Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
suffie63

"Coffeeshop alleen voor lokale gebruikers"

Recommended Posts

cannabistro_gr.jpg

 

 

Coffeeshops zouden hun softdrugs uitsluitend moeten verkopen aan plaatselijke gebruikers. Nederland moet af van grote coffeeshops die van heinde en verre softdrugsgebruikers trekken. Door de omvang van het gedoogbeleid aan banden te leggen, kan het ook in de toekomst blijven bestaan.

 

Dat is een belangrijke boodschap van een commissie die het kabinet adviseert over de toekomst van het Nederlandse drugsbeleid. Betrouwbare bronnen hebben dat woensdag gezegd naar aanleiding van berichtgeving van de NOS. De drugscommissie, onder leiding van voorzitter Wim van de Donk (CDA) van de Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid (WRR), presenteert donderdag haar bevindingen.

 

J. Grotenhuis | 01-07-09 | 19:19 | 42 reacties

Share this post


Link to post
Share on other sites

magentaplacenta | 01-07-09 | 20:39 .

 

Ik wil alleen maar duiden dat cannabis geen import product betreft.

Hasj komt immers uit Marokko en dat soort vooroordelen.

De Nederlandse geschiedenis drijft op hennep (en alcohol ?).

 

suffie63 | 01-07-09 | 20:46

 

 

Ik kan hulp gebruiken, folks !!!

 

:specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

uiteraard ben ik hier tegen, maar ja komt omdat ik Belg ben en dus slachtoffer kan worden van zo een maatregel.

cannabis voor eigen volk eerst is wat Nederland doet met deze maatregel. Met deze maatregel word ook Amsterdam het slachtoffer en dat is nu niet bepaald een grensgemeente hé. De toeristen zorgen voor geld en dat is een attractie.

vergeet de kaas of de molens, het is de wiet en de shit waar het om draait :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

vergeet de wallen niet...of kom je daar nooit? :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus als ik een weekje ga logeren in een andere stad kan ik niet eens meer naar een shop om te kopen, is discriminatie. dan ben je weer verplicht het mee te nemen, maar dat mag weer niet omdat het dan weer teveel zou zijn.

 

ze hebben het wel over de shops, crimineel dit, crimineel dat, en de mensen die daar nooit komen? die braaf alles al doen wat het land iedere keer weer meer vraagt, geen stroom stelen, geen overlast veroorzaken en zich zelfs voor de buurt inzetten en gewoon 3 of 4 planten in de tuin hebben. gedoog zoals gedogen hoort maar laat het geen gewisse dood sterven nadat het 30 jaar wel mocht. d an lijkt mij dat de overheid dat dan ook mag oplossen als ik me kom melden, dan wil ik graag mijn dagelijkse portie staatswiet komen halen want je kan me zo niet laten zitten, en met mijn misschien wel veel meer als 1 miljoen!

 

laat de zelfverzorgenden dan ook echt met rust, en als die er staan dan mogen die ook blijven staan voortaan! dat dient ook echt afgedwongen te worden. dat zijn heel veel gebruikers/genieters die eigenlijk nog niet eens in de tellingen voorkomen. zolang het er niet meer zijn als voorgeschreven is er niets meer aan de hand, fijne dag en tot ziens, volgende keer koffie?

 

daar moet je naar toe, dat mensen niet meer bang hoeven te zijn voor een blauwe pet die over de schutting piept, flauwekul. dan krijgt de agent pas weer contact. jammer genoeg al dat het in je eigen tuintje nog 'stiekum' moet doen ook, hopen dat je niet ontdekt word. en de massa maar gek maken via de media. het laatste wat ik ben is crimineel maar zo word je wel afgespiegelt, ik weet niet eens meer hoe lang het geleden is sinds mijn laatste bon, en dat was een flauwe van 5 km te hard op de motor.

 

legaliseren heeft het effect dat iedereen een paar planten mag hebben om er even mee vooruit te kunnen de prijs enorm zal gaan zakken. niemand die meer de moeite zal doen om met 'gratis' stroom lief te zijn tegen plantjes en daar mee te gaan leuren. dat houd dan op. ga weg met je wiet, ik heb zelf mijn biologisch-dynamisch rokertje net als Dries van Agt bedoelde. 10 vierkante meter was toegestaan in het begin en door die vervelende invloed van kerksgezinden is dat al maar afgebroken en gepolariseerd, als heksen nagejaagd. in landen om ons heen gaat het steeds soepeler zoals een beperkt aantal in teelt, social cannabis clubs (Obama heeft politie verboden daar nog binnen te vallen en hen te respecteren).

