Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
kingsmoker34

pH-

Recommended Posts

hallo,

 

ik heb een vraag over pH-, want ik heb sinds kort een pH-meter en heb mijn voedingsoplossing gemeten en deze kwam op 6,7 uit.

Nu betekent dat dus dat ik moet afzuren naar 6.0+-. Maar welke pH- kan ik daarvoor kopen? zit daar nog verschil in?

chemisch of biologisch? merk?

ik gebruik voeding van BioNova. Ik zag bij een growshop laatst wel dat ze citroenzuur hebben van BN, maar niet echt een pH-. Komt citroenzuur op het zelfde resultaat of kan ik beter bij een ander merk zoeken?

 

verder nog een klein vraagje over het caliberen, wat me niet duidelijk is uit de sticky is of je rekening moet houden met de automatische temperatuurcompensatie? als ik hem in ph 7.00 hang met temperaruur van bijv. 26C moet ik dan zelf die 4graden compenseren of doet de ph-meter het zelf als die in ph7.00 word gehangen?

dus mijn vraag eigenlijk: moet ik de ph-meter altijd op 7 afstellen, en de temp buiten beschouwing laten?

 

rustiigg

Share this post


Link to post
Share on other sites

de automatische temperatuurcompensatie zou ik me niet druk om maken

Ik heb begrepen dat dit alleen nodig is als je bv zwembaden van 40 graden gaat meten

 

Gewoon ijken op ph 7 en daarna op ph 4

Dan zit je goed

 

Ph -

Ik gebruik canna altijd eigenlijk al

In de groei heb je andere ph- nodig als in de bloei

 

PH- (Groei) bevat Salpeterzuur = HNO3

PH- (Bloei) bevat Fosforzuur = H3PO4

 

Groetjes

Torsten

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...