Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

whazzup

Test: luchtverdeelslangen, de resultaten!

Recommended Posts

mooi opgelost Lost child,

wel mooi dat jij hier zoveel post terwijl je geen testpersoon bent.

dat kan ik er van vele nog niet zeggen, die wel de slang ontvangen hebben.

maarja zo zie je maar weer. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat je testgasten de gaatjes nog aan het tellen zijn :rolleyes: :verrygood

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik had m graag willen testen en n hoop erover willen posten .

maar ik heb passieve inlaat dus nutteloos voor je test.

 

wel n mooie slang

 

en ik blijf erbij verse lucht van onder is t beste :verrygood

 

gr damian

Share this post


Link to post
Share on other sites
mooi opgelost Lost child,

wel mooi dat jij hier zoveel post terwijl je geen testpersoon bent.

dat kan ik er van vele nog niet zeggen, die wel de slang ontvangen hebben.

maarja zo zie je maar weer. :rolleyes:

 

beetje lullig gezegd misschien maar van mij had je AL mijn tegenslagen mogen hebben.

van 07-08 tot 25-08 stroom en gas afgesloten omdat ik 1 maand betalingsachterstand had en dat met 'n kind in huis is geen pretje.

heeft me tenslotte bergen geld gekost om weer snel gas en stroom te krijgen om weer 'normaal' te kunnen leven.

 

mocht het te lang duren voor je wil ik hem desnoods wel terug sturen :verrygood

 

ik heb niet om al die tegenslagen gevraagd ;)

 

grtz angel777

Share this post


Link to post
Share on other sites

@angel

had er eerder al over gelezen, wat een tegenslagen had je in korte tijd, heb je al grijze haren?

 

Hoop voor je dat je nu wel eens ongestoord kan gaan draaien ;) (met de verdeelslang ook erbij).

 

@A&T

Test is geslaagd, kamertemperatuur van ruimte waar tent staat-->27C gedurende de dag, 23 gedurende de nacht met raam open.

Temperatuur id tent met 400W lamp aan max. 29.4 en min 26.8 met een lv tussen de 32-40%

Dus zometeen wanner geen zomer meer perfecte waardes met dimmen vd afzuiger/inblazer indien gewenst.

 

Da's netjes te noemen en mijn doel is hiermee bereikt :rolleyes: :verrygood

 

Setup:

gallery_22678_8365_483457.jpg

 

Knijper oplossing (foto is gekanteld..):

gallery_22678_8365_255461.jpg

 

Planten gaan komende 2wk nog niet id tent aangezien ik net (was al plan) ander voorgroeihok in elkaar heb gezet van 80x80x125, staat op wielen en is fluisterstil dus kan ik mooi verrijden uit de kamer als de schilders bezig gaan met de buitenboel. Scheelt ook weer gesleep en stress voor mij de planten. Vertrouw het toch niet.. verfdampen in de frisse lucht aanvoer.. voorkomen nog altijd beter dan genezen ;)

 

Als schilders geweest zijn en planten id tent staan zal ik nog update doen over hoe ze het nieuwe klimaat bevalt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@angl777,

overmacht, maar dat wist ik nog niet voordat ik deze post deed,

zag het later in een ander topic van je, heb daar toen ook een berichtje gepost

hoop wel dat je mij ook begrijpt, als je wat beschikbaar stelt en al zeker 2 maanden bij de personen aanwezig is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee A&T

 

tuurlijk begrijp ik het van jullie kant ook :rolleyes:

kost tenslotte toch allemaal geld :verrygood

maar ik start zo spoedig mogelijk weer alles op zodra weer ALLES op orde is.

 

grtz angel777

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lostchild,

Netjes :verrygood

ik hoop dat je er veel plezier mee hebt :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

wordt tijd om bochten mee te gaan leveren adje :verrygood - de slangen worden populair in tentjes :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

En bij mij is de slang momenteel buiten gebruik..

 

Door de hitte van de voorbije weken kreeg ik de temperatuur aan mijn planten met geen stokken naar beneden, kwam

daarbij nog het feit dat alle warme lucht van mijn lamp recht naar beneden geblazen werd door de luchtverdeelslang, gevolg bijna 38° onder in het hok :verrygood

 

De slang sloot ook de openingen naast en achter men wing af zodat er bijna geen warmte kon ontsnappen langs mijn koolstoffilter..

 

De enige oplossing was het verwijderen van de slang zodat de lucht enkel via de buis in men hok kwam en de warmte ook beter kon

ontsnappen.. Na deze ingrepen kom ik op een temperatuur van 28° met lamp aan en 26° met lamp uit, prima dus ;)

 

Bij de volgende kweek hang ik de slang opnieuw maar da een stuk lager, ik bekijk dan wel wat de beste plaats is..