 

hoe meer je het aan banden gaat leggen, hoe harder je optreed, hoe zwaarder je gaat straffen, hoe meer mensen je uit huis dondert, hoe meer coptertjes, sniffers en honden, buurtcamera's die continu meekijken, hoe hoger de prijs zal worden, hoe erger het gaat worden, hoe harder de strijd zal worden en hoe het steeds interessanter voor de illegale kweker zal gaan worden. die lacht zich he-le-maal kapot!

 

en de vraag naar cannabis zal altijd blijven wat die prijs ook doet. ga er mee om als alcohol, aan banden, regels en accijnzen, btw's en belastingen, heffingen en penningen. nou, als dat niet als muziek in de oortjes klinkt in den haag. gewoon bij de ah en conculega's te koop zoals de sigaretten en drank, en voor mijn part al die zaken pas boven de 21. en ik kan boos worden als ik de mp jpb staat te oreren over jenever, dat prijst ie aan! vergelijk de cijfers van de afgelopen 30 jaar maar eens, en tel dan onderaan de ellende op als je het over bescherming volksgezondheid hebt.

 

in heel europa, wat, op de hele wereld zijn genieters in pais en vree, en tegen jenever zeg ik nee. :specool

 

tis er weer ff uit..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Damn Digibetic :wub: Lapje tekst! Ik ben zo stoned als 't maar kan en dit was echt een hele opgave om door te nemen!

 

Ben het wel 100% met je eens! :specool Je argumenten zijn helemaal solide!

 

Ik keek dus net het journaal en schrok me echt dood. Hoe dom kan dat CDA trutje overkomen :yummy:

 

Het veroorzaken van massahysterie en waardeloze onzin de wereld inhelpen. En geen verslaggever die ook maar enigzins kritische vragen

 

stelt. Media en politiek hebben bij geen enkel verstand van zaken. Laat ze een paar docu's zien die over cannabis/hemp etc. gaan.

 

Dit beleid is onhoudbaar -> Nee, dit beleid is gewoon krom! Onhoudbaar niet. Wanneer je het illegaal maakt word het pas echt onhoudbaar!

 

Jongeren raken in de problemen door softdrugs -> Hoe? Hoeveel? Cijfers? Vergelijk dit eens met Alcohol (het oh zo heilige genotsmiddel).

 

Pure bangmakerij gebasseerd op onwaarheden/leugens en , de favoriet van den haag, luchtballonnen.

 

Wat denken ze... dat mensen zich gaan laten registreren om een pasje te krijgen voor een shop om de hoek. Precies zoals digibetic zegt:

 

Discriminatie/inbreuk op privacy tot den top! Wat als ik naar A'dam ga en daar lekker naar een shopje wil..... Visum aanvragen???? :j

 

Ik zou zeggen: wacht nog een paar jaartjes. Engeland gaat dit jaar als het goed is het beleid (als enige in de wereld) strenger maken.

 

Kijk maar eens wat daar gaat gebeuren. Politie overbelast, mensen met simpel een joint op zak de bak in...... Amerika tafarelen worden

 

dat en zelfs zij (Obama) is er ook wel achter dat dit niet de oplossing is!

 

 

I SAY LEGALIZE IT!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rapport: gedoogbeleid softdrugs grondig herzien

Gepubliceerd: 1 juli 2009 18:02 | Gewijzigd: 1 juli 2009 21:49

Door een onzer redacteuren

Den Haag, 1 juli. Het typisch Nederlandse gedoogbeleid moet grondig worden herzien. Coffeeshops moeten kleinschaliger worden en mogen alleen nog aan een selecte groep bezoekers verkopen.

Foto Bas Czerwinski

Nieuwsthema - Drugsbeleid

 

Ook moet worden bekeken of het strenge onderscheid tussen softdrugs (hasj, wiet) en harddrugs (cocaïne, xtc) nog wel houdbaar is, omdat wiet sterker is dan jaren geleden. Mogelijk kan wiet met een hoog percentage van het werkzame deel THC zo verboden worden.

 

Dit adviseert volgens bronnen een commissie onder leiding van CDA’er Wim van de Donk vandaag aan het kabinet, dat om het advies had gevraagd. Dit najaar maakt het kabinet zelf balans op van dertig jaar gedoogbeleid en geeft dan een eigen visie.

 

Het kabinet zet al langer in op een repressief gedoogbeleid. In Amsterdam en Rotterdam worden coffeeshops gesloten omdat ze te dicht bij scholen staan. In Bergen op Zoom en Roosendaal werden alle acht coffeeshops gesloten om het drugstoerisme uit te bannen. In Terneuzen werd een coffeeshop gesloten omdat er te veel wiet werd ingekocht en verkocht. Om die reden vervolgt justitie de eigenaar als leider van een criminele bende. In andere steden worden coffeeshops die de regels overtreden sneller gesloten.

