Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
suffie63

De GemeenteGestapo komt naar u toe deze zomer!

Recommended Posts

aufmachenja.jpgWaß hebben wir jetzt nu wieder aan unser Hosen hangen? Terwijl u zich waarschijnlijk nog wel eens afvraagt wanneer de politiestaat nu écht een feit wordt, blijkt dat we hier al lang in leven. Enkele jaren geleden begon in Rotterdam al een 'Interventieteam' dat bij bijstandstrekkers tandenborstels ging tellen en bij sociale huurwoningen kwam binnenzetten op zoek naar wietplantages. Dat men de bezoekjes mocht weigeren werd ze voor de zekerheid niet verteld, en in enkele gevallen werden mensen zelfs zonder goede reden uit hun woninkje gezet. Deze werkwijze is in 2007 eens door de ombudsman onder de loep genomen, wat resulteerde in een vernietigend rapport. Men heeft zich nu aan strenge regels te houden, en moet een gegronde reden hebben om uw huis binnen te treden. Eind goed, al goed. HAHAHAHA! Niet dus! In Den Haag heeft de gemeente het niet alleen voorzien op sociale huurwoningen en bijstandstrekkers, nee de gemeente mag zonder reden bij uw woning aanbellen voor een 'wettelijk verplichte' controle van uw hele huis, maar mag -naar eigen zeggen- desnoods later de deur forceren als u ze niet wilt binnenlaten. Dit gebeurt al sinds april bij ALLE 27804 adressen in Transvaal, Stationsbuurt/Rivierenbuurt en de Schilderswijk. Gewoon, even met een man of wat binnen komen en dan in kasten gaan neuzen, omdat het kan. Want in deze wijken is IEDEREEN blijkbaar een crimineel.

 

Eén onzer reaguurders, bewoner van een koopwoning in één van deze wijken weigerde de controleurs binnen te laten en kreeg hierop prompt een dreigbrief (mirror) die zwart op wit stelt dat men dan op een later tijdstip terug kan komen om zonder toestemming naar binnen te gaan. Hij belde even en kreeg de volgende uitspraken los: 'U moet gewoon meewerken aan controle. Het is wel uw huis, maar u moet ons binnenlaten' en 'Waarom zou u bezwaren hebben? Heeft u iets te verbergen?' Verder wordt er meerdere malen verwezen naar de Algemene Bestuurswet, waar in zou staan dat men uw deur mag forceren als u niet meewerkt. Ook dit is niet waar, ondanks dat dit in de dreigbrief staat. Wat er wel staat? "Een toezichthouder is bevoegd, met medeneming van de benodigde apparatuur, elke plaats te betreden, met uitzondering van een woning zonder toestemming van de bewoner" (Art. 5:15). Aha. Loze dreigementen dus, zodat de bewoner uit angst mee gaat werken. Werkt altijd, intimideren tot je binnen bent. Dat is beangstigend, want als men hier mee weg kan komen in 070 en 010 kan het nooit lang duren voor we in heel 0031 bezoek kunnen verwachten. ZONDER huiszoekingsbevel en ZONDER reden, want 'u heeft gewoon mee te werken aan controle'. Dat dit soort praktijken haaks staan op uw grondrechten mag de pret niet drukken. MITARBEITEN, of we trappen de deur in! Aufmachen! Waffen SS! Welkom in 1942, waar huiszoekingsbevelen niet meer nodig zijn en de gezamenlijke instanties de deur van uw vinexhut intrappen als u ze niet wilt binnenlaten. Want weigeren is verdacht, en wie verdacht is, krijgt controle.

Bas Taart | 25-06-09 | 15:35 | Link | 145 reacties

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zal niet lang duren denk ik zo deze acties, wanneer zwart op wit staat dat ze niet zonder toestemming binnen mogen zullen ze gegronde reden moeten hebben. En een bewijsje van de officier, alleen met genoeg argumenten.

Edited by Dr.Blob

Share this post


Link to post
Share on other sites

alleen een politie agent die zich kan legitimeren met een huiszoekingsbevel laat ik binnen.

 

de rest kan een knuppel in zn nek krijgen als ze niet snel de tuin uit vluchten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoax toch zeker...? :blink:

 

nee dus....geen hoax...Ik geloof mijn ogen niet...

Waarom gebeurt dit?!

Ik mag hopen dat hier toch wel wat koppen om gaan rollen....

 

sinds er een willekeurige bejaarde man in de buurt is overvallen en zwaar mishandelt in zijn eigen huis ( is ook nog in opsporing verzocht geweest op tv) hebben wij video antwoord apparaat aan de deur omdat we niet kunnen zien wie er voor de voordeur staat...

nou, niemand komt er in, die we niet kennen en donaties voor een goed doel, doen we per bank

 

jaja das leven in Nederland in 2009..

 

en wij nog steeds wat zeggen over Iran ??

 

nee dus, want Nederland is al jaren wereldkampioen telefoon tappen en internet afluisteren...dat was al jaren bekend..maar dit?..

