet niet voor niks ook bladgroenkorrel), en kan doordoor veel meer energie uit het zonlicht halen, en dus beter groeien en bloeien.

Blijkbaar vind je plant in de volle grond wel iets van voeding, maar niet genoeg, gezien de gele kleur.

Heb je enig idee wat de pH-waarde van de gebruikte grond is? Als deze teveel afwijkt, kan je het probleem met meer voeding geven niet oplossen.

De gele kleur van je bladeren lijkt een stikstof tekort. Dit zou je door meer (en eerder) Plagron Algagrow te geven moeten kunnen oplossen, TENZIJ je pH-waarde teveel afwijkt.

Bij een goede growshop kan je de pH-waarde en voedingswaarde van je grond laten meten. Ook kan je grond naar Plagron opsturen om te laten analyseren (gratis).

Alleen al het plaatsen van de berichten over je kweek moet toch al behoorlijk wat tijd hebben gekost. Door enkele euro's te investeren in een goede zak grond (Plagron bijv.) had je je een hoop tijd kunnen besparen, en nu een veel mooiere plant gekregen. Kruis voorlopig nog maar even de vingers in de hoop dat je toch verzwakte plant geen spint of andere infectie krijgt, want dan ben je nog verder van huis.

Ik denk dat je pas echt weet wat het probleem is na het doen van een analyse. Meten is immers weten.

Verder ben ik wel met je eens dat een plant van deze grootte in een 15 liter pot kan groeien. Alleen dan wel met een echte kweekaarde en niet zomaar wat drek uit de tuin.

Zo snel mogelijk meten, en dan hierop reageren zou ik zeggen. En ik vermoed dat de voedingswaarde en/of de ph-waarde te laag zijn.

Aangezien ik vermoed dat je planten een stikstof tekort hebben zou ik nog niet beginnen met de algabloom, maar nog algagrow doorgeven.

Kleurt je plant al groener nu hij langer in de volle grond staat?

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

deze is ondertussen een aardige boom geworden (:) ) en ze blijft maar door schieten als een raket ! ze is wat verdonkerd van kleur maar op de foto toont ze lichter van kleur dan in het echt, de grond waar ze nu in staat is zeer goed geen drek dus no wurries :wave:

 

 

weet u een antwoord op mijn vraag omtrent bloeivoeding geven voordat de bloei gestart is, om zo sneller te laten bloeien? of is dat niet aangeraden?

Share this post


Link to post
Share on other sites
deze is ondertussen een aardige boom geworden (:) ) en ze blijft maar door schieten als een raket ! ze is wat verdonkerd van kleur maar op de foto toont ze lichter van kleur dan in het echt, de grond waar ze nu in staat is zeer goed geen drek dus no wurries :wave:

 

 

weet u een antwoord op mijn vraag omtrent bloeivoeding geven voordat de bloei gestart is, om zo sneller te laten bloeien? of is dat niet aangeraden?

 

 

Bloei voeding zorg niet dat je plant eerder in de bloei komt,Gewoon even wachten dat er langsaam kleine topjes aan komen dan wat bloei voeding :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bloei voeding zorg niet dat je plant eerder in de bloei komt,Gewoon even wachten dat er langsaam kleine topjes aan komen dan wat bloei voeding :)

 

 

oké ik dacht hetzelfde , nu toont ze nog geen teken van bloei , rond welke periode zou de natuurlijke bloei moeten van start gaan? vanaf 10u donker of vanaf 12u donker? iemand die het speciefiek weet van SourJack?

 

ik heb al eens het forum afgezocht maar niet gevonden, nu staat ze op 9u donker en 15u licht

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je plantje heef N nodig, P en K pas geven in de bloei :o

Alle planten gaan bloeien op 12/12 behalve autoflowers die doen waar ze zin in hebben.

Ik zou wel even wat kippenmestkorrels strooien voor de N die je plant wil hebben(lekker goedkoop)

En omdat je plant verzwakt is moet je heeeel goed letten op beestjes,doet haar nu zo de das om :D

Geen slakkenkorrels? Neem gemalen schelpen,komt geen slak overheen en voegt ook nog xtra kalk toe :(

Als ik jou was zou ik in de bloei wel letten op rot,want je kweekt een binnensoort buiten :)

 

Veel suc-6,

 

Collie Weed :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Biggiesmal,

 

Hoe weet je dat deze grond wel goed is? Weet je de pH en EC-waarde?

