Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Bubbleblower

Sannie's Jack hits the road

Recommended Posts

Mijn eerste kweekverslag gaat beginnen. Ff testen alvast of ik foto's kan uploaden:

med_gallery_21888_8278_42106.jpg

(-1m85- onder een Durban Poison op 4 september, genomen vanaf ladder die op picknicktafel staat)

 

De soort die ik ga kweken is Sannie's Jack van Cannabaceae (Basic Jack :whistling).

Het grote voordeel daarvan is dat ik zeker weet dat het directe familie is.

Ze zullen samenwerken en van elkaar leren is uit recent onderzoek gebleken.

 

Dit kweekverslag is tevens om te zien of het gelukt is deze zaden te feminiseren.

Ik ga 8 zaadjes gebruiken deze sessie en de kans dat dit alle 8 vrouwtjes worden is 5.75%.

Waarschijnlijk is het dan dus gelukt de zaden te feminiseren.

 

Ze komen in een hok met de bekende afmetingen 1.47 x 1.12, uiteindelijk onder inducties.

Helaas zijn die er nog niet, maar ik kan ze al met HPS opkweken. Niet ideaal, maar door de lange bloeitijd krijgen de planten nog gelegenheid genoeg zich straks aan het nieuwe licht aan te passen.

 

Op dit moment ben ik mijn hele huis aan het herinrichten om de kast uiteindelijk in de huiskamer te plaatsen. Maak ook meteen alles schoon while I am at it, dus ik zal morgen wel klaar zijn. Veel te warm om te werken merk ik nu wel.

 

De zaadjes ga ik rechtstreeks in het medium plaatsten een paar millimeter onder de oppervlakte met de "wortelkant" omhoog. Misschien moet je het tegenwoordig wel heel anders doen, maar zo heb ik het ooit geleerd en het gaat altijd goed. Van Spaanse kersenpitten tot zaadjes Thai uit coffeeshopwiet (als je mazzel hebt, want dat is heel lekker).

 

Als medium gebruik ik aarde en ik probeer alles "biologisch" te houden.

In ieder geval de PH niet te laag zodat het bodemleven intact blijft.

Als alternatief voor veel voeding probeer ik zoveel mogelijk voorbemeste aarde te gebruiken in zo'n groot mogelijke potten of beter gezegd opbergboxen. 5 Bakken van 60x40x33 zullen mooi passen, aangevuld met 3 28cm potten. (Overigens heb ik wel de complete voedingslijn van Bio Nova; roots, sproeimix, PK13/14, Nutrinova A en B ). Hoe meer liter aarde per plant hoe stabieler de PH en EC lijkt me.

Zal maar niet verklappen dat ik daar eigenlijk nooit op let, want dan krijg ik vast commentaar.

 

De lampen worden dus inducties (2 x 300 watt) met een tailor made spectrum.

Daarnaast gebruik ik 2 x 50 watt HPS als signaallicht aan het eind van de lichtperiode.

En ten slotte zal ik er 2 x 40 watt medische UVB lampen inhangen die ik maximaal 4 uur per dag aan doe.

De UVB bouw ik langzaam op en af.

 

Voor ventilatie gebruik ik alléén afzuiging aan de bovenkant en luchtgaten aan de onderkant. Bij mijn andere kast kan ik zien dat dit voor een uitstekende airflow zorgt en een ventilator kan dat alleen maar minder maken.

Mocht er sprake van onderdruk zijn kan ik alsnog wat computerfans oid inbouwen.

Ventilators gebruik ik alleen nog maar als ik buitenwiet voorgroei.

 

De luchtvochtigheid regel ik met een Avent humidifier. Die is bestemd voor babies dus die moet goed zijn.

Geen kans dus dat ie ozon gaat produceren of je hele hok onder het geioniseerde stof gooit.

Deze plaats ik buiten het hok en aan de mist ervan kon ik dat van die airflow zien.

Bijkomende voordeel is dat je huis een stuk schoner blijft en je ineens veel meer ruikt.

 

Met co2 ga ik ook zeker werken, omdat dit nu eenmaal relatief goedkoop voor meer opbrengst zorgt.

Wat dat betreft zal ik eerst moeten zien uit te dokteren wat ik precies nodig heb en daarna hoe ik dat het goedkoopste kan krijgen.

Als ik zo snel geen oplossing vind ga ik wel wijn makendrunk.gif.

 

Op dit moment overweeg ik ook nog een alternatief tijdschema, waarin de dames een middagdutje (Rubisco uurtje) mogen doen.

Moet ik straks wel een tijdklok hebben die schema's van meer dan 24 uur aankan.