 

Eén conclusie kunnen we wel trekken, in een 1m² hok met een adjust a wing en lumatek kan je ze onmogelijk bovenaan hangen zonder je planten een warmteinfarct te bezorgen.. Op een dag met 31° buitentemperatuur kwam ik zelfs even uit op een hoktemperatuur van 43,1° (bodemtemp. 33,8° :rolleyes: )

 

Ik blijf er nog steeds bij dat de slang een prima produkt is, enkel over de ideale hangplaats moet ik nog even nadenken :D

 

wordt vervolgd..

 

grts

Richie ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja rich,

als ie te hoog hangt blaast de warme lucht naar beneden, het mooiste is het als de slang tussen de lamp en het gewas inblaast

en dan is het nog mooier als de slang ook omhoog en omlaag kan als je ook met de lampen omhoog en omlaag gaat.

maar het blijft moeilijk in een tentje of een kleine beperkte ruimte.

succes in je volgende ronde.

 

maar ik heb passieve inlaat dus nutteloos

 

@Damian,

ook op een passieve inlaat kan het gebruikt worden

Share this post


Link to post
Share on other sites

@A&T trading

dat mag jij me dan wel uit leggen hier n foto van hoe t zit

gallery_18687_7000_22340.jpg

het is n loose ruimte van 30 cm diep bij 98 cm breed

ik gebruik n itho huisvent box max 325 m3

maar heb ook last van valse trek in n koof(moet nog verholpen worden.)

 

gr damian

Share this post


Link to post
Share on other sites

@damian,

ik kan hier niet veel wijs uit, maar het is ook niet aan mij omdat te bekijken dat weet je zelf het beste.

wat ik ermee bedoel te zeggen is, dat je de slang ook kunt gebruiken bij een passieve inlaat, als de slang wordt aangesloten op de plek waar de lucht binnen gezogen wordt zal deze automatisch opblazen door de onderdruk in je ruimte.

dus niet alleen toepasbaar bij actieve inblaas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat Damian eigenlijk vraagt of hij zo'n buis in zijn bureau kan inbouwen. :verrygood

Kijk goed naar de tekening lade 1 en lade 2 de potten rechts zijn op ware grote.

Als je dacht dat het een hok was is het inderdaad een vreemde bouwtekening.

Iets kleiner denken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@doc en A&T

het is maar schets van 1/4 van mn kassie.

heb er nog verder overnagedacht en t wordt teveel verbouwen voor me om het

goed te laten werken .

ook zit ik met t probleem dat ik door moet draaien .

ivm medicinaal gebruik.

maar goed doccie 1 voor mn bureau is ook fijn

heb wel n warme reet achter die pc :rolleyes: :verrygood

 

 

gr damian

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met de lucht alles goed, niet echt wat te melden buiten dat het drukke bende gaat worden. Dus maar even een pica van euh, mja alles goed dus ;)

 

gallery_10252_8591_176782.jpg

gallery_10252_8591_12658.jpg

 

Het is een snelle dame, dus nog even geduld en ondertussen grote :verrygood vullen met HPH in afwachting B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

had nooit verwacht dat je nog zown vol hokkie zou krijgen maar het is je weer gelukt top hoor

zie ook dat ze je Mod+ hebben gemaakt dus gefeliciteerd je hebt het verdient !

 

Groet Bl0wer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat lekker daar DLS!

 

Ik ben vandaag ook bij a&t trading geweest

 

Op de heenweg had ik op de club Musketiers erop

Deze keer was het de 97.0 fm waarop ze te horen waren

Geweldige muziek tot de grens van Brabant

 

Eenmaal daar aangekomen gastvrij ontvangen tussen het land van maas en waal

Kon zelfs een visje mee happen tussen de middag :verrygood

 

 

Samen met de heren eens goed naar m'n kweekruimte gekeken

Hele duidelijke uitleg gekregen

Deze mannen weten echt waar ze mee bezig zijn

Eerst heb ik alleen een luchtverdeelslang meegenomen , later ga ik bij hun een complete uitrusting ophalen

Heb door A&T een nieuwe frisse kijk op het kweek gebeuren gekregen (tja na 14 jaar kweken wil je wel een beetje vast roesten in je gewoontes)

Internet/forums dat had ik jaren terug moeten ontdekken

 

Adje en Toine B)

Bedankt voor de gezellige morgen (en een stukje van de middag)

Kom terug om de rest van de uitrusting op te halen

 

@ whazzup

Mag ik in dit topic mijn ervaringen met de luchtverdeelslangen plaatsen?

 

Grtz guesswho?

 

[off topic]

 

Ps I love dutch music

Maar dit vind ik echt super

 

 

Brrrr hier krijg ik kippenvel van...