 

Ook treedt de politie harder op tegen wietteelt, die de afgelopen decennia massaler werd. Een overgroot deel van de teelt is bestemd voor export. De grote winsten op de illegale teelt trekken volgens de politie ondernemers aan die criminele activiteiten toch al niet schuwden

 

 

Volgens de drugsadviescommissie zouden jongeren beter tegen de gevolgen van drugs en alcohol worden beschermd.

 

Woordvoerders van PvdA en D66 in de Tweede Kamer willen dat de wietteelt moet worden gereguleerd, terwijl het CDA het gedoogbeleid zo goed mogelijk wil indammen.

 

In Limburg moeten bezoekers van coffeeshops al een pasje hebben om softdrugs te mogen kopen. Ze mogen er, net als in Terneuzen, niet meer dan 3 gram softdrugs per dag kopen in plaats van de gangbare 5 gram.

 

In het rapport wordt volgens de Volkskrant ook geadviseerd om de minimumleeftijd voor het kopen van alchohol te verhogen van zestien naar achttien jaar.

 

 

Bron NRC

 

 

 

 

 

pfffffft k@t CDA

 

 

 

mzzls 11

Share this post


Link to post
Share on other sites
en voor mijn part al die zaken pas boven de 21
In het rapport wordt volgens de Volkskrant ook geadviseerd om de minimumleeftijd voor het kopen van alchohol te verhogen van zestien naar achttien jaar.

Daar pleit ik al jaren voor.

Een volwassene moet autonoom kunnen beslissen welke drug hij/zij in z`n/haar donder slaat.

Geen gezeik en alle drugs reguleren/legaliseren.

Ik ben verslaafd aan tabak, een verslaving die door deskundigen vergeleken wordt met een heroïne verslaving.

Verhoog de prijs van een pakje tabak naar 2500 euro en ik ben criminele junk.

Het grote probleem met "drugs" is enkel het feit dat sommige drugs legaal zijn en andere niet.

Al eens geprobeerd een dag zonder suiker te leven ?

 

:specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grrr, een staat beslist niet over wat ik wel en niet gebruik! En dat onderscheid tussen hard en soft drugs is al helemaal belachelijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ook moet worden bekeken of het strenge onderscheid tussen softdrugs (hasj, wiet) en harddrugs (cocaïne, xtc) nog wel houdbaar is, omdat wiet sterker is dan jaren geleden. Mogelijk kan wiet met een hoog percentage van het werkzame deel THC zo verboden worden.

 

Dit adviseert volgens bronnen een commissie onder leiding van CDA’er Wim van de Donk vandaag aan het kabinet, dat om het advies had gevraagd. Dit najaar maakt het kabinet zelf balans op van dertig jaar gedoogbeleid en geeft dan een eigen visie.

 

Volgens de drugsadviescommissie zouden jongeren beter tegen de gevolgen van drugs en alcohol worden beschermd.

 

Woordvoerders van PvdA en D66 in de Tweede Kamer willen dat de wietteelt moet worden gereguleerd, terwijl het CDA het gedoogbeleid zo goed mogelijk wil indammen.

 

Chronisch Domme Aanbevelingen

Die lui hebben echt nog niks geleerd van alle jaren gedogen en kijken naar het buitenland. Wat een mongolen zijn dat zeg. Zij doen dingen in belang van Nederland? Aanklagen wegens het criminaliseren van een plant die hun God op deze aarde heeft gezet.

 

Het feit dat het THC gehalte hoger is geworden in de loop der jaren is niet meer dan logisch. Naar mate men meer ervaring met een product krijgt, wordt het vanzelf van betere kwaliteit. Een wietplant die 20 a 22 procent THC produceert is toch wel de max. voor een plant. Gewoon omdat men van de plant is gaan houden en steeds beter leert verzorgen. Wat is daar mis mee? Kwaliteitsverbetering is toch de normaalste zaak ter wereld?

 

Ze roepen wel allemaal dat het slecht is voor je, maar waar zijn de bewijzen? Dat alcohol hersenbeschadiging kan veroorzaken is nu al wel duidelijk. Toch laten OUDERS hun 14/15/16 jarige kind uit gaan. Lekker indrinken, lekker feesten en nog meer drinken met als gevolg een extra coma-patient die blij mag zijn dat de schade beperkt blijft. Dit is de normaalste zaak van de wereld tegenwoordig.

Het feit dat er geen enkel gewelddadig incident of doden valt toe te schrijven aan softdrugs (behalve dan afrekeningen in het circuit :specool)

lijkt iedereen gewoon te vergeten.