 

Oh, en ik ga scroggen of ten minste wat ik daar onder versta. Schrobben; ik wil een sea of amber.

 

Mijn concrete plan is om eerst nog maar eens een joint te roken. Jee, wat is het warm als je aan het sjouwen bent.

Daarna gaan er 5 zaadjes in die grote bakken en 3 in 28 cm potten, zodat er nog iets ruimte overblijft.

Ze krijgen een minimale hoeveelheid wortelstimulator mee en daarna voorlopig alleen duinwater.

Mocht één van de planten in de grote bakken tegenvallen kan die -in uiterste nood- nog omgeruild worden met één uit een kleinere pot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb het feminiseer topic van canna op de achtergrond gevolgd. ben dan ook nieuwsgierig naar het geslacht van de zaadjes. normaal zouden het xx-jes moeten zijn maar canna heeft zijn planten eerst niet gestrest om te kijken of ze herma gevoelig zijn. normaal moet je eerst zeker zijn dat de plant zuiver xx is alvorens ze te behandelen met STS of gibberelline.

 

ben echt benieuwd

 

grtzz

 

ps: ben ook al een tijdje aan het denken over feminiseren. heb mijn grondstoffen al klaar staan :specool

 

EDIT: aja, je hebt wel een mooie set-up. zoveel mogelijk natuur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben zo ver dat ik een camera heb, maar voordat ik die door heb.

Net een proeffoto gemaakt, maar ik heb bv nog niet door hoe ik macro's maak, witbalans instel en nog 1001 andere dingen.

Tot mijn verbazing is de foto 1024 x 768 en ik moet dus ook nog uitzoeken hoe ik de resolutie verander.

Uiteindelijk heb ik een Fuji Finepix S5700 gekocht, die volgens mij verder niet zo ingewikkeld is.

 

Nou ja, die wiet is toch een beetje verwaarloosd -je kunt bv zien dat de grond veel te droog is aan de randen die "loslaten"-.

Ze hebben het toch al zwaar, omdat ze in een I-Grow junior staan met een 600 watt lamp die véél te warm wordt.

Dat heeft I-Grow weer proberen op te lossen met een afzuiger die te zwaar is voor zo'n klein hokkie en dat zo vacuüm zuigt.

Ook niet handig is dat de lamp niet van hoogte veranderd kan worden, waardoor die altijd te ver of te dichtbij hangt.

Dit zijn trouwens PP's die nu 23 dagen staan.

 

gallery_21888_8278_975888.jpg

 

De Jack gaat vandaag eindelijk de grond in. Het liefst had ik dat meteen onder de goede lampen gedaan, maar die heb ik nog steeds niet binnen.

Ze schijnen in China eerst het juiste fosformengsel moeten zien te vinden, waarna daar een aparte run mee wordt gemaakt.

Kennelijk is onze run niet groot genoeg dat het zo lang duurt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na onverwachte vertraging zijn afgelopen maandag eindelijk 10 zaadjes de grond ingegaan; de helft Jacks en de andere helft White Whidow en Bubblegum, want ik wed liever op meer dan één paard.

De White Widow en Bubblegum zijn in een HPS-hokje gegaan en de Jacks verblijven tijdelijk in een hok met alleen TL erin totdat mijn inductielampen aankomen, wat hopelijk uiterlijk volgende week zal zijn.

Daarom zitten ze zolang ook nog in hele kleine potjes.

 

Valt nog niet veel van te zeggen, maar ze zien er in ieder geval mooi en gezond uit en groeien als kool.

Ik heb ze een klein beetje wortelstimulator meegegeven en houd de aarde relatief droog.

 

Hier 2 pics van 5 dagen geleden (foto's uploaden werkt nog niet) die enigszins zijn gelukt:

 

Basic Jack:

 

227670d1253371126-white-widow-bubblegum-jack-herrer-different-rooms-under-different-lights-dscf0037.jpg

 

HPS hokje:

 

227668d1253371126-white-widow-bubblegum-jack-herrer-different-rooms-under-different-lights-dscf0032.jpg

 

(Uploaden werkt weer, pics van gisteren)

 

Bubblegum:

 

med_gallery_21888_8278_1236244.jpg

 

Nog een Basic Jack:

 

med_gallery_21888_8278_880442.jpg

 

Inductie/UVB hok:

 

med_gallery_21888_8278_351620.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er komt een change of plans.

 

De White Widow slaat nog niet goed aan:

 

gallery_21888_8278_505489.jpg

 

terwijl de Bubblegum in hetzelfde hok het juist uitstekend doet:

 

gallery_21888_8278_289914.jpg

 

dus de White Widows krijgen een herkansing in het inductie hok.