 

Na 33 jaar niet opgetreden te hebben en voor het eerst weer live on stage

 

 

 

[/off topic]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uiteraard! Voor muziekvoorkeuren hebben we een andere sectie he :verrygood

 

Vrijdag visdag, zoals het goed roomskatholieke brabanders betaamt B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Internet/forums dat had ik jaren terug moeten ontdekken

 

Als het werkt wel ja, zit god........... thuis vanaf donderdag al zonder telefoon en internet, klote ZIGGO :verrygood ;) ;)

maar ff vlug naar de zaak.

 

 

Bedankt voor de gezellige morgen (en een stukje van de middag)

@guesswho,

jij bedankt voor je leuke reactie, we zien mekaar weer. B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook maar ff wat picas van mijn genietende dames dan.

Best wel windje maar ze genieten ervan, die lekkere koele frisse verse lucht die door de slang komt.

 

Wat me wel opvalt is dat het id hoeken meer waait vd tent, dat constateerde ik bij elke fan die ik erin hing, dat id hoeken het wel erg tekeer ging, met verbranding als gevolg toen. Nu dus geen centje pijn, zelfs geen windbrand oid en de temperatuur ed zijn dik in orde, afzuiger draait op 60% en inblazer op 80% op multifancontroller en de fans hebben nog niet op de max gedraaid (wat ze doen als temp hoger dan 26C).

 

Foto's zeggen meer dan woorden:

gallery_22678_8577_93607.jpg

 

gallery_22678_8577_34061.jpg

 

gallery_22678_8577_34061.jpg

 

 

slang hangt nu iets hoger overigens, onderkant slang ter hoogte van bovenkant passieve luchtdoorvoer van de tent.

Als je de hoogte aanhoudt van het ronde inlaatgat onderin wil het nog wel eens een gierend geluidje ontstaan en hiermee voorkom je dit en hangt ook de slang "vrijer" dus minder weerstanden en bijgeluiden in totaal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet wat zo'n luchtslang kost ?

 

gallery_18291_8392_2095301.jpg

 

Een inbouw van de slang zoals op de foto geeft in de bochten veel weerstand. Beter zou zijn 3 stukken pvc-pijp ( van de diameter van de ventilator ) en daarna gaten te boren op de juiste plekken ( einde van de pijp meer gaatjes en richting de ventilator minder gaten)

Het voordeel hiervan is dat de luchtstroom gelijkmatiger is, minder weerstand geeft en 3 stukjes PCV leiding met 2 bochten en 1 eind dop zijn niet duur !

 

Ook zou het mogelijk zijn om wervel norzels in de gaten te plaatsen. Door een venturi werking word de ingeblazen lucht gemengd met de aanwezige lucht in het hok.

Dat houd in dat als er bv 100m³ lucht wordt ingeblazen er 25m3 bijgemengt wordt en er 125m³ de norzel verlaat.

 

Nog wat info over het systeem wat ik bedoel !!

 

venturi systeem (lucht bijmenging)

 

 

rubber norzel voor betere lucht verdeling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Totale setup inclusief bochtjes heeft me net iets meer dan 60 euries gekost.

Als ik PVC ed had genomen dan was ik rond de 30 kwijt geweest inclusief bochtjes (heb nog gekeken naar zelfbouw oplossing toen ik vd bochtjes ging kijken en na bestudering vd slang zelf).

 

In een zelfbouw hok kun je zelf van PVC ook wat maken maar in een tent is dat allemaal extra gewicht aan die stokjes en heel veel gehannes met de ophanging..

Voor die paar tientjes heb ik dan toch liever een kant en klare oplossing voor een tent :)

 

Je kunt wel meer lucht gaan inblazen (ook met venturi systeem) maar dan heb je ook meer storm in je hok, je hebt een soort van break even punt zegmaar dus zomaar stellen dat klopt niet.

 

Mijn inblazer draait inmiddels ook niet meer op 100%, minder storm en vd temperatuur maakt het totaal geen verschil of ik nu op 100% inblaas of op 70% maar vd storm in de tent wel wel :P .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je kunt wel meer lucht gaan inblazen (ook met venturi systeem) maar dan heb je ook meer storm in je hok, je hebt een soort van break even punt zegmaar dus zomaar stellen dat klopt niet.

 

Met een Venturi systeem ga je niet meer inblazen. De lucht wordt beter en sneller gemengt met de lucht in het hok.

 

De lucht die ingeblazen wordt is kouder dan de lucht in het hok. Koude lucht is zwaarder dan warme lucht.

Hierdoor zakt de ingeblazen lucht naar de bodem. Door met een venturi systeem te werken wordt de "koude" aanvoerlucht gemengt met de warme lucht in het hok.

 

Dat is het voordeel van een venturi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...