 

Hennep kan onze planeet redden. Dit is geen fictie maar een feit. Kleding, papier, medicijnen, olie.... Alles wat we nodig hebben kan deze plant voor zorgen. Waar is dit geluid in de media? Waarom hebben journalisten zich niet verdiept in deze kwestie?

Pure bangmakerij wat slecht beleid tot gevolg zal hebben. Druk het maar de illigaliteit in. Vangen die zogenoemde criminelen organisaties nog meer geld voor hun product. Dat is wat hen interesseert en wat het CDA ze op een presenteer blaadje gaat geven.

 

 

Quake.... At war with society ©

 

:yummy:

Share this post


Link to post
Share on other sites
vergeet de wallen niet...of kom je daar nooit? :specool

 

wallen (raamprostitutie) is niet uniek in de wereld, coffeeshops wel.

raamprostitutie heb je in België of Duitsland ook en nog wat andere landen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wist van te voren al dat dit zou gaan gebeuren. :yummy:

 

Eerst zeiden ze dat ze coffeeshops in de steden dicht op de grens willen voorzien van een pasjessysteem, om drugstoerisme te gaan. Op dit moment wist ik al dat ze van plan waren om het in het hele land in te voeren. Dit soort dingen gebeuren altijd in 3 stappen: Introductie, voorbereiding (reclame campagnes), invoering.

 

Let wel, dat het CDA's agenda is om het gedoogbeleid aan banden te leggen. Dat is dan ook zeer duidelijk met de uitspraken van CDA-fractievoorzitter Pieter van Geel: "Op naar de nul coffeeshops" :specool

 

Hier begon het: Link

 

Helaas zijn ze te dom om te realiseren dat dit juist averechts gaat werken, omdat je het op deze manier juist meer in het "criminele circuit" drijven. Maar... uiteindelijk gaat het niet om problemen oplossen, maar om meer controle. Dat is onderhand nu wel duidelijk geworden.

 

Ik weet niet meer wie het was, maar ik zag op TV iemand zeggen: "mensen gaan wel 2 keer nadenken voordat ze de pas aanschaffen. Zo kunnen we ook het kaf van het koren scheiden."

 

WAT? Dat klinkt wel heel erg griezelig!

 

We verliezen steeds meer vrijheden, wellicht wordt het zo gek dat we uiteindelijk dit "privilege" ook gaan verliezen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

We moeten er iets tegen doen dat echt zin heeft... bijvoorbeeld gewoon doorgaan hoe het nu gaat en schijt hebben aan de regels.. want dat christelijke gezeik moet maar eens uitgebannen worden, punt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb niet het hele verhaal gevolgd over het pasjes systeem ,Maar als ik een wietpas bij me moet dragen lijkt mij dat geen probleem.Of ik nu 20 pasjes in me portemonee heb of 21.Laten we dan ook gelijk een alcoholpas aanschaffen..22 pasjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de ellende is dat er aan die pasjes een registratie hangt. nederland is aan het voorbereiden om alle databases aan elkaar te koppelen zodat ze precies weten wie de persoon is, waar ie is, wat ie daar doet, medische gegevens etc ect.

 

creepy brother will watch you all!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Precies Digibetic.

Het argument dat je niets te verbergen hebt is dan ook niet meer valide, want daar gaat het niet om.

 

Het gaat erom dat ik de overheid niet vertrouw met al mijn gegevens, zoals de vingerafdrukken, gelaatsscan en nu die wietpas.

 

Het wordt tijd dat we wakker worden, en inzien dat we de verkeerde kant op gaan. Hier kan ik wel uren over doorgaan, maar zal dit hier maar achterwegen laten...

Share this post


Link to post
Share on other sites

over 10 jaar krijg je een chip in je koppie...met gps...denk ik..

 

 

deze week was ik in een ander ziekenhuis en moest me legitimeren...wat bleek dat zieken huis zei dat ik nergens ingeschreven sta.

 

 

dus ik bellen met de gba van mijn woonplaats en die zeiden...ja meneer maar u heeft aangegeven dat u uw registratie geheim wilde houden voor andere instanties....dus zozo ik sta perplex,,,privacy is er nog....

 

 

van dat ziekenhuis kreeg ik even goed een ponskaart dus geen probleem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

die chip is er al en de tumult eromheen ook. RFID is de naam.

en klink heeft de medicijnkast alvast helemaal wagenwijd opengezet, let maar eens op wat die nog voor plannetjes heeft. verplichte vaccinaties? worden we nooit meer ziek en kost het geen uitval meer en tegelijk goed voor het bruto nationaal product, hoppa, die chemische en vervuilde spuit er in en doorwerken!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...