Gelukkig gaat je plant nu beter. Hij moet toch eigenlijk een mooie groene kleur krijgen.

 

Ik denk dat je de eerste bloeiverschijnselen pas zal zien over 2 a 3 weken. Niet eerder algabloom geven, wel ev. nog algagrow, als de bladeren nog geel-groen zijn.

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zal idd dan nog wachten om P en K te geven tot ze bloeit , ik geef nu 1 tot 2x in de week plagron grow

 

@nature sinds ze in de volle grond staat groeit ze sneller en verdonkerd van kleur :) dat zit goed , het vergelen van de hoofdbladeren is nu ook zo goed als gestopt :wave:

 

omtrent beestjes heb ik geen last van ze staat nu tussen de lavendel en ander gelijkaardige wat goed werkt!

 

ik denk dat een natuurlijke afbloei wel mogelijk moet zijn met een belgisch - nederlands klimaat , wat denken jullie?

 

pics volgen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zowieso in de bloei beschermen tegen regen want anders rot ze toch echt weg :wave:

Maak een afdakje ofzo van doorzichtig plastic en hout/pvc met tie-ribs en touw dat helpt iniedergeval iets tegen de regen :D De PH van de grond daar is wel goed dus,maar je had beter eerst kunnen opwaarderen dus een plek zoeken met gezonde brandnetels en daar aarde weghalen en mixen met kalk en je eigen grond en je meststoffen.

dat is goedkoop en moet haast wel werken, houd zowieso dit als leermoment.

Daarmee bedoel ik dat als je volgend jaar onbezorgd wil kweken moet je eerst je tuin opwaarderen om zeker te zijn.Dan kun je ze er zo inknallen als er iets mis is met de PH van je substraat :(

Of je doet ze er gelijk in :) en hij wordt 3M

 

Keep em green!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zowieso in de bloei beschermen tegen regen want anders rot ze toch echt weg :wave:

Maak een afdakje ofzo van doorzichtig plastic en hout/pvc met tie-ribs en touw dat helpt iniedergeval iets tegen de regen :D De PH van de grond daar is wel goed dus,maar je had beter eerst kunnen opwaarderen dus een plek zoeken met gezonde brandnetels en daar aarde weghalen en mixen met kalk en je eigen grond en je meststoffen.

dat is goedkoop en moet haast wel werken, houd zowieso dit als leermoment.

Daarmee bedoel ik dat als je volgend jaar onbezorgd wil kweken moet je eerst je tuin opwaarderen om zeker te zijn.Dan kun je ze er zo inknallen als er iets mis is met de PH van je substraat :(

Of je doet ze er gelijk in :) en hij wordt 3M

 

Keep em green!

 

 

@collie weed dat zal ik idd onthouden voor de volgende keer

 

 

over budrot ben ik aan het nadenken , daar een afdakje maken moeilijk zal zijn (kwestie van de geburen enzo)nu valt ze niet op tss de andere planten, maar wanneer er een dakje boven zal staan is dat een andere zaak ... iemand tips?

 

Nou heb ik hier op het forum gelezen, dat wanneer je regen hebt tijdens de bloei, dat niet altijd meteen leid tot budrot , indien de toppen snel genoeg terug kunnen drogen door de zon en wind , dan kunnen ze de regen wel eens overleven .

 

heb je echter een paar dagen na elkaar slecht weer dan is de kans op rot een pak groter , correct?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey man

 

afdakje moet je niet aan beginnen, 9 vd 10 gevallen zorg je alleen maar voor hogere lv.

 

Hoe ziet je plant er nu uit? Als de geligheid nu niet weg trekt kan je denk ik het beste een zak cocosgrond met voeding halen...

 

je schep rond een cirkel om je plant 40 liter aarde weg en doet de goede cocos aarde in de plaats.

 

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hey man

 

afdakje moet je niet aan beginnen, 9 vd 10 gevallen zorg je alleen maar voor hogere lv.

 

Hoe ziet je plant er nu uit? Als de geligheid nu niet weg trekt kan je denk ik het beste een zak cocosgrond met voeding halen...

