Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Mammoet

Mammoets 41 + 140 plantige guerilla

Recommended Posts

Ik spuit ook tegen rot en heb amper rot,her en der een klein puntje maar nog geen handvol op een grote plant van 150/200 gram droog.

 

Mijn vriendjes die ook planten hebben spuiten niet en die hebben dezelfde planten als ik,en die zijn al vollop dikke toppe te vroeg aan het oogsten omdat het rot der massaal inzit,dus spuiten werkt zeker...

Anders werd het ook niet in de agraische wereld gebruikt.

 

We hebben vanaf de vorige week gewoon ronduit kut weer gehad hier in Limburg:zaterdag wind wat niet normaal is,zondag maandag het leek wel de trope hiero,luchtvochtigheid 100% soms regen enz,en vannacht rond de 50mm regen,das allemaal niet bevordelijk,en nog is der niks aan de hand bij mij,of zo weinig dat het de praat niet waard is.

 

Dus spuiten werkt echt.

 

Wat voor middel gebruik je Bernie. :verrygood .geef ons aub de naam...denk dat de meeste mensen het willen weten..ben zelf deze week begonnen met enzicur.

 

grtz greenrecon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee Bernie,

 

goed om weer eens een wat positiever verhaal te horen haha. Ik moet zeggen dat ik door jou een goed middeltje heb weten te bemachtigen: Rovral. Ik heb de fabrikant nog gesproken en die zij dat het ongeveer 2 weken werkzaam is tegen Botrytis en dat het daarna vanzelf afbreekt. Dit moet eigelijk ook wel aangezien ze het op bijna alle eetbare groenten gebruiken. Heb gewoon de dosis aangehouden die ze ook op tuinkers gebruiken.

 

Heb vanmiddag voor het eerst gespoten op de kleine plek. Ik heb tot nu toe in totaal slechts 6 hele kleine plekjes budrot ontdekt, dus ook niet noemenswaardig en nu die Rovral zijn werk zal gaan doen (wat ook preventief werkt) heb ik er het volste vertrouwen in :verrygood .

 

Het zonnetje laat zich vandaag en morgen ook weer bijna heel de dag zien! :rolleyes:

 

Trouwens hier een stukje over lichtsterkte:

 

De lux (symbool lx) is een eenheid van verlichtingssterkte.

Voorbeelden van situaties waarin het verschil goed te zien is:

 

* Zonlicht: 100.000 - 130.000 lux (100 - 130 klx)

* Daglicht, indirect zonlicht: 10.000 - 20.000 lux 10 - 20 klx)

* Bewolkte dag: 1000 lux (1 klx)

* Kantoor: 400 lux

* Erg donkere dag: 100 lux

* Schemering: 10 lux

* Donkere schemering: 1 lux

* Volle maan: 0,1 lux

* Kwartier maan: 0,01 lux (10 mlx)

* Nieuwe maan zonder wolken: 0,001 lux (1 mlx)

* Bewolkte nacht zonder maan: 0,0001 lux (0,1 mlx)

 

Dit is naar mijn mening een goede maatstaaf om in te schatten hoe veel de toppen nog zullen groeien met bepaalde weersomstandigheden. Dus maar hopen op veel dagen met wat zon (zoals vandaag en morgen).

 

Maar www.weeronline.nl is een goede website waar je je woonplaats (althans die van je planten) kunt intypen en dan kun je 14 dagen vooruit kijken. Uiteraard niet zo heel nauwkeurig maar tot nu toe veelbelovend. In ieder geval beter dan dat ze alleen maar regen, regen,en nog eens regen aangeven.

 

Laters!

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog even een positiefverhaaltje:

kzit in een regengevoelige branche en er valt maar 1/3 van de regen die voorspeld wordt...is mijn ervaring

En rtl4 geeft minder regen op als ned1...

maar vooral een fris windje en een liefst direct ochtend zonnetje op de topjes lijkt me nog het beste..verdampen maar dat vocht !

volgens mij kan je het goed in de gaten houden door buiten ( beschut ) een rv meter te hangen..dan weet je wat er ong gebeurt en die info zie je niet op tv.

gr Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten Eerste Ik zoek geen RUZIE!!!