 

en als de gemeente mijn opstal en inboedelbrand verzekering betaald, dan mogen ze bij mij binnenkijken voor brandveiligheid...eerder niet.. :whistling

 

wat een paar gekken met een paar vliegtuigen in USA toch kunnen bereiken...

 

Mag ik camera's in heel u huis op komen hangen ? U heeft toch niets te verbergen ?

 

 

agree FC Groningen ! en ik zeg er altijd nog even heel vriendelijk bij: doe je het hekje weer even dicht achter je?? bedankt alvast ! :no :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Was het maar zo, cd....

Keiharde realiteit.

:whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit is echt misselijk makend

nu heb ik het geluk op een andere plaats te wonen dan waar ik gedomicilieerd ben

dus binnenvallen kunnen ze sowieso niet zonder fysieke aanwezigheid van de eigenaars

maar echt erg dat mensen zo ver kunnen gaan, de gestapo floreerde ook in Nederland als ik me niet vergis, de klik-cultuur bestaat daar echt erg..jammer genoeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helaas gebeurd dit in onze zogenaamde (vrije) democratie, maar een wettelijke basis op binnentreden hebben gemeentelijke ambtenaren niet.... Overigens is dit conflicterend met het grondrecht eerbiediging en bescherming van de persoonlijke levens sfeer. Betreden/doorzoeken van plaatsen is bij wet alleen toebedeeld aan opsporingsambtenaren. Ik had een tijdje terug al een stukje geschreven over betreden van plaatsen alleen heb ik het nooit geplaatst, bij deze....

 

Om als opsporingsambtenaar een woning te betreden moet hij voldoen aan de eisen die de Algemene wet op binnentreden( Awbi) stelt. De opsporingsambtenaar dient als eerste te proberen om met toestemming van de bewoner de woning binnen te treden, hij dient zich voor betreding van de woning te legitimeren en het doel van binnentreding mede te delen (art 1 Awbi). Dit artikel is ook van toepassing als de woning wordt betreden zonder toestemming. In dit geval mag echter slechts worden binnengetreden voor zover hiervoor een machtiging is afgegeven door de OvJ (art.2 Awbi). Er bestaan uitzonderingen op de Awbi dit is als de bewoner niet thuis is en/of er onmiddellijk ingegrepen moet worden. Is een plaats betreden, dan is het niet meer toegestaan dan rondlopen en zoekend rondkijken naar het geen waarvoor wordt binnengetreden. Wanneer bijvoorbeeld kasten moeten worden geopend, zal van doorzoeking sprake zijn en daarvoor is een aparte machtiging nodig.

 

Betreden van plaatsen:

Er zijn drie soorten varianten van het betreden van plaatsen. Zij verschillen in het doel waarmee de opsporingsambtenaren de plaats betreden. Dat doel kan aanhouding of inbeslagname zijn, maar ook het rondkijken op zich kan een doel zijn.

 

-betreding van plaats ter aanhouding (art. 55 Sv). Ingeval van ontdekking op heterdaad is iedereen, dus ook een aanhoudende burger, bevoegd plaatsen te betreden (lid 1). Burgers mogen niet alle soorten plaatsen betreden. Het betreden van woningen en enkele andere bijzondere plaatsen (lees bedrijven) is voorbehouden aan opsporingsambtenaren (lid 2). Deze kunnen ook optreden buiten geval van ontdekking op heterdaad.

 

-betreden van plaatsen ter inbeslagname (art 96 Sv). Wie een verdachte staande houdt, is bevoegd voorwerpen in beslag te nemen op grond van art 95 Sv Het kan noodzakelijk zijn bepaalde plaatsen te betreden om de inbeslagneming mogelijk te maken. Alleen opsporingsambtenaren hebben deze bevoegdheid gekregen. Het moet dan wel gaan om ontdekking van het feit op heterdaad of verdenking van een misdrijf als omschreven in artikel 67 Sv en 129 Sv.

 

-Schouw. Soms wordt een plaats bezocht met als enige doel rond te kijken om de situatie ter plaatsen op te nemen. In dat geval wordt er over een schouw gesproken.

 

.Doorzoeking van plaatsen:

De doorzoeking van plaatsen zal altijd als steun bevoegdheid toegepast worden. Bij een doorzoeking mag namelijk meer dan het enkel rondkijken bij een betreding van een plaats. Alle plaatsen waar een verdachte of mogelijke voorwerpen zich bevinden mogen worden onderzocht. Hierbij mogen kasten worden geopend en afschermende schotten worden weggebroken. De Algemene wet op het binnentreden(Awbi) is ook van toepassing bij doorzoeking van plaatsen.

 

-doorzoeking ter aanhouding (art 55 a Sv). Opsporingsambtenaren zijn hiertoe bevoegd, maar alleen wanneer er sprake is van een geval van ontdekking op heterdaad of van verdenking van een misdrijf als genoemd in art. 67 lid 1 Sv en 129 Sv. Bovendien dient de OvJ de opsporingsambtenaar te machtigen voor de doorzoeking. Indien er sprake is van dringende noodzakelijkheid kan zo´n machtiging achterwege blijven, wel dient de OvJ direct van de des betreffende doorzoeking op de hoogte te worden gesteld.