 

je schep rond een cirkel om je plant 40 liter aarde weg en doet de goede cocos aarde in de plaats.

 

 

Gr

 

 

thx voor de tip

 

maar de plant voelt zich kip lekker nu :) zal nog eens kijken om pic te nemen

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ FC Groningen: cocos is een voedingsarm substraat,aangezien deze plant last (had) van stikstofgebrek(N).

lijkt mij dat een slechte optie.(de plant is dus al gestressed)

Ook is cannabis een snelgroeiend gewas en binnen een week zitten de wortels al daar waar jij de schep erin ragt :o

Alleen cocos zonder buffer-tabs of vloeibare voeding is geen aanrader :(

Een afdak(geen kas) waar de wind nog onderdoor kan en die doorzichtig is kan natuurlijk geen hogere L.V. hebben dan buiten he? :wave:

Deze man probeert een beetje budget te kweken,da's nou het hele eieren eten :D

sommige dingen in het leven moet je gewoon advies bij hebben,als dit forum en zijn bewoners er niet was voor mij,

was mijn kweek heel anders gelopen misschien :)

 

W.F. Ruled!

 

 

Jah bless,

 

Collie Weed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Collieweed....

 

Je zit nog niet zo lang op dit forum, en weet dus ook niet zo veel.

 

De praxis cocos grond met voeding, is zeer sterk bemest. Daarnaast heb je nog het officiele merk genaamd cocopeat en deze bevat ook zeer veel voeding.

 

Ik zeg niet voor niets cocos grond MET voeding...

 

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites
de grond waar ze nu in staat is zeer goed geen drek dus no wurries :wave:

 

Hoe kan aarde die al 10+ jaar inje tuin ligt zeer goed zijn :)

 

je kan niet zomaar aarde uit de tuin halen, en een optimale/goeie groei verwachten. (tuinaarde is niet gelijk aan potaarde )

laat dit een goede les zijn voor volgend jaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@F.C groningen : Luister man,deze man wil onder weinig tot geen budget kweken. :(

Hoe doe je dat als je cocopeat en/of praxis-aarde haalt?stelen? nee toch? :D

Die praxis-cocos kan dan wel bemest zijn al is je PH daarvan kl@te dan kan je plant helemaal niks meer opnemen. :D

Ik val je niet aan,ik wil gewoon dat dat mooie plantje het haalt :P

en ervaring?,kennis?heb ik dus echt wel maakt geen zak uit hoelang ik lid ben toch?(ik heb de nodige boeken wel gelezen en kweek zelf al 7 jaar)Ik probeer mensen op het probleem-gedeelte te helpen,en ik hoef niet uitgemaakt te worden voor rookie toch? :) ik probeer immers gewoon te helpen en jij ordeelt vanaf jouw kamer en weet dus niks over mij.... :wave:

Mijn papa kweekte al toen ik nog niet eens in de gedachte was om gemaakt te worden :o

Ben nu inmiddels 25 en heb al wel wat leuke planten gehad,maar nog lang niet genoeg..

Ik vindt het jammer dat je zo snel oordeelt over de situatie terwijl de feiten nog onbekend zijn voor je

Share this post


Link to post
Share on other sites

@collie weed ik begrijp wat u bedoeld omtrent voedingstoffen en woonde ik in NL dan had ik mss wel gs aarde gebruikt , had ik ze direct in de volle grond gestopt dan was ze waarschijnlijk nooit of pas veel later geel geworden in die pot was ze "opgesloten" en zo geraakt ALLE aarde veel sneller uitgeput

 

@fcgroningen wat u zegt omtrent een serre of kastje klopt , de lv durft dan zeer snel te steigen , mss met een afdakje minder snel ? ik zal geen van beiden plaatsten anders valt ze teveel op .

 

@lemmiwinks bodemanalyse uitgevoerd zonder mijn weet ? zoniet stop dan met mieren te neuken

 

 

 

belangrijkste is dat ze nu goed groeit en zichtbaar schiet als een raket :wave: ik schat dat ze +- 1.70m hoogte zal halen , verder is ze ook verbreed en zie ik duidelijk het kerstboom effect :)

 

nu maar wachten tot de zon wat mee werkt en ze laat bloeien , pic volgt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...