:rolleyes:

Rovral zal best werken maar als je het gebruikt werkt het nog 2weken toch?

Dat betekend dat je ze ook 2weken moet laten staan!

En ehhh groente en fruit is toch echt wel eerst wassen voor consumptie ,dus is het ook getest op het roken/verbranden er van? :lol:

Ik laat het staan totdat rot de overhand krijgt 5tot10%

 

Als je kalk gebruikt,gebruik mearl kalk dat is voor 99%oplosbaar in water :lol:

 

En die tip van het water opvang zeiltje is zeer goed :verrygood ,maar in nederland kan je het beter boven je planten hangen :lol:

 

En ja de lux de lichtsterkte van de zon.

De zon gaat na de langste dag elke dag een stukje verder van de aarde af.

Dus die lux die is nu toch echt wel stukken zwakker dan in julli aug en dat zorgt ook voor meer blad!

 

Laten we het droog houden

 

Peace

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Piet Hein,

 

nee dat snap ik wel :rolleyes: Maar we mogen idd wel kritisch zijn op elkaar..... Ik laat de planten sowieso nog zolang staan ja. Op de kleine plek zien ze er super goed uit en heb ik al Rovral gespoten. Dus dan kan er als het goed is ook geen rot ontstaan. Bernie zei het ook al en die spreekt uit ervaring.

 

Maarrr vandaag ben ik ook naar de grote plek geweest en heb daar best veel butrot gevonden. Ik ga die zo snel mogelijk bespuiten met Rovral zodat het zich niet verder kan uitbreiden en de butrot kapot gaat. Daarna verwijder ik het allemaal. Wel een hels karwij met 140 planten :verrygood En het laatste beetje wat ik over het hoofd zie verwijder ik wel tijdens het knippen.

 

Was wel even een tegenvaller want als ik die Rovral eerder in huis had gehad dan had ik het kunnen voorkomen. Maar ja, tegenslagen horen er ook bij.

 

Ik hou jullie op de hoogte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog een kleine tip,spuit als de plant droog is bv in het zonlicht rond de middag klok of tussen 12:00 en 15:00 de plant moet het middel opnemen en op de plant aandrogen,als je tegen de avond spuit,neemt de plant nikks op en droogt het niet op en mengt zich met de dauw,dus heb je veel midner effect.

 

Watr betreft rot,regen is niet zo heel erg maar de luchtvochtigheid die is het ergste,als je een luchtvochtigheid hebt van bijna niks 30/50% heb je heel weinig kans op rot zit je continu boven de 80% zoals met deze dagen,en lage temperaturen dan is er niet veel houden aan,als je niks doet,het is een schimmel die toeslaat op zwakke plandelen met name de bloemen.

 

Ik zit nu vollop te knippen omdat omdat de planten weg moeten ivm de jacht die 15 october open gaat en nog een rede die ik ff voor me hou,maar ik heb nog practisch geen rot en heb alles gehad wat ik niet moest hebben lv van bijna 100% en regen en amper zon de laaste dagen en mijn planten mogen er gerust af,dus ik ben erg positief,vooral omdat ik die planten als stek aan mijn maten heb gegeven en die hebben de planten al om moeten doen ivm rot,dus spuiten helpt echt.

 

Alleen hou in de gaten dat je het weer niet kunt sturen en dan bedoel ik als je echt lang alles tegen hebt je ook wel rot krijgt en de - temperaturen heb je ook niet in de hand al kan wiet tegen -5 aan de grond ik spreek uit ervaring,tegen de tijd dat de plant rijp is is de sapstroom in de plant ook stukke minder als vollop groeiende stek en begint de plant te verhouten,ik heb zelf nooit meer vorst als -5 aan de grond aan mijn planten gehad,maar je zou bv nu al de hoofdtoppen eruit kunnen halen en zeker stekken,he kleine spul dikt dan nog flink,want als der jager bij uit komen en der zit een BOA bij (bijzonder opsporings ambtenaar) dan heb je grote kans dat het aan de police word doorgegeven en dan is het feest afgelopen en heb je niks.90% van de gewone jagers geeft niet veel om wiet en lacht er wat mee,alleen die BOA,s zijn wat lastiger.

