Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

X.Odus

2x pp en 2x Early skunk 400w

Recommended Posts

Hey allemaal,

 

aangezien ik nog steeds elke kweek met enkele vraagstukken zit dacht ik deze keer toch maar een topic te maken over mijn plantjes. Ik weet nog niet zeker of ik dit kweekverslag ernstig uitgebreid ga maken maar dat zie ik nog wel.

 

Mijn opstelling:

 

-2x Powerplant stekkies + 2 x early ruderalis zaailingen (stonden eerst buiten nu binnen)

-400w son-t plus hps

-500 kuub afzuiger + 600 kuub carb filter, staat aan zolang lamp aanstaat

-Zwenkventilator, idem

-Voltcraft pH-212 pH-meter voor grond

-Hanna ec meter

-Blumat tensiometer

-Voeding: Canna terra groei en bloei voeding, pk13/14, fles mgo en Canna rhiztonic

-Temp in hok nacht en dag voorheen rond 25/26, laatste tijd rond de 28/30 graden :specool

-Lv rond 55

 

 

De planten staan per tweetal in kuipen van 80 liter light janeca mix van atami.

Afzuiging is nog steeds verre van ideaal; de tent staat op de vliering van mijn garage, vanuit hier zuig ik lucht uit de tent naar onder in de garage, aanzuiging gaat passief via gaasopeningen in de tent. In principe komt er zo redelijk genoeg "verse" lucht in het tentje, alleen de temperatuur is een beetje een probleem gedurende deze tijd van het jaar.

 

Op dit moment hebben de stekken 2 weken voorgroei gehad, zaailingen ongeveer een maand en staan nu samen bijna een week op 12/12.

 

Enkele plaatjes:

 

5 dagen groei

 

gallery_9586_8327_917613.jpg

 

7 dagen groei

 

gallery_9586_8327_1671860.jpg

 

gallery_9586_8327_1317805.jpg

 

gallery_9586_8327_484101.jpg

 

gallery_9586_8327_835305.jpg

 

gallery_9586_8327_2031492.jpg

 

gallery_9586_8327_1891933.jpg

 

13 dagen groei

 

gallery_9586_8327_1874705.jpg

 

gallery_9586_8327_1991992.jpg

 

Dag 18, 4 dagen 12/12

 

gallery_9586_8327_831404.jpg

 

gallery_9586_8327_1260144.jpg

 

 

 

Ik maak gebruik van een tensiometer maar aangezien de planten in zulke grote bakken staan en ik het watergeven niet gelijk over de hele bak doe, vanwege de beworteling, weet ik nog niet helemaal hoe ik deze moet interpreteren. Gemmiddeld geef ik nu bijna drie weken lang om de 2 dagen 2 liter water per kuip afgezuurt naar een ph van 6.2, zodra de aarde droog aanvoelt.

 

Ook heb ik om de kans op spint en meeldauw (in toekomst) kleiner te maken enkele keren met exact en masai van bayer de planten besproeit.

 

Twee weken geleden maakte ik gebuik van een diamond 400w kap, echter vanwege het te heet worden, heb ik toen een 150 mm cooltube gekocht. Door de slechte aanzuiging van koude lucht blijft de temp jammer genoeg nog steeds aardig hoog.

 

Schema tot nu toe

 

13 juni heb ik de stekken en zaailingen overgepoot in de kuipen en onder 18/6 hps gezet.

Rond 22 juni heb ik 1.5 ml mgo op 4 liter water meegegeven

26 juni lamp naar 12/12 + 25 ml canna terra op 8 liter water

(Tot nu toe heb ik meerder keren rhiztonic meegeven, vooral eerste 2 weken, in totaal denk ik 8 keer)

 

Ik heb de planten na de eerste week groei allen 1 keer getopt en 1 keer tussendoor de onderste kleine scheuten gedieft. Nu probeer ik een vol veldje te creeren door middel van de scheuten vast te binden en laag te houden met planten-draad.

 

 

Goed, na dit lange verhaal over mijn opstelling etc. heb ik dus een aantal vragen waar ik al een tijdje mee zit.

 

-Aangezien ik light mix gebruik zou ik vanaf de derde week bij moeten voeden, alleen moet ik dit elke waterbeurt doen of slechts enkele keren per week en welke ec waarde moet ik hierbij dan ongeveer aanhouden?

