Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
ganji

mineervlieg

Recommended Posts

ik heb sinds een paar dagen last van mineervlieg in een van mijn plantjes

ik heb van iemand gehoort dat ze weg gaan als je ze insprayd met groene zeep spiritus en

water gemixt klopt dit???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Ganji,

 

Ik zou me er niet zo druk over maken. Heb er elk jaar wel last van. Ik knip gewoon de bladtong weg waar een larf in zit. Je kunt dit zien aan de kronkelende witte streep op je blad. Als je zo'n bladtong afknipt en je kijkt aan het eind/begin van de kronkel zie je een piepklein larfje. Als je het blad laat zitten valt de larf in je potgrond en begint de cyclus opnieuw. Er zullen meerdere bladeren voorzien zijn van prikgaatjes. Niet druk over maken. In slechts een klein percentage ontwikkelt de larf van de mineervlieg.

Dus ik zou niet spuiten.. je moet het uiteindelijk op roken. Ach en groene zeep met bv spiritus helpt voor mijn gevoel ook geen bal. Wordt ook aanbevolen bij bladluizen. Volgens mij vinden ze het lekker spul LOL

Dus gewoon even aanzien is mijn advies.

Groetjes

Peperfreak

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Dus ik zou niet spuiten.. je moet het uiteindelijk op roken

 

voor dat er eindelijk eens geoogst kan worden zijn we 3 maanden verder minimaal :nerd

dat spul kan geen kwaad zolang er geen bloei is :blink:

 

maar als jij blad rookt vraag ik me af wat je met de bloemen doet :whistling

 

grtz angel777

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Ganji,

 

Ik zou me er niet zo druk over maken. Heb er elk jaar wel last van. Ik knip gewoon de bladtong weg waar een larf in zit. Je kunt dit zien aan de kronkelende witte streep op je blad. Als je zo'n bladtong afknipt en je kijkt aan het eind/begin van de kronkel zie je een piepklein larfje. Als je het blad laat zitten valt de larf in je potgrond en begint de cyclus opnieuw. Er zullen meerdere bladeren voorzien zijn van prikgaatjes. Niet druk over maken. In slechts een klein percentage ontwikkelt de larf van de mineervlieg.

Dus ik zou niet spuiten.. je moet het uiteindelijk op roken. Ach en groene zeep met bv spiritus helpt voor mijn gevoel ook geen bal. Wordt ook aanbevolen bij bladluizen. Volgens mij vinden ze het lekker spul LOL

Dus gewoon even aanzien is mijn advies.

Groetjes

Peperfreak

 

Heb op moment ook last van de minieer larve , hoe en wat knip ik precies weg ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou voor zn vleugels en zn kloten gaan . :vape:

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...