Share this post


Link to post
Share on other sites
http://boswachter.mysites.nl/mypages/boswachter/306995.html

 

even een linkje over boswachters,jachtopzichters,jagers, BOA ETC..hoort wel thuis in de Guerilla sectie denk ik...

Voor mij stond er veel in wat ik niet wist..

gr Carpie

hoi carpe diem,

 

Mooie info :rolleyes: ....vooral hun werktijd schema van 9t/m5 uur...en de pauzes staan er ook mooi in vermeld hahahahaha :verrygood..

 

greetz GR

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nog een kleine tip,spuit als de plant droog is bv in het zonlicht rond de middag klok of tussen 12:00 en 15:00 de plant moet het middel opnemen en op de plant aandrogen,als je tegen de avond spuit,neemt de plant nikks op en droogt het niet op en mengt zich met de dauw,dus heb je veel midner effect.

 

Watr betreft rot,regen is niet zo heel erg maar de luchtvochtigheid die is het ergste,als je een luchtvochtigheid hebt van bijna niks 30/50% heb je heel weinig kans op rot zit je continu boven de 80% zoals met deze dagen,en lage temperaturen dan is er niet veel houden aan,als je niks doet,het is een schimmel die toeslaat op zwakke plandelen met name de bloemen.

 

Ik zit nu vollop te knippen omdat omdat de planten weg moeten ivm de jacht die 15 october open gaat en nog een rede die ik ff voor me hou,maar ik heb nog practisch geen rot en heb alles gehad wat ik niet moest hebben lv van bijna 100% en regen en amper zon de laaste dagen en mijn planten mogen er gerust af,dus ik ben erg positief,vooral omdat ik die planten als stek aan mijn maten heb gegeven en die hebben de planten al om moeten doen ivm rot,dus spuiten helpt echt.

 

Alleen hou in de gaten dat je het weer niet kunt sturen en dan bedoel ik als je echt lang alles tegen hebt je ook wel rot krijgt en de - temperaturen heb je ook niet in de hand al kan wiet tegen -5 aan de grond ik spreek uit ervaring,tegen de tijd dat de plant rijp is is de sapstroom in de plant ook stukke minder als vollop groeiende stek en begint de plant te verhouten,ik heb zelf nooit meer vorst als -5 aan de grond aan mijn planten gehad,maar je zou bv nu al de hoofdtoppen eruit kunnen halen en zeker stekken,he kleine spul dikt dan nog flink,want als der jager bij uit komen en der zit een BOA bij (bijzonder opsporings ambtenaar) dan heb je grote kans dat het aan de police word doorgegeven en dan is het feest afgelopen en heb je niks.90% van de gewone jagers geeft niet veel om wiet en lacht er wat mee,alleen die BOA,s zijn wat lastiger.

 

 

Mooi schat aan info en tips Bernie...ben zeeer blij dat je het met ons deelt..dit is precies wat ik zocht..cijfers&percentages....de handleiding van wanneer spuiten enzo....zie dat je er al veel ervaring mee hebt...

jammer dat je zo vroeg moet knippen vanwege omstandigheden....

 

wens je veel rook&jacht plezier.

 

Groetjes GR

Share this post


Link to post
Share on other sites
Watr betreft rot,regen is niet zo heel erg maar de luchtvochtigheid die is het ergste,als je een luchtvochtigheid hebt van bijna niks 30/50% heb je heel weinig kans op rot zit je continu boven de 80% zoals met deze dagen,en lage temperaturen dan is er niet veel houden aan,als je niks doet,het is een schimmel die toeslaat op zwakke plandelen met name de bloemen.

 

lv van bijna 100% en regen en amper zon de laaste dagen en mijn planten mogen er gerust af,dus ik ben erg positief,vooral omdat ik die planten als stek aan mijn maten heb gegeven en die hebben de planten al om moeten doen ivm rot,dus spuiten helpt echt.

 

Dat geld voor jou in dit geval met die genetica waar jij nu mee werkt!

Ik heb WWtjes nu buiten staan zonder rot,nog niet eens 0,01%

En ehh ze zijn toch aardig aan de vette kant.

Hier mogen ze nog wel een weekje en dat gaan ze krijgen ook.

