Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Holy Buddy

Onhandige zet. Klokje op 24/0

Recommended Posts

Door een onhandige zet heb ik mijn klokprogrammering verkeerd gedaan waardoor ik ipv 18/6, van begin af aan (nu ca 2 weken) op 24/0 heb gedraaid. Oerstom natuurlijk. :)

 

Daarnaast had ik in de eerste week geen afzuiging waardoor mijn temperatuur de lucht in schoot. 33+ graden.

 

Ik ben er nu achter en alles staat nu goed. (zo'n zoemende afzuiger heeft wel z'n voordelen. Zo kom je nog eens achter je fouten wanneer je 's nachts naar het toilet gaat. :nerd )

Ik weet niet of het door de bijbehorende stress komt, maar ik kan nu al (nog vóór ik terug was op 18/6) zien dat een plant een man bleek te zijn! Toeval? :whistling

Nu ik mijn planten eens wat beter onder de figuurlijke loep heb genomen, zie ik bij enkele planten de balletjes zitten.

Tot nu toe bij 4 van de 9.

Waar de andere planten rustig doorgroeien, heeft de eerste man die ik vorige week zag, sinds dien geen groei meer vertoond. Zijn bladeren heeft hij al laten hangen en je merkt dat hij zich klaarmaakt voor zijn laatste voortplantingstaak.

Ik wil van 1 man het zaad opvangen (Crisis wat heb ik moeite met die zin :blink: Laat ik het maar stuifmeel noemen :no) voor een bevruchting later.

Als ik het bij het rechte end heb, en die andere 3 zijn ook daadwerkelijk man, zal ik de mooiste man van zijn stuifmeel ontdoen voor ik hem de nek omdraai.

 

Is het vroeg tonen van (mannelijk!) geslacht gebruikelijk bij "overbelichting" of is dit pure stress en heb ik zelfs de mooiste vrouw uiteindelijk weten te transformeren tot ballenjongen?

Ik vind het wel een leuke bijkomstigheid.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Is het vroeg tonen van (mannelijk!) geslacht gebruikelijk bij "overbelichting" of is dit pure stress en heb ik zelfs de mooiste vrouw uiteindelijk weten te transformeren tot ballenjongen?

Normaal gezien stressen planten niet onder 24h licht. Ze blijven gewoon lekker doorgroeien.

Het geslacht zie je ook pas als je op 12/12 overschakelt, wat ervoor zorgt dat de planten beginnen te bloeien.

Je ziet waarschijnlijk pre-flower verschijnselen. Meestal vanaf de 5e internode al zichtbaar.

 

Edit: Nog wat handige links:

 

http://www.420magazine.com/forums/how-grow...preflowers.html

http://www.stonerforums.com/lounge/growfaq/1037.html

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je ziet waarschijnlijk pre-flower verschijnselen. Meestal vanaf de 5e internode al zichtbaar.

 

:whistling Neem van mij aan dat dit geen Preflower is!

Ik zal vanavond weer eens wat foto's knippen.

Ik kan de humoer er overigens wel van inzien omdat ik nu wel meteen de mannetjes kan scheiden, mocht ik dat willen.

Het zijn overigens geen Autoflower plantjes :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar in ieder geval maakt het niks uit dat de klok op 24uur heeft gestaan..... blijven ze alleen groeien....

zijn zat stekken boeren die de moeders helemaal leeg trekken zo snel mogelijk door de klok op 24uur te zetten

gr rossy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...