 

-Vergeleken met de inhoud van de kuipen zou ik tot nu toe wel de juiste hoeveelheid water hebben gegevn of juist te weinig (of teveel) en hoe zit dit dan met de voeding?

 

-Daarnaast heb ik gister (1 juli) de ph en ec waarde van mijn grond getest, met de 1/1-grond/demi-water en 1/2 manier,

hieruit kwam een gemiddelde van ongeveer 5.5 ph en 1.5 ec.

Zou dit kloppen, en zo ja zit dit goed op moet dit aangepast worden en hoe?

 

Ik denk dat ik nu wel een goed beeld heb kunnen geven over de hele situatie,

dus als er mensen zijn die tips of advies hebben barst maar los, laat graag horen hoe jullie er over denken.

 

groet xodus

Share this post


Link to post
Share on other sites

he xodus

 

Ik vind het er goed uitzien bij je.

 

Wat je vragen betreft.

De voeding geef ik om de 4 dagen, mijn vorige ronde had ik andere voeding en toen gaf ik een keer in de week.

Ik denk dat het bij jou het beste is een keer in de week voeding te geven en voor de rest afgezuurd water, maar dat begrijp je zelf ook wel :specool . Wat de EC betreft begin ik met een ec van 1.0 en die verhoog ik elke week iets tot ik aan het einde op 2.0 of 2.2 zit.

 

Wat het water geven denk ik dat je te weinig geeft ik heb ze in 30 ltr potten staan en ik begin meestal met 1,5 ltr per dag en als ze lekker beginnen te bloeien dan krijgen ze 4 tot 5ltr per dag. (nu met die hitte zit ik op 7 ltr per pot). Als je zoveel aarde gebruikt dan moet je naar mijn idee ook meer water geven om het bodemleven op gang te krijgen en te houden. Ik heb alleen 3 x 600 w erboven en dat maakt ook wel een verschil denk ik. Ik gebruik altijd als regel dat ik water geef tot het een beetje onder uit de pot komt lopen.

 

De waardes die je hebt gemeten van je ec en ph lijken mij wel goed.

 

Maar ja dit is natuurlijk mijn manier, ik hoop dat je er wat aan hebt en ik ga deze volgen.

 

Hou ze groen

 

Gr Kramer

 

ps als je de volgende ronde gaat draaien dan zou ik ze wel iets vaker toppen als je lekkere brede struikjes wil hebben, lijkt me nu niet echt meer een optie, omdat je toch al weer een tijdje in de bloei zit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey kramer, ziet er mooi groen uit in je hokkie!

let er wel op dat je je temperatuur meet in de schaduw want anders krijg je een onnauwkeurig beeld van je temp.

verder geen op of aanmerkingen!

Deze ga ik volgen :specool

Grtz Stoner

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey iedereen

Hier weer eventjes een update.

 

Dag 7 12/12

Deze dag heb ik 4 liter water per kuip gegeven met voeding erbij tot een ec van 1.4.

 

gallery_9586_8327_2180892.jpg

 

gallery_9586_8327_2064634.jpg

 

gallery_9586_8327_1964696.jpg

 

Dag 9 12/12

 

Laatst zag ik al wat verkleuringen opkomen bij enkele blaadjes van de powerplant stekken, maar nu het zich langzamerhand uitbreidt maak ik me toch wel zorgen, wat zou dit kunnen zijn (zie plaatjes).

Een bepaald tekort of kan dit door de warmte komen?

 

Ik hoop dat het duidelijk te zien is op de fotos. Er onstaan kleine beige/bruine plekjes rond de randen van de bladeren, voornamelijk op de wat donkergroenere grotere bladeren.

 

gallery_9586_8327_1744707.jpg

 

gallery_9586_8327_306882.jpg

 

gallery_9586_8327_333283.jpg

 

gallery_9586_8327_385426.jpg

 

gallery_9586_8327_368298.jpg

 

gallery_9586_8327_1462399.jpg

 

 

 

groet xodus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk dat je eerder iets te hoog zit met je voeding X.Odus..zie namelijk ook wat verbrande bladpunten..verder ziet het er netjes uit.. ;)

 

Gr,

NN

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, dat zou ik ook denken, maar zoals je kan lezen heb ik tot nu toe niet heel veel voeding gegeven, of wel?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...