 

En de planten van je vrienden staan niet op de zelfde grond dus kan je het niet goed vergelijken

Misschien is jou grond wel veel beter.

 

Ik hou gewoon niet van spuiten....althans niet over mn planten :lol:

 

suc6 to all

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik hou gewoon niet van spuiten....althans niet over mn planten :wacko:

 

PH

 

 

Jo

 

Ik ook niet!!

niet op mijn weed! En wat leuk voor de roker die er zeker van op de hoogte is...

goede genetica is belangrijk, en elke situatie is anders...

 

Ik vind dat hier nogal vluchtig gerommeld wordt met spuitproducten :lol:

 

 

 

mazzel

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik ook niet!!

niet op mijn weed! En wat leuk voor de roker die er zeker van op de hoogte is...

goede genetica is belangrijk, en elke situatie is anders...

 

Ik vind dat hier nogal vluchtig gerommeld wordt met spuitproducten wacko.gif

 

Vluchtig? Haha lees eerst even het topic goed door en oordeel dan nog eens. Jij zou zeker alles laten wegrotten? :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik vind dat hier nogal vluchtig gerommeld wordt met spuitproducten :lol:

mazzel

 

Ik denk dat tuinpinkel het over het "geheel" bedoeld met hier spuiten.

 

Maar het gaat natuurlijk wel om de volksgezondheid :wacko:

 

Er is natuurlijk totaal geen onderzoek gedaan naar het verbranden van het residu in de wiet

Dus als je spuit laat het in iedergeval meer als 14dagen staan.....of je rookt het zelf niet :wacko:

 

Tis wel weer droog de komende dagen :wtf2:

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd, 14 dagen voor het knippen niet meer spuiten aub!

Het kan eigenlijk niet gezond zijn om dat te roken als je logisch denkt.

Je rookt mss zelf niet, maar denk aub aan de mensen die ervan roken!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Tuinkabouter en Flipke

 

Volgens mij spuiten de meeste mensen liever geen bestrijdingsmiddelen maar met laatbloeiers die rotgevoelig zijn is het onvermijdelijk. En niet later dan 2 weken voor de oogst nog spuiten maar dat komt goed uit want die Rovral heeft een nawerking van 2 weken.

 

Als jullie zo,n veld als mammoet hadden zouden jullie waarschijnlijk ook spuiten anders rot het zeker weg, dus je hebt in principe geen keus! Dus beetje hypocriete opmerkingen alsof Mammoet voor de lol tegen rot spuit! Volgend jaar pak ik ook de Deense soorten dat je zowiezo voor het slechte weer alles in de droognetten hebt hangen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
@Tuinkabouter en Flipke

Als jullie zo,n veld als mammoet hadden zouden jullie waarschijnlijk ook spuiten anders rot het zeker weg, dus je hebt in principe geen keus! .

 

Sorry hoor.......maar spuiten komt niet een in me op!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok mensen, ff voor de duidelijkheid:

 

Goed Lezen!

 

In mijn topic, als je in ieder geval de moeite neemt om hem goed door te lezen, zie je dat ik voor de eerste keer een veldje heb aangelegd. Alles is in princiepe goed verlopen, op één punt na waar ik zelf geen invloed op had bij de aankoop van de stekken: de soortkeuze. Ik was gebonden aan éen bepaalde soort, Bubblegum. Deze plant bloeit, en daar kwam ik veel later achter, pas eind oktober af aangezien ze (bij mij in ieder geval) in begin september in de bloei gaan en 8 weken bloeitijd hebben. Dus al mijn vrije tijd er in gestoken. En dan kom je erachter dat je te maken krijgt met rot. Dan denk ik idd, wat kan ik er tegen doen? Via het lezen van andere topics en wat berichten heen en weer met andere forumgebruikers die of in de zelfde situatie zitten of het al een keer mee hebben gemaakt, kom je tot een bepaald product om dit te voorkomen/op te lossen. Mijn keuze is om te spuiten met Rovral. Dit wordt op alle soorten groenten en fruit gebruikt in de tuinbouw. Er is idd voor zover ik weet geen onderzoek gedaan naar de schadelijkheid van het roken van een eventueel residu. Nou ben ik wel iemand die zich goed informeert voordat ik iets doe of gebruik. Ik heb naar de fabrikant gebeld en die vertelde me dat ik 1,5 week voor de oogst niet meer mag spuiten en het na 1,5 week tot 2 weken biologisch wordt afgebroken. Ik neem het nog iets ruimer en spuit maar één keer en dat 2,5 weken tot drie weken voor de oogst. Dus lijkt me meer dan voldoende.