 

Daarvoor in de plaats komen 2 Jacks, die ik short season ga groeien.

Over 4 of 5 weken zullen ze in de bloei gaan en weten we het geslacht al.

Hier de dames in kwestie:

 

gallery_21888_8278_729726.jpg

 

gallery_21888_8278_28895.jpg

 

(de grond is zo droog om makkelijk te kunnen overpotten).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook 5 zaden een tijdje gelee geplant van Cannabaceae.

Die waren inderdaad alle 5 Female. Maar ze zitten nu op de helft met bloeien dus ik neem aan dat er nog hermaas tussen kunnen zitten? Anders lijkt het in mijn ogen geslaagd.

 

Succes verder met je kweek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gisteren heb ik de eerste Jack in de bloei gezet:

 

gallery_21888_8278_284213.jpg

 

in een geïmproviseerde kast:

 

gallery_21888_8278_1284654.jpg

 

Mijn bedoeling is om hier verticaal 4 TL's (x36watt) bij te hangen, maar ik weet niet of dat kan/mag en ben niet erg technisch.

 

De Jacks zijn nogal traag -zeker in vergelijking met de Bubblegums- dus het zal nog wel een tijd duren voor ik weet of het dames worden.

Toen ik deze overpotte bleek ie nog nauwelijks doorworteld te zijn en de bladeren zijn vooralsnog slechts 5-vingerig.

B) vraag me af of een Jack normaal zo groeit of dat er iets verkeerd is gegaan.

 

De Bubblegums hebben 11 vingers en de pot helemaal doorworteld, zijn een paar keer zo groot en al aan het toppen.

En ze ruiken echt verukkelijk, waardoor nu al duidelijk is dat dit wiet van uitzonderlijke smaak en kwaliteit wordt.

 

Ze staan nu 26 dagen in de bloei, één Jack één dag en de overige Jacks en WW's staan nog steeds in de groei.

Het TL-hok kan nu eindelijk worden omgetoverd in een inductie/UVB hok en daarna zal de groei wel versnellen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn experimenten hebben helaas nog meer vertraging opgelopen door mijn gebrek aan kennis.

Toch jammer dat ik op dit wietforum niet terecht kan met mijn vragen.

 

:rofl ga het nu op Jointjedraaien proberen en hoop daar geen Whazzups meer aan te treffen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer weer een member minder. Wat is hier aan de hand de laatste tijd? 1 voor 1 vertrekken ze hier.

 

Bubbleblower jammer man was benieuwd naar je inductie kweek, lijkt me een ideale lamp.

 

greetz firefox

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ow, ik maak dit verslag wel af, want dat heb ik beloofd, maar het inductie verslag zet ik ergens anders waar het wat relaxter is.

 

Heb net het topic van Dennissie ontdekt en op de foto's vielen me soortgelijke verschillen op tussen zijn Rhino's en Jacks als tussen de Bubblegums en de Jacks. Met wat geduld trekken die Jacks nog wel bij, maar zo blij als Rhino's of Bubblegums worden ze niet.

 

Mogelijk doen Dennissie en ik wel iets verkeerd, zal eens meer topics met Jacks opzoeken en de foto's minitieus bestuderen :lol: In het eerste topic dat ik vond van Ganjafarmer bleven zijn Jacks ook al achter bij Accidental Haze. Kennelijk is dat dus niet accidental.

 

De Jack, die ik in de bloei had gezet, is nu iets boven het bamboestokje uitgegroeid en staat op het punt haar geslacht te openbaren B)

Een tweede Jack heeft zich nu zo ontwikkeld dat ik die ook in de bloei zet.

Een derde Jack houd ik nog even in het noodhok en de vierde Jack geef ik waarschijnlijk op.

O ja, had met mijn stonede hoofd dus maar 4 Jacks geplant en geen 5.

 

Als mijn 3 Jacks ook vrouwtjes worden is de kans dat dat toeval is kleiner dan 1 op 17 en neem ik aan dat Cannabaceae's experiment is geslaagd.

 

De Bubblegums gaan als een speer. Inmiddels staan ze 15 cm dichter bij de lamp als waar andere planten altijd begonnen te verbranden. Nu realiseer ik me dat ik nog nooit binnen met zaad heb gekweekt -behalve voorkweken- en heb ik per ongeluk ontdekt dat het zgn. photo inhibitie punt veel hoger ligt als je vanaf zaad kweekt. Natuurlijk was dat allang bekend, maar toch leuk als je dat zelf ook ontdekt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...