Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
bejorno

Cannabisboer uit Zandvoorde vrij wegens procedurefouten

Recommended Posts

Cannabisboer uit Zandvoorde vrij wegens procedurefouten

De kamer van inbeschuldigingstelling van Gent heeft zes verdachten van een cannabiskwekerij in Zandvoorde vrijgelaten wegens procedurefouten. Dat heeft de vrt-nieuwsredactie vanavond bericht.

 

Het gaat om een boer uit Zandvoorde bij Ieper, zijn vrouw, zijn dochter en drie Brazilianen. Ze waren onlangs opgepakt toen bleek dat ze een grote cannabisplantage hadden opgezet in een loods.

 

Bevel tot huiszoeking

Nu zou het bevel tot huiszoeking aanvankelijk niet in het dossier gestoken hebben en vermeldde dat niet waarop de huiszoeking betrekking had. De verdediging eiste daarom de vrijlating en de kamer van inbeschuldigingstelling in Gent is daar nu op ingegaan. (belga/eb)

Share this post


Link to post
Share on other sites

inderdaad, wat een geluk dat hij heeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de situatie op de voet gevolgd, en dit is echt SCHITTEREND.

 

Er is voldoende en onomspreekbare bewijslast tegen hem, allen (Patrick Lagrou, zijn vrouw en dochter) hebben bekentenissen afgelegd. Door slechts één item niet te hebben ingevuld op het huiszoekingsbevel heeft de onderzoeksrechter ervoor gezorgd dat heel het proces nietig is verklaard. Ze hebben het ingevorderde geld (iets van een €500.000) tergegeven, en hij en z'n familie zijn alweer op vrije voeten.

 

Dat dit allemaal kan in ons mooie rechtssysteem, is absurd na ca. 2000 jaar beschaving.

 

Toch respect voor de man, dat hij het voorelkaar krijgt om met 145.000 planten vrijuit te gaan!

 

ps: de Brazilianen zitten wel nog steeds vast, omdat deze illegaal in het land verbleven.

 

 

Smoke ze :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is dus wel duidelijk waar een deel van de omzet heen gegaan is,

wss zullen ambtenaren in belgie dus ook niet zoveel verdienen,

en had er 1 behoefte aan een zakcentje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

*Belg* schreef:

Ik heb de situatie op de voet gevolgd, en dit is echt SCHITTEREND.

 

Er is voldoende en onomspreekbare bewijslast tegen hem, allen (Patrick Lagrou, zijn vrouw en dochter) hebben bekentenissen afgelegd. Door slechts één item niet te hebben ingevuld op het huiszoekingsbevel heeft de onderzoeksrechter ervoor gezorgd dat heel het proces nietig is verklaard.

 

Het onderzoek (proces?) is toch niet nietig verklaard? Dat is wel een belangrijk verschil...

 

Hij is nog niet vrijuit ofzo hoor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ stekkiegebrekkie: je hebt inderdaad gelijk, enkel de aanhoudingen zijn nietig verklaard.

 

Een quote van De standaard online: "‘Ik wil niet op de feiten vooruitlopen, maar het kan zijn dat het hele onderzoek nietig is’, zegt Martin Minnaert, woordvoerder van het Gentse hof van beroep. "

 

Hier baseerde ik me op, sorry :whistling

 

Smoke ze :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal het voor 1 keer door de vingers zien. Haha, weet je, ik het heb uit hetzelfde stukje tekst en wat voorkennis.

Alleen dan van NL recht. Maar, het is zo ook al een heeel apart verhaal hoor vind ik.

 

Hier is het zo dat er wel heel wat mis moet zijn als in vrijheid stelling wordt bevolen. Dat zal bij onze puike buren niet veel anders zijn.

 

 

Besmuikt

He maar als hij niet wordt vervolgd dan ook niet meer zeuren dat ze allemaal wiet komen halen in Limburg, want de pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet.

Besmuikt

 

:whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb nu wel een goed excuus als ze mijn schatjes willen komen ruimen. :nerd

 

Zegt tegen agent: "Meneer, die wietkweker in Zandvoorde met meer dan 145.000 planten en 800 kilo wiet in huis loopt nu al terug vrij rond in deze maatschappij, en u komt hier moeilijk doen omdak ik op kleine schaal (momenteel 6) planten kweek voor eigen gebruik?!" :whistling

 

Zou nog mooier zijn geweest als alle inbeslagnemingen nietig verklaard werden, kreeg 'ie z'n wiet en z'n planten ook terug. :no

 

 

Smoke ze :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

de planten zijn al verband , er is een KLEINE kans dat hij inderdaad al zijn kweekapparatuur terug krijgt, is te zien hoe de zaak verloopt,maar daar zou ik niet te veel op hopen, ze zullen wel vlug een nieuwe wet uit hun mouw schudden ,

 

maar stel je voor :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...