Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
richje30

voorverduisteren bij mata-hari rn shackd

Recommended Posts

Hallo over drie weken wil ik 15 planten voor gaar verduistereb net een vierkant met zwart/wit folie.

Enig idee hoe groot een mata=hari van 60 a 70 cm min wordt aan het eind van de bloei.Dit ivm met de grootte van het hokje.

bvd rich

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mata Hari groeit snel tot vrij grote en brede struiken waardoor ondersteuning met bamboestokken gewenst zal zijn. las ik op CBS

 

maar, als je net als ik al verduistert dan worden ze niet meer zo heel erg groot. ik schat dat de plant max 1.40 m tot 1.60m zal worden.

 

het is uit voorzorg wel nodig de toppen goed te controleren in de laatste weken voor de oogst, want haar dikke toppen kunnen weleens iets schimmelen. daar zul je hopelijk niet zoveel last van hebben want je zit niet zo laat in het jaar met risico op lagere temp en beduidend minder zonkracht.

 

is het belangrijk haar niet te overladen met stikstof, voor haar geldt; liever iets te weinig dan iets teveel! Teveel stikstof zal haar toppen verder doen 'opblazen' met alle negatieve gevolgen van dien. Buitentelers die dit even in de gaten houden zullen positief verrast worden! hier heb je ook wel wat aan.

 

lang geleden heb ik die eens gehad, maar wist toen niet wat voor soortje het was, achteraf gelul dus en ik weet niet meer hoe die beviel maar een vriend van me heeft het nog lang over die mooi verkleurende planten gehad, knalrood, paars, blauw-achtig, oranje, geel. dan kreeg je echt zin om een regenboog op te steken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...