 

Kijk, de ene die spuit niet. Prima, moet diegene zelf weten. Ik doe het wel en dat is mijn keuze. Maar laten we hier niet de discussie gaan voeren of IK dit wel of niet moet doen. Daar open ik geen topic voor. Dit is een verslag van hoe ik het aanpak en daar moet je het mee doen.

 

Zo, en nu maar hopen dat er nog wat te redden valt.

 

Later

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mammoet.

 

Dit zijn precies mijn woorden en heb er niks aan toe te voegen.....

 

Trouwens effe terug naar de je verslag en updates

 

Ben nieuwsgierig naar de gezondheid van je planten...

 

Hoe is de bloei van je plant?

 

Heb je nog voeding of zo toegevoegd?

 

hoeveel weken heb je te gaan?

 

Hoeveel last heb je nog van rot?..(meeldauw?).... graag in cijfers zoals bijvoorbeeld van aantal plukjes.bladjes ..want hou het voor mezelf om de week in de gaten...aan het eind van deze week ga ik het totaal tellen en dan weet ik of enzicur werkt of niet...ben voor info uitwisseling :wacko:..

 

Goed nieuws is dat de zon zich momenteel goed laat schijnen :wacko:.

 

Ik vraag je aub indien mogelijk aan het eind van de week wat meer info te geven over dat..

 

 

Wens je succes...doe wat jij denkt wat het beste is.

 

 

 

Groeten Greenrecon :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi Mannen !

tot op heden zijn jullie gebeden behoorlijk gehoord dacht ik zo...tis weer zonnig en een windje :wacko:

blijven bidden zou ik zeggen :lol:

succes en doe lekker je ding

gr carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@GreenRecon

He man,

 

ik ben vandaag naar de kleine spot geweest. Ze zien er allemaal nog supergezond uit. Op de 41 planten heb ik in totaal +- 10 stukjes rot gebvonden. Ik weet zeker dat het erger was geweest als ik niet met Rovral zou hebben gespoten. Een paar van die plekjes rot waren al in een ver stadium en er was voor de rest niks omheen aangetast wat wel zo was op de grote plek waar ik veel meer rot heb gevonden. Ik denk dat de topjes waar ik nu rot in ben tegengekomen gewoon gemist zijn tijdens het spuiten.

 

Maar wat me wel tegenviel is dat de toppen nog niet mooi dicht zijn gegroeid. Ik heb als test één gemiddeld dikke hoofdtop en een gemiddelde zijtak mee naar huis genomen en die geknipt met de tumbletrimmer. Het zijn meer kleine topjes en er zit veel blad in. Wel veel THC. Ze moeten nu nog 2 weekjes en als ik naar weeronline kijk dan ziet het er qua zonuren niet zo best uit. Dus ik denk niet dat ze nog flink gaan dichtgroeien met dat weerbeeld. Misschien dat dit proces wel harder gaat in de laatste weekjes maar dat betwijfel ik. Ik ben ook de laatste weken niet in de mogelijkheid geweest om ze voeding te geven. Had uiteraard wel een verschil gemaakt.

 

Trouwens, als je echt veel kleine toppen hebt is die TumbleTrimmer echt IDEAAL. Beter kun je niet knippen en zeker niet sneller. Gaat echt als een trein. Per keer kun je zo'n 80 tot 100 gram nat in dat ding doen en zo ongeveer 30 keer draaien en voilá. Perfect geknipte top(jes)pen.

 

Van meeldauw heb ik overigens helemaal geen last meer gehad. Zal waarschijnlijk ook wel enigszins worden voorkomen door een bijwerking van Rovral.

 

Hoop dat de toppen bij jou een stukje dikker zijn. Succes

 

@carpe_diem

Ja daar heb je zeker gelijk in. Het weer is de afgelopen week zeker niet verkeerd geweest met al die zon. Maar of het nou op het gebied van topvorming van invloed is geweest als ik het vergelijk met vorige keer dat ik er ben geweest, dat merk ik niet echt. En als ze met zon niet eens dikker worden dan zal dat bij bewolking/regenachtige dag helemaal niets voorstellen. Maar wie weet :lol:.

blijven bidden zou ik zeggen
Jij ook zou ik zeggen :wacko: en bedankt!

 

@Driesken

Ik hoop het voor je Driesken, want je bent ook al flink geript las ik in je topic. Het beste ermee!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maar wat me wel tegenviel is dat de toppen nog niet mooi dicht zijn gegroeid.

 

hoi mammoet,

 

Ik heb hetzelfde als jij...de toppen zijn nog niet mooi dicht gegroeid..wel veel thc....gespot op de topjes we moet effe minstens 2 a 3 dagen wachten om te kijken of de zon van de afgelopen dagen effect heeft gehad op de topvorming..want het proces duurt effe van zon/energie/sap omzetting naar toppen....dit heet fotosynthese proces...(info internet gelezen over lichtomzetting van planten :huh: )..dit gebeurt niet in een dag snap je... :lol: ....voor de rest is het de dagen aftellen.. :wtf2: ...zoals met sinterklaas...kijken wat voor cadeautje je krijgt hahaha ...hopen dat we braaf zijn geweest..het afgelopen jaar... :wacko: :) B)

 

PS: maak me nu een beetje druk om de koud en lage temperaturen want hoe kouder/lage temperatuur hoe trager de sapstroming in de plant....

 

 

Heb een linkje van de zoveel linkjes maar dit is een beetje een samenvatting zodat je een beetje een beeld hebt van wat er gebeurt enzo in en om een plant:

dit zijn de kernwoorden :)

Samenvatting Biologie thema 1 stofwisseling

Fotosynthese

Stofwisseling

plantenfysiologie

 

 

En voor jouw mammoet en voor de andere greenbrothers op dit WF heb ik een hele mooie informatie/literatuur site waar je veel boeken hebt over onze hobby die ik met jullie wil delen...misschien ben je er al bekend mee...maar voor degene die het interessant vinden...het is wel jammer genoeg in het engels.

 

 

Marijuna Outdoors:Guerilla Growing

 

Marijuana Horticulture:Indoor/Outdoor Medical Growers's Bible :| mooie bible met leuke plaatjes...veel info over outdoor... :wacko:

 

 

groeten

GR

Share this post


Link to post
Share on other sites

@GreenRecon

 

Klinkt idd logisch dat het een paar dagen duurt voordat die enegie wordt omgezet. Maar ook dat het sap in de plant langzamer stroomt naar mate de temperatuur lager wordt. Is dus zeker geen ideale temperatuur zo 's nahts/ 's ochtends/ 's avonds. Ach ja we zien het wel.

 

Maar handige en interassante links trouwens.

 

Zal er eens wat over gaan lezen.

 

Ltr!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik lees dat je ook rovral gebruikt, prima spul. Biologisch, niet schadelijk voor mens en dier. En bovenal, het werkt. Ik snap dat er mensen zijn die het puur natuurlijk willen doen maar dat is heel moeilijk en niet in de hand te houden. Dit is het eerste jaar dat ik tegen de rot spuit en volgend jaar sta ik weer klaar. No way dat ik me planten weer weg laat rotten:

 

gallery_6751_1155_68354.jpg

 

witte wiet?

 

gallery_6751_1155_52133.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Slappezever,

 

ik ben het volledig met je eens. Als je moet kiezen of je het weg laat rotten of het simpel kunt voorkomen door een 100% biologisch middel te spuiten dan lijkt de keus, voor mij dan, niet echt lastig. Maar volgend als ik het volgend jaar weer ga doen dan zorg ik zeker wel dat ik geen laatbloeiers meer plant. Dat is uiteindelijk het probleem en simpel te voorkomen. Mocht er dan met vroegbloeiers nog een beetje rot optreden, dan is de keus snel gemaakt.

 

Maar die plant van jou ziet er inderdaad zwaar gehavend uit. Heb je er uiteindelijk rovral op gespoten en is het toen gestopt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...