 

-doorzoeking ter inbeslagname (art. 96 c en 97 Sv). Gewone opsporingsambtenaren zijn net bevoegd ter inbeslagname plaatsen te doorzoeken (uitzondering voor voertuigen). Gewone plaatsen mogen ter inbeslagname worden doorzocht door de OvJ, of bij dringende noodzakelijkheid en diens optreden niet kan worden afgewacht, door een hulp officier van Justitie. Deze hulp officier dient wel door de OvJ gemachtigd te worden tot doorzoeking van een plaats. Heel opmerkelijk en scheef is dat deze machtiging op basis van art. 96c lid 2 Sv ook achteraf gegeven kan worden. Moet er een woning worden doorzocht (art. 97 Sv) ter inbeslagname dan is slechts de RC hiertoe bevoegd (art 110 Sv). Bij dringende noodzakelijkheid en wanneer het optreden van de RC niet kan worden afgewacht, kan de OvJ de doorzoeking uitvoeren mits deze gemachtigd is door de RC. De RC zou ook nog de hulp officier kunnen machtigen indien noodzakelijk.

 

 

Dampende groet,

 

Worm

Share this post


Link to post
Share on other sites

per geklikte Jood kregen ze nog een bedrag ook ( zie film: het meisje met het rode haar) ....nou dat komt weer terug denkt ik...

 

 

Iemand die de wet niet overtreedt, zijn kinderen naar school stuurt, zijn belastingen betaalt, waar geen aanwijzingen voor uitkeringsfraude tegen bestaan, die geen (huur)schulden heeft noch zware overlast veroorzaakt, dient bij voorbaat uitgesloten te zijn van dergelijke grootschalige controles.

 

Dat dreigen met inbreken in je huis, Is dat niet strafbaar? lijkt me toch wel, is een behoorlijke aanslag op je gemoedsrust als je denkt dat er elk moment mannen de deur kunnen komen openbreken, echt schandalig van de gemeente den haag, wat een praktijken.

 

Spitten als er een aanleiding is, prima. Spitten omdat je toevallig de volgende naam in het alfabet bent, now way!

 

 

Heeft u iets te verbergen ? NEE, en daarom is er ook geen reden bij mij naar binnen te gaan !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Clicken vergt anno 2009 niet eens fysieke inspanning, wat wil je nou ?

 

:whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

@suffie...noem me geen cd aub...want ik heb geen naaldhakken :whistling :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij is al het bewijs wat ze verkrijgen niks waard voor de rechter: onrechtmatig omdat het geen ambtenaar is met een opsporingsbevoegdheid.

Heterdaad door gemeenteambtenaar? hoe dan?

 

Deur intrappen wordt helemaal een probleempje, is gewoon inbraak dus dan en de dader is bekend bij de politie

 

Wat mij zo tegenstaat is dat argument van ze: u heeft toch niks te verbergen meneer?

 

Dat wordt te pas en te onpas uit de kast getrokken, riekt sterk naar USA politiestaat omdat ze op beleidsmatig gebied totaal geen beleid kunne maken.

Nee beter struisvogel politiek en adhoc onzin.. alleen een ander jasje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Woon (voorlopig) in België en heb vooralsnog nog nooit gehoord van zulke praktijken bij ons. Maar als er ooit z'n halfgare gemeenteambtenaar voor m'n deur staat die dreigt later de deur te forceren om binnen te raken, zal hij niet snel terugkomen.

 

Dit is toch absurd, wat is de volgende stap. Dat iedereen altijd en overal (opsporings)ambtenaren moet binnenlaten in privé (zoals pc, woning, auto, post, ...) voor een deurzoeking?!

 

Dit zijn berichten waar ik echt niet blij van word :blink:

 

 

Smoke ze :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon weer het zoveelste duidelijke bewijs dat ambtenaren niet te vertrouwen zijn :blink:

medewerkers van o.a. belastingdienst, justitie, deurwaarders ( de grootste economie verkrachters) staan niet voor niets bij 99% van de nederlandse bevolking op DE ZWARTE LIJST van onbetrouwbaar volk :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

wtf ..... Nederland wordt echt een politie staat... :whistling

 

 

ik zit naar de herhaling van netwerk te kijken en we krijgen over 2 maanden een nieuw paspoort met vingerafdruk....nou nou wedden dat onder het mom van u heeft toch niets te verbergen en dus maken we even een data base aan van de hele ned bevolking en ook aan alles koppelen natuurlijk... ik wordt gek in dit land....

 

nou heb ik net een nieuw paspoort dus, ik kan nog even vooruit...maar over 2 maanden dus allemaal met je vinger in de inkt pot.....

 

 

over 10 jaar een chip in je koppie denk ik...met gps...

Share this post


Link to post
Share on other sites

over 10 jaar een chip in je koppie denk ik...met gps...

 

hahaha, over 4 jaar komt het nieuwe paspoort al met vingerafdruk. politie zal een mobiel vingerscannertje bij zich hebben, hupsakee, even koppelen met alle andere databases........

 

en als makke schapen volgen we zonder ook maar te blaten!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...