Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
optical

geluid?

Recommended Posts

hoi hoi,

 

ik heb al vaker gehoord dat plantjes baat hebben als je er tegen spreekt of ze muziek laat luisteren. Vandaag besloot ik dus maar eens te kijken als dat waar was (aangezien we in onze nieuwe kast wel wat kleine boxen kunnen zetten).

toen kwam ik op dit artikel terecht:

http://www.invloed.net/wetenschap/natuur/s...antengroei.html

 

heeft iemand ervaring met hoe geluid je kweek kan helpen?

of heeft iemand ervaring met SonicBloom?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proberen en kweekverslag uitbrengen zou ik zo zeggen :whistling

Het is een beetje moeilijk te geloven maar ik vind het wel leuk :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mythbusters heeft hier eens een aflevering aan gewijd. Rock en Klassiek kwamen volgens mij als beste uit de test, weet ik niet zeker.

Het is zeker interessant om de plant als een soort van persoon te zien, die opleeft/het beter doet wanneer die "genotsmiddelen" voor handen heeft zoals muziek of iemand die tegen 'm praat en aandactig verzorgt.

Ik zou zeggen probeer 't eens. Als je goed referentie-materiaal hebt kan het geen kwaad lijkt mij!

 

Grtz Quake

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zal het waarschijnlijk wat verder uitspitten, en wanneer ik mijn volgende kweekje begin tegen augustus aan. zal ik er hier een verslagje over maken.

 

mooi idee, welzijn van de planten (als je die redenering omdraait/doorvolgt zou je ook eens kunnen denken dat een mens slechts een ingewikkelde plant is :whistling)

Share this post


Link to post
Share on other sites
mooi idee, welzijn van de planten (als je die redenering omdraait/doorvolgt zou je ook eens kunnen denken dat een mens slechts een ingewikkelde plant is :blink:)

 

:whistling dan wel de enigste plant die zichzelf kan verplaatsen naar China

of zijn er zo van die beestjes???

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmmm deze moeten we bijna verplaatsen naar de testsectie :whistling

Zouden ze dan ook meer thc aanmaken???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zwaffelen is wel bewezen :whistling

 

Works for me

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoiets had ik ook gelezen Schenkie :nerd

Weetje heeft ook een ritueel als hij ze zaden laat ploppen , iets met rond de kerk en stampen :whistling

 

Ik gaf zelf altijd in me blootje water , nou die dames stonden allemaal zovan , joehoe tuinman hier :blink:

 

Volgens mij was het geluid bijna niet te horen en was het zeer monotoone bas in het wetenschappelijk onderzoek waar dit echt onderzocht is

Er is hier al een aantal keer over gediscuseerd op het forum

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is het proberen waard !

400% toename van de opbrengst. Als je normaal 0,8 gr/w van 600w = 480 gram droog gewicht doe dit maal 4 = 1920 gram droog van 1 x 600 watt lijkt me niet gek !

Wat voor klassiek moet het zijn ?

:whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites
post-5211-1245874324.png

:blink:

Niet in onze testsectie :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ik het zo lees klinkt het als pure waanzin, ik vraag me ook af hoe die plant dit geluid dan zou kunnen opvangen, ik bedoel een plant heeft geen oren.

Het enigste wat ik me kan voorstellen is dat door het verschil in luchtdruk de stofwisseling op de een of andere manier zou kunnen stimuleren, ben erg benieuwd naar een proef

 

Mvg

 

Otter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mij staat altijd wel muziek aan... Als ik wakker ben tenminste, de planten moeten dit ook horen... Ik heb allerlei soorten muziek dus misschien stoor ik ze er alleen maar mee... :whistling

 

Maar misschien leuk om kleine speakertjes de juiste tonen te laten maken op de juiste tijden, ik ben er wel voor in... Ik wil het wel ophangen in m'n tent als het me lukt!

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi hoi,

 

ik heb er nog wat over zitten opzoeken. (sonicbloom heeft zelfs merchandising voor deze theorie klaarstaan?)

welke klassieke muziek: dat weet ik niet per se

enkele interessante dingen die ik er nog over vond: het geluid van (naderende) bliksem, oftewel donder wekkert dit gedrag ook aan. (dan springen de huidmondjes ook open aangezien ze regen en wind verwachten?)

 

ik heb wel gevonden dat de vogels die ook voor zo een effecten zorgen-dat de huidmondjes opengaan- men de geluiden van de martins, swallows, warblers het meest aanprees.

 

ben momenteel wat geluiden aan het verzamelen. (o.a klassieke muziek, vogelgeluiden, dondergeluiden en dergelijke)

(misschien nog wat kwekende vrienden aansporen)

 

(indien ik kan laat ik ze,een uur voor de lamp aanstaat tot een uur voor de lamp aangaat, wat klassieke muziek luisteren, als het werkt kan ik niet zo zeggen(aangezien het maar voor de laatste twee weken is)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Allemaal leuk en aardig, maar ik hoop dat je goed vergelijkingsmateriaal hebt.

Hoevaak heb je al gekweekt in deze ruimte, zelfde soort, zelfde voeding, zelfde schema etc etc.

Als je dit niet hebt, kun je moeilijk achteraf zeggen: ja het heeft geholpen...

 

Denk dat iemand die al meerdere kweken precies hetzelfde doet dit zou moeten proberen. Hij/Zij zou dan goed kunnen kijken of muziek toegevoegde waarde heeft bij 't growen van deze prachtige plantjes.

 

Quake

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi hoi

 

@otter: ik weet ook niet als planten 'geluiden' kunnen oplossen (dat is een heel ander filosofisch probleem eerder), maar zij vangen wel bepaalde trillingen en 'tonen' op. (simplistisch gezegd dan)

 

@:quakealot:

je hebt groot gelijk met wat je zegt.

ik heb niet zulk een mogelijkheden ter beschikking. niettemin zal ik wat kweekverslagjes zetten van de volgende kweekjes, met muziek(dus op kleine schaal zou ik het kunnen testen over een vrij lange periode (maar resultaten zullen inderdaad vrij ambigue uitkomen) :whistling . Dus als er iemand op het forum wat meer ruimte heeft of meerdere ruimtes en vooral de mogelijkheid heeft, het zou fijn zijn moest iemand het willen testen.TESTERS, voel je geroepen.

 

heeft iemand ooit al ervaring gehad met de firma sonicbloom, (zij verkopen cd's met speciale tonen ter bevordering van ... en voeding(misschien iemand die weet wat er in de voeding zit), zij verkopen materiaal met deze theorie waar zij op steunen, maar het ziet er allemaal vrij duur uit en vrij weinig informatie(of misschien vind ik het maar weinig informatie).

Share this post


Link to post
Share on other sites

optical het kan nog simpeler geluid is trillingen .

 

homegrower1976 de testen met dieren die ik heb gezien waren in d , voor de liefhebbers

het begin stukje kennen we allemaal wel :whistling

 

 

wazzup waarom zo snel busted heb je dat stuk gezien dat ze een hangbrug lieten trillen met een heel klein apperaatje zolang je de juiste frequentie vind kan het .

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Whazzup

Plausible! :)

En eigenlijk naar de resultaten van hun zelfs meer confirmed,hoewel ik ze echt geen intense death metal ga geven. :whistling

 

@Klikodog

Die was nou juist helaas meer Busted dan plausible.

Tesla had geen geheim aparaatje,trust me. :nerd

 

@Optical

Het sonicbloom zegt mij weinig,maar qua geluiden zijn krekels misschien ook interessant.

 

Ik gebruik een radio en ik heb die ditmaal op een klassieke zender afgestemd om te kijken of ik de dames een wat meer verfijnde smaak kan geven. :blink:

Enig echt verschil zal in onze kweekomstandigheden niet worden bevestigd of ontkracht btw en het is echt geen tovermiddel(helaas). :no

Maar met de gedachte 'baat het niet dan schaadt het niet' ,krijgen ze bij mij wel altijd muziek. ;)

 

Grtz. Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou aad idd komt het verhaal van tesla enkel het feit dat er toen bij tesla een aardbeving was toen ie aan zo iets werkte is al een ?

maar goed de mythbusters hebben het getest er bij voorbaad zijden ze busted tot ze de juiste Frequentie hadden